Воркшоп "Відкрий себе"

Про матеріал
Мета: вчити здобувачів освіти вільно висловлювати свої думки, долати невпевненість у собі, володіти своїми емоціями, налаштовуватися на позитив; сприяти згуртуванню учнівського колективу; розвивати навички командної роботи, невербального спілкування.
Перегляд файлу

Воркшоп «Відкрий себе»

Мета: вчити здобувачів освіти вільно висловлювати свої думки, долати невпевненість у собі, володіти своїми емоціями, налаштовуватися на позитив; сприяти згуртуванню учнівського колективу; розвивати навички командної роботи, невербального спілкування.

Обладнання: валіза, стікери, ручки, стаканчики, фото учнів, плакат «Будинок» (в розрізі), цукерки, фломастери, маркери,

І. Організаційна частина

1. Привітання

- Щиро вітаю вас з початком нового навчального року! Зараз у більшості на обличчі зявиться вираз «сумного смайлика»… Та повірте, школа це не мордування, не прокляття, не пекло. Школа – це твої друзі. Перше кохання, запах нових підручників і зошитів, веселощі на перервах, улюблена страва з їдальні. Школа – це твоє дитинство, яке буває лише раз. Дуже прикро, що розуміємо ми це надто пізно. Я хочу, щоб сьогодні ми все ж таки віднайшли всі позитивні сторони нашого дитинства.

- Дозвольте привітати вас ще з однією знаковою подією! Сьогодні офіційно ви стали старшокласниками! Давайте оплесками привітаємо один одного! (оплески)

2. Правила роботи

- Наскільки цікавим і потрібним буде наше з вами спілкування, буде залежати від нас самих.

- Давайте разом створимо правила роботи під час нашої зустрічі.

(записуємо декілька правил)

3. Солодкий подарунок

А далі – приємне і солодке. Прошу кожного обов'язково пригоститися цукеркою з передбаченням для вас. Як відомо, шоколад позитивно впливає на настрій людини і на роботу мозку.

4. Знайомство

Давайте запишемо  свої імена кольорових стікерах. (записують) А зараз по черзі назвемо своє імя  і слово – характеристику себе на першу літеру власного імені.

ІІ. Основна частина

  1. Вправа «Стаканчик»

(роздаємо стаканчики)

Уявіть, що цей стаканчик – місце, куди ви можете помістити найтаємніші почуття та бажання. Покладіть подумки у нього те, що для вас дійсно дуже цінне і важливе. А тепер покладіть у цей стаканчик стікер зі своїм ім’ям. Ось тепер у цьому стаканчику те, що ви любите і чим дорожите. Зімніть цей сканчик, добряче так його помніть.

Обговорення

– Що ви відчули зараз?

– Чи були ви готові до такого?

– Коли виникають такі самі почуття?

  • Такі самі почуття виникають і в людей, яких ми ображаємо. Дуже хочеться, щоб ви завжди поважали почуття один одного, не руйнували особисті границі своїх товаришів, однокласників, не робили один одному боляче. Адже, як ви знаєте – гостре словечко коле сердечко, а від теплого слова і лід розмерзає. Якщо ви будете поважати почуття один одного, то відповідно й конфліктних ситуацій у вашому класі не буде. Ви будете дружними і сильними.
  1. Вправа «Візьми мою руку»

(ділю клас на дві половини. Будуємо внутрішнє коло і зовнішнє)

Створіть  два кола – внутрішнє та зовнішнє, стоячи обличчям одне до одного так, щоб утворилася пара. Я буду давати  завдання, які учасники пари мають виконати, зберігаючи при цьому мовчання. Після виконання завдання учасники у зовнішньому колі роблять крок у бік.

При виконанні завдань обов’язково мають бути задіяні руки:

  • Привітайтеся.
  • Помиріться.
  • Висловіть підтримку.
  • Висловіть радість.
  • Пожалійте.
  • Побажайте успіху.
  • Попрощайтеся.

Обговорення:

Що було легко, що складно?

Кому було складно мовчки передавати інформацію?

Кому легко?

Чи звертали увагу на інформацію від однокласника або більше думали, як передати інформацію самим?

Як Ви думаєте, на що було спрямовано цю вправу?

  1. Вправа «Валіза очікувань від цього року»
  • Признайтеся, чи хотіли б ви бути успішними, щоб у вас все виходило, мрії збувалися? Дуже важливо запрограмувати себе на успіх, і зробити це дуже просто і банально… скласти план дій і виконувати їх. Давайте зараз складемо валізу ваших очікувань від цього року. Ви знаєте, що думки наші матеріальні, ми їх відправляємо в космос, а якщо їх прописати і виконувати, то взагалі ...

(записують плани та мрії, озвучуємо їх і складаємо у валізу)

  • Бажаю, щоб все задумане здійснилося, та все залежить тільки від вас! Якщо ви захочете щось змінити у своєму житті на краще – ви обовязково це зробите! Головне, дайте собі слово і виконуйте це! Будьте чесними, насамперед, перед самим собою!
  1. Командна вправа «Будинок»

Мета: усвідомлення своєї ролі в групі, стилю поведінки.

Хід вправи:

  • Ви як клас повинні стати повноцінним будинком! Кожен з вас повинен обрати, ким він буде в цьому будинку - дверима, стіною, а може бути шпалерами або предметом меблів, квіткою або телевізором? Вибір за Вами! Але не забувайте, що Ви повинні бути повноцінним і функціональним будинком! Побудуйте свій будинок! Можна спілкуватися між собою.

Обговорення: Як проходило обговорення?

Відразу Ви змогли визначити свою роль в «домі»?

Чому Ви вибрали саме цю роль?

  • Я думаю, Ви все зрозуміли, що кожна частина Вашого «дому» важлива і потрібна в ньому, кожна несе свою певну функцію, без якої будинок не може бути повноцінним!

ІІІ. Підсумок

  1. Рефлексія

Притча

Завершити нашу зустріч хочу однією притчею. У джунглях жила зграя вовків. Вожак зграї був дуже старий. І коли зграї треба було виходити на полювання, вожак сказав, що не в змозі вести її. Зі зграї вийшов молодий, міцний вовк, підійшов до вожака і попросив, щоб той дозволив вести зграю йому. Старий вовк погодився, і зграя відправилася на пошуки їжі.

Через добу зграя повернулася з полювання з здобиччю. Молодий вовк розповів ватажкові, що вони напали на сімох мисливців і  без зусиль одержали над ними перемогу.

Прийшов час зграї знову йти на полювання, і повів її знову молодий вовк. Зграї довго не було. І ось старий вовк побачив повертається ледве живий молодий вовк. Він розповів вожаку, що зграя напала на трьох мисливців, і в живих залишився тільки він один. Старий вовк здивовано запитав: Але ж у перше полювання зграя з легкістю взяла верх над сімома збройними мисливцями, і всі повернулися цілими і з здобиччю? На це молодий вовк відповів: тоді було просто сім мисливців, а цього разу були три  кращих друга. Тож, бажаю, щоб ви мали хороших друзів у класі, самі були добрими  друзями, ваш клас в цілому був дружний, адже коли ми єдині – ми непереможні.

  1. Вправа «Найважливіше»

(всі утворюють єдине коло і висловлюють свою думку)

Тепер давайте кожен по колу скажемо, що на цьому занятті стало важливим і цінним для вас, що сподобалося, а що не сподобалося.

  1. Ритуал «Прощання»

(всі сидять у колі)

  • У кожного з нас є певна мета, якої нам дуже хочеться досягти, давайте ще раз сформулюємо її подумки, візьмемося за руки, піднімемо їх вгору, промовляючи слова «Ми будемо успішними!»

 

  1. Подарунок «Лист учню від учителя»
  2. Селфі-чат з бутафорією
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рубанова Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 жовтня 2020
Переглядів
1365
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку