Воркшоп «Відкрий себе»
Мета: вчити здобувачів освіти вільно висловлювати свої думки, долати невпевненість у собі, володіти своїми емоціями, налаштовуватися на позитив; сприяти згуртуванню учнівського колективу; розвивати навички командної роботи, невербального спілкування.
Обладнання: валіза, стікери, ручки, стаканчики, фото учнів, плакат «Будинок» (в розрізі), цукерки, фломастери, маркери,
І. Організаційна частина
1. Привітання
- Щиро вітаю вас з початком нового навчального року! Зараз у більшості на обличчі з’явиться вираз «сумного смайлика»… Та повірте, школа це не мордування, не прокляття, не пекло. Школа – це твої друзі. Перше кохання, запах нових підручників і зошитів, веселощі на перервах, улюблена страва з їдальні. Школа – це твоє дитинство, яке буває лише раз. Дуже прикро, що розуміємо ми це надто пізно. Я хочу, щоб сьогодні ми все ж таки віднайшли всі позитивні сторони нашого дитинства.
- Дозвольте привітати вас ще з однією знаковою подією! Сьогодні офіційно ви стали старшокласниками! Давайте оплесками привітаємо один одного! (оплески)
2. Правила роботи
- Наскільки цікавим і потрібним буде наше з вами спілкування, буде залежати від нас самих.
- Давайте разом створимо правила роботи під час нашої зустрічі.
(записуємо декілька правил)
3. Солодкий подарунок
А далі – приємне і солодке. Прошу кожного обов'язково пригоститися цукеркою з передбаченням для вас. Як відомо, шоколад позитивно впливає на настрій людини і на роботу мозку.
4. Знайомство
Давайте запишемо свої імена кольорових стікерах. (записують) А зараз по черзі назвемо своє ім’я і слово – характеристику себе на першу літеру власного імені.
ІІ. Основна частина
(роздаємо стаканчики)
Уявіть, що цей стаканчик – місце, куди ви можете помістити найтаємніші почуття та бажання. Покладіть подумки у нього те, що для вас дійсно дуже цінне і важливе. А тепер покладіть у цей стаканчик стікер зі своїм ім’ям. Ось тепер у цьому стаканчику те, що ви любите і чим дорожите. Зімніть цей сканчик, добряче так його помніть.
Обговорення
– Що ви відчули зараз?
– Чи були ви готові до такого?
– Коли виникають такі самі почуття?
(ділю клас на дві половини. Будуємо внутрішнє коло і зовнішнє)
Створіть два кола – внутрішнє та зовнішнє, стоячи обличчям одне до одного так, щоб утворилася пара. Я буду давати завдання, які учасники пари мають виконати, зберігаючи при цьому мовчання. Після виконання завдання учасники у зовнішньому колі роблять крок у бік.
При виконанні завдань обов’язково мають бути задіяні руки:
Обговорення:
Що було легко, що складно?
Кому було складно мовчки передавати інформацію?
Кому легко?
Чи звертали увагу на інформацію від однокласника або більше думали, як передати інформацію самим?
Як Ви думаєте, на що було спрямовано цю вправу?
(записують плани та мрії, озвучуємо їх і складаємо у валізу)
Мета: усвідомлення своєї ролі в групі, стилю поведінки.
Хід вправи:
Обговорення: Як проходило обговорення?
Відразу Ви змогли визначити свою роль в «домі»?
Чому Ви вибрали саме цю роль?
ІІІ. Підсумок
Притча
Завершити нашу зустріч хочу однією притчею. У джунглях жила зграя вовків. Вожак зграї був дуже старий. І коли зграї треба було виходити на полювання, вожак сказав, що не в змозі вести її. Зі зграї вийшов молодий, міцний вовк, підійшов до вожака і попросив, щоб той дозволив вести зграю йому. Старий вовк погодився, і зграя відправилася на пошуки їжі.
Через добу зграя повернулася з полювання з здобиччю. Молодий вовк розповів ватажкові, що вони напали на сімох мисливців і без зусиль одержали над ними перемогу.
Прийшов час зграї знову йти на полювання, і повів її знову молодий вовк. Зграї довго не було. І ось старий вовк побачив повертається ледве живий молодий вовк. Він розповів вожаку, що зграя напала на трьох мисливців, і в живих залишився тільки він один. Старий вовк здивовано запитав: Але ж у перше полювання зграя з легкістю взяла верх над сімома збройними мисливцями, і всі повернулися цілими і з здобиччю? На це молодий вовк відповів: тоді було просто сім мисливців, а цього разу були три кращих друга. Тож, бажаю, щоб ви мали хороших друзів у класі, самі були добрими друзями, ваш клас в цілому був дружний, адже коли ми єдині – ми непереможні.
(всі утворюють єдине коло і висловлюють свою думку)
Тепер давайте кожен по колу скажемо, що на цьому занятті стало важливим і цінним для вас, що сподобалося, а що не сподобалося.
(всі сидять у колі)