Воркшоп «Відкрий себе»
Мета:вчити здобувачів освіти вільно висловлювати свої думки, долати невпевненість у собі, володіти своїми емоціями, налаштовуватися на позитив; сприяти згуртуванню учнівського колективу; розвивати навички командної роботи, невербального спілкування.
Обладнання: валіза, стікери, ручки, стаканчики, фото учнів, плакат «Будинок»(в розрізі), цукерки, фломастери, маркери,
І. Організаційна частина
1. Привітання
- Щиро вітаю вас з початком нового навчального року! Зараз у більшості на обличчі з’явиться вираз «сумного смайлика»… Та повірте, школа це не мордування, не прокляття, не пекло. Школа – це твої друзі. Перше кохання, запах нових підручників і зошитів, веселощі на перервах, улюблена страва з їдальні. Школа – це твоє дитинство, яке буває лише раз. Дуже прикро, що розуміємо ми це надто пізно. Я хочу, щоб сьогодні ми все ж таки віднайшли всі позитивні сторони нашого дитинства.
- Дозвольте привітати вас ще з однією знаковою подією! Сьогодні офіційно ви стали старшокласниками! Давайте оплесками привітаємо один одного! (оплески)
2. Правила роботи
- Наскільки цікавим і потрібним буде наше з вами спілкування, буде залежати від нас самих.
- Давайте разом створимо правила роботи під час нашої зустрічі.
(записуємо декілька правил)
3. Солодкий подарунок
А далі – приємне і солодке. Прошу кожного обов'язково пригоститися цукеркою з передбаченням для вас. Як відомо, шоколад позитивно впливає на настрій людини і на роботу мозку.
4. Знайомство
Давайте запишемо свої імена кольорових стікерах. (записують) А зараз по черзі назвемо своє ім’я і слово – характеристику себе на першу літеру власного імені.
ІІ. Основна частина
(роздаємо стаканчики)
Уявіть, що цей стаканчик – місце, куди ви можете помістити найтаємніші почуття та бажання. Покладіть подумки у нього те, що для вас дійсно дуже цінне і важливе. А тепер покладіть у цей стаканчик стікер зі своїм ім’ям.Ось тепер у цьому стаканчику те, що ви любите і чим дорожите. Зімніть цей сканчик, добряче так його помніть.
Обговорення
– Що ви відчули зараз?
– Чи були ви готові до такого?
– Коли виникаютьтакі самі почуття?
(ділю клас на дві половини. Будуємо внутрішнє коло і зовнішнє)
Створіть два кола – внутрішнє та зовнішнє, стоячи обличчям одне до одного так, щоб утворилася пара. Я буду давати завдання, які учасники пари мають виконати, зберігаючи при цьому мовчання. Після виконання завдання учасники у зовнішньому колі роблять крок у бік.
При виконанні завдань обов’язково мають бути задіяні руки:
Обговорення:
- Що було легко, що складно?
- Кому було складно мовчки передавати інформацію?
- Кому легко?
- Чи звертали увагу на інформацію від однокласника або більше думали, як передати інформацію самим?
- Як Ви думаєте, на що було спрямовано цю вправу?
(записують плани та мрії, озвучуємо їх і складаємо у валізу)
Мета: усвідомлення своєї ролі в групі, стилю поведінки.
Хід вправи:
Обговорення: Як проходило обговорення?
Відразу Ви змогли визначити свою роль в «домі»?
Чому Ви вибрали саме цю роль?
ІІІ. Підсумок
Притча
Завершити нашу зустріч хочу однією притчею. У джунглях жила зграя вовків. Вожак зграї був дуже старий. І коли зграї треба було виходити на полювання, вожак сказав, що не в змозі вести її. Зі зграї вийшов молодий, міцний вовк, підійшов до вожака і попросив, щоб той дозволив вести зграю йому. Старий вовк погодився, і зграя відправилася на пошуки їжі.
Через добу зграя повернулася з полювання з здобиччю. Молодий вовк розповів ватажкові, що вони напали на сімох мисливців і без зусиль одержали над ними перемогу.
Прийшов час зграї знову йти на полювання, і повів її знову молодий вовк. Зграї довго не було. І ось старий вовк побачив повертається ледве живий молодий вовк. Він розповів вожаку, що зграя напала на трьох мисливців, і в живих залишився тільки він один. Старий вовк здивовано запитав: Але ж у перше полювання зграя з легкістю взяла верх над сімома збройними мисливцями, і всі повернулися цілими і з здобиччю? На це молодий вовк відповів: тоді було просто сім мисливців, а цього разу були три кращих друга. Тож, бажаю, щоб ви мали хороших друзів у класі, самі були добрими друзями, ваш клас в цілому був дружний, адже коли ми єдині – ми непереможні.
(всі утворюють єдине коло і висловлюють свою думку)
Тепер давайте кожен по колу скажемо, що на цьому занятті стало важливим і цінним для вас, що сподобалося, а що не сподобалося.
(всісидять у колі)