Вправи для формування медіаграмотності учнів

Про матеріал
Перед сучасною освітою постає важливе завдання навчити дітей розуміти медіаінформацію, мати уявлення про її механізми і наслідки її впливу. Ці вправи допоможуть навчити дітей шукати та перевіряти інформацію, створювати медіатексти.
Перегляд файлу

«Вправи для розвитку медіаграмотності  учнів

в Новій Українській Школі»

  Для більшості дітей та молоді сучасні медіа (і особливо Інтернет), набагато
більше, ніж прості засоби пізнання навколишнього світу. Це їх світ, їх
віртуальна реальність, де все найкраще і найгірше може бути як створено, так і знищено. Дітям набагато більше, ніж дорослим, подобається мати справу з
новими технологіями, і вони більш невимушені в цьому відношенні.

   Медіа технології можуть служити  гарним засобом розширення знань, накопичення цінностей, розвитку критичного мислення, формування
необхідних у житті учнів умінь, а саме головне – формування його
медіаграмотності.Тому  перед сучасною освітою постає важливе завдання навчити підростаюче покоління розуміти медіаінформацію, мати уявлення про її механізми і наслідки її впливу на глядачів, читачів і слухачів. Навчити дітей шукати та перевіряти інформацію, створювати  медіа тексти.

Гра «Машина часу»

  Ця  гра розвиває фантазію, творчу уяву і мову учня початкової школи. За правилами цієї гри її учасники повинні спробувати  уявити, що станеться, якщо їх улюблені герої з відомих кінофільмів, мультфільмів або серіалів потраплять в іншу історичну епоху чи іншу країну, місто.

Рольова гра-імпровізація «Новини»

  Ця гра сприяє ознайомленню дитини з професіями в сфері медіа, а також розвиває творчу уяву і фантазію. Під час гри  команда перетворюється на «репортерів», «телеведучих», «спеціальних кореспондентів» та ін. «Випуски новин» можуть бути присвячені найрізноманітнішим темам: власні й родині, розповідями про новини з життя друзів або про вчорашній проведений вечір. Яку б тему не обрали для випуску, головне, щоб новини були актуальними, правдивими і цікавими.

Ігрове завдання «Кращий сюжет для фотографії»

 Це завдання дозволяє в цікавій формі познайомити школярів із такими поняттями зі світу медіа, як сюжет, композиція, план, а також допомагає їм краще оволодіти своїм тілом, попрацювати над виразністю міміки і жестів, створювати цікаві образи, передаючи характерні особливості зображуваних фотогероїв, сприяє розвиткові образного та критичного мислення.

Учням пропонується така ситуація: «Уявіть собі, що фотографи, які протягом тривалого часу шукають хороший сюжет, побачили дуже цікавий матеріал для своїх знімків. Пам’ятайте, що в фотографії немає руху і звуку, а характер і настрій можна передати лише за допомогою виразу міміки, жестів, пози тіла. Допоможіть фотографам побачити найцікавіші сюжети!».

Таким чином, учні повинні, проявляючи вигадку і фантазію, зобразити «сюжетні фотографії». У якості основних персонажів можна вибирати не тільки людей різних професій і вікових груп (продавця, пожежного, бабусю або солідного чоловіка), звірів, птахів (кішку, зайця, півня тощо), але і неживі предмети (каструлю, мобільний телефон, планшет, комп’ютер книгу та ін.).

«Що за чим?»

Мета цієї вправи: передати зміст екранного медіа тексту. Для виконання можна використовувати малюнки, які намалювали діти до мультфільму чи кінофільму. Дітям треба розкласти малюнки  за порядком. Наприклад: казка «Ріпка». Ігрова ситуація: «Стали дідусь та бабуся пригадувати, що з ними сталося. Та раптом налетів вітер та переплутав всі малюнки.  Складіть малюнки за порядком». Учні відтворюють хід дій та переказують казку.

Вправа «Підпиши фото»

Треба вирізати фото з журналу або газети, наклеїти його на аркуш паперу та зробити під ним підпис або придумати вірш.

 

Гра «Віриш мені чи ні?»

  Ця гра розвиває увагу та вміння  відрізняти хибну інформацію від правдивої. Кожному учаснику гри пропонують  декілька речень, прочитанних ведучим вголос або написанних на аркуші паперу. Наприклад: «Влітку на вулиці жарко», «Восени зтеплих країв прилітають птахи»,«У кішки три ока». Дитина повинна сказати, які з цих висловлювань хибні, а які правдиві. За кожну правильну відповідь ігрокам присуждається по одному балу. На слідуючому етапі гру можна ускладнити, запропонував придумати правдиві та хибні висловлювання для інших ігроків.

 Вправа «Монтаж»

Ця творча вправа представляє собою роботу з фотографіями зі старих газет та журналів. Дітям пропонується виготовити колажі, використовуя різні фотографії. Тематика колажів може бути різною: « Моє улюблене місто!», «Мої друзі», «Натюрморт» та інш.

«Озвучка»

Ця гра розвиває фантазію та творче уявлення. Для проведення гри треба записати фрагменти з мультфільмів, казок та реклами. Після того, як будуть розподілені ролі, звук телевізора вимикається і учасники починають самі озвучувати уривок. З дітьми можна озвучувати не тільки людей але й тварин, неживі предмети (розмову дерев, будинків тощо).

«Стоп – кадр»

  Ця гра розвиває увагу, пам'ять, артистизм. Ігрокам демонструють стоп – кадри з відомих мультфільмів та кінофільмів та пропонують відтворити монологи від імені головних героїв, зображених на них. Інші діти виступають в ролі журі.

 

«Стара казка на новий лад»

 В основі сюжету може бути будь-яка казка, знайома дітям. Задача учнів інсценувати казку в комедійному, драматичному, пригодницькому та інш. жанрах. Н-д: «Колобок» в жанрі детектива або «Ріпка» в жанрі драми.

 

Список літератури

1. Практична медіаосвіта: авторські уроки. Збірка / Ред.- упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. – Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2013. – 447 с.

2. Збірник статей Четвертої міжнародної науково-методичної конференції «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи». – Київ. : Центр Вільної Преси, Академія української преси, 2016. – 504 с.

 3. Челышева И.В. Методика и технология медиаобразования в школе и вузе / Под ред. А.В. Федорова. Таганрог: Изд. центр Таганрог. гос. пед. ин-та, 2009. 320 c.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сівер Лілія Анатоліївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
24 березня 2020
Переглядів
23570
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку