Вправи для перевірки знань учнів 9 класу з геометрії по темі «Площа трикутника».
1. Тестове завдання. У завданнях а і б випишіть усі правильні відповіді. а ) Яку із записаних нижче формул можна використати для обчислення площі: □ прямокутного трикутника; □ рівностороннього трикутника; □ довільного трикутника? б ) Яку із записаних нижче формул можна використати для обчислення площі: □ паралелограма; □ ромба; □ квадрата; □ прямокутника? 1) S=а²; 2) S=d²Sin; 3) S=; 4) S= 5) S=pr; 6)S=r(2R+r); 7) S; 8) S= d₁d₂Sin. 9) S=авSin; 10) S=; 11) S=; 12) S=а²Sin; 13) S= 14) S=.
2. Вправа «Відгадай формулу» (вчитель показує рисунок трикутника, а учні відгадують формулу за якою можна обчислити його площу). (Формули на початку виконання завдання закриті та поступово відкриваються з відповідями учнів).
3. Розв’язування практичних задач. ● Очислити площу даного трикутника будь-яким відомим способом, модель якого ви отримали, зробивши потрібні вимірювання. ● На малюнку зображено план ділянки у масштабі 1:1000. Скориставшись планом , знайдіть площу цієї ділянки.
4. Розв’язування задач за допомогою моделювання. Я вирішила написати лист. Аркуш паперу у формі паралелограма я зігнула посередині. Потім з’єднала середини сторін із протилежними вершинами. Текст я вирішила розмістити у зафарбованій частині листа. Яку частину площі листа я виділила для повідомлення ? (Всі дії учні роблять на моделі паралелограма).
Підказка. Скористатися тим. Що діагональ паралелограма розбиває його на чотири трикутники з рівними площами. 5. Запропонувати спосіб практичних вимірювань та обчислення площі причілка даху приватного будинку, який має форму трикутника.(Діти пропонують свої ідеї та спосіб обчислення).