Вправи для попередження та винекненння конфліктів у педагогічному колективі

Про матеріал
Конфлікт - це ситуація, в якій кожна із сторін намагається зайняти позицію несумісну з інтересами іншої сторони. Конфлікт - суперечність, яка виникає між людьми у зв'язку з розв'язанням тих чи інших питань соціального чи особистого характеру.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправи для попередження та подолання конфліктів, що виникають у педагогічній діяльностіВиконаластудентка 6 курсу, 613 групи. Бабленюк Олеся

Номер слайду 2

Що таке конфлікт?

Номер слайду 3

Конфлікт (від лат. conflictus — зіткнення або боротьба, ворожі відношення) — це ситуація, в якій кожна зі сторін намагається зайняти позицію несумісну з інтересами іншої сторони.

Номер слайду 4

Конфлікт:суперечність, що виникає між людьми у зв’язку із розв’язанням тих чи інших питань соціального чи особистого життя. З японськ. “конфлікт”:“Руйнування”.“Розвиток”.

Номер слайду 5

Висловлювання: Ніщо так не покаже характеру, як гарна поведінка в конфлікті, якого не можна уникнути ” Генрі Тейлор

Номер слайду 6

Типи конфліктів

Номер слайду 7

Усі конфлікти умовно можна поділити на три групи:

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Причини конфліктів: - відмінні погляди;- різні вподобання;- власні інтереси;- відмінні бажання.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 10

Функції внутрішньоособистісних конфліктів. НегативніПсихологічний дискомфорт особистостіЕмоційна нестабільність, нервозність, невпевненість у собіВідсутність позитивної життєвої програми. ПозитивніСамоаналіз особистостіСамоосмислення своїх потреб, інтересів та виокремлення найбільш пріоритетних із них. Усвідомлення своїх взаємостосунків з людьми. Самовдосконалення особистості

Номер слайду 11

Функції міжособистісних та внутрішньогрупових конфліктів. НегативніПорушення системи комунікацій та взаємостосунків між людьми. Заважають досягненню цілей організаціїПослабляють групову єдність. Ставлять під загрозу інтереси конкретних учасників конфлікту. Підривають їх авторитет і позбавляють підтримки оточення. Спричиняють появу нових конфліктів. Знижують ефективність виконання завдань і планів. Підвищують плинність кадрів. Викликають почуття незадоволення і негативний емоційний стан в учасників конфлікту. Сприяють виникненню ворожості, насилля і жорстокостіПозитивніДозволяють звільнитися від негативних емоцій і діяти конструктивно. Сприяють осмисленню різних скарг і претензій. Виявляють різні погляди на проблему. Дають можливість ефективніше приймати групові рішення. Сприяють впровадженню певних норм поведінки. Об‘єднують людей, які мають спільні погляди та інтереси. Дають можливість людям висловити свої думки, сприяючи їхній самореалізації та самоствердженню

Номер слайду 12

Конфліктогени. Образа. Висміювання. Нечесність і нещирість. Повчання. Вихваляння. Категоричні судження. Деякі узагальнення “ти ніколи”, “ти завжди”, “я нізащо”, “це безнадійно”.

Номер слайду 13

Інформаційний конфлікт: Брак інформаціїНеповні та неточні факти. Недооцінка фактів та їх значення. Чутки. Хибне розуміння даних. Різне тлумачення даних. Різні процедури збору даних

Номер слайду 14

Конфлікт взаємин виявляється у: Хибному сприйманніПоганій комунікаціїСильних емоціях. Стереотипах. Негативних реакціях (“око за око”)

Номер слайду 15

Конфлікт цінностей. Особисті системи вірувань та поведінки. Групові системи вірувань. Професійні цінностіУявлення про правильне/неправильне. Способи оцінки (справедливе/практичне)

Номер слайду 16

Структурний конфлікт виявляється у: Непаритетному контролі засобів. Нерівному розподілі сил. Розташуванні у просторіОбмеженні у часіРізних суспільних ролях

Номер слайду 17

Вправи на подолання конфліктів

Номер слайду 18

«Кольоровий настрій»Якого кольору веселий настрій? Якого кольору конфлікт?Я вважаю що слово конфлікт ... кольору, тому що...

Номер слайду 19

«Правила»Говорити тільки від себе: не «Всі тут вважають …», а «Я вважаю …». Слухати уважно один одного, не перебивати. Працювати активно, брати участь у запропонованих вправах.

Номер слайду 20

Вправа “Кола на воді”К- клопіт. О - образа. Н -нестриманість. Ф -фальш. Л - лицемірствоІ - імпульсивність. К- кепкування. Т – тривога

Номер слайду 21

Вправа “Кола на воді”К – коректніО – обачливіН – наполегливіФ- файніЛ -людяніІ – ігнорувати конфліктні ситуаціїК – культурніТ - терпимі

Номер слайду 22

«Компліменти»

Номер слайду 23

Мозковий штурм «Конфлікт – це…»

Номер слайду 24

  Вправа « Конфлікт»Огранізтор заходу (соціальний педагог)  пропонує встати тим, хто ні разу в житті  не був  в конфлікті. Хто не знає і не уявляє собі , що таке конфлікт…

Номер слайду 25

Запитання для обговорення: В чому полягала суть конфлікту?Чому кожен із персонажівбачив різне?Що означає вислів: «Щоб зрозуміти людину, треба поставити себе на її місце»?style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Вправа “Влада”Учасники утворюють 2 команди, які мають по 4 учасники. Використовується газета. Це символ влади. Кожен учасник береться однією рукою за газету. По команді “почали” кожен має захопити якмога більше “влади”. (учасники виконують завдання)

Номер слайду 28

Висновок: у цій ситуації кожен думав лише про себе, але в конфліктній ситуації необхідно думати і про тих, хто поряд з вами.

Номер слайду 29

Вправа «На містку»Пара учасників стає з різних боків "доріжки". Завдання гравцям — пройти "доріжкою" на інший бік. Той, хто ступить за мотузку, "падає у прірву". r

Номер слайду 30

Зародження конфліктів

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Вправа “Кошик сміття” А щоб не конфліктувати треба постійно самовдосконалюватися, працювати над собою, позбавлятися негативних рис характеру. Я пропоную вам відкрити себе з іншого боку. Для цього пограємо у гру „ Кошик сміття". Люди є неповторними особистостями, але не досконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, ваду яка може призвести до конфлікту, або призводить до конфлікту, заважає вам в житті і ви хотіли б її позбутися.(вчитель роздає листочки)Подумайте і на цих листочках, які ви отримали я пропоную вам продовжити фразу:„ Я хотів би викинути у кошик для сміття …..( учасники пишуть звички, якості характеру, які їм заважають)." Лінь,принциповість, впертість, обман, лицемірство…Зачитайте, зіжмакайте папірець і викиньте його в кошик(І кидають у кошик).

Номер слайду 34

Основні стратегії поведінки в конфлікті: Уникання, Втеча (Черепаха) Конкуренція, Суперництво, Примус (Акула) Пристосування або Згладжування (Плюшевий ведмедик) Компроміс (Лисиця) Конфронтація , Співпраця, Співробітництво (Сова)

Номер слайду 35

"Терапія ролі" (трансакційний аналіз) стан "Дитини" (переважання емотивної сфери, безпосередність і спонтанність);стан "Дорослого" (переважання раціональної сфери, розсудливість та паритетність в стосунках) ; стан "Батька" (переважання моральної сфери, покровительство та контроль за виконанням соціальних норм).

Номер слайду 36

Вправа «Способи вирішення конфлікту»«Щоб я переміг, ти повинен програти»«Щоб ти виграв, я повинен програти»«Щоб кожен з нас щось виграв, кожен з нас має щось програти»«Щоб виграв я, ти повинен теж виграти»«Ніхто не виграє в конфлікті, тому я нічого не робитиму»Співробітництво, уникнення, пристосування, компроміс, конкуренція

Номер слайду 37

«Щоб я переміг, ти повинен програти»Конкуренція«Щоб ти виграв, я повинен програти»Пристосування«Щоб кожен з нас щось виграв, кожен з нас має щось програти»Компроміс«Щоб виграв я, ти повинен теж виграти»Співробітництво«Ніхто не виграє в конфлікті, тому я нічого не робитиму»Уникнення. Який із поданих способів подолання конфлікту ви вважаєте найоптимальнішим? Чому? Вправа «Способи вирішення конфлікту»

Номер слайду 38

Перебіг конфлікту. Е, емоційна напруга…Ще є можливість конструктивного виходу з конфліктуt, час. Латентна фаза. Демонстративна. Агресивна. Батальнаmax

Номер слайду 39

П'ять кроків розв’язання конфлікту

Номер слайду 40

Вирішуємо конфлікт конструктивно

Номер слайду 41

Притча “Давня мрія” Чоловік і дружина прожили разом 30 років. У день ювілею дружина, як завжди, спекла на сніданок булку — вона пекла її щоранку, це було сімейною традицією. За сніданком розрізала булку навпіл і вже збиралася, як завжди, подати чоловікові верхню її частину. Та раптом передумала: «У день нашого ювілею я хочу сама з’їсти цю рум’яну скоринку. Врешті-решт, я це заслужила: тридцять років доглядала наш дім, народила і виховала наших синів, увесь цей час зберігала чоловікові вірність, любила і поважала його». І вона тремтячою рукою передала чоловікові нижню частину булочки. А той, узявши її, сказав: «Який неоціненний дарунок, люба. Вже тридцять років я не їв своєї улюбленої нижньої половини булочки, тому що завжди вважав, що вона по праву належить тобі».style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 42

Запитання для обговорення:?rppt_x

Номер слайду 43

«Навчись сваритись» Ситуація 1: Ваш друг(подруга) звинувачує вас в тому, що ви відмовились виконувати доручення й робите це не вперше, хоча й знає, що на це у вас була поважна причина (спортивні змагання).

Номер слайду 44

Ситуація 2: Ваш друг(подруга) звинувачує вас у тому, що ви не зуміли як слід організувати святкову програму, і він(вона) зробили це б краще.

Номер слайду 45

«Шляхи розв’язання конфліктів» СПОСОБИ РОЗВЯЗАННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙГумор, спокійне ставлення до чогось або до когось. Визнання переваг. Компроміс. Угода на основі взаємних поступок. Третейський суд. Звернення за допомогою у розв’язанні конфлікту до незацікавлених осіб. Аналіз ситуації. Обговорювати ситуацію необхідно на нейтральній території. Конкуренція. Активне відстоювання своєї позиції, логічне аргументування. Відсторонення від участі в конфлікті. Пристосування. Виробити рішення, що задовольнило б усі сторони. Співпраця. Спільний пошук шляхів виходу із проблеми, варіантів, які задовольнили б обидві сторони. Ультиматум – висування рішучої вимоги погрозою застосування способів впливу у випадку відмови. Знищення (моральне або фізичне).

Номер слайду 46

Я вмію розв’язувати конфлікти ефективно. Я буду вчитись розв’язувати конфлікти ефективно. Я вважаю, що проблема конфліктів мене особисто не стосується.

Номер слайду 47

Робота в групах. Визначте “плюси” і “мінуси” кожного із стилів вирішення конфліктів

Номер слайду 48

П’ять сходинок подолання конфлікту1. Слід розпізнати конфлікт (для нього характерні певні психологічні і фізіологічні реакції – стрес, підвищення голосу, серцебиття, прискорення дихання, збліднення тощо).

Номер слайду 49

2. Необхідно проаналізувати свої почуття, емоції. Якщо ми краще розберемося у своїх почуттях, ми зможемо зрозуміти почуття інших. П’ять сходинок подолання конфлікту

Номер слайду 50

3. Конфлікти розв’язуються найбільш ефективно, якщо їх учасники прагнуть зрозуміти глибинні інтереси, які лежатьв основі конфлікту: - у чому причина конфлікту? - чого я хочу? - чого хоче мій опонент? - Чи можна вдовольнити глибинні інтереси кожного з нас?П’ять сходинок подолання конфлікту

Номер слайду 51

4. Слід спробувати знайти ідеї, в яких обидва учасники конфлікту могли б одержати те, до чого вони прагнуть. П’ять сходинок подолання конфлікту

Номер слайду 52

5. Останньою сходинкою на шляху до розв’язання конфлікту є вибір рішення, яке задовольнило б обох учасників і здійснення цього рішення. П’ять сходинок подолання конфлікту

Номер слайду 53

Висновки. Конфлікти – невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю. У розвитку конфлікту виділяють п’ять стадій: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфлікту; початок відкритого протистояння; ескалація конфлікту; завершення конфлікту. Найкраще розв’язувати конфлікти на стадії їх усвідомлення. Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти – ознака зрілої особистості. Щоб його набувати, треба не лише знати, як це робити, а й практикувати.

Номер слайду 54

Конфлікти - невід’ємна частина нашого життя, тому треба вміти розв’язувати їх, щоб це не шкодило здоров’ю.style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 55

Кажімо більше ніжних слів. Знайомим, друзям і коханим. Нехай комусь тепліше стане Від зливи наших почуттів,Нехай тих слів солодкий мед. Чиюсь гірку загоїть рану.style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 56

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
1064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку