"Вправи для розватку тонкої моторики"

Про матеріал

Подані вправи доречно використовувати у першому класі на уроках навчання грамоти для розвитку мязів кисті руки, координвції рухів . Ще цю пальчикову гімнастику можна використовувати на уроках образотворчого мистечтва і на уроках трудового навання.

Перегляд файлу

Розвиток тонкої моторики – шлях до каліграфічного письма

Вправи пальчикової гімнастики

Півник

Долоня вгору,вказівний палець спирається на великий. Решта пальців розведені в сторони й підняті вгору.

Кошик

Долоні до себе, пальчики переплітаються, ліктики розводяться в сторони. Долоні ніби роз’їжджаються, і між пальцями утворюється вільний простір. Великі пальчики утворюють ручку.

Рибка

Голова рибки – початок долоні, хвостик – пальчики, верхній плавець – великий палець. Долоня й пальці розслаблені, вони гнучко звиваються.

Ведмедики

Середній і безіменний пальці притиснуті згори великим. Вказівний і мізинець підняті вгору і зігнуті. Подивіться: лоб широкий, з боків круглі вушка, посередині приплюснутий ніс.

Ялинка

Долоні від себе, пальчики переплітаються між собою ( долоні під кутом одна до одної ). Пальчики висуваються вперед. Ліктики до корпуса не притискаються.

Бабуся в окулярах

Зробіть півовалики пальцями рук, підніміть їх до очей.

Повітряна кулька

 

Усі пальчики обох рук зібрані в пучки і стикаються кінчиками. Дмухаємо на пальці – вони приймають форму кулі.

 Потім повітря виходить, і пальчики приймають вихідне положення.

Дощик

Приплили хмари дощові:

-лий, дощику, лий!

(Діти витягують руки вперед, кулачками вниз).

Краплі танцюють, як живі:

-Пий, жито, пий!

(Діти вільно струшують кистями рук).

Жито, піднявши колоски,

П’є, п’є, п’є.

(Діти повергають долоні вгору).

А теплий дощик ізгори

Ллє, ллє, ллє.

(Діти знову повертають долоні вниз і струшують кистями).

Жук

Пальчики стиснути в кулачок. Вказівний і мізинчик розведені в сторони, дитина ворушить ними, просуваючи руки по парті вперед.

Жук повзе, дзижчить жук.

Він повзе із наших рук.

Пензлик

 

Рука – це пензлик. Пальці – щетинки. Повільними рухами фарбуйтезнизу вгору, справа наліво, навскіс. Пальці повинні бути м*якими і пружинистими.

Уявіть, що ви своїм пензликом малюєте кавун, ананас, айстри.

Двигунчик

Пальці рук, крім великих, з’єднуються в замок.

Діти великими пальцями роблять обертальні рухи. При цьому із закритим ротом на одному подиху вимовляють звук (ж).

Равлик

Покласти праву руку на стіл долонею вниз, підняти й розвести вказівний і середній пальці, поворухнути ними, зображуючи равлика.

Мишеня

Діти зображають мишенятко. Середній і безіменний пальці упираються у великий. Вказівний і мізинець зігнуті в дуги й притиснуті до середнього і безіменного пальців.

Телефон

Учні вказівним пальцем правої руки роблять обертальні рухи, ніби набираючи номер телефону; потім піднімають кулачок до вуха, немов слухають співрозмовника.

 

Ножиці

Пальці правої руки стиснути в кулак, виставивши вперед вказівний і середній. Зводити і розводити їх, імітуючи рух ножиць.

Будиночок

Зобразити будиночок з димоходом. Долоні трохи зігнуті, кінчики пальців стискаються: середній палець правої руки піднятий вертикально вгору, зображуючи димохід. Кінчики мізинчиків торкаються один одного, утворюючи пряму лінію ( балкон ).

Дерево

Зобразіть дерево, пригорнувши руки тильною стороною одну дот одної. Пальці розчепірені і підняті вгору. Ворушити кистями й пальцями.

Їжачок

Лікті на парті, долоньки притиснуті одна до одної, пальці направлені вгору. Великі пальці відвести до себе, інші – розчепірити.

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку