Вправи для розвитку мовлення та пам*яті для учнів 1- 4 класів

Про матеріал
В поданому матеріалі ви знайдете корисні та цікаві вправи на розвиток мовлення та пам'яті учнів 1 - 4 класів , які можна використовувати на уроках літературного читання, української мови та математики.
Перегляд файлу

Розвиток мовлення,  пам׳яті та уваги вважаються одним з найважливіших інтелектуальних здібностей людини, адже вони беруть участь не тільки в запам׳ятовування інформації, а й у сприйнятті, аналізі та інших розумових процесах. Навички логічного аналізу, розвинена пам׳ять. Здатність правильно міркувати. Знаходити нестандартне рішення – ось що виділяє по – справжньому обдарованих, талановитих дітей.

велосипедІгри – хвилинки для розвитку зв׳язного мовлення та словникового запасу

  1. Запропонуйте дитині назвати по 3 частини різних предметів.

одягНаприклад:      « Я знаю три частини одягу….»

Пелюстка-і-квітка-В.-Сухомлинський   « Я знаю три частини будинку….»

книга   « Я знаю три частини квітки…»

   « Я знаю три частини велосипеду….»

   « Я знаю три частини книги…»

 При цьому , якщо діти маленькі все можна супроводжувати серією малюнків. Дитина може знати частини, а як вони називаються – ні. Так ми розвиваємо словниковий запас.

  1.  До кожного слова – дії, підібрати 5 назв предметів.

Наприклад:  « Можна прати…..», « Можна вимірювати….»,

« Можна смажити…», « Можна малювати…», « Можна дарувати….»

  1. Учням потрібно за вами 5 разів за вами повторити початок речення, постійно додаючи нове слово.

Наприклад:« Кожен знає ,що смачним буває черешня»

         « Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво.»

         « Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво, цукерка»

        « Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво, цукерка, ..

        « Кожен знає, що корисним буває ….,….»

        « Кожен знає, що теплим буває…., ….,   ….,»

        « Кожен знає, що сильним буває…, …, ….»

        « Кожен знає, що білим буває …, …,…,…»

  1. Запропонуйте учням назвати влучне за змістом слово.

Наприклад: Береза  - листки, ялинка – голки

  Слухати – вуха, бачити  - очі.

  Середа – день тижня, березень - …..

  З борошна – млинці, з сиру - ….

  З ікри – мальки, з яєць - …

  З руди – метал, з дерева - …..  .

Пам׳ять – одна з найважливіших функцій людського мозку. Без неї неможливо усвідомлювати себе, набувати досвід, вчитися та розвиватися. Тому пам׳ять є чи не найважливішим нашим інструментом, який потрібно розвивати і покращувати. Для цього є багато методів і вправ.

Вправи на розвиток пам׳яті

  1. Назвіть  обо покажіть на картинках учням 10 слів.

imagesНаприклад :жирафа, апельсин, сукня, заєць, яблуко,  полуниця, білка, спідниця, капелюх, ведмідь.

maljunki-vedmedja-dlja-ditej-156c3b5ef4ac75d1cd9b213eecad3b46a8d81948d6128b55478b9274dda9d7cabeКартинки-белка-для-детей-на-белом-фоне-подборка-20-фото-12-819x1024-1001deca4a442e88d9633940e6460473607d 

 

 

 

Запропонуйте дітям спочатку згадати тварин, які були перелічені,

потім фрукти, одяг. Так мозок дитини буде згадувати їх по групах  виключаючи інші слова.

  1. Повільно прочитайте дитині слова. Наприклад: сік, індик, камінь. Нехай дитина запам׳ятає їх, а потім на аркуші паперу напише перші букви кожного слова. У неї вийде  - сік. Чим довше слово тим цікавіше.
  2.  Зараз пограємо в гру. Вчитель говорить: « Я поклала в валізу книгу», учні продовжують « Я поклав у валізу книгу, капелюх» ,  продовжуємо « Я поклав у валізу книгу, капелюх, сік..» і т.д

Можна валізу замінити словом кошик і будемо додавати овочі чи фрукти.

  1. Запишіть на аркуші патеру рядок цифр.

Наприклад:   3 1 6 4 7  попросіть дитину повторити і запам׳ятати їх. Запропонуйте дитині відповісти на таке питання.

  -яка цифра знаходиться праворуч від цифри3?

 - які цифри складають у сумі число 4?

 - яка цифра розташована між 1 і 4?

 - яке число отримаємо, якщо додамо перші дві цифри?

Замість цифр можна використовувати і букви, і геометричні фірури, і             навіть картки з малюнками.

 

 

 

 

1660747080_18-flomaster-club-p-kartinki-belochki-dlya-detei-krasivo-335.Розглянь картинки.

jalunka1646127139_2-kartinkin-net-p-gribochki-kartinki-2cagen-i-gorih-inguska-kazka 

 

 

  1.  

 

Перша картинка це ялинка. Яка вона ( зелена, висока, струнка)

-         Наступна картинка – білочка. Яка вона( руда, весела..), пов׳яжемо їх і сладемо історію. « На зеленій ялинці живе руда білочка.)

-         Наступних картинках  - грибочок і горішок.  Який він? ( смачний, великий , корисний.)

-         Пов׳язуємо його з нашою історією « На зеленій ялинці живе руда білочка. Білочка знайшла грибочок і горішок.»

-         А тепер спробуємо згадати всі картинки по порядку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 квітня
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку