Розвиток мовлення, пам׳яті та уваги вважаються одним з найважливіших інтелектуальних здібностей людини, адже вони беруть участь не тільки в запам׳ятовування інформації, а й у сприйнятті, аналізі та інших розумових процесах. Навички логічного аналізу, розвинена пам׳ять. Здатність правильно міркувати. Знаходити нестандартне рішення – ось що виділяє по – справжньому обдарованих, талановитих дітей.
Ігри – хвилинки для розвитку зв׳язного мовлення та словникового запасу
Наприклад: « Я знаю три частини одягу….»
« Я знаю три частини будинку….»
« Я знаю три частини квітки…»
« Я знаю три частини велосипеду….»
« Я знаю три частини книги…»
При цьому , якщо діти маленькі все можна супроводжувати серією малюнків. Дитина може знати частини, а як вони називаються – ні. Так ми розвиваємо словниковий запас.
Наприклад: « Можна прати…..», « Можна вимірювати….»,
« Можна смажити…», « Можна малювати…», « Можна дарувати….»
Наприклад:« Кожен знає ,що смачним буває черешня»
« Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво.»
« Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво, цукерка»
« Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво, цукерка, ..
« Кожен знає, що корисним буває ….,….»
« Кожен знає, що теплим буває…., …., ….,»
« Кожен знає, що сильним буває…, …, ….»
« Кожен знає, що білим буває …, …,…,…»
Наприклад: Береза - листки, ялинка – голки
Слухати – вуха, бачити - очі.
Середа – день тижня, березень - …..
З борошна – млинці, з сиру - ….
З ікри – мальки, з яєць - …
З руди – метал, з дерева - ….. .
Пам׳ять – одна з найважливіших функцій людського мозку. Без неї неможливо усвідомлювати себе, набувати досвід, вчитися та розвиватися. Тому пам׳ять є чи не найважливішим нашим інструментом, який потрібно розвивати і покращувати. Для цього є багато методів і вправ.
Вправи на розвиток пам׳яті
Наприклад :жирафа, апельсин, сукня, заєць, яблуко, полуниця, білка, спідниця, капелюх, ведмідь.
Запропонуйте дітям спочатку згадати тварин, які були перелічені,
потім фрукти, одяг. Так мозок дитини буде згадувати їх по групах виключаючи інші слова.
Можна валізу замінити словом кошик і будемо додавати овочі чи фрукти.
Наприклад: 3 1 6 4 7 попросіть дитину повторити і запам׳ятати їх. Запропонуйте дитині відповісти на таке питання.
-яка цифра знаходиться праворуч від цифри3?
- які цифри складають у сумі число 4?
- яка цифра розташована між 1 і 4?
- яке число отримаємо, якщо додамо перші дві цифри?
Замість цифр можна використовувати і букви, і геометричні фірури, і навіть картки з малюнками.
5.Розглянь картинки.
Перша картинка це ялинка. Яка вона ( зелена, висока, струнка)
- Наступна картинка – білочка. Яка вона( руда, весела..), пов׳яжемо їх і сладемо історію. « На зеленій ялинці живе руда білочка.)
- Наступних картинках - грибочок і горішок. Який він? ( смачний, великий , корисний.)
- Пов׳язуємо його з нашою історією « На зеленій ялинці живе руда білочка. Білочка знайшла грибочок і горішок.»
- А тепер спробуємо згадати всі картинки по порядку.