Математика (3 клас)
Урок-подорож
Тема: Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. (слайд 1)
Мета:
- навчальна: закріпити навички табличного множення і ділення чисел 2-9, удосконалювати навички швидких обчислень, використовуючи таблицю, знання правил порядку дій,
- розвивальна: розвивати вміння самостійно складати і розв язувати задачі за коротким записом; розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість;
- виховна: виховувати колективізм, бажання допомогти іншим, любов до рідного краю.
Обладнання: картки для гри, «Чорний ящик», геометричний матеріал,мультимедійна презентація
Вид уроку: урок – подорож
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку
I. Організаційна частина
Добрий день, дорогі друзі!
Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
Давайте прочитаємо девіз нашого уроку: (слайд 2)
Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – правильно,
Лічимо – точно,
Пишемо –гарно.
II. Основна частина.
- На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо знання про таблиці множення і ділення. І урок у нас сьогодні незвичайний. Ми з вами будемо подорожувати по країні Математики. Ця країна незвичайна. У ній є свої зупинки. Кожна зупинка нам буде пропонувати завдання на засвоєння таблиці множення і ділення.
- Всі готові до подорожі? То ж вирушаємо.
- І перша зупинка – зупинка «Лічилочка»
1 зупинка «Лічилочка»
- Пропоную вам для початку розв’язати ось такий математичний ланцюжок. Тож по черзі виконуємо дії.
18:3 х 9 - 4 : 5 х4 :
8 х 7 х 0
- Молодці! Ось і наше наступне завдання. Перед вами вирази і нашим завданням є порівняти їх. Поставити знак менше, більше або дорівнює. Давайте виконаємо це завдання усно.
2) Порівняти вирази (слайд 4)
36:4 +9 * 81 45х1 * 6х7
80-8 * 73 8х3* 3х8
- Розумнички!
3) Хвилинка каліграфії
Загадка
В ній одна нога,
А сама як кочерга.
Цифра ця відома всім,
А як зветься вона? (7) (слайд 5-6)
- з чим асоціюється у вас це число? (7 кольорів веселки, 7 днів у тижні, прислів’я «Сім разів відмір, а один раз відріж», казка «Білосніжка і семеро гномів», «Вовк і семеро козенят») .
- зараз відкрийте зошити, запишіть число, класна робота і запишіть рядок числа 7
- складіть приклади з відповіддю 77.
- а тепер давайте деякі з них зачитаємо. Молодці!
- Ось ми вже й на наступній зупинці. На зупинці «Обчислювальний острів». Перед вами кругові приклади. Давайте пригадаємо у чому особливість цих прикладів! Так, кругові приклади - це приклади в яких кожен наступний приклад починається з відповіді попереднього. Тож починаємо!
2 зупинка «Обчислювальний острів»
Кругові приклади з коментуванням. (слайд 7)
8х9 + 28 = (100 – 44) : 8=
63:9 + 20:4 – 24:6 = 7 х 4 + 5х7 =
- Молодці, виконали завдання, то ж можемо рушати далі. І 3 зупинка «Мис задачний». Що ви зараз бачите перед собою? Так, короткий запис задачі. Але чогось нам не вистачає, так? Так, нам не вистачає умови. Тож давайте разом складемо умову до нашої задачі.
- То що ж нам потрібно знайти?
- Чи можемо ми одразу знайти?
- Чому ми не можемо одразу знайти?
- Як же ми можемо знайти? Знайти скільки в одному ящику
- Тепер ми зможемо знайти скільки кілограмів у 3 ящиках?
- Як саме?
- Тож перша дія буде яка? Це ми знайдемо що? Скільки кілограм у одному ящику
- Яка буде 2 дія? Це ми знайдемо що? Скільки кілограм у трьох ящиках. Тож записуємо першу дію. Яке число ви отримали? Молодці! Записуємо другу дію. Який результат ви отримали? І записуємо відповідь. Тож скільки кілограм було у 3 ящиках? Так, правильно. Розумнички!
3 зупинка «Мис задачний» (слайд 8)
Завдання: за коротким записом скласти і розв’язати задачу
7 ящ. – 35 кг.
3 ящ. - ? кг
Розв’язання: (слайд 9)
1) 35:7=5 (кг) –в одному ящику;
2) 5х3=15(кг) – в трьох ящиках.
Відповідь: 15 кілограмів.
- Я думаю, що ви трішки втомилися. Тож давайте трішки порухаємося та відпочинимо.
4 зупинка «Відпочинок» під муз. супровід (слайд 10)
5 зупинка «Озеро Рівнянь» (слайд 11)
- Ось ми вже і на наступній зупинці. На зупинці «Озеро рівнянь». Давайте пригадаємо які озера України ви знаєте? Дуже добре! Ось така хвилинка – цікавинка для вас!
Найбільше озеро в Україні – це Ялпуг, яке знаходиться у заплаві річки Дунай, Одеська область. Довжина озера – 39 км, ширина – 5 км, пересічна глибина – 2 м, площа – 149 км²
Найглибше озеро – Світязь, яке находиться в басейні річки Буг. Максимальна глибина Свитязя – 58,4 м.
Озеро Сиваш, що знаходиться на Херсонщині – найсолоніше озеро України. Вода в озері дуже солона і через велику кількість мінеральних речовин – рожевуватого кольору. Фахівці підтверджують, що вона має лікувальні властивості.
- Ми з вами пишаємося, що у нас є такі чудові, дивовижні краєвиди. Але наше озеро математичне.
- Погляньте яка чарівна красуня завітала до нас. Хто ж це? (Золота рибка) І завітала вона до нас з невеличким завданням. Вам потрібно роз’язати рівняння.
- 1. Щоб знайти невідомий множник, треба добуток розділити на відомий множник.
- 2. Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку.
- 3. Щоб знайти невідоме ділене, треба частку помножити на дільник.
b ∙ 8 = 64
b = 64 : 8
b = 8
28 : с = 4
c = 28 : 4
c = 7
x : 9 = 9
x = 9 ∙ 9
x = 81
Молодці!
- Ваші очі вже втомилися, тож дамо їм трішки відпочити. Слідкуйте за сніжинкою. (слайд 16)
6 зупинка «Геометрична бухта»
- Ось ми вже й дібралися 6 зупинки – зупинки «Геометрична бухта»
- У моїх долонях є дещо. А ви спробуйте відгадати за моїми підказками.
1 підказка.
Це геометрична фігура
2 підказка
На території міста є об’єкти, які мають таку саму форму.
3 підказка
Ця фігура має 4 сторони.
4 підказка
Шоколадна фабрика, випускає солодощі такої форми
5 підказка
Протилежні сторони цієї фігури однакові. (прямокутник)
2) Завдання: поділити прямокутник пополам різними способами (слайд 17)
- знайдіть периметр прямокутника.
- що таке периметр?
- як знайти периметр?
- який ще є спосіб?
- як позначається периметр?
- запишіть самостійно
III. Заключна частина
1. Підсумок уроку
7 зупинка «Завершальна»
- ось ми з вами і пройшли всі зупинки і дісталися до останньої станції «Завершальна». Ви добре впоралися з усіма завданнями, були активними, допомагали один одному.
Технологія «Незакінчене речення» (слайд 18)
У нас є незакінчені речення. Давайте доповнимо їх.
Ми навчилися…..
Мені було легко…..
Я відчувала труднощі…..
Мені було цікаво…
У чому відчували труднощі?
2. Домашнє завдання (слайд 18)
С. 55, № 388, 390.
1