"Вправи і задачі на засвоєння множення числа 2. Знаходження значення виразів на дії різних ступенів."

Про матеріал
Комбінований урок з математики для 2 класу "Вправи і задачі на засвоєння множення числа 2. Знаходження значення виразів на дії різних ступенів."
Перегляд файлу

Урок  №3

Тема. Вправи і  задачі на засвоєння множення числа 2. Знаходження значення виразів на дії різних ступенів.

Мета. Формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів; закріплювати вміння застосовувати знання таблиці множення числа  2 у процесі розв’язування прикладів і задач; закріплювати та вдосконалювати навички додавання і віднімання в межах 100; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу учнів; виховувати старанність, охайність, працелюбність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: роздатковий матеріал, сигнальні картки, таблиці прикладів, короткого запису задачі.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Контроль та корекція знань учнів.

1. Перевірка домашнього завдання.

 - Прочитайте відповіді прикладів у порядку зростання.

 - Результати першого прикладу збільшіть на 6; третього- зменшіть на 12; до шостого – додайте 26; знайдіть добуток другого  і четвертого результатів.

2. Робота в парі. Гра «Не помились».

 (Учні запитують один  в одного таблицю множення числа 2).

  • Хто  в парі не помилився жодного разу?

3. Усний рахунок «Математична зірочка».

                          4       6

        8                        3

 

                        7 5 

 

 

          2   9

4. Математичне змагання «Хто швидше».

·(За 1 хв.  учні розвязують 12 прикладів на табличне множення числа 2).

2 · 4 =___  2 · 8 =___  2 · 5 =___  2 · 6 =___

2 · 7 =___  2 · 2 =___  2 · 9 =___  2 · 3 =___

2 · 5 =___  2 · 9 =___  2 · 7 =___  2 · 4 =___

5. Розвязування задач на табличне множення числа 2 (усно).

  • В одному пакеті 2 кг цукру. Скільки кілограмів цукру у шести таких пакетах?
  • В одній вазі 2 апельсини. Скільки апельсинів у девяти таких вазах?
  • Скільки крил у  5 синочок?
  • Скільки вух у 3 песиків? Хвостів у 3 песиків?
  • Скільки лап у чотирьох гусей і котика Мурчика?
  • За день котик Мурчик ловить 2 миші. Скільки мишей зловить Мурчик за тиждень?

6. Дидактична гра «Зєднай».

- Зєднайте приклади на ваших аркушах з відповідним результатом на  дошці.

В учнів картки  з прикладами:

37 + 5  80 - 3   35 + 8  90 – 2

60 + 34  36 + 15  47 + 4  60 – 4

60 + 33  67 – 17  40 + 22  45 + 7

На дошці в довільному порядку записано числа:

62  94  50  88

 93  42  56  44

51  77  52  43

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

  • Число каліграфічної хвилинки ви дізнаєтесь з лічилки:

Котик Мурчик налічив

                         19 учениць,

                         11 ще прийшло,

  Скільки в класі їх було? (30) 

  • Пропишіть каліграфічно число 30.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми будемо закріплювати табличне множення числа 2; ознайомимося з числовими виразами, де зустрічаються дія множення та дія додавання  чи віднімання.

2. Підготовчі вправи.

-  Знайдіть значення виразів:

2 + 2 + 2 + 5    12 + 12 + 2

 3. Пояснення нового матеріалу.

  2 + 2 + 2 + 5 =___

  2 · 3 + 5 =___

  1. 2 · 3 = 6
  2. 6 + 5 = 11
  • Якщо у прикладі є кілька однакових доданків і є інші, то доцільно спочатку замінити суму однакових доданків дією множення, а тоді додати інші доданки. У таких виразах спочатку виконується дія множення, а потім дія додавання чи віднімання.

 4. Коментоване розв’язування прикладів (№630).

 5. Самостійна робота за варіантами.

         1в.                2 в.

  2 · 3 + 8    2 · 4 + 7

  2 · 9 – 10    2 · 8 – 10

  2 · 5 + 50    2 · 5 + 60

  2 · 8 + 9    2 · 9 + 8

  2 · 6 + 18    2 · 7 + 16

  • Прочитайте результати першого варіанта від найменшого до найбільшого числа;  другого варіанта – від найбільшого до найменшого.
  • Відповідь другого прикладу збільшіть на 5.
  • Від результату пятого відніміть один десяток.
  • До результату третього додайте 13.
  • У відповіді четвертого прикладу від числа одиниць відніміть число десятків.

Фізкультхвилинка.

 Сірий котик міцно спав,

 Навіть пісню не співав.

 Та нарешті пробудився

 І довкола подивився.

 Порозчісував він вуса,

 Довгі-довгі, русі-русі.

 Кігті-лапи нагострив,

 Буде мишку полювати

 І добро оберігати.

 V. Робота над задачами (№ 631).

   Дитячі – 5 к. по 2 м

                     Дорослі – 1 к. по 3 м

  • Про що розповідається  в  задачі?
  • Чи можемо відразу знайти відповідь?
  • Про що потрібно дізнатися спочатку?
  • За допомогою якої дії можемо дізнатися, скільки метрів тканини використали на пошиття дитячих костюмів?
  • Як дізнатися, скільки всього метрів витратили на пошиття дорослого та дитячих костюмів?
  • Запишіть розвязок задачі.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Дидактична гра «Дістань іграшку».

2 ·             = 12    2 ·              = 18

2 ·            = 8    2 ·          = 6

2 ·       = 14    2 ·            = 16

 

2. Робота в групах. Гра «Знайди помилку».

№1      №2

2 · 5 + 18 = 28     2 · 7 + 6 = 20                  2 · 7 – 11= 13                                                        2· 8 – 8 = 9

2 · 6 + 8 = 20    2 · 5 + 18 = 28

2 · 8 – 7 = 7     2 · 9 – 11 = 17

(Учні працюють у групах і перевіряють відповіді прикладів. Якщо правильно розвязаний числовий вираз – зафарбовують кружечок біля прикладу в зелений колір, якщо неправильно – зафарбовують у червоний).

3. Хвилинка цікавої математика.

  • Що важче – 2 кг пуху чи 2 кг заліза?
  • У кого більше ніг –  у 5 курей чи у 2 поросят?
  • На дубі на кожній гілці висіло по 2 яблука. Скільки яблук росте на дубі на чотирьох таких гілках?

VII. Підсумок уроку.

  • З якими числовими виразами ми працювали на уроці?
  • Яку арифметичну дію виконуємо спочатку в таких прикладах?
  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  • Які завдання уроку найбільше сподобалися на уроці?

VIII. Домашнє завдання.  № 634, № 635.

 

  

 

 

  

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку