Вправи, ігри на креативність для вихованців початкового рівня

Про матеріал
Пропоную завдання для розвитку оригінальності, креативності мислення. З метою формування креативності мислення застосовую такі види робіт, які розвивають уміння об’єднувати окремі частини в систему, класифікувати, порівнювати, аналізувати відношення між поняттями, уміння зрозуміти зміст і знайти адекватне йому слово, поширюють словниковий запас, виявляють здібності до поетичної творчості.
Перегляд файлу

 

 

Міський комунальний позашкільний навчальний заклад

«Центр дитячої творчості «Надія»

 

 

                    Вправи, ігри на креативність

для вихованців початкового рівня

 

https://sites.google.com/site/moilesfantes/_/rsrc/1429096110199/igri-na-rozvitok-kreativnosti/yak-rozvinuti-fantaziyu-ta-uyavu-ditini.jpg


 

 

                                                                                                                             Підготувала

                                                                                                                                  керівник т/о «Джерельце                                                                                                                                                             

                                                                                                                              Шнейдер С.В.                                                                                                                                                               

 

 

 

                                                м. Першотравенськ

                                                            

                                                              Вступ

 

В умовах постійно зростаючого обсягу інформації, навчального матеріалу, що має засвоїти дитина, виникає потреба шукати шляхи ефективного навчання, приховані резерви розумової активності.

Сучасність вимагає нестандартного бачення проблеми, пошуку дійових нешаблонних рішень, кількох варіантів розв'язання запропонованої задачі, розглядання відомого з нових позицій. Така творча діяльність дитини забезпечується специфічними здібностями, які називають креативністю. Вона полягає в умінні висувати неординарні і ідеї, уникати в мисленні традиційних схем.

Здатність до креативності у вихованців початкового рівня є неймовірно високою. Дитина високої творчої спрямованості бажає з головою заглибитись у те, що її цікавить, вона дуже винахідлива в образотворчій діяльності, іграх, висловлює багато різних міркувань.

 Потенційна творчість притаманна кожному вихованцю. Завдання керівника гуртка – створювати умови, за яких схильність вихованців до нового, нестандартного, бажання самостійно вирішувати поставлені задачі можуть дістати розвитку.

Для подолання інерції мислення пропоную вихованцям початкового рівня практичні вправи, ігри та завдання, головна мета яких, розвиток творчої уяви, фантазії, концентрації уваги.

Пропоную завдання для розвитку оригінальності, креативності мислення. З метою формування креативності мислення  застосовую такі види робіт, які розвивають уміння об’єднувати окремі частини в систему, класифікувати, порівнювати, аналізувати відношення між поняттями, уміння зрозуміти зміст і знайти адекватне йому слово, поширюють словниковий запас, виявляють здібності до поетичної творчості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Придумай»

Придумай, якнайбільше способів використання каблучки, цвяха…

 

Вправа «Намалюй символи

Намалюй символи до слів:

Гроші ------ $     Сім 'я-----?      Пісня-----?

Гра ----?     Дружба ------?    Мати  ----?

Вправа "Що у глечику?"

Вихованцю пропонують відгадати навмання що знаходиться в глечику.

Вправа "Чорна шухляда"

За описом визначити, що знаходиться в чорній шухляді.

 

Вправа "Дивна закарлючка"

Керівник гуртка креслить закарлючку. Вихованцям потрібно з неї утворити який-небудь предмет, домальовуючи малюнок.

Вправа  "Білі кружечки"

Перед дитиною кладуть чорний картон з 2 білими кружечками.

Задається запитання:" Що це може бути?"

Вправа "Як я розумію"

Вихованцям дається слово, зміст якого вони не знають.

Запитання "Як ви думаєте, що воно може означати?"

( сніг, вода, планета, сонце, вітер)

Вправа "Конверт життєвих колізій "Мої секрети"

а) як навчити братика кашу їсти;

б) як сказати мамі, що розбив вазу;

 

 

 

 

Вправа "Хто більше?"

За п’ять хвилин хто більше складе слів, використовуючи букви слова телевізор

(зір, літо, зорі, віз, лев…)

Вправа "Реклама продукту"

Дається предмет, який треба прорекламувати.

Вправа «Продовж речення "

Якби посуд розмовляв…"

Вправа "Фантастична аналогія"

а) казка на новий лад («Колобок»)

б) придумати казку, як Червона Шапочка потоваришувала з Вовком.

в) склади казку, використовуючи всі слова: дівчина, зайчик, очі, ліс, кухлик, квітка.

Вправа «Мій улюблений колір»

Керівник гуртка вихованцям пропонує називати по черзі різні предмети та явища, які їм найбільше до вподоби. Наприклад, якщо улюблений колір рожевий, то називають: захід, бантик, троянда. Коли один гравець розповідає про свій улюблений колір, не називаючи його, інші намагаються відгадати, впізнати його за переліком названих предметів.

 

Вправа «Колір музики»

Звучить спокійна музика. Керівник гуртка пропонує вихованцям дібрати колір музики та намалювати під її звучання кольорові картинки, плями, образи, явища природи, предмети, все, що в них асоціюється з музикою, яка звучить. Потім вихованці за допомогою керівника гуртка склеюють малюнки в одну велику кольорову картинку

 

Вправа "Спільне-відмінне"

 З 5 хвилин треба написати праворуч 3 спільні риси, ліворуч 3 відмінні риси

-------- книга – зошит ----------

---------- день – ніч --------------

--------- парта – стіл -------------

---------- лічилка – мирилка -------

 

 

 

 

Вправа "Знайди пару". Яке з приведених нижче слів відноситься до слова жувати, як вухо до слова слухати:

1. Солодкий

 2. Язик

3. Чистий

5. Їжа

6. Звук

Вправа «Творче осяяння»

Мета: розвиток творчого мислення та вміння зосередитися.

Протягом двох хвилин, використовуючи 14 слів, подумайте зв’язну розповідь. Можна ставити слова зі списку в будь-якому порядку, а також додавати будь-які інші слова.

( зима, заметіль, ялинка, прийшла, Дід Мороз, приніс , вулиця, снігова баба, діти, сніг, подарунки,

Ліплять, Снігурочка, радіють).

Вправа «Письменник»

Мета: розвиток мовлення, словника дітей, мислення та креативності.

Дані три слова. Наприклад, стіл, кавун, вагон. Необхідно придумати як можна більше пропозицій, в кожному з яких були б використані всі три слова. Слова можна змінювати будь-яким способом.

Вправа «Рифмуємо імена»

Вихованцям необхідно скласти риму на своє ім’я, яке починається словами: “Моє ім’я…..»

Наприклад:

  •  Моє ім’я Ніна, я прийшла з магазину!
  • Моє ім’я Саша, у мене згоріла каша!
  • Моє ім’я Надія, хай збуваються ваші мрії!
  •  Моє ім’я Рита, в городі все полито!

 

Вправа «Придумай»

 Пропонується придумати нове застосування предметів:

  •  порожній консервній банці; перегорілій лампочці;
  •   порожньому стрижню від ручки;
  • пустій пластикової пляшці з під води.

 

Гра «На щастя. На жаль»

Мета: розвиток уяви і творчих здібностей.

Матеріали: маленький м’ячик.

Гравцям належить написати оповідання. Кожен вихованець придумує свою пропозицію, яке обов’язково має починатися словами “На щастя” або “На жаль” (поперемінно).

Той, хто готовий бути першим, отримує м’яч. Закінчивши пропозицію, він передає м’яч іншому учаснику, і історія продовжується.

Довжина історії не встановлено заздалегідь. Будь-який гравець може прийняти рішення закінчити її, якщо визнає це за потрібне.

Вправа «Велика літера»

Щоб стимулювати появу творчих ідей, потрібно навчитися вишукувати асоціації в звичайному потік думок.

Цю вправу можна виконувати в будь-якому місці, в будь-який час із будь-якої буквою!

Почнемо з букви Ж. Протягом трьох хвилин сказати як можна більше слів, що починаються з букви Ж.

Можна замінити іншою буквою.

Гра “Не може бути”

 Вихованець називає що щось неймовірне: річ, явище природи, незвичайна тварина, розповідає випадок, решта оцінюють його ідею словами “буває” або “не буває” залежно від її реальності. Виграє той, хто придумає 5 таких сюжетів, і ніхто жодного разу йому не скаже: “Буває”.

Гра “Що було б, якщо б”

 

Один з вихованців придумує найфантастичніші ситуації, а інші повинні знайти найбільш можливі рішення.

Наприклад:

- “Якщо кожна людина з народження придбає властивість читати думки іншого, як зміниться життя на землі”.

-“Якби всі люди раптом втратили дар мови, то…”

  • «Якби людина вміла літати»
  • Якби людина розуміла мову тварин і птахів»

Гра “Перевтілення”

Вихованці зручно розташовуються. Один з них отримує вказівки від провідного або від свого сусіда перетворитися на певну річ. Він повинен уявити себе цією річчю, зануритися в її світ, відчувати її “характер”. Від імені цієї речі він починає розповідь про те, що її оточує, як вона живе, що відчуває, про її турботи, пристрасті, про її майбутнє й минуле. Закінчивши розповідь, учасник дає завдання “сусідові” для продовження гри, а інші учасники вгадують, ким був їх один в своїй уяві.

Гра “Групова картина”

Всі  вихованці розсідаються кругом. Один з них тримає в руках чистий аркуш паперу і намагається уявити собі написану картину. Він починає детально описувати частину (елемент) картини, а всі намагаються собі побачити на аркуші те, про що він говорить. Потім лист передається наступному учаснику, і він продовжує створення уявної картини, доповнюючи вже “написане” новими деталями. Лист передається далі. Ведучий повинен попередити учасників, що це має бути саме картина, а не розвивається сюжет. Описи повинні бути досить докладними, щоб можна було однозначно встановити з ним просторове розміщення предметів. Закінчення роботи оголошується учасникам, які вважають, що картина вже надмірно перевантажена деталями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          

 

 

 

 

                                                                         

                                            СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

1.   Алгоритми активізації творчого мислення (по Бухвалову) / / Шкільний психолог. - 2004. - № 4 - с. 26.

 2. Арделян О. Загальнопізнавальні вміння як компонент критичного мислення молодших школярів // Рідна школа. – 2001. - №4. – с.78 – 80.

3. Галендей Г. Роздуми про шляхи розвитку творчих здібностей і обдарованості учнів // Початкова освіта. – 2001. - №15. – с.6.

4. Єрмаков І. Освіта і життєва компетентність для ХХІ століття // Завуч. – 2005. –  № 19. – с. 13-16.

5.      Зазимко І. Творчі здібності – як їх помітити у дитини // Директор школи. – 2002. – №3. – с.2.

6.     Клименко В. Умови творчого розвитку особистості // Завуч. – 2003. - №33. – с.11-14.

7.   Косоротова Ю. Розвивайте мовленнєву творчість дітей // Обдарована дитина. – 2000. – №3. – с.27.

8.  Лук’яненко М.С. Розвиток творчого мислення молодших школярів //Обдарована дитина. – 2002. - №5. – с.16.

9.   Мартинюк Л. Становлення творчої особистості молодшого школяра //Початкова школа. – 2002. - №10. – с.2-4.

10.    Савченко О. Виховання розумної особистості, яка вміє самостійно вчитися /Початкова школа. - №8. – 2007. – С. 1-5.

11.     Сухомлинський В.О. Вибрані твори.– В 5-ти т. / В.О. Сухомлинський. – К. : Рад. школа, 1977. – Т. 5. – С.123.                                 

12.    Харишин О. Розвиток пізнавальних інтересів учнів. Активізація розумової діяльності // Початкова освіта. – 2001. - №15. – с.4.

13.    Чорна Л.Г. Психологічне забезпечення розвитку творчих здібностей учнів // Обдарована дитина. – 2001. - №5. – с.42.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
1001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку