Вправи на реалізацію наскрізної лінії ключової компетентності «Громадянська відповідальність» для учнів 5 класів з теми «Відсотки».
Тема. Відсотки.
Етап уроку. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Робота в парах.
Розгадати кросворд і дізнатися тему уроку.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|||||||
6
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
7 |
8 |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|||||||
2
Очікуваний результат:
формування предметних компетентностей: засвоїти означення відсотків; сформувати вміння замінювати відсотки десятковими дробами;
формування активного та відповідального члена громадянського суспільства; здатності й готовності до застосування математичних знань у практичних життєвих ситуаціях.
Складові громадянської компетентності:
Задача.
Волонтерство – добровільна безкорисна суспільно доброчинна діяльність. Серед волонтерів в Україні 80% становить молодь, 72% з яких – жінки. Який відсоток усіх волонтерів становлять молоді жінки?
Поміркуйте.
Чим можуть займатися волонтери?
Як стати волонтером?
Чи займались ви чи хто- небудь з вашої родини волонтерством?
5 клас.
Тема. Відсотки. Розв’язування задач.
Етап уроку. Формування вмінь. Робота в групах.
Очікуваний результат:
формування математичної компетентності: формувати вміння розв’язувати задачі на відсотки;
формування активного та відповідального члена громадянського суспільства; здатності й готовності до застосування математичних знань у практичних життєвих ситуаціях; відповідальності кожного за покращення екології свого міста, селища.
Складові громадянської компетентності:
Задача. Із 4 сміттєспалюваних заводів в Україні працює лише один. За рік сміттєспалюваний завод «Енергія» спалює приблизно 250000 тонн, що становить лише 25% сміття, що продукується у місті Київ.
Скільки сміття за рік утворюється у Києві?
50% сміття з Києва вивозять на полігон під містом Обухів. Яку масу сміття кияни щороку вивозять на полігон?
У світі налічується близько 2,5 тис. сміттєспалюваних заводів. З них 100 – в Японії, 70 – в Німеччині.
Що ви знаєте про місто Київ?
Як забруднення повітря впливає на екологію вашого селища? ваше здоров’я?
Складіть ще запитання до цієї задачі.
Знайдіть площу сміттєзвалищ в Україні, якщо вони становлять 7% усієї території (603628 квадратних км). Порівняйте площу сміттєзвалищ в Україні: з площею Данії; з площею Одеської області.
5 клас.
Тема. Відсотки.
Етап уроку. Закріплення знань, умінь, навичок. Робота в парах.
Очікуваний результат:
закріплення вмінь розв’язувати задачі з реальними даними на знаходження відсотків від числа;
знайомство з українськими діячами;
формування активного та відповідального члена громадянського суспільства.
Складові громадянської компетентності:
Задача. Скільки відсотків номіналу купюри із зображенням Лесі Українки становить номінал купюри з Володимиром Великим? А з Ярославом Мудрим? А з Богданом Хмельницьким? З Іваном Мазепою? З Іваном Франком? Михайлом Грушевським? Із Тарасом Шевченком? Із Григорієм Сковородою?
Згадайте.
Що ви знаєте про Лесю Українку?
Що ви знаєте про дитинство Тараса Шевченко?
5 клас.
Тема. Відсотки.
Етап уроку. Узагальнення знань, вмінь, навичок.
Очікуваний результат:
ознайомлення зі складовими сімейного бюджету;
розуміння суті поняття «право на гідний життєвий рівень»,
вміння розв’язувати задачі з реальними даними щодо розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок;
усвідомлення необхідності планування сімейного бюджету.
Складові громадянської відповідальності:
Задача.
Сім’я має річний бюджет 120000гривень. На прожиття вона витрачає 60% місячного доходу. Чи має можливість ця сім’я товари: телевізор вартістю 8000грн. та оздоровчу путівку ціною 20000 грн.?
Поміркуйте.
Як ви гадаєте, з чого формується бюджет родини?
Які витрати несе бюджет родини?
Від чого залежить фінансовий стан родини?
Чому важливо контролювати власний бюджет?
Література:
Збірник задач з математики «Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація» Д.В. Васильєва, Н.І. Василюк.- Київ: Видавничий дім «Освіта», 2017 р.