УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ТЕМИ «ЧИСЛІВНИК»
Гра «Аукціон»
Лот №1. Складання асоціативного куща
Найбільш активні учні отримують акції.
Лот № 2. «Мікрофон»
1.Числівник – частина мови , що означає…
2. За значенням числівники поділяються на дві групи …
3.Кількісні числівники означають число і відповідають на питання …
4.Порядкові числівники означають …
5. Порядкові числівники змінюються за …
6. За будовою числівники бувають …
7.Числівники , що означають кількість окремих предметів належать до ...
8. Числівники , що означають кількість частин від цілого…
9. Числівники , що означають кількість предметів як одне ціле належать до...
10. Не відмінюємо дробові числівники…
11. У дробових числівниках відмінюємо…
12. Порядкові числівники із – сотий , - тисячний, - мільйонний, - мільярдний пишемо…
За правильні відповіді учні отримують акції.
Лот № 3 . Розряди кількісних числівників
Заповнити таблицю , розподіливши числівники за значенням
Цілі числа |
Дробові числа |
Збірні числа |
|
|
|
Обидва, півтори, півтораста, обоє, двоє, тридцять чотири, один, четверо, дві треті, три п’яті, дев’ять десятих, нуль, тисяча, кількадесят, кільканадцять, декілька, сорок, шестеро.
За правильні відповіді учні отримують акції.
Лот № 4.Відмінювання числівників
Знайти «зайвий» числівник у кожному рядку
1.Шістдесяти шістьох , шістдесятьом шістьом, шестидесяти шістьох;
2.Чотири десятих, чотирьма десятими, на чотирьох десятих;
3. Сорока трьох, сорок трьом, сорока трьома .
За правильні відповіді учні отримують акції.
Лот № 5 «Фізична розминка»
Учні плескають в долоні, коли називається числівник.
Два, двоякий, по- друге, вдвічі, подвоїти, двоїтися, другий, двійка, двочлен, двійник, три, потрійний, трійка, втретє, трикутник, потроїти, троє, чотири, четвірка, чверть, четверо, четвертий, п’ять, п’ятірка, п’ятиріччя, п’ятак, п’ятиборство, п’ятий, п’ятеро, дві п’яті, п’ятсот, п’ятниця, п’ятихвилинний.
За правильні відповіді учні отримують акції.
Лот № 6 «Фразеологічний бар’єр»
І.Встановити відповідність між розрядами числівників та числівниками , вжитими в реченнях.
1 власне кількісні
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
2 збірні
3 дробові
4 неозначено- кількісні
А Сім п’ятниць на тиждень
Б Багато води втекло
В Десятою дорогою обминати
Г Семеро одного не ждуть
Д Ти йому про Тараса , а він тобі півтораста
ІІ. Пояснити фразеологізми.
За правильні відповіді учні отримують акції.
Лот № 7. Тестова розминка «Готуємось до ЗНО»
1. Укажіть рядок , у якому всі числівники – складні :
А одна четверта , двадцять сім , чотирнадцять
Б шістнадцять , вісімдесят , дванадцять
В триста двадцять , півтораста , сто
Г три , кілька , багато
Д восьмеро , троє , півтори
2. Числівник стоїть у правильній формі у рядку :
А п’ятьомастами двома
Б восьмисот семидесяти трьох
В шестидесяти восьми
Г восьмидесяти восьми
Д шестиста вісьмох
3. Порушено норму при відмінюванні числівника у рядку:
А шістдесяти шістьох
Б шістдесятьом шістьом
В шістдесятьма шістьма
Г шестидесяти шістьох
Д шістдесятьома шістьома
4. Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку :
А дві газет
Б чотири книг
В три стільців
Г сорок три столи
Д півтора яблук
5. Вкажіть рядок , у якому порушено узгодження числівника з іменником:
А три стільця
Б дві шостих метра
В тридцять сім учнів
Г чотири слова
Д півтора яблука
6. Правильно позначено час у рядку :
А Зараз година ночі.
Б Прийти не пізніше шести годин.
В Зустрітися в три часа дня.
Г Концерт розпочнеться об одинадцятій.
Д Пів на шосту.
За правильні відповіді учні отримують акції.
Лот № 8. «Цікавий двобій»
Визначити, в значенні яких слів і частин мови може вживатися числівник «один». Перший варіант спостерігатиме за роллю слова «один» у прислів’ях і приказках, другий – у творах відомих поетів.
І варіант
1. Одна ластівка не робить весни. (числ.)
2. Вовк лисиці не рідня, та повадка одна. ( однакова, прикм.)
3. Одним колесом не поїдеш. (самим, займ.)
4. Один учитель краще, як дві книжки. (числ.)
5. Одна бджола меду не наносить. (числ.)
6. Чи їде, чи ходить – на одне виходить (одне й те саме, числ і займ.) (Нар. тв.)
ІІ варіант
5.Було колись в одній країні: сумний поет в сумній хатині рядами думи шикував (Леся Українка).(якійсь, займ.)
6. А у вдови один син, та й той якраз під аршин (Т.Г.Шевченк «Сова»).(числ.)
За правильні відповіді учні отримують акції.