Вправи на узагальнення знань з теми "Числівник"

Про матеріал
Пропоновані вправи створені з метою систематизації та узагальнення знань з теми "Числівник" та мають на меті залучення учнів до активної комунікативної діяльності, до творчості через пошук, шляхом створення й розв’язання проблемних ситуацій, спрямованих на формування інтелектуально-креативних якостей учнів: мовного чуття, дару слова, мислення, мовлення, уяви, уваги, спостережливості.
Перегляд файлу

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ  З                           ТЕМИ «ЧИСЛІВНИК»

 

Гра «Аукціон»

 

Лот №1. Складання асоціативного куща

 

 

 

 

 

 Найбільш активні учні отримують акції.

 

 

 Лот № 2.   «Мікрофон»

1.Числівник – частина мови , що означає…

2. За значенням числівники поділяються на дві групи …

3.Кількісні числівники означають число і відповідають на питання …

4.Порядкові числівники означають …

5. Порядкові числівники змінюються за …

6. За будовою числівники бувають …

7.Числівники , що означають кількість окремих предметів  належать до ...

8. Числівники , що означають кількість частин від цілого…

9. Числівники , що означають кількість предметів як одне ціле  належать до... 

10. Не відмінюємо дробові числівники…

11. У дробових числівниках відмінюємо…

12. Порядкові числівники із  – сотий , - тисячний,  - мільйонний, - мільярдний пишемо…

 

 За правильні відповіді  учні отримують акції.

 

Лот № 3 . Розряди  кількісних числівників

Заповнити таблицю , розподіливши  числівники за значенням

 

Цілі числа

Дробові числа

Збірні числа

 

 

 

 

Обидва, півтори, півтораста, обоє, двоє, тридцять чотири, один, четверо, дві треті, три п’яті, дев’ять десятих, нуль, тисяча, кількадесят, кільканадцять, декілька, сорок, шестеро.

За правильні відповіді  учні отримують акції.

Лот № 4.Відмінювання  числівників

Знайти  «зайвий»  числівник  у кожному рядку

1.Шістдесяти шістьох , шістдесятьом шістьом,  шестидесяти шістьох;

2.Чотири десятих, чотирьма  десятими,  на чотирьох десятих;

3. Сорока трьох,  сорок трьом, сорока трьома .

За правильні відповіді  учні отримують акції.

Лот № 5 «Фізична розминка»

 Учні плескають  в долоні, коли називається числівник.

Два, двоякий, по- друге, вдвічі,  подвоїти, двоїтися, другий, двійка,  двочлен, двійник, три, потрійний, трійка, втретє, трикутник, потроїти, троє, чотири, четвірка, чверть, четверо, четвертий,  п’ять, п’ятірка,  п’ятиріччя, п’ятак, п’ятиборство,  п’ятий, п’ятеро, дві п’яті, п’ятсот,  п’ятниця, п’ятихвилинний.

За правильні відповіді  учні отримують акції.

 

Лот № 6 «Фразеологічний бар’єр»

І.Встановити відповідність між розрядами числівників та числівниками , вжитими в реченнях.

    1  власне кількісні

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

    2  збірні

    3  дробові

    4  неозначено- кількісні

 

 

   А Сім п’ятниць на тиждень

   Б  Багато води втекло

   В  Десятою дорогою обминати

   Г  Семеро одного не ждуть

   Д  Ти йому про Тараса , а він тобі півтораста

ІІ. Пояснити фразеологізми.

За правильні відповіді  учні отримують акції.

Лот № 7. Тестова розминка «Готуємось до ЗНО»

1. Укажіть рядок , у якому всі числівники – складні :

А  одна четверта , двадцять сім , чотирнадцять

Б  шістнадцять , вісімдесят , дванадцять

В  триста двадцять , півтораста , сто

Г  три , кілька , багато

Д  восьмеро , троє , півтори

 

2.  Числівник стоїть у правильній формі у рядку :

А  п’ятьомастами  двома

Б  восьмисот  семидесяти трьох

В  шестидесяти восьми

Г  восьмидесяти восьми

Д  шестиста вісьмох

 

3. Порушено норму при відмінюванні числівника у рядку:

А  шістдесяти шістьох

Б  шістдесятьом шістьом

В  шістдесятьма шістьма

Г  шестидесяти шістьох

Д  шістдесятьома шістьома

 

4. Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку :

А  дві газет

Б  чотири книг

В три стільців

Г  сорок три столи

Д півтора яблук

 

5. Вкажіть рядок , у якому порушено узгодження числівника з іменником:

А  три стільця

Б  дві шостих метра

В  тридцять сім учнів

Г  чотири слова

Д  півтора яблука

 

6. Правильно позначено час у рядку :

А  Зараз година ночі.

Б  Прийти не пізніше шести годин.

В  Зустрітися в три часа дня.

Г  Концерт розпочнеться об одинадцятій.

Д  Пів на шосту.

За правильні відповіді  учні отримують акції.

Лот № 8. «Цікавий двобій»

Визначити, в значенні яких слів і частин мови може вживатися числівник «один». Перший варіант спостерігатиме за роллю слова «один» у прислів’ях і приказках, другий – у творах  відомих  поетів.

І варіант

1. Одна ластівка не робить весни. (числ.)

2. Вовк лисиці не рідня, та повадка одна. ( однакова, прикм.)

3. Одним колесом не поїдеш. (самим, займ.)

4. Один учитель краще, як дві книжки. (числ.)

5. Одна бджола меду не наносить. (числ.)

6. Чи їде, чи ходить – на одне виходить (одне й те саме, числ і   займ.) (Нар. тв.)

 

 

ІІ варіант

  1. Ой, одна я, одна, як билиночка в полі   (Т.Г.Шевченко «Ой, одна я, одна...»).     (самотня, прикм.)
  2. І він один на всім світі, один мене любить (Т.Г.Шевченко «Гайдамаки — Лебедин»).(єдиний, прикм.)
  3. ...Одно-однісіньке під тином сидить собі в старій ряднині (Т.Г.Шевченко «І золотої й дорогої»).(самотнє, прикм.)
  4. Воля одна в нас, одна в нас мета (М. Рильський).(спільна, прикм.)

5.Було колись в одній країні: сумний поет в сумній хатині рядами думи шикував (Леся Українка).(якійсь, займ.)

6. А у вдови один син, та й той якраз під аршин (Т.Г.Шевченк «Сова»).(числ.)

За правильні відповіді  учні отримують акції.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку