Урок 89
Тема. Вправи на визначення роду й числа прикметників за іменником
Мета: формувати в учнів вміння визначати число і рід прикметників за іменниками, правильно писати родові закінчення прикметників; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення; виховувати працелюбність.
ХІД УРОКУ
Організація учнів до уроку
Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання (Впр. 110)
Назвіть сполучення іменників з прикметником. Якого вони роду? Доведіть свою думку.
Які картини ви уявили, читаючи вірш?
Фронтальне опитування
Що таке прикметник?
Як змінюються прикметники?
Які закінчення мають у множині? В однині?
Визначення роду прикметників
Допишіть закінчення. Визначте рід прикметників. Дуб висок_, могутн_, (_ рід).
Казка народн_, давн_ (_ рід). Кошеня маленьк_, пухнаст_ (_ рід).
Оголошення теми й мети уроку
Закріплення й узагальнення вивченого
Робота над творенням словосполучень, складення речень (Впр. 111)
Визначте число і рід утворених словосполучень.
Каліграфічна хвилинка
Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
Як ви розумієте зміст прислів'я?
Розвиток мовлення (Впр. 114) Складення розповіді за малюнком.
Добір прикметників-антонімів (Впр. 112)
Робота над текстом (Впр. 113)
Читання тексту.
Бесіда за змістом.
Складіть питальне речення до цього тексту.
Вибіркове списування словосполучень. Визначення роду при- кметників.
Вибірковий диктант
Сонячний промінь, гарне ім'я, хижий звір, літні дощі, руда білка, запашні волошки, яблуневий цвіт, рідке мило, зелена фарба, удалі козаки, срібні зірки, рання осінь.
У прикметниках якого стовпчика можна визначити рід?
Визначте рід прикметників. Виділіть закінчення.
Які значення мають прикметники другого стовпчика? Чому?
Орфоепічна та орфографічна хвилинка за таблицею «Правильно вимовляй і пиши»
Спишіть ці слова, добираючи до кожного прикметник. Визначте рід, виділіть закінчення прикметників.
(Маленькй квартирка, чистй підлога...)
Підсумок уроку
Які закінчення мають прикметники в однині й множині?
Як визначити число і рід прикметників?
Домашнє завдання Вправа115, С.51.