Вправи самомасажу для дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал

Перед артикуляційною гімнастикою рекомендується проводити самомасаж — один з найдавніших прийомів зняття м'язового напруження, втоми, він сприяє відновленню здоров'я, поліпшенню обміну речовин, кровообігу, а також активізації роботи артикуляційної моторики, нормалізації м'язового тонусу

Перегляд файлу

 

Перед артикуляційною гімнастикою рекомендується проводити самомасаж — один з найдавніших прийомів зняття м'язового напруження, втоми, він сприяє відновленню здоров'я, поліпшенню обміну речовин, кровообігу, а також активізації роботи артикуляційної моторики, нормалізації м'язового тонусу. Масаж м'язів може бути гігієнічним і вібраційним.

Зупинимося на прийомах самомасажу, що діє на органи артикуляції.

Кожна вправа у залежності від необхідності повторюється 4—10 разів.

Вправи самомасажу.

  1. Масаж середньої частини обличчя. Кінчиками пальців обох рук погладжувати від середини верхньої губи до вух.
  2. Масаж верхньої і нижньої губи. Натягувати то верхню, то нижню губу на зуби, масажувати кінчиками пальців від середини губи до кутів рота.
  3. Масаж нижньої щелепи. Погладжувати від середини підборіддя спочатку тильними сторонами кистей обох рук до вух, потім долонями від вух назад - до середини підборіддя.
  1.                   Масаж слизової оболонки порожнини рота і ясен. Губи зімкнуті. Кінчиком язика енергійно натискаючи на ясна, облизувати праворуч - ліворуч і ліворуч - праворуч верхні і нижні ясна із зовнішньої сторони.
  2.                   Масаж твердого піднебіння. Губи напіввідкриті, кінчиком язика енергійно провести по твердому піднебінню від передніх верхніх зубів у напрямку до глотки і назад.
  3.                   Масаж шиї. Погладжувати переднюю частину шиї то правою, то лівою рукою зверху вниз, захоплюючи підборіддя.
  4.                   Гвинтоподібні рухи кінчиками пальців навколо кінчика носа з переходом на верхню і нижню губу.
  5.                   Довгостроково вимовляти звук “м” направляючи звучання (у маску) — у позицію ротового резонатора, постукуючи кінчиками пальців по губах.
  6.                     Довгостроково вимовляти на видиху звук “у”, одночасно постукуючи кінчиками пальців по губах.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку