Вправи та задачі на застосування переставної властивості додавання. Засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел 1-10.

Про матеріал
Закріпити й узагальнити вивчений матеріал; сприяти формуванню в учнів умінь та навичок застосовувати переставну властивість додавання при розв’язуванні прикладів та задач; сприяти формуванню обчислювальних умінь та навичок в межах 10; розвивати логічне мислення, увагу та математичне мовлення шляхом вправ та задач; виховувати старанність, наполегливість, охайність при письмі, інтерес до математики.
Перегляд файлу

Тема: Вправи та задачі на застосування переставної властивості додавання. Засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел 1-10.

 Мета: Закріпити й узагальнити вивчений матеріал;

сприяти формуванню в учнів умінь та навичок застосовувати переставну властивість додавання при розв’язуванні прикладів та задач;

сприяти формуванню обчислювальних умінь та навичок в межах 10;

розвивати логічне мислення, увагу та математичне мовлення шляхом вправ та задач;

виховувати старанність, наполегливість, охайність при письмі, інтерес до математики.

Предметні компетентності: додає та віднімає в межах 10;

знає та називає компоненти дії додавання;

виконує практичні дії для зв’язку між компонентами додавання;

утворює рівності на основі практичних дій.

Ключові компетентності:

вміння вчитися - дотримуватися організації робочого місця,  співпраці в парі, відповіді  на запитання математичною мовою, самоконтролювати знання та уміння;

інформаційно-комунікативна – знаходити завдання в підручнику, орієнтуватися на сторінці зошита;

загальнокультурна – дотримуватися правил поведінки на уроці;

здоров'язберігаюча -  правильна постава, хвилинки відпочинку;

соціальна – чистота робочого місця.

Обладнання: презентація до уроку, 7 пелюсток квітки-семицвітки, підручник,  малюнки-розфарбовки із зображенням квітки-семицвітки, проектор, екран.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 Учитель:

 - Сьогодні на уроці у нас присутні поважні гості. Привітайтесь, будь ласка, з ними й подаруйте їм свою найкращу посмішку.

Діти:                                       Ми Вам раді, люди добрі,

                                                  І  вітаєм щиро Вас.

 І запрошуєм ласкаво

На урок  у 1-й клас!

             

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель:  - Діти! Вам випала чудова нагода прорекламувати наш  урок.

(Слайд 1 )

Вправа «Мікрофон»;

Учитель:  - Починається урок

Дитина:   - Математики!

Учитель:  - До  уроку я приготував (-ла)

Дитина:   - Підручник, зошит, пенал

Учитель:  - На уроці сидітиму

Дитина:   - Тихо!

Учитель:  - Буду слухати

Дитина:   - Уважно!

Учитель:  - Писатиму

Дитина:   - Каліграфічно!

Учитель:  - Зошит триматиму

Дитина:   - Правильно!

Учитель:  - Рахуватиму

Дитина:   - Швидко!

Учитель:  - Відповідатиму

Дитина:   - Чітко!

Учитель:  А девіз нашого уроку такий ; «Математику вчити- розум точити!»           

      (читаємо разом)                    (Слайд 2)

Налаштування на роботу.

 

Отже, ручки є?                    - Є!

Підручник  є?                    -Є!

Ну, а зошит маєм?               - Маєм!

Молодці! Тоді урок ми розпочинаєм!

 

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку         (Слайд 3)

 

Учитель:    - Діти, тема нашого уроку така : «Вправи та задачі на застосування переставної властивості додавання, засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел 1-10».

Отже, сьогодні ми повторимо  переставний закон додавання, будемо додавати та віднімати в межах десяти, обчислювати значення виразів та розв'язування  задачі, застосовуючи переставний закон додавання.

- Тож, сядьте, дітки, всі рівненько, ручки покладіть гарненько, бо урок у нас незвичний, чарівний, математичний.  А знаєте чому?  А тому, що сьогодні ми вирушаємо на урок-казку.

ІV. Актуалізація та корекція опорних знань та умінь учнів

Каліграфічна хвилинка.

Учитель:    - А допоможе нам у цьому одне магічне число,  яке загадали для нас таємничі казкові гості, що вже поспішають на наш урок. Відгадайте, яке число вони загадали, й дізнаєтесь, до якої казки ми потрапимо.

Наші незнайомці задумали число, додали до нього  3  й отримали 10. Яке число задумали наші гості?           (7)

- Так, це число 7. Де ви з ним зустрічалися?

(сім кольорів веселки, сім чудес світу, сім чудес України, сім днів тижня).

- У яких прислів’ях ми зустрічали число 7?

(Сім разів відміряй, один раз відріж. Семеро одного не чекають.)

- А в  яких казках  героїв було 7?

(«Вовк та семеро козенят»,  «Білосніжка та семеро гномів», «Квітка- семицвітка»)

- Молодці! А щоб остаточно дізнатися , до якої саме казки ми потрапимо, пригадайте написання цифри 7.    (Слайд 4)

 У цьому нам поможе професор Олівець. (Перегляд слайда, порівняння

друкованої й рукописної цифри 7.)

 Діти прописують один рядок цифри 7 .

Учитель:    - А  зараз обміняйтесь зошитами і над найкращою цифрою 7 в зошиті сусіда намалюйте корону.

- Ось ми  і потрапили до казкового лісу, де живуть наші таємничі  гості разом із своєю чарівною подругою. Здогадалися, хто це? Так, це Білосніжка  та семеро гномів.       (Слайд 5)  

- Білосніжка ввечері прочитала гномикам казку про квітку-семицвітку й наголосила, що це її улюблена казка. Вранці гномики вирішили підготувати  дівчинці сюрприз – виготовити з паперу квітку-семицвітку. Кожен із них вирізав з кольорового паперу по 1 пелюстці, але зібрати їх  разом вони не змогли і просять Вашої допомоги. Діти, допоможемо їм?

-  Для цього нам потрібно виконати завдання від кожного із семи гномиків і отримати за це пелюстки, які ми зберемо у квітку.

                   (На  дошці закріплено стебельце квітки з серединкою).

Перше завдання ми вже виконали ( відгадали число 7 і пригадали написання цифри 7), отже, можемо отримати першу пелюстку. Як ви гадаєте, якого кольору вона буде? Пригадайте кольори веселки.

        (Учитель закріплює  на дошці пелюстку червоного кольору).

Скільки пелюсток маємо?  (1) Скільки ще потрібно? (6)

Усний рахунок.

Щоб отримати наступну пелюстку, нам потрібно показати, як ми можемо швидко й правильно рахувати усно.      (Слайд 6)

(на  екрані з’являється  завдання)

-З якого числа ми починали обчислення?

-Яким числом закінчили?

-Як називаються такі приклади, коли відповідь попереднього прикладу є першим числом наступного ?     (Кругові)

(Під час виконання завдання діти по черзі називають відповіді, а всі інші плескають у долоні, якщо згодні з відповіддю).

 

Заповнити таблицю                   (Слайд 7)

          (на екрані)      

 

Доданок

7

6

 

4

6

6

Доданок

2

 

4

2

 

2

Сума

9

10

8

 

9

 

 

-Як  називаються числа при додаванні?

-Як знайти невідомий доданок?

 

Учитель:    - Молодці! І з цим завданням впорались. За це  вам – друга пелюстка. Якого вона буде кольору?

(Учитель прикріплює  на дошці пелюстку оранжевого кольору).

Скільки пелюсток вже здобули?  (2) Скільки ще потрібно? (5)

Хвилинка відпочинку. Зорова гімнастика.

Відпочиньмо  перед виконанням наступного завдання.

Сплять маленькі гноменята… (очі заплющені)

Раз – розкрили оченята,

Подивилися навколо     (кругові рухи очима),

Потім вгору і додолу  (лише очима, головою не рухати).  

Оченята роблять вправи:

Вправо- вліво, вліво-вправо,

Потім – вгору, потім – вниз

Оченятами дивись.

Оченята- блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Гноменята будуть спати,

А ми будем працювати!  

V. Робота  над темою уроку.

1. Робота з підручником

Учитель:    - А  щоб отримати наступну пелюстку, нам потрібно попрацювати  за підручником.

Пригадайте, з яким законом додавання ми познайомились на попередньому уроці. Повторимо його.

Виконання завдання.

Скільки жовтих метеликів на малюнку ліворуч?  (2)

Скільки червоних?  (1)

Скільки всього?  (3)

Який приклад склали?  (2+1=3)

Скільки червоних  метеликів на малюнку праворуч?  (1)

А фіолетових?  (2)

Скільки всього?  (3)

Який приклад склали?  (1+2=3)

Які числа  додавали в першому й другому прикладах?

Які суми отримали ?

Чим відрізняються приклади?   (Порядком доданків).

 

Висновок :  При додаванні числа можна переставляти.

(Читають правило діти)

 

Виконання наступного завдання (проводиться аналогічно).

 

-Чи однакові  числа додавали ? 

-Чи однакові  суми отримали ?

-Чим  відрізнялися приклади ? 

 

Висновок :  Додавати числа можна в будь-якому порядку.

                     (Читають правило діти).

-Отже, сума залежить лише від того, які числа ми будемо додавати, а не від порядку розташування доданків.

Повторимо ще раз: «Від перестановки доданків сума не змінюється».

Молодці!  За роботу отримуєте третю пелюстку. Якого вона буде кольору?

(Учитель прикріплює  пелюстку жовтого кольору).

-Скільки пелюсток вже маємо?  (3)

-Скільки ще потрібно? (4)

 

2. Робота над задачами

 

Учитель:    -      Який закон додавання ми пригадали?

Застосуємо його при розв’язанні веселих задач.     Попрацюймо колективно, і уважно, і активно.

                              

(Слайд 8)                                 Ой, грибочки у гайочку

Під осикою стоять.

        3 грибочки, 2 грибочки.

Разом буде…?  (5)

 

Який вираз склали для розв’язання задачі?

Запишіть (3+2=5(гр.)

Застосуйте переставний закон  додавання для розв’язання цієї задачі.  Запишіть вираз.      (2+3=5(гр.)

 

(Слайд 9)                               5 метеликів літають

І на квіточки сідають,

                                                Прилетів іще 1,

                                                Сів на квіточку і він.

Полічи пошвидче всіх

            Цих метеликів прудких.    (6)

 

Як  розв’язали цю  задачу?             (5+1=6(м.)

Який ще  приклад  можна скласти ?  (1+5=6(м.)

Який закон додавання застосували?

Висновок :  (Переставний закон додавання – повторити правило).

(Розв’язання  задач записуємо на дошці і в зошитах.)

 

-Молодці!  Отримуєте четверту  пелюстку. Нагадайте, якого  кольору вона буде.

                            (Учитель прикріплює  пелюстку зеленого кольору).

Скільки вже здобули  пелюсток?  (4)

Скільки ще потрібно? (3)

 

3. Фізкультхвилинка.          (Слайд 10) 

А зараз час для відпочинку.  Виконаємо  математичну фізкультхвилинку.

Слайд   11 

- Нахиліться  стільки раз,

      Скільки квіточок у нас!             (5)

Слайд   12 

-   Скільки покажу грибочків,

        Стільки ви зробіть стрибочків ! (6)

Слайд   13

-   Скільки тиждень має днів,

          Стільки плеснемо разів!   (7)

Слайд   13

-   Скільки прапорців  у нас,

        То   й  змахнемо стільки ж раз!   (4)

Слайд   14

-   Скільки ластівок у небі,

         Стільки раз присісти треба !   (3)

Слайд   15

-   Скільки гномиків   у казці ?

         Тупніть ніжками, будь ласка!   (7)

 

- Подивимось, чи впорались ми з математичною фізкультхвилинкою.

  (З'являється слово  «молодці» ).

- Тоді знову повертаємось до роботи.

 

Самостійна робота. 

-А тепер  поміркуємо, порахуємо, самостійно попрацюємо!

( самостійне розв’язування прикладів )

Перевірка виконання завдання     (Діти зачитують приклади і відповіді, порівнюють приклади, знаходять спільне і відмінне.)

 Висновок :  (Переставна властивість додавання).

-Діти, а який  приклад було легше розв'язувати?

-Для чого ж потрібно знати переставний закон додавання? ( Для того, щоб полегшити обчислення прикладів, переставляючи доданки.)

-Молодці! Ось вам і п'ята пелюстка. А колір її…

 

(Учитель прикріплює  пелюстку блакитного кольору).

 

Скільки пелюсток вже маємо?  (5)

Скільки ще потрібно? (2)

 

Робота  з геометричним матеріалом.

 -Діти, наступний гном вирішив перевірити,  чи знають учні нашого класу  геометричні фігури. Доведемо, що ми з легкістю можемо отримати шосту пелюстку. Подивіться на екран        (Слайд   16 ).

Гноми  приїхали  до нас на казковому потязі. 

З  яких геометричних фігур він складається?

(Із кругів, трикутників і чотирикутників)

Які з цих  фігур є многокутниками? Чому?

А тепер позмагаймося рядами!

 І ряд     - полічіть всі круги;

ІІ  ряд   - полічіть всі трикутники;

IIІ ряд   - полічіть всі чотирикутники.

           (Відповіді  дітей)

 - Молодці! І з цим завданням впорались. Ось  вам за це шоста пелюстка. Якого вона буде кольору?

(Учитель прикріплює  пелюстку синього кольору).

-Скільки у нас вже є пелюсток ?  (6)

-Скільки ще потрібно? (1)

 

6 .   Розвиток логічного мислення.

Учитель:    -      Ось  ми  і дісталися  до фінального  завдання. А воно  - особливе   - подарунок для кмітливих!

Слайд   17 

      У полі  стоїть дуб.

      На дубі   - 3 гілки.

      На кожній гілці – по  2 яблучка.

      Скільки всього яблук  на дубі?  

                 (Нуль, бо яблука на дубі не ростуть).  

2 ) Білосніжка зв’язала  4 рукавички.

      Скільки гномиків зможуть їх носити?

                ( Двоє, бо кожному гному потрібно 2 рукавички).  

 

- Молодці! І остання, сьома, пелюстка ваша! Якого кольору вона буде?

 (Учитель прикріплює  пелюстку фіолетового кольору).

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Учитель:  - Ось і розквітла наша квітка кольорами веселки. Пригадаймо всі ці кольори!

Ви помітили на пелюстках букви? Назвемо їх. А яке слово можемо прочитати?                       ( М О Л О Д Ц І)

-Дійсно, ви молодці, бо працювали дружно, були уважними, кмітливими й активними. Ви допомогли гномам зібрати квітку-семицвітку, тепер вони зможуть подарувати її Білосніжці. Подивіться на екран. (Слайд  18)

Гноми дякують вам за допомогу.  А ми зробимо останній крок – підсумуємо урок!

Який закон додавання ми повторили?  Пригадайте його.

Чи однакові відповіді будуть мати приклади:  1+3   і 3+1?  Чому?

Що  вам сподобалось на уроці?

Які завдання були для вас складнішими?

Чи можу я стверджувати, що учні нашого класу знають математику?

Тоді  на згадку про наш казковий урок я подарую вам маленькі квітки-семицвітки. Які ви розфарбуєте всіма кольорами веселки й  подаруєте своїм батькам, щоб їхні мрії й бажання завжди здійснювались. А серединку квітки я пропоную прикрасити «смайликом».  Якщо на уроці вам було сумно й складно, ваш «смайлик» буде похмурим (    ), а якщо весело й легко – нехай він посміхнеться (  ).

(Учитель прикріплює  «посмішку» квітці).

 

-Дякую всім за увагу!

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 березня 2021
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку