Впровадження елементів STEM - освіти на уроках в початкових класах

Про матеріал
Застосування елементів СТЕМ--освіти на уроках математики в 3 класі початкової школи
Перегляд файлу

КЗ «Данилівська гімназія»

Лозуватської сільської ради

 

 

 

 

 

 

Доповідь

 на тему:

 «Впровадження елементів STEM - освіти на уроках

 в початкових класах»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала :

вчитель початкових класів

Соловйова Оксана Володимирівна

Нові вимоги сьогодення до навчання ставлять перед вчителем нові виклики щодо підходів до викладання.

 Тому я вирішила попрацювати над проблемою «Впровадження елементів STEM - освіти на уроках  у початковій школі».

Чому саме STEM? Це відповідь на виклики часу (дефіцит фахівців із технічних напрямків ; програмістів, IT-фахівців, інженерів). Такий тип освіти виходить на перший план.

У чому переваги STEM - освіти ?

- інтегроване навчання -  поєднання практичного та міждисциплінарного підходу;

- застосування отриманих знань у реальному житті ;

- підвищення інтересу до технічних дисциплін;

- інноваційніст;

- розвиток критичного мислення;

- впевненість у власних можливостях;

- робота в команді.

 Крім інтеграції наук природничих, технології , математики технічної творчості йде розвиток навичок мислення, читання, письма, робототехніки, підготовки до реального життя.

 З величезним захопленням сприймають діти навчання шляхом моделювання, проектування та експериментування.

На мою думку найбільш ефективною формою роботи для реалізації STEM підходу в освітньому просторі є зміна ролі вчителя та учня. Вчитель буде виступати менеджером і консультантом, а учень – дослідником.

 Як я впроваджую елементи STEM - освіти на уроках ? С початку почала із lego і методом спроб і пошуків зрозуміла, що цей конструктор можна використовувати на всіх уроках,  де тільки можливо.  Упершому класі , користуючись набором lego, я доступно наочно пояснювала учням програмований матеріал,  що складає основу вивчення математики. Так учні легко засвоїли утворення та склад чисел в межах 10 , наочно зрозуміли спосіб додавання та віднімання. За допомогою lego ілюструємо задач,і записуємо коротку умову, складаємо алгоритм її розв'язання .

Діти чітко бачить структуру утворення та порівняння двоцифрових та трицифрових чисел.

Крім уроків, є можливість і для творчого пошуку. В позаурочний час я проводжу дозвіллям «Весела перерва» із застосуванням конструктора. Так було проведено конкурс  «Село моєї мрії» , де кожен учень ознайомився з проектом своєї вулиці чи села, захищав його .

Вивчаючи тему «Тварини»  діти створювали середовище для життя тварин , таке,  яке вони бачили, або таке, про яке вони мріють, і знову захищають свої проекти . Цікаво пройшов фестиваль « Stem color fest» . Учні отримали певний колір , досліджують значення цього кольору для життя людини тварини живої природи, де він зустрічається в природі,  в житті, в  традиціях нашого народу .

Конструктор lego учні застосовують на уроках природознавства для того, щоб проілюструвати використання природних водойм , їх утворення,  їх різні типи. Дітям дуже подобається конструювати макети літаків, кораблів, машин, будинків. Набори конструктора створені саме з навчально- розвивальною метою. Кожен набір можна використовувати як індивідуально, так і для пар і групи дітей .

Важливе місце в моїй роботі належить формуванню навичок дослідницької та експериментальної діяльності . Воно здійснюється у доступній формі відповідно до вікової категорії та інтересу учнів . За STEM методикою в центрі уваги ставлю практичні завдання чи проблеми. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення цієї проблеми через пошук помилки. Скеровую роботу так, щоб діти самі перейшли до її вирішення. На уроках «Я досліджую світ» при вивченні теми «Вода», «Повітря»,  «Грунт» було проведено ряд  дослідів і експериментів. Учні самостійно дослідили властивості води і повітря, стани води, значення води, повітря і ґрунту для життя живої природи.

 Сьогодні я хочу навести фрагмент уроку з математики. Так вивчаючи тему «Знаходження периметра геометричної фігури»,  я пропоную дітям уявити себе архітекторами і проектувати власний будинок.

- Якої форми може бути будинок? ( різної)

- Прямокутної може бути?

-Щоб накреслити прямокутник, що треба знати? (довжину і ширину)

- А скільки кімнат у вашому будинку?

- Як називаються вони?

 - Які обов'язкові кімнати?

- Яких розмірів ваші кімнати?

 Поділіть великий прямокутник на менші. Тепер знайдемо периметр цього будинку , а потім його кімнат .

Завдання STEM-освіти в молодшій школі створювати попередні умови для

розвитку інтересу в учнів до природничих і технічних дисциплін. Любов до виконання роботи, отримання реального результату є основою розвитку інтересу

учнів до навчання.

Уроки STEM – дуже розважальні і динамічні, що не дає дітям нудьгувати. Вони

не помічають, як проходить час на заняттях, а також зовсім не втомлюються. Будуючи машини, мости, хмарочоси, вони проявляють все більший інтерес до науки і

техніки.

Поради вчителям щодо проведення STEM-уроків математики з власного досвіду роботи

для учнів 1-4 класів початкової школи з таких досліджень:

1. Тема «Міри ваги» . Важіль: як можна підняти важкий предмет, доклавши невеликі зусилля використовуючи важіль.

Основна ідея: дізнатися як можна підняти важкий предмет, доклавши невеликі

зусилля використовуючи важіль

Підготовка

Мозкова атака (робота в групі)

1) Дайте кожному учневі (групі) лінійку, олівець та коробку з олівцями (будьякий інший предмет).

2) Попросіть учнів спробувати розібратися, як можна використати предмети,

які ви їм дали, щоб підняти коробку з олівцями лише одним пальцем. Дайте їм

кілька хвилин для експерименту.

Виконання:

1) Через кілька хвилин запитайте, чи знайшов хтось рішення, щоб підняти

коробку з олівцями.

а) Якщо так, запропонуйте їм продемонструвати своє рішення класу.

б) Якщо ні, підкажіть учням. Попросіть їх пригадати предмет обладнання дитячих майданчиків, з допомогою якого одна людина може підняти іншу (гойдалка

балансир). Чи можна зробити подібну “гойдалку” з допомогою лінійки та олівця?

Надайте рекомендації або продемонструйте, якщо ваші учні не можуть розібратися в цьому самостійно.

Поясніть, що вони щойно побудували важіль, тип простого механізму

2. Тема «Рух». Рух машинки: як побудувати власну машинку та змусити її рухатися.

Основна ідея: Як побудувати свою машинку та змусити рухатися.

Завдання:

1.Ознайомитися з будовою рухомого механізму на прикладах.

2. Виділити етапи будови машинки.

3. Побудувати просту рухому машинку із доступних матеріалів.

4.Привести машинку в рух за допомогою різних видів енергії.

 

Вивчення STEM – освіти - це спосіб допомогти сучасним дітям у майбутньому стати новаторами , цілеспрямованими , творчими і надійними ланками команди, суспільства, країни.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
2584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку