Впровадження формувального оцінювання під час дистанційного навчання

Про матеріал
Впровадження формувального оцінювання під час дистанційного навчання на уроках біології і екології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Професійно-технічне училище №71 Викладач біології і екології Ірина Курілова. Впровадження формувального оцінювання під час дистанційного навчання на уроках біології і екології

Номер слайду 2

Формувальне оцінювання (assessment) здійснює під час навчального процесу, підсумкове (evaluation) — по його завершенні. Формувальне оцінювання. Підсумкове оцінювання. Перевіряє, як триває навчання. Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращенняІдентифікує недоліки і покращує навчання. Здійснюється під час навчального процесу. Допомагає здобувачам освіти вчитися один в одного. Перевіряє, що було вивчено. Оціночне: вимірює досягненн певного рівня. Судить про якість. Відбувається в кінці навчального процесу. Змушує здобувачів освіти конкуру

Номер слайду 3

фор. Формувальне оцінювання здійснюється під час навчального процесу. Підсумкове - по його завершенні.

Номер слайду 4

Формувальне оцінювання: Перевіряє як триває навчання;Диагностувальне (ідентифікує сфери, де необхідне покращення);Ідентифікує недоліки і покращує навчання;Здійснюється під час навчального процесу;Допомогає здобувачам освіти вчитися один в одного.

Номер слайду 5

ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯПеревіряє, що було вивчено. Оціночне: вимірює досягнення певного рівня. Судить про якість. Відбувається в кінці навчального процесу. Змушує здобувачів освіти конкурувати між собою

Номер слайду 6

Поточне та формувальне оцінювання. Основною метою оцінювання здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання є не перевірка і контроль, а забезпечення зворотного зв’язку викладача з здобувачами освіти. Тому в організації щоденного освітнього процесу варто надавати пріоритет не поточному, а формувальному оцінюванню, яке передбачає надання здобувачам освіти підтримки, коригування засобів та методів навчання у випадку виявлення їх неефективності. Результати виконаних здобувачами освіти самостійних робіт мають використовуватися для відзначення їх успіхів, аналізу помилок, планування подальшої роботи з опанування навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання.

Номер слайду 7

Поточне оцінювання можно здійснювати в усній і письмовій формах, застосовуючи такі його види: тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проєкти, усні співбесіди та опитування тощо. Кількість робіт, які підлягають поточному оцінюванню та передбачають фіксацію оцінки у класному журналі, під час дистанційного навчання варто оптимізувати з метою уникнення перевантаження здобувачів освіти.

Номер слайду 8

Якщо викладач застосовує одну з платформ для дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо), він може налаштувати опцію переходу здобувачів освіти до наступної теми за умови виконання перевірочного завдання за вивчену тему. Це дозволить зменшити навантаження на викладача, пов’язане з «ручною» перевіркою завдань, а здобувачу освіти – здійснювати самооцінювання успішності оволодіння навчальним матеріалом.

Номер слайду 9

Техніки перевірки оцінювання. Техніка перевірки помилковості розуміння. Формувальне оцінювання. Техніка «Трихвилинна пауза»Методика «Тижневі звіти»

Номер слайду 10

Техніка «Формувальне опитування» — це форма перевірки знань учнів, коли педагог додаткові уточнюючі питання, що дозволяють дитині проаналізувати, узагальнити, з висновки з пройденого матеріалу. Наприклад :• Як _____схожі або відрізняються від____?• Що неправильно в___________?• Який висновок ти можеш зробити______?• Що ти пропонуєш зробити______?• Які критерії ти б використовував для оцінки_______?

Номер слайду 11

Техніка «Перевірка помилковості розуміння» полягає в тому, що педагог навмисно дає здобувачам освіти типові помилкові поняття або передбачувані помилкові судження, а потім просить здобувачів освіти висловити свою згоду або незгоду, а сказаним пояснити свою точку зору. При цьому можна використовувати звичайну дошку, проговорювати ці судження усно, використовувати створену заздалегідь онлайнову спільну дошку, спільний документ чи презентацію, онлайнові картки тощо.

Номер слайду 12

Оцінювання є невід’ємною частиною процесу навчання, дистанційне навчання не є винятком. Оцінювання результатів навчальної діяльності може здійснюватись у синхронному або асинхронному режимі. Синхронний режим дозволяє забезпечити більш об’єктивне оцінювання, проте вимагає відповідного технічного забезпечення у викладача та всіх здобувачів освіти.

Номер слайду 13

Залишається ризик технічних збоїв під час виконання окремими здобувачами освіти завдання, тому слід застосовувати індивідуальний підхід та передбачити можливість повторного виконання тесту (контрольної, самостійної роботи тощо).

Номер слайду 14

виконувати тести на платформах Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо за вибором викладача та з урахуванням можливостей здобувачів освіти;виконувати письмові роботи, із використанням відеоінструментів Zoom , Google Meet , Team , тощо;брати участь в усних формах контролю (усний переказ, презентація та захист проєктів тощо) із використанням відеоінструментів Zoom , Google Meet , Team , індивідуально або в групах;брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах із використанням відеоінструментів Zoom , Google Meet , Team або в чатах на платформах дистанційного навчання (наприклад, Moodle) у закритих групах Facebook та ін.;виконувати інші завдання, які пропонує викладач. У синхронному режимі здобувачі освіти можуть:

Номер слайду 15

В асинхронному режимі здобувачі освіти можуть: Ввиконувати завдання на одній з платформ (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором викладача);виконувати письмові роботи у текстових редакторах (Word та ін.) або у зошитах та надсилати викладачу файли з виконаними завданнями електронною поштою, в один із месенджерів (Viber, Facebook тощо) або іншими засобами поштового зв’язку (за відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет);знімати на відео або записувати аудіо усних відповідей та надсилати файли викладачу засобами електронного зв’язку;

Номер слайду 16

Більш традиційний підхід передбачає передачу виконаних письмових робіт (зроблених на комп’ютері або сфотографованих) через електронну пошту або платформу Googleclassroom, Moodle та інші, один із месенджерів (Viber, Facebook, тощо).

Номер слайду 17

Усні завдання можуть бути оцінені викладачем безпосередньо через Zoom , Google Meet , Team або будь-який месенджер, що забезпечує відеозв’язок у синхронному режимі або перевірені опосередкованим способом через відео або аудіо файли, надіслані здобувачами освіти на пошту викладачу.

Номер слайду 18

За відсутності засобів Інтернет-зв’язку, зворотній зв’язок із здобувачами освіти викладач може підтримувати в телефонному режимі, а виконані завдання отримувати поштою. Викладач може організувати самооцінювання здобувачів освіти та їх успішності в своїй роботі, надіславши їм ключі для самоперевірки (після виконання роботи), критерії оцінювання та самооцінювання творчих робіт тощо.

Номер слайду 19

У формувальному оцінюванні здобувачів освіти постійно вчаться оцінювати себе самостійно, що формує відповідальність. Здобувачі освіти виконують тестове завдання, перевіряють його за наданим викладачем еталоном, а потім ставлять собі оцінку за тією шкалою, яка застосовується у групі (це можуть бути і звичайні оцінки, і описові характеристики, і певні позначки). Щоб навчати здобувачів освіти оцінювати себе правильно, викладач надає власну оцінку. Якщо вони не співпадають, педагог пояснює, що вплинуло на таку оцінку. Окрім цього, здобувачі освіти в парах оцінюють один одного, це ж можна практикувати в роботі в групі. Щоб це дійсно навчало здобувачів освіти оцінювати, а не вішати "ярлики", – педагог дає критерії. Наприклад, для оцінювання виступів інших груп можуть бути такі: "Чи відповідав виступ темі?", "Чи була у виступі нова інформація, яку група знайшла самостійно?", "Чи вдалося групі зацікавити матеріалом інших?". Оцінювання за таким форматом може бути за шкалою "так/ні", або "цілком/не повністю/ні", або іншою шкалою, про яку домовляться викладач та здобувачі освіти. У чому цінність формувального оцінювання?

Номер слайду 20

10 інструментів формувального оцінювання під час дистанційного навчання1. Classflow(https://classflow.com) – це унікальний багатофункціональний сервіс, який інтегрує в собі функції інтерактивної дошки, конструктора інтерактивних уроків, тестів, опитувань і дидактичних ігор.2. Mentimeter (https://www.mentimeter.com/) – це інструмент для створення мобільних онлайн опитувань та презентацій.3. Padlet(https://padlet.com) – мультимедійний ресурс для створення, спільного редагування та зберігання інформації.4. Quizizz(https://quizizz.com) – сервіс, якому потрібно приділити увагу та познайомитись з ним. Цікавий сервіс для створення вікторин та флеш-карток.5. Linoit(http://linoit.com) – віртуальна дошка для розміщення та поширення наліпок, нотаток, нагадувань, зображень та відео.

Номер слайду 21

6. Flipgrid(https://flipgrid.com) – це простий, безкоштовний та доступний досвід відео-дискусії, який використовують мільйони викладачів та сімей по всьому світу.7. Socrative(https://www.socrative.com/) – програма, яка дозволяє оцінювати знання студентів.8. Triventy(https://www.triventy.com/ ) – сервіс для створення опитувань та вікторин. Учитель створює тест або вікторину на своєму комп’ютері, а учні можуть відповісти на питання з своїх мобільних пристроїв.9. Plickers(https://get.plickers.com/ ) – це додаток, що дозволяє миттєво оцінити відповіді всього класу і спростити збір статистики.10. Canva(https://www.canva.com/) – це єдина дизайнерська платформа, яка знадобиться у вашій класній кімнаті

Номер слайду 22

Важливо, щоб формувальне оцінювання:було пов’язаним із результатами навчання; містило коментарі щодо конкретних характеристик виконаного завдання; пропонувало подальші кроки; було своєчасним (із достатнім проміжком часу на опрацювання коментарів до виконаної частини завдання). Таке оцінювання може бути без балів або додавати невеликий бал до фінальної оцінки

pptx
Додав(-ла)
Курілова Ірина
Пов’язані теми
Біологія, 11 клас, Презентації
Додано
7 лютого
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку