Творче кредо: „Docendo discimus” (лат. – навчаючи вчуся)
Головна моя мета як педагога – навчити і заохотити до саморозвитку, дати поштовх дитині до самовдосконалення, творчого пошуку, виховати гармонійно розвинену особистість, свідомого громадянина.
Упроваджуючи ідеї гармонійного поєднання різних організаційних форм навчання, серед методів і прийомів, використовуваних на уроках англійської мови, переважно використовую ігрові, спрямовані на розвиток комунікативних здібностей учнів.
До таких технологій безпосередньо відносяться ігри, римівки, пісні, наспіви (chants), фізкульт-хвилинки (TPR). Діти молодшого шкільного віку мають природну здатність виражати свою особистість через гру і це забезпечує позитивний фундамент для вивчення іноземної мови.
Розвиваючи мовні навички, ігрові технології також розвивають комунікативні навички, готовність до співпраці, дитина вчиться чути своїх товаришів, поважати правила гри і слідувати їм. Ігрові технології, які включають в себе фізичні дії чи рухи, допомагають також розвитку психомоторних функцій. Щоб проілюструвати вищесказане, наведу приклад декількох видів роботи.
Ігри ( „Відгадай тваринку (овоч, явище природи, пору року тощо): одному учневі зав’язують очі і він обирає картку із лексичною одиницею яку потім відгадує, використовуючи Загальне питання (General question), таким чином вивчається і нове слово і практикується тип питальних речень, які вимагають однозначної стверджувальної або заперечні відповіді” та інші).
3. Казки .
Такі види діяльності на уроках англійської мови, особливо в молодшій школі, сприяють зростанню інтересу до вивчення іноземної мови та ефективному засвоєнню мовного матеріалу, а саме: лексичних одиниць, граматичних структур, що класичному поясненні важко сприймаються учнями і є складними для засвоєння.
Отже, систематичне і доцільне природо-відповідне використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського у власній роботі допомагає зацікавити учнів та у доступній для кожного віку формі пояснити програмовий матеріал.
Освітній процес для мене – магія взаємодії майстерності вчителя з відкритою до знань душею учня, тому, з позиції складової частини цього дійства, намагаюся докладати всіх зусиль для втілення освітньо-виховної мети на уроках. Тому у власній роботі за порадами звертаюся до порад видатних педагогів, серед яких, у першу чергу, – В.О.Сухомлинський.
„Дитина, – писав В.О.Сухомлинський, – найкраще сприймає, осмислює і запам’ятовує знання тоді, коли вона їх переживає. Без емоційного ставлення до знань, без інтересу, подиву, задоволення, радості, впевненості та інших позитивних переживань неможливе успішне навчання”.
О. Сухомлинський: «У грі розкривається перед дітьми світ, розкриваються творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ.»