Впровадження інноваційних форм організації освітнього процесу під час дистанційного навчання та підготовки студентів до ЗНО з географії
Дистанційне навчання — одне з непростих випробувань не лише для студентів, а й для викладачів, в той же час воно відкриває нові можливості здобуття освіти. Під час дистанційного навчання основними платформами на яких я проводила заняття були Google Classroom, де зручно виставляти матеріали до занять, завдання, переглядати прикріплені студентські роботи та оцінювати їх, а також додаток ZOOM, де за розкладом проводились он лайн заняття.
ZOOM дуже зручний не тільки для спілкування, кожне заняття супроводжувалось відповідною презентацією, картами, схемами, які демонструвались і обговорювались спільно з студентами.
Для підготовки студентів до ЗНО був створений окремий Classroom , в якому щотижня проводились консультації , в час коли основні заняття вже закінчились . До кожної теми, згідно програми ЗНО завантажувались матеріали, QR коди з посиланням на відео, проводилась зустріч в ZOOM, хто не міг відвідувати консультації он лайн мав доступ до записаних відеоматеріалів заняття , після чого студентам надавались посилання з тестовими завданнями на освітній платформі «На урок». Потім обов’язково проводилось заняття з аналізом тестових робіт і повторним роз’ясненням питань, що виявились для студентів найважчими.
Студенти краще запам’ятовували матеріал, коли завданням після прослуханої лекції було не просто зробити конспект, а наприклад створити інтерактивну вправу в програмі LearningАpps. Наприклад на співставлення Країн регіону, та корисних копалин які там видобувають, країною та релігією що найбільше розповсюджена та ін
Під час виконання практичних робіт я обирала роботи з завданнями , яких немає в Готових Домашніх Завданнях, такі які передбачають виявлення закономірностей, встановлення причинно-наслідкових зв’язків тощо.
Роботу з контурними картами повністю перевела в он лайн формат, завантажувала карту, а студенти в зручному для них графічному редакторі ( найчастіше MicrosoftPaint ) наносили необхідні позначки, прикріпляли і відправляли мені на перевірку для своєчасного контролю, через те, що далеко не в кожного студента є можливість роздруковувати матеріали
Для засвоєння номенклатури країн та континентів використовувала он лайн ресурс SeterraOnline, це фактично географічні онлайн вікторини: на карті показуються значки, а зверху карти вказано об’єкт який потрібно знайти. В програмі є таймер, який допомагає студентам контролювати час виконання завдань. Тренуючись і проходячи 2-3 рази одну карту(завдання) студент добре починає орієнтуватись у вказаному регіоні.
Крім цього студентам які здають ЗНО з географії я радила пройти безкоштовний онлайн курс загальної географії від ТОВ «Едюкейшнал Ера» (EdEra ), який фактично є базовим курсом і дає змогу повторити все те, що студенти могли підзабути з шкільного курсу географії. На мою думку це теж дало позитивний результат.
Основний зв'язок зі студентами тримала через месенджери Телеграм і Вайбер ( створені відповідні канали для кожної групи). Практика показала , що так швидше і зручніше відповідати на питання студентів.
Матеріал намагалася давати коротко і конкретно, щоб студент не переобтяжував себе під час підготовки, а викладач при перевірці завдань.
Але якими б не були плюси дистанційного навчання , які я вбачаю саме в доступності до навчальних матеріалів цілодобово де б не був студент: можливість творчого самовираження , розвиток навичок самостійного засвоєння матеріалу і самоорганізації; безперечно, в такому навчанні є і недоліки, адже не в усіх студентів одинакові можливості доступу до Інтернету та комп’ютера,та й вміння самоорганізовуватись в усіх студентів різне. Тому не все задумане виходило, і далеко не всі студенти скористались тими можливостями засвоєння географії яке відкрило для них дистанційне навчання
Бібліографічні посилання