включення в освітній процес технології лего-конструювання, яка в силу своєї педагогічної універсальності слугує найважливішим та найефективнішим засобом розвивального навчання в днз і містить в собі корекційну спрямованість.
Впровадження ЛЕГО-конструюванняв роботу з дітьми Підготувала вихователь: Колісник І.І.
Номер слайду 2
‘Витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках пальців. Від пальців ідуть струмочки,які дають наснагу творчій думці…, чим більшемайстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина. В. Сухомлинський
Номер слайду 3
Конструктор LEGO – універсальне явище у світі ігор дітей всього світу, що дозволяє без проблем спілкуватися всім однією мовою – мовою гри. LEGO у перекладі з латинської мови означає “я вчуся” або “я складаю”.
Номер слайду 4
Технологія ЛЕГО-конструювання вирішує завдання освітньої діяльності за наступними напрямками: розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому мовленнєвий розвиток та розумові здібності; навчання правильному та швидкому орієнтуванню у просторі; отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрію; розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт; розвиток уваги, пам’яті, мислення, здатності зосередитися; навчання уяві, творчому мисленню (вміння комбінувати знайомі елементи по-новому); оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати ціле із частин; навчання спілкуванню одне з одним, повага своєї і чужої праці.
Номер слайду 5
ЛЕГО-конструювання інтегрується з усіма освітніми лініями розвитку дитини: використання ЛЕГО-елементів в дидактичних іграх і вправах; на заняттях з логіко-матиматичного розвитку (прямий та зворотний рахунок, порівняння чисел, склад числа, геометричні фігури, орієнтування на площині, класифікація за ознаками; використання як умовної мірки при порівнянні предметів за довжиною, шириною, масою); на заняттях з ознайомлення із соціумом (використання в експериментальній діяльності як матеріал, з якого виготовлений конструктор; передача отриманих вражень від екскурсій, спостережень, прогулянок); на заняттях з розвитку мовлення (робота з лексичними темами, складання описової розповіді, переказ, діалогічне мовлення тощо); на заняттях з підготовки до навчання грамоті ( чоловічки у синьому одязі – тверді при голосні звуки, в зеленому – м’які приголосні, викладання схеми речення); в іграх-театралізаціях (створення декорацій та персонажів); в сюжетно-рольових іграх (створення споруд та їх обігравання)
Номер слайду 6
Методи роботи: навчання дітей конструюванню через дію; самостійні дії з конструктором; закріплення власного досвіду; складання конструкцій за вказівкою дорослого; створення та обігравання конструкцій самостійно; опис своїх дій під час обігравання; аналізування та оцінювання побудованої конструкції; обігравання конструкцій: у парі з товаришем, у підгрупах; спільні дії з товаришем за домовленістю; розв’язання різних життєвих ситуацій з метою засвоєння соціальних ролей.
Номер слайду 7
Видиконструюванняза зразкомза моделлюза задумомза умовами чи вимогамиза кресленнями і наочними схемамиза темою
Номер слайду 8
Принципи роботипослідовністьдоступністьсистематичністьіндивідуальні особливостідиференційованийпідхід
Номер слайду 9
Види конструктора. LEGO DUPLOLEGO SYSTEM
Номер слайду 10
Створення умов. В групах молодшого дошкільного віку:настільний будівельний матеріал частіше розміщують на полицях. Його розкладають за кольором і формою, щоб діти мали змогу швидко відібрати необхідні деталі, а потім їх прибрати на місце. Кількість деталей і місце для роботи повинно бути розраховано для одночасного конструювання 4-5 дітей. Для обігравання побудов використовують дрібні іграшки (ялинки, прапорці, тваринки, машинки і т. д.), які теж розміщено на поличці. Великий будівельний матеріал зберігають на стелажах або низьких полицях в коробках. Його також розкладають за формою. Поруч з полицями розставляють великі транспортні іграшки та іграшки, які необхідні для гри. Місце для конструювання бажано обладнати окремо від постійного руху дітей і дорослих.
Номер слайду 11
В групах середнього дошкільного віку:будівельний матеріал зберігають в коробках, в яких він придбаний. Дрібні іграшки можна не розставляти на полицях, а також прибрати в коробки. Великий будівельний матеріал зберігають в шафах, на підвісних полицях (у відкритому вигляді). Чим більші деталі, тим нижче вони розміщуються. В групах старшого дошкільного віку:спеціального місця для конструювання не виділяють, а використовують ті ж столи, за якими діти займаються чи інші вільні. Дрібний будівельний матеріал зберігають в коробках, в яких він був придбаний і на деталі не розбирають. Великий будівельний матеріал прибирають в закриті шафи або стелажі. Дрібний матеріал для обігравання складають в коробки. В старшій групі використовуються малюнки, ілюстрації, фотографії, схеми.
Номер слайду 12
Література* Базовий компонент дошкільної освіти // нова редакція Київ, 2012;* програма розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку “ЛЕГО-конструювання”, автор Пеккер Т. В.,Голота М. А., Терещенко О. П., Резніченко І. Ю., Київ, 2010;*програма розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації “Безмежний світ гри з LEGO” Близнюк В. Ю., Борук О. П., Тонгало В. Л., Косенко Ю. В., Малевич Т. В., Ткач Н. В., Юськевич Р. П., Київ, 2016;*посібник “Формування навичок конструктивно-ігрової діяльності у дітей за допомогою ЛЕГО” Лусс Т. В., 2003;*посібник “Країна з ЛЕГО” , Комарова Л. Г.; 2001*посібник “Дитяче творче конструювання” Парамонова Л. А.; 2002*посібник “ЛЕГО-конструювання в дитячому садку” Фешина К. В., 2012