Впровадження технології лего-конструювання в роботу з дошкільнятами

Про матеріал
включення в освітній процес технології лего-конструювання, яка в силу своєї педагогічної універсальності слугує найважливішим та найефективнішим засобом розвивального навчання в днз і містить в собі корекційну спрямованість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Впровадження ЛЕГО-конструюванняв роботу з дітьми Підготувала вихователь: Колісник І.І.

Номер слайду 2

‘Витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках пальців. Від пальців ідуть струмочки,які дають наснагу творчій думці…, чим більшемайстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина. В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Конструктор LEGO – універсальне явище у світі ігор дітей всього світу, що дозволяє без проблем спілкуватися всім однією мовою – мовою гри. LEGO у перекладі з латинської мови означає “я вчуся” або “я складаю”.

Номер слайду 4

Технологія ЛЕГО-конструювання вирішує завдання освітньої діяльності за наступними напрямками: розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому мовленнєвий розвиток та розумові здібності; навчання правильному та швидкому орієнтуванню у просторі; отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрію; розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт; розвиток уваги, пам’яті, мислення, здатності зосередитися; навчання уяві, творчому мисленню (вміння комбінувати знайомі елементи по-новому); оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати ціле із частин; навчання спілкуванню одне з одним, повага своєї і чужої праці.

Номер слайду 5

ЛЕГО-конструювання інтегрується з усіма освітніми лініями розвитку дитини: використання ЛЕГО-елементів в дидактичних іграх і вправах; на заняттях з логіко-матиматичного розвитку (прямий та зворотний рахунок, порівняння чисел, склад числа, геометричні фігури, орієнтування на площині, класифікація за ознаками; використання як умовної мірки при порівнянні предметів за довжиною, шириною, масою); на заняттях з ознайомлення із соціумом (використання в експериментальній діяльності як матеріал, з якого виготовлений конструктор; передача отриманих вражень від екскурсій, спостережень, прогулянок); на заняттях з розвитку мовлення (робота з лексичними темами, складання описової розповіді, переказ, діалогічне мовлення тощо); на заняттях з підготовки до навчання грамоті ( чоловічки у синьому одязі – тверді при голосні звуки, в зеленому – м’які приголосні, викладання схеми речення); в іграх-театралізаціях (створення декорацій та персонажів); в сюжетно-рольових іграх (створення споруд та їх обігравання)

Номер слайду 6

Методи роботи: навчання дітей конструюванню через дію; самостійні дії з конструктором; закріплення власного досвіду; складання конструкцій за вказівкою дорослого; створення та обігравання конструкцій самостійно; опис своїх дій під час обігравання; аналізування та оцінювання побудованої конструкції; обігравання конструкцій: у парі з товаришем, у підгрупах; спільні дії з товаришем за домовленістю; розв’язання різних життєвих ситуацій з метою засвоєння соціальних ролей.

Номер слайду 7

Видиконструюванняза зразкомза моделлюза задумомза умовами чи вимогамиза кресленнями і наочними схемамиза темою

Номер слайду 8

Принципи роботипослідовністьдоступністьсистематичністьіндивідуальні особливостідиференційованийпідхід

Номер слайду 9

Види конструктора. LEGO DUPLOLEGO SYSTEM

Номер слайду 10

Створення умов. В групах молодшого дошкільного віку:настільний будівельний матеріал частіше розміщують на полицях. Його розкладають за кольором і формою, щоб діти мали змогу швидко відібрати необхідні деталі, а потім їх прибрати на місце. Кількість деталей і місце для роботи повинно бути розраховано для одночасного конструювання 4-5 дітей. Для обігравання побудов використовують дрібні іграшки (ялинки, прапорці, тваринки, машинки і т. д.), які теж розміщено на поличці. Великий будівельний матеріал зберігають на стелажах або низьких полицях в коробках. Його також розкладають за формою. Поруч з полицями розставляють великі транспортні іграшки та іграшки, які необхідні для гри. Місце для конструювання бажано обладнати окремо від постійного руху дітей і дорослих.

Номер слайду 11

В групах середнього дошкільного віку:будівельний матеріал зберігають в коробках, в яких він придбаний. Дрібні іграшки можна не розставляти на полицях, а також прибрати в коробки. Великий будівельний матеріал зберігають в шафах, на підвісних полицях (у відкритому вигляді). Чим більші деталі, тим нижче вони розміщуються. В групах старшого дошкільного віку:спеціального місця для конструювання не виділяють, а використовують ті ж столи, за якими діти займаються чи інші вільні. Дрібний будівельний матеріал зберігають в коробках, в яких він був придбаний і на деталі не розбирають. Великий будівельний матеріал прибирають в закриті шафи або стелажі. Дрібний матеріал для обігравання складають в коробки. В старшій групі використовуються малюнки, ілюстрації, фотографії, схеми.

Номер слайду 12

Література* Базовий компонент дошкільної освіти // нова редакція Київ, 2012;* програма розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку “ЛЕГО-конструювання”, автор Пеккер Т. В.,Голота М. А., Терещенко О. П., Резніченко І. Ю., Київ, 2010;*програма розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації “Безмежний світ гри з LEGO” Близнюк В. Ю., Борук О. П., Тонгало В. Л., Косенко Ю. В., Малевич Т. В., Ткач Н. В., Юськевич Р. П., Київ, 2016;*посібник “Формування навичок конструктивно-ігрової діяльності у дітей за допомогою ЛЕГО” Лусс Т. В., 2003;*посібник “Країна з ЛЕГО” , Комарова Л. Г.; 2001*посібник “Дитяче творче конструювання” Парамонова Л. А.; 2002*посібник “ЛЕГО-конструювання в дитячому садку” Фешина К. В., 2012

Номер слайду 13

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вовк Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
5497
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку