Асоціативний кущ. Стратегія «Асоціативний кущ»(Етапи актуалізації і рефлексії)Правила складання асоціативного куща:- Записати на дошці в центрі ключове слово чи фразу;- Записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку;- Ставити знаки питання біля частин куща, в яких є невпевненість;- Записувати всі ідеї, які з’являються чи скільки дозволяє час.
Сенкан (п’ятирядок)Україна. Прекрасна, незалежна. Росте, розвивається, квітує. Україна - наш рідний край. Батьківщина(французька стратегія – вірш у п’ять рядків)1) Перший рядок: один іменник – назва поняття. 2) Другий рядок: два прикметники – описання поняття. 3) Третій рядок: три дієслова – визначення дії. 4) Четвертий рядок: фраза з чотирьох слів – виражає відношення до теми. 5) П’ятий рядок: одне слово (синонім до теми) – відображення змісту чи формулювання висновку.
Стратегія «Дискусія»Досить актуальним на сьогодні методом формування критичного мислення є різні види дискусій, дебатів. Дискусії і дебати дозволяють ефективно розв’язувати проблеми через самовираження, вчитися аналізувати ситуацію, добирати аргументи для розв’язання проблеми, розвивати комунікативні навички.
Біном фантазій. Біном фантазії це прийом стимулювання уяви у дітей шляхом комбінування різних пар слів. Придумав цей метод Джанні Родарі у книзі "граматика фантазії". А принцип дії простий - беруться будь-які два слова (біном), не пов'язані безпосередньо один з одним, і на їх основі будуються різні ситуаційні комбінації. Класичний приклад зв'язка "пес-шафа". Це і шафа пса, і пес в шафі, і пес на шафі і т.д. і т.п.
Висновок. Для розвитку критичного мислення на уроках в початкових класах можна використовувати різноманітні інноваційні технології ,які допомагають розвивати у дітей сприйняття явищ, предметів чи подій з різних точок зору, дозволяють успішно керувати навчальною діяльністю учнів, уміло враховувати різнорівневі можливості школярів ,формувати риси творчої особистості.