Впровадження технологій критичного мислення в НУШ на уроках української мови

Про матеріал
В презентації підібрані стратегії критичного мислення в НУШ на уроках української мови
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Впровадження технологій критичного мислення в НУШ на уроках української мови. Підготувала вчитель початкових класів ЗЗНВК санаторного типу “Злагода”Дячко Лариса Іванівна

Номер слайду 2

«Критичне мислення – це складний ментальний процес, що починається із залучення інформації та закінчується прийняттям рішення». Джінні Стіл, Курт Мередіт, Чарльз Темпл style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 3

Розвиток критичного мисленнядуже важливий аспект не лише у навчанні, а і в повсякденному житті, де герої є реальними, а їхні вчинки — це дії твої і твоїх дітей.

Номер слайду 4

Критичне мислення –

Номер слайду 5

Чому вчителю важливо використовувати технологію розвитку критичного мислення?

Номер слайду 6

2

Номер слайду 7

Що дають учневі навички критичного мислення?

Номер слайду 8

Практичне застосування технології критичного мислення на уроках української мови в початкових класахrrrrr

Номер слайду 9

Асоціативний кущ. Стратегія «Асоціативний кущ»(Етапи актуалізації і рефлексії)Правила складання асоціативного куща:-   Записати на дошці в центрі ключове слово чи фразу;-   Записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку;-   Ставити знаки питання біля частин куща, в яких є невпевненість;-   Записувати всі ідеї, які з’являються чи скільки дозволяє час.

Номер слайду 10

Асоціативний кущ

Номер слайду 11

Вправа «Асоціативний кущ»Осінь

Номер слайду 12

Осінь. Щедра. Золота. Багряне листя. Сумно. Холодно. Повні комори. Дощові дні

Номер слайду 13

«Сенкан»Алгоритм складання сенкану: Тема (1 іменник);Опис (2 прикметника);Дія (3 дієслова);Ставлення (фраза з 4-х слів);Узагальнення.

Номер слайду 14

Сенкан

Номер слайду 15

Сенкан (п’ятирядок)Україна. Прекрасна, незалежна. Росте, розвивається, квітує. Україна - наш рідний край. Батьківщина(французька стратегія – вірш у п’ять рядків)1)  Перший рядок: один іменник – назва поняття. 2)  Другий рядок: два прикметники – описання поняття.   3) Третій рядок: три дієслова – визначення дії. 4) Четвертий рядок: фраза з чотирьох слів – виражає відношення до теми.   5) П’ятий рядок: одне слово (синонім до теми) – відображення змісту чи формулювання висновку.  

Номер слайду 16

Інтерактивна вправа «Кубування»Куб – основний елемент стратегії розвиткукритичного мислення.

Номер слайду 17

Вказівки на гранях куба:

Номер слайду 18

опишітьпорівняйте

Номер слайду 19

Світить сонце – це добре чи погано?Кому потрібне сонечко?Знайдіть застосування. Проаналізуйте

Номер слайду 20

Стратегія «Дискусія»Досить актуальним на сьогодні методом формування критичного мислення є різні види дискусій, дебатів. Дискусії і дебати дозволяють ефективно розв’язувати проблеми через самовираження, вчитися аналізувати ситуацію, добирати аргументи для розв’язання проблеми, розвивати комунікативні навички.

Номер слайду 21

Дискусія

Номер слайду 22

Чи треба спалювати опале листя?«ЗА»«ПРОТИ»Позиція

Номер слайду 23

Дискусія

Номер слайду 24

«Біном фантазії»

Номер слайду 25

Біном фантазій. Біном фантазії це прийом стимулювання уяви у дітей шляхом комбінування різних пар слів. Придумав цей метод Джанні Родарі у книзі "граматика фантазії". А принцип дії простий - беруться будь-які два слова (біном), не пов'язані безпосередньо один з одним, і на їх основі будуються різні ситуаційні комбінації. Класичний приклад зв'язка "пес-шафа". Це і шафа пса, і пес в шафі, і пес на шафі і т.д. і т.п.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

«Читання в малюнках»

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Дітям даються слова, на основі яких вони вигадують яку-небудь історію. Наприклад, п’ять слів, які підказують сюжет казки «Червона шапочка»: дівчинка, ліс, квіти, вовк, бабуся; з шостим словом, наприклад, ВЕРТОЛІТ.“Придумування історії з шостим словом”

Номер слайду 31

“ Створення вінегрету з казок”Суть цього методу полягає в тому, що події з різних казок переплітаються й розгалужуються за новим сюжетом. Наприклад, Колобок у лісі зустрічає бременських музикантів і проситься з ними в дорогу.

Номер слайду 32

Письмо в малюнках. Стратегія «Письмо в малюнках»Алгоритм роботи:— Намагайся намалювати те, що хотів сказати при роботі над матеріалом.— Власні враження, відношення до подій перенести на аркуш паперу.

Номер слайду 33

Приклад «Письмо в малюнках»С ерце моє. Серце у мене дуже велике. Воно різнокольорове. Шматочок жовтого, тому що я добрий. Шматочок сірого, тому що інколи буваю сумним. А ще воно у мене яскраве, тому що я дуже люблю життя та своїх близьких.

Номер слайду 34

Стратегія «Метод прес»Етапи методу прес: Висловлюю свою думку: «Я вважаю…»Пояснюю причину такої точки зору: «Тому що…»Наводимо приклад додаткових аргументів на підтримку своєї позиції: «… Наприклад…»Узагальнюємо, формуємо висновки: «Отже…», «Таким чином…»

Номер слайду 35

Підіб’ємо підсумки

Номер слайду 36

«Передбачення» за малюнком: Про що, на вашу думку, розповідається в оповіданні?

Номер слайду 37

«Незакінчене речення»:-Прибігає, аж там...-Спасибі за пораду, але... Рефлексія: Гра «Ми-фантазери»-Уявіть, що голочок у їжачка немає. Як змінилось б його життя?

Номер слайду 38

Висновок. Для розвитку критичного мислення на уроках в початкових класах можна використовувати різноманітні інноваційні технології ,які допомагають розвивати у дітей сприйняття явищ, предметів чи подій з різних точок зору, дозволяють успішно керувати навчальною діяльністю учнів, уміло враховувати різнорівневі можливості школярів ,формувати риси творчої особистості.

Номер слайду 39

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Доценко Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
4881
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку