впровадження здоров'язберігаючих технологій на
уроках фізичної культури та
позакласних заходах з фізичного
виховання
Доповідь вчителя фізичної культури
Писковець Галини Василівни
щодо впровадження здоров’язберігаючих технологій на
уроках фізичної культури та
позакласних заходах з фізичного
виховання
«Здоров’я - не все, але без здоров’я - нічого»
Сократ
Мета сучасної школи - підготовка дітей до життя. Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки.
Під здоров’язберігаючими технологіями слід розуміти:
сприятливі умови навчання дитини в школі (без стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);
оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог);
необхідний достатній та раціонально організований руховий режим.
Комплексна програма здоров’я, що запроваджується в дитячому колективі, має складатися з таких компонентів:
-валеологічна освіта;
-фізичне виховання;
-шкільна медична служба;
-служба харчування;
-служба здоров'я персоналу школи;
-шкільна психологічна служба;
-соціальні служби;
-участь батьків та громадськості.
-шкільні спортивні свята;
-бесіди про здоров'я з учнями;
-бесіди про здоров'я з батьками;
-вітамінізацію;
-факультативи з проблем здоров’я та здорового способу життя
Мета моєї роботи це:
- підвищення рівня навчально-виховного процесу навчальних досягнень учнів шляхом удосконалення форм та методів роботи щодо залучення дітей до систематичних занять фізичною культурою і спортом;
- формування умінь до засвоєння рухових дій.
Основні цілі – це добір форм та напрямів роботи які будуть спрямовані на формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, стану фізичної підготовленості:
· урок фізичної культури;
змагання з різних видів спорту у режимі дня школяра;
· використання самостійних завдань.
Загальні вимоги до сучасного уроку:
•озброювати учнів свідомими,глибокими,міцними знаннями;
•формувати в учнів міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;
•підвищувати виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;
•здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;
•формувати в учнів самостійність, творчу активність
формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.
Для мене, як вчителя фізичної культури основними напрямками діяльності є:
- внесення змін у підходи до викладання предмету «фізична культура»
методи спостереження за фізичним розвитком, які б враховували розвиток м’язової, серцево – судинної та дихальної систем;
В уроці фізичного виховання переплітаються три єдині цілі освіти: освітні, розвивальні та виховні. Особливу увагу приділяю виховній складовій уроку:
- формування ціннісного відношення до здоров’я;
- виховання свідомої потреби у збільшенні фізкультурно – оздоровчої активності.
Завданнями своєї роботи вважаю:
-допомогти у формуванні особистості учня
-навчити раціонального режиму навчання, праці, відпочинку, рухового режиму, - виконання правил особистої гігієни;
- ознайомити з різними видами спорту та оздоровлення організм;
- формувати комунікативні навички та вміння співпрацювати.
Відповідно до обраних напрямків та завдань при підготовці до уроку обов’язково враховую наступні принципи:
1) чіткий розподіл (диференціація) школярів за певними ознаками (стан здоров'я, фізичний розвиток, рухова підготовленість) на групи та виділення індивідуальних особливостей кожного учня;
2) визначення для кожної групи та для окремих учнів найбільш ефективних засобів фізичної підготовки;
3) дозування фізичного навантаження з урахуванням рівня підготовки кожного учня.
4) використання доцільних форм та методів навчання.
Реалізація фізичної складової здійснюється через:
♦ ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи (оздоровчу рухливу діяльність);
♦ контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, ходіння тощо;
♦ використання вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії;
♦ виконання дихальних вправ;
♦ виконання гімнастики для очей, точковий самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити» дітей і створити відповідний робочий настрій на весь навчальний день;
♦ знання свого особистого рівня здоров’я, профілактики захворювань.
На мою думку, головним компонентом здоров'язберігаючих технологій є фізичне виховання