Фізичне виховання — важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді.
Метою навчального предмета «Фізична культура» є формування в учнів стійкої мотивації до збереження і зміцнення свого здоров'я та ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя. Предмет надає змогу:
Запропоновані "Конспекти уроків фізичної культури. 1 клас" допоможуть вчителю початкових класів при проведенні уроків з акробатики, плавання, легкої атлетики.
Фізична культура як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на зміцнення здоров’я. Правила безпечної поведінки на уроках фізичної культури. Рухливі ігри.
Мета: розкрити зміст основних теоретичних тем; ознайомити учнів із правилами безпечної поведінки на уроках фізичної культури. Розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість.
Зміст уроку |
Час |
Організаційно – методичні вказівки |
І. Підготовча частина
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Заключна частина.
|
2 хв.
2 хв.
8 хв.
6 хв.
2 хв. 2 хв.
3 хв. 7 хв
1 хв. 1 хв. 1 хв. |
У колоні по одному. Перевірити самопочуття учнів.
Отримати зворотну інформацію. Звернути увагу на чіткість виконання вправ.
Фронтально – потоковий метод організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Концентрація уваги. Вербальне оцінювання.
У колоні по одному. |
Постава як основа здоров’я. Режим дня. Особиста гігієна. Спортивний одяг і взуття. Рухливі ігри.
Мета: ознайомити учнів із використанням одягом і взуттям для занять фізкультурою; вчити учнів виконувати стройові команди. Розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість засобами рухливих ігор.
Зміст уроку |
Час |
Організаційно – методичні вказівки |
І. Підготовча частина
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Заключна частина.
|
1 хв.
1 хв.
5 хв.
5 хв.
5 хв.
2 хв. 2 хв.
3 хв. 7 хв
1 хв. 1 хв. 1 хв. |
У колоні по одному. Перевірити самопочуття учнів.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Звернути увагу на чіткість виконання вправ.
Фронтально – потоковий метод організації діяльності учнів.
Ігровий метод.
Відновлення дихання. Вербальне оцінювання. У колоні по одному. |
Організуючі вправи: шикування в коло; розмикання на інтервал піднятих у сторони рук. Загальнопідготовчі вправи: комплекс вправ ранкової гімнастики. Акробатика: групування; перекати у групуванні; перекат убік. Рухлива гра "Голуб".
Завдання:Вивчення розмикання на інтервал піднятих у сторони рук.
Повторення техніки виконання акробатичних вправ.
Розвиток сили в згинанні та розгинанні рук в упорі лежачи.
Зміст роботи |
Дозу-вання |
Методичні вказівки |
Підготовча частина (11 хв)
2.Повідомлення завдань уроку 3. Шикування в коло; розмикання на інтервал піднятих у сторони рук. 5. Комплекс ранкової гімнастики Основна частина (21 хв) 1..3 упору стоячи на колінах перехід в упор присівши з наступними перекатами у групуванні 2. Акробатика: групування; перекати у групуванні; перекат убік. 4. Рухлива гра «Голуб». Заключна частина (3 хв)
2. Підбиття підсумків уроку 3. Організований перехід до класу.
|
1 хв
2 хв
3 хв
5 хв
3 хв
10 хв
8 хв
1 хв 1 хв
1 хв |
Перевірити стан спортивної форми і самопочуття учнів. Оцінюється кожен учень.
Швидкість пересування за свистком учителя. Пропонується використовувати в домашніх умовах. Вправи виконуються в парах по черзі. Вправа виконується в шеренгах по черзі серіями 3 х 5 р.. Виконується потоком по черзі. Оцінюється якість виконання |
Організуючі вправи: шикування в шеренгу; розмикання на інтервал піднятих у сторони рук; виконання команд: "Праворуч!", "Ліворуч!" Загальнопідготовчі вправи: комплекс вправ ранкової гімнастики. Рівновага (гімнастична лава): різні стійки з одночасними рухами руками; нахили тулуба; пересування ходьбою на носках. Рухлива гра "Швидко по місцях".
Завдання:
Зміст роботи |
Дозу-вання |
Методичні вказівки |
Підготовча частина (11 хв)
2.Повідомлення завдань уроку 3. Шикування в шеренгу; розмикання на інтервал піднятих у сторони рук; виконання команд: "Праворуч!", "Ліворуч!" 4. Різновиди ходьби та бігу зі зміною швидкості руху 5. Комплекс ранкової гімнастики
Основна частина (21 хв)
2. Рухлива гра "Дрібушечки".
Заключна частина (3 хв)
2. Підбиття підсумків уроку 3. Організований перехід до класу.
|
1 хв 2 хв 2 хв
3 хв
3 хв
11 хв
10 хв
1 хв 1 хв
1 хв |
Перевірити стан спортивної форми і самопочуття учнів. Оцінюється кожен учень. Швидкість пересування за свистком учителя.
Вправа виконується в шеренгах по черзі серіями 3 х 5 р. Виконується потоком по черзі. Оцінюється якість виконання |
Організуючі вправи: шикування в шеренгу; розмикання на інтервал піднятих у сторони рук; виконання команд: "Праворуч!", "Ліворуч!" Загальнопідготовчі вправи: комплекс вправ ранкової гімнастики. Рівновага (гімнастична лава): різні стійки з одночасними рухами руками; нахили тулуба; пересування ходьбою на носках. Виси. Рухлива гра "Швидко по місцях".
Завдання:Формування вмінь поєднувати елементи українських народних танців в окремій танок. Закріплення техніки виконання акробатичних елементів. Розвиток координаційних здібностей у вправах по гімнастичній лаві.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (11 хв) |
||
1. Шикування в шеренгу, привітання |
1 хв |
Перевірити стан спортивної форми і само- почуття учнів. Пояснити правила виконання акробатичних вправ в домашніх умовах. Зміна напрямку здійснюється за звуковим сигналом.,
|
2. Повідомлення завдань уроку |
2 хв
|
|
3. Стройові та організовуючі вправи на місці і в русі |
1 хв
|
|
4. Різновиди ходьби та бігу зі змінами напрямку руху |
2 хв
|
|
5. Комплекс фізкультурної паузи |
5 хв
|
|
Основна частина (21 хв) |
||
1. Перекиди вліво і вправо з різних упорів, що вивчені |
3 хв |
Упор присівши, упор на колінах. Фіксуються максимально можливі результати. Вправа може виконуватися на низькій колоді |
2. Підтягування у висі лежачи на низький перекладині |
6 хв
|
|
3. Ходьба на гімнастичній лаві з присідами і зіскоком |
5 хв
|
|
4. Рухлива гра "Швидко по місцях". |
7 хв
|
|
Заключна частина (3 хв) |
||
1. Шикування в шеренгу |
1 хв |
Аналізуються вміння виконувати вправи на гімнастичній лаві |
2. Підбиття підсумків уроку |
1 хв
|
|
3. Організований перехід до класу |
1 хв
|
Бесіда "Про значення виконання вправ з гімнастики". Організуючі вправи: шикування в шеренгу; розмикання на ширину піднятих у сторони рук; виконання команд: "Праворуч!", "Ліворуч!" Загальнопідготовчі вправи: комплекс вправ ранкової гімнастики. Рівновага (гімнастична лава): різні стійки з одночасними рухами руками; нахили тулуба; пересування ходьбою на носках. Виси. Рухлива гра "Швидко по місцях".
Мета.Вивчення техніки ходьби по гімнастичній лаві з різними положеннями рук. Повторення акробатичних вправ. Розвиток швидкості під час виконання нахилів у різні сторони.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (11 хв) |
||
1. Шикування в шеренгу, привітання |
1 хв |
Перевірити стан спортивної форми і самопочуття учнів — перевірити уміння вимірювати пульс. Оцінюється якість виконання Для зміни швидкості використовувати звукові сигнали |
2. Повідомлення завдань уроку |
2 хв
|
|
3. Стройові та організовуючі вправи на місці в шерензі |
1 хв
|
|
4. Різновиди ходьби та бігу |
1 хв
|
|
5. Комплекс ранкової гімнастики під керівництвом чергового класу |
6 хв
|
|
Основна частина (21 хв) |
||
1. Переходи з різних упорів в положення сидячи і лежачи |
3 хв |
Вправи виконуються в парах по черзі. Використовувати різні положення ніг. Клас розподілити по кількості гімнастичних лав. Елементи обирає вчитель і використовує з музичним супроводом |
2. Перекати вперед і назад на спині у групуванні |
3 хв
|
|
3. Нахили тулуба в положенні сидячи в різні сторони зі зміною положення рук |
3 хв
|
|
4. Ходьба по гімнастичній лаві з різними положеннями рук |
6 хв
|
|
5. Рухлива гра "Швидко по місцях". |
6 хв
|
|
Заключна частина (3 хв) |
||
1. Шикування в шеренгу |
1 хв |
Аналізується та оцінюється техніка виконання акробатичних вправ |
2. Підбиття підсумків уроку 3. Організований перехід до класу |
1 хв 1 хв
|
Бесіда "Гігієнічні правила занять з плавання". Організуючі вправи. Імітація рухів плавця. Рухи руками і ногами.
Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час занять плаванням, вчити дотримуватись гігієни плавця. Вчити виконувати стрибкові вправи. Розвивати швидкість пересування, спритність, кмітливість.
Зміст уроку |
Час |
Організаційно – методичні вказівки |
І. Підготовча частина
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Заключна частина.
|
1 хв.
1 хв.
3 хв.
2 хв.
3 хв.
4 хв. 10 хв.
8 хв.
1 хв.
1 хв. 1 хв. |
У колоні по одному.
Отримати зворотну інформацію.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Фронтально – потоковий метод організації діяльності учнів.
У повільному темпі у русі. Вербальне оцінювання.
У колоні по одному. |
Організуючі та загальнопідготовчі вправи. Метання: метання в горизонтальну ціль з відстані 9 м. Рухливі ігри: "М’яч сусіду", "Гонка мячів".
Мета: вивчити вправи для формування правильної постави, відпрацьовувати метання в горизонтальну ціль з відстані 9 м, розвивати спритність, рухливість, сприяти фізичному розвитку учнів.
Зміст уроку |
Час |
Вказівки |
|
І. Підготовча частина
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Заключна частина.
|
1 хв.
1 хв.
3 хв.
2 хв.
3 хв.
4 хв. 3 хв.
5 хв.
10 хв.
1 хв. 1 хв. 1 хв.
|
У колоні по одному. Перевірити присутність учнів та стан їхнього здоров'я Отримати зворотну інформацію.
Фронтальний метод організації діяльності учнів.
Фронтально – потоковий метод організації діяльності учнів.
Виправляти помилки.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. |
Організуючі та загальнорозвиваючі вправи. Вправи для формування правильної постави. Вправи з великим м’ячем: кидки м’яча знизу із положення сидячи та стоячи, передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках). Рухливі ігри: "Кіт і миша", "Ворони".
Мета: вивчити вправи з великим м’ячем: кидки м’яча знизу із положення сидячи та стоячи, передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках), формувати правильну поставу. Розвивати спритність, рухливість, сприяти фізичному розвитку учнів.
Зміст уроку |
Час |
Вказівки |
|
І. Підготовча частина
ІІ. Основна частина.
|
1 хв.
1 хв.
4 хв.
4 хв.
2 хв.
10 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв. 1 хв.
|
У колоні по одному. Перевірити присутність учнів та стан їхнього здоров'я Отримати зворотну інформацію.
Фронтальний метод організації діяльності учнів.
Фронтально – потоковий метод організації діяльності учнів.
Виправляти помилки.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. |
Організуючі та загальнорозвиваючі вправи. Вправи для формування правильної постави. Вправи з великим м’ячем: передачі м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча з одночасними кроками правою та лівою рукою. Естафети.
Мета: вивчити вправи з великим м’ячем: передачі м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча з одночасними кроками правою та лівою рукою. Формувати правильну поставу. Розвивати спритність, рухливість, сприяти фізичному розвитку учнів.
Зміст уроку |
Час |
Вказівки |
|
І. Підготовча частина
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Заключна частина.
|
1 хв.
1 хв.
4 хв.
4 хв.
2 хв.
10 хв.
10 хв.
1 хв.
1 хв. 1 хв.
|
У колоні по одному. Перевірити присутність учнів та стан їхнього здоров'я Отримати зворотну інформацію.
Фронтальний метод організації діяльності учнів.
Фронтально – потоковий метод організації діяльності учнів. Виправляти помилки.
Фронтальний метод організації діяльності учнів.
|