Євразія. Географічне положення.

Про матеріал
Представлено матеріал по закріпленню знань про географічне положення материка Євразія.Представлені сучасні інтерактивні методи навчання.
Перегляд файлу

ТЕМА. Фізико-географічне положення материка Євразія.

 

 

МЕТА  :  1.Дати учням знання про Євразію, як найбільший материк Землі,

особливості її фізико-географічного  положення та берегової лінії.

  Закріпити поняття географічного положення материка та

                    вміння складати план географічного положення і давати

характеристику географічного положення материка.

На основі набутих знань розкрити унікальність материка та

зробити  правильний висновок про вплив географічного

 положення на природу Євразії.

          2.Розвивати критичне мислення, увагу, вміння робити з настінною

                       картою, атласом, з контурною картою, текстом підручника.

3.Виховувати почуття любові до природи, до прекрасного, до предмету.

 

 

ТИП УРОКУ :  Вивчення нового матеріалу.

 

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ : індивідуальна, робота в групах.

 

ОБЛАДНАННЯ : настінна фізико-географічна карта півкуль,

                                 мультимедійний проектор, ноутбук, таблиці,

                                 план характеристики географічного положення материка.

 

ДЕВІЗ УРОКУ  : «В природі  все  взаємозв'язане,  все потрібне людині»

 

 

ХІД  УРОКУ 

 

І. Організаційний момент

 

 Оголошення теми, завдань уроку. Тема нашого уроку «Фізико-географічне положення материка Євразії». Ось і завершується тривала подорож океанами й материкам нашої дивовижної планети. П’ять материків відкривали вам свої таємниці, допомагаючи пізнавати наш різноманітний навколишній світ. Попереду на вас чекає шостий континент планети – Євразія – материк, на якому ми живемо.

 Із сьогоднішнього дня ви почнете відкривати для себе унікальність цього

материка його красу, неповторність.

 Ваше завдання зуміти застосовувати ваші знання та визначати  географічне положення материка, зробити висновки, як впливає географічне положення  на різноманітність природи.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Прийом «Проблемне питання».

 Не знаючи і не розуміючи географічних законів життя буде не стільки

складним, скільки нецікавим. Щоб стати всебічно розвиненою людиною

потрібно любити і знати свою землю, свій материк. Девіз уроку ви бачите на дошці. Я б хотіла, щоб в кінці уроку ви мені його пояснили і довели, що в природі  дійсно все взаємозв'язане.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і  умінь учнів.

       Прийом «Знайти помилку»

 

 1. На дошці план вивчення материка. 

а/ Фізико-географічне положення материка.

  б/ Історія дослідження.

  в/ Клімат.

  г/ Рельєф, геологічна будова, корисні копалини.

  д/  Внутрішні води.

  ж/ Природні зони.

  з/ Населення, політична карта

 

 2. Які материки вивчили, покажіть на карті?

 

Прийом «Мозковий штурм»

Демонстрація презентації.  

  а/ Найсухіший материк. Найвіддаленіший.

                        Найменший  (Австралія)

  б/ Екватор проходить майже посередині. Займає ІІ місце по S.

                        Найжаркіший материк (Африка)

  в/ Найвологіший материк. Найдовша гірська система.

                        Найповноводніша річка (Південна Америка)

  г/ Материк покритий кригою його відкрили Лазарєв і

                        Белінсгаузен. Це континент «миру» та «науки» (Антарктида)

  д/ Лежить в північній та західній півкулях. Дуже порізана

                        берегова лінія. Одна із частин суші належала колись Росії

                        (Північна Америка)

 

Прийом «Логічна послідовність»

Розмістіть ці материки від найбільшого до найменшого.

  1.Євразія

                    2. Африка

  3. Північна Америка

  4. Південна Америка

  5. Антарктида

  6. Австралія

 

  • А кому ж належить першість? Так – це материк «Євразія»

Що таке Євразія ?

Це Європа + Азія

                               З 2 частин виник самий великий материк.

 

Прийом «Викликаю асоціацію»

- Які асоціації виникають у вас коли ви чуєте материк Євразія

  - найбільший

  - 2 частини світу

  - ми живемо на ньому

  - дуже різноманітний природний світ…

 

Презентація.

 

 Проблемне питання. Відомо, що Євразія складається з Європи та Азії, а чи знаєш ти де проходить межа?

  • Географічне положення материка ми будемо вивчати за таким планом:

1. Розміри материка.

   2. Відносно екватора.

   3. Відносно  «0» меридіану.

   4. Відносно океанів,  інших материків.

   5. Миси, крайні точки, протяжність.

                               6.  Межа між Європою та Азією.

   7.  Берегова лінія.

 

Прийом- презентація «Географічне положення Євразії»

1. Розміри материка.

 Це материк-гігант .                     З пн. на пд. = 8500 км

                                                                           Із зах. на сх = 16000 км

 

  S = 53,4 млн. км²  = S Африка  + S Північна Америка =

                    S Євразії = 1/3 частини суші (149 млн. км²)

                   

Прийом – презентація  «Рекорди Євразії»

Найвища точка  - Джомолунгма, Еверест 8850

          Найнижча точка  -   -402 м (Мертве море)

          Найвологіше місце – Черапунджи 10854

 Найсухіше  -  м. Хаіль  Аравійський п-в 

 Найжаркіше  -  +53 º  Іранське нагір'я

 Найкрасивіше – о. Байкал і наше село

 Найхолодніша – о. Ойм'якон  -72º

 Ці рекорди можна продовжити нескінченно. Вивчаючи материки,

 ви записуйте їх і в кінці теми встановимо рекорд «Гіннеса», хто більше збере цих рекордів.

   

Прийом  «Робота в групах»: «Південь, північ, захід, схід»

 1.Ми багато вже знаємо про материки, тож будемо працювати

              самостійно за планом.

 

   1. 53,4 млн. км²

   2. В північній півкулі, з островами в південній

   3. «0» меридіан – східний та західний

   4. На півночі -  Північно-Льодовитий океан,

                                       на заході – Атлантичний океан,

                                       на сході – Тихий океан,

                                       на півдні – Індійський океан.

   5. Від Африки - Гібралтарська протока,

                                        від Північної Америки – Берінгова протока,

                                        від Океанії – Малаккська і Зондська протоки.

 

Картки-модулі :

 

 1. В якій півкулі відносно екватору знаходиться материк?

                                                                         (північній з островами і в південній)

 

 2. Відносно «0» меридіану – схід, захід.

 

 3. Відносно океанів :

  Північ -  Північно-Льодовитий

  Південь – Індійський

  Захід – Атлантичний

  Схід – Тихий

 

 4. Відносно материків, відокремлюють які протоки:

  Від Африки – Гібралтарська

  Від Північної Америки – Берінгова

  Від Океанії – Малакська, Зондська

 

             5. Визначте назву крайніх точок, їх координати (робота в групах) :

  • північ  - м. Челюскіна   (78 º пн. широти  103 º сх. довготи)

  • південь – м. Піай  ( 1º пн. широти  103 º сх. довготи)

  • захід  - м. Рока  ( 38 º пн. широти  9 º зах. довготи)

  • схід   - м. Дежнева  (170 º зах. довготи  66 º пн. широти).

 

 6. Визначте берегову лінію, нанесіть на контурну карту (кожний своє завдання)

                  (в групах), 4 групи :

  «Північ»

  «Південь»

  «Захід»

  «Схід»

(стор. 205 – 206); (капітани, лоцмани); (показують на карті)

 

 

ІV. Закріплення нового матеріалу : гра «Так» - «Ні».

              

 1. Євразія найбільший материк   -  так

 2. Мертве море – найнижча точка – так

 3. Євразія омивається 3 океанами – ні

 4. Найхолодніше місце  - Ойм'якон -  так

 5. Євразія разом з островами розташована в усіх півкулях  - так

 6. Ми живемо на материку Північна Америка – ні

 7. Черапунджи найсухіше місце –ні

 8. Азовське море наймілкіше – так

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

 1. Що ви можете сказати про розміри материка?

 2. З яких частин світу складається материк?

 3. Чому його природа різноманітна?

 4. Поясніть, як ви розумієте девіз уроку.

 

VІ. Домашнє завдання.

§ 44,  виписати найбільшу кількість рекордів, вміти показувати

 номенклатуру, доопрацювати практичну роботу № 8.

 

VІІ. Оцінювання.

 

VІІІ. Етап  рефлексії (Прийом «Мікрофон»)

 

  1. Продовж речення …    Я дізнався …

                                  Я зрозумів…

                             Я научився…

                             Я не вмів, тепер вмію …

                               Я змінив своє відношення…

  1. З яким настроєм працювали?
  2. З якими труднощами зустрілись?

                                                          

 

 

 

doc
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
1431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку