ПРОГРАМА
для загальноосвітніх навчальних закладів
Всесвітня історія
10 - 11 класи
Профільний рівень
Суспільно-гуманітарний напрям,
історичний профіль
Пояснювальна записка
Програма призначена для 10-11 класів історичного профілю загальноосвітніх навчальних закладів В її основу покладено вимоги Закону України “Про освіту“ та Державного стандарту базової і повної середньої освіти. Програма базується на укладеній програмі 2012 року (профільний рівень), включає оновлення матеріалу 2017 року, доопрацювання 2018р. та зміни й доповнення 2022р.
Навчання історії у старшій школі спрямоване на реалізацію мети повної загальної середньої освіти, яка полягає в розвитку та соціалізації особистості учнів/учениць, формуванні в них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Випускник/випускниця старшої школи – це патріот/патріотка України, який/яка: знає історію своєї держави; є носієм української мови, культури, національних традицій і духовних цінностей; виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті; має бажання і здатність реалізовувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства; бережно ставиться до природи; дотримується здорового способу життя.
Мета історичної освіти в старшій школі – сприяти формуванню в учнів/учениць національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.
Ця мета має конкретизуватися в комплексі завдань, серед яких пріоритетними є:
– поглиблення інтересу до історії як сфери знань і навчального предмета, розвиток мисленнєвих здібностей та умінь, необхідних для розуміння сучасних викликів;
– набуття системних знаннь про факти, події, явища, тенденції в Україні та світі ХХ–ХХІ ст. з позицій: цінності життя людини, досвіду українського державотворення, утвердження єдності й соборності Українського народу, значення європейських культурних і правових традицій для суспільних процесів в Україні, зміцнення національних інтересів і суверенітету, цілісності та непорушності кордонів Української держави в контексті світового історичного процесу;
імперськості СРСР після його розпаду новими країнами , що набули незалежний статус; сучасна війна рф проти України та її наслідки;
– розвиток історичного, критичного та творчого мислення, здатності розуміти загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом;
– спонукати до усвідомлення національного інтересу, необхідності захисту суверенітету, територіальної цілісності своєї держави в умовах реальних військово-політичних, інформаційних та інших викликів;
– долучення до духовних і культурних надбань і цінностей, історико-культурних традицій українського й інших народів;
єдності України та українського народу з Європою та європейськими демократичними цінностями;
– сприяння формуванню політичної та правової культури, громадянської самосвідомості, пошани до державної символіки України в гармонійному поєднанні із національними та загальнолюдськими цінностями.
Структура програми й організація навчання учнів/учениць. Програма складається з пояснювальної записки, структурованих за розділами очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць і змісту навчального матеріалу з історії України та всесвітньої історії як основи для досягнення цих результатів. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учня/учениці зорієнтовані на формування предметних і ключових компетентностей і викладені через знання й уміння, які відповідають знаннєвому, смисловому й діяльнісному компонентам. Інтегровані, міжпредметні та предметні змістові лінії співвідносяться з ключовими та предметними компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня/учениці, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях.
Цей курс історії для 10–11 класів складається з двох окремих предметів – “Історія України” та “Всесвітня історія. Рекомендовану послідовність вивчення історії України та всесвітньої історії за розділами наведено в таблиці наприкінці пояснювальної записки.
Зміст історичного матеріалу базується на таких пріоритетах: усталена періодизація новітньої історії; національна спрямованість, принципи історичної пам’яті, хронологічної послідовності, науковості, логічності, гуманізації, проблемного викладання, національної спрямованості, полікультурності; органічне й оптимальне дотримання пропорцій між політичною, соціально-економічною та культурною складовими історичного процесу; загальнонаціональною історією, регіоналістикою й історичним краєзнавством; виокремлення побутової історії та особливостей трансформації рівня життя населення відповідно до подій, що відбувалися в Україні та світі та відбуваються з урахуванням подій сьогодення, які стосуються сучасної війни рф проти України.
До кожного розділу подано теми, які можуть бути розкриті на практичних заняттях/ під час виконання навчальних проектів/ при написанні есе. Учитель/учителька на власний розсуд можуть обирати/змінювати/корегувати/доповнювати теми, а також досліджувати їх у різний спосіб, залежно від умов організації навчального процесу, пізнавальних можливостей школярів, класу й індивідуального підходу вчителя до викладання. Рекомендовані переліки практичних занять та проєктів спрямовані на розвиток творчо-пошукових умінь і навичок. Контраверсійність пропонованих тем відповідає віковим особливостям учнів/учениць старшої школи й орієнтована на формування розуміння зв'язку між вивченим матеріалом і сучасністю.
Структура сучасного уроку історії не має жорсткої регламентації, враховуючи сучасні обставини військового стану. За потреби вчитель організує дистанційне та змішане навчання. Вчитель /вчителька самостійно визначає тип уроку та відповідні методично обґрунтовані етапи його проведення. Веде пошук і запроваджує нові форми навчання, застосовує сучасні педагогічні технології. Вони мають на меті розв’язання проблем, пов’язаних з колективним способом організації навчання та індивідуальним характером його сприйняття, необхідністю засвоєння значного обсягу матеріалу протягом уроку. Зроблено акцент на фасілітаторську функцію вчителя/вчительки, який допомагає у самостійному опануванні учнями матеріалу, проведенні дослідницької діяльності, опрацюванні історичних джерел, аналітичної діяльності та інше.
У програмі надається розподіл навчальних годин за розділами, який може змінюватися на розсуд вчителя/вчительки. В межах загальної річної кількості годин учитель/учителька може самостійно визначати час для роботи над кожним розділом програми, але не порушуючи при тому повноти завдань, визначених як результати і зміст навчально-пізнавальної діяльності.
Організацію навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць за цією програмою вчитель/вчителька відображає у власному календарно-тематичному плані або в робочій програмі, які затверджує керівник навчального закладу. Робочу програму вчитель укладає з метою розроблення в межах навчальної програми власного алгоритму роботи з учнями, акцентування на певних навчальних цілях, змістових елементах, розширення кола історичних діячів, зміни послідовності вивчення матеріалу в межах розділів, доповнення матеріалу з історії рідного краю і тематикою практичних занять, навчальних проектів та есе.
Надане календарне планування розраховано на 105 годин (3 години на тиждень) з історії України та Всесвітньої історії для 10-11 класів.
Всесвітня історія 10 клас (105 годин)
У результаті пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть |
Зміст навчально- пізнавальної програми |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП. |
|
Знати:
Уміти:
|
Ознайомлення учнів із завданнями та структурою курсів; переосмислення системи загальнолюдських цінностей: людська гідність свобода, рівність справедливість, людина як найвища соціальна цінність демократичного суспільства, яка робить сучасну історію. Крітерії формувального, тематичного та підсумкового оцінювання. Основні цінності та здобутки індустріальної цивілізації. Людство на початку ХХ ст.. Демографічний портрет. Процес урбанізації в провідних країнах світу. Протистояння демократії й тоталітаризму в економічній , політичній, ідеологічній та культурній сферах. Національні рухи. |
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
|
Знати:
Розуміти:
Уміти:
|
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. Стратегічні плани ворогуючих сторін, їхні н аміри щодо України. Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу. Російська революція 1917 р. та її вплив на перебіг війни. Брестський мирний договір Російської Соціалістичної Федеративної Радянської/Совєтської Республіки (РСФРР/РСФСР) з державами Четверного союзу, визнання Української Народної Республіки (УНР).
|
Орієнтовні теми для практичних занять:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
|
|
Міжпредметні зв’язки: -10 клас. Захист України. Розділ: Історія розвитку українського війська. Тема: Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. (Учень/учениця називає основні історичні етапи розвитку українського війська; називає видатних військових лідерів українського народу; наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська). — 10 клас. Громадянська освіта. Розділ: Людина в соціокультурному просторі. Тема: Конфлікти. (Учень/учениця знає та критично оцінює причини зародження конфліктів, аналізує шляхи подолання конфліктних ситуацій; формує навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів). |
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ» |
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
|
Знати:
конференцій, укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога;
Розуміти:
Уміти:
|
«14 пунктів» В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини. Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
Орієнтовні теми для практичних занять:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
Орієнтовна тема для написання есе:
|
|
Міжпредметні зв’язки: - 10 клас. Захист України. Історія розвитку українського війська. Тема: Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. (Учень/учениця називає основні історичні етапи розвитку українського війська; називає видатних військових лідерів українського народу; наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська). — 10 клас. Громадянська освіта. Розділ: Людина в соціокультурному просторі. Тема: Конфлікти. (Учень/учениця знає та критично оцінює причини зародження конфліктів, аналізує шляхи подолання конфліктних ситуацій; формує навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів). |
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ» |
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
Знати:
приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР/СССР. Розуміти:
Уміти:
|
Сполучені Штати Америки. Доба «проспериті». Велика депресія. «Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє. Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні. Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Повоєнне зближення Веймарської Німеччини та СРСР. Прихід до влади нацистів Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. Союз Радянських/ Совєтських Соціалістичних Республік (Радянський/ Совєтський Союз, СРСР/СССР) як держава імперського типу. Військово- промислова модернізація. Ознаки та прояви тоталітарного режиму в СРСР/СССР. Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя. Виклики міжвоєнного часу. Європа від економічної стабільності до світової кризи. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. Громадянська війна в Іспанії. Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм.
|
Орієнтовні теми для практичних занять:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
Боротьба за незалежність: від ідеї автономії до самостійності. Орієнтовні теми для написання есе:
|
|
Міжпредметні зв’язки: -10 клас. Захист України. Розділ: Історія розвитку українського війська. Тема: Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. (Учень/учениця називає основні історичні етапи розвитку українського війська; називає видатних військових лідерів українського народу; характеризує історично-політичні умови формування Збройних Сил України; наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська). — 10 клас. Географія. Розділ: Регіони та країни світу. Тема: Країни Європи. (Учень/учениця складає комплексну суспільно-географічну характеристику країн регіону; робить висновки щодо чинників високого індустріального розвитку країн Західної Європи). |
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД» |
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|
Знати:
Розуміти:
Уміти:
|
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський Чехословацька республіка. Томаш Масарик. Угорська революція. Режим М. Горті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону. |
Орієнтовні теми для практичних занять:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
Орієнтовні теми для написання есе:
|
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ» |
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
|
Знати:
Розуміти:
Уміти:
|
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. Китай. Національна революція. Боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді. Розпад Османської імперії. Кемаль Ататюрк. Модернізація Туреччини та Ірану. Основні аспекти Близькосхідної проблеми Основні аспекти Близькосхідної проблеми. Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
Орієнтовна тема для практичного заняття:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
Орієнтовні теми для написання есе:
|
|
Міжпредметні зв’язки: — 10 клас. Географія. Розділ: Регіони та країни світу. Тема: Країни Азії. (Учень/учениця порівнює особливості господарства різних за рівнем економічного розвитку країн Азії; оцінює роль країн Азії в світі). — 10 клас. Географія. Розділ: Регіони та країни світу. Тема: Країни Латинської Америки. (Учень/учениця називає історико-політичні процеси, що відбуваються в регіоні; аналізує специфіку складу населення та системи розселення); — 10 клас. Географія. Розділ: Регіони та країни світу. Тема: Країни Африки. (Учень/учениця визначає особливості галузевої структури, територіальної організації господарства та роль країн Африки в світі; аналізує причини економічної відсталості та бідності багатьох країн Африки, розуміє роль провідних країн Африки на континенті). |
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ» |
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|
Знати:
Розуміти:
Уміти:
|
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь «Берлін – Рим – Токіо». Нарощення озброєнь. Політика «умиротворення» агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: «аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт. Економічне, політичне та воєнне співробітництво між радянським/совєтським та нацистським режимами у 1933–1941 рр. Підготовка СРСР/СССР до військового вторгнення в Європу. Англо-франко- радянські/совєтські переговори 1939 р. Радянсько/совєтсько- німецький пакт про ненапад (пакт Молотова- Ріббентропа) та його наслідки для світу. |
Орієнтовні теми для практичних занять:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
|
|
Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Громадянська освіта. Розділ: Людина в соціокультурному просторі. Тема: Конфлікти. (Учень/учениця знає та критично оцінює причини зародження конфліктів, аналізує шляхи подолання конфліктних ситуацій; формує навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів). |
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ» |
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
|
Знати:
Розуміти:
Уміти:
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика періодів війни. Театри воєнних дій. Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання. Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання. Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля. Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу. Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності. |
Орієнтовні теми для практичних занять:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
Орієнтовна тема для написання есе.
|
|
Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Громадянська освіта. Розділ: Людина в соціокультурному просторі. Тема: Конфлікти. (Учень/учениця знає та критично оцінює причини зародження конфліктів, аналізує шляхи подолання конфліктних ситуацій; формує навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів). |
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА» |
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
Знати:
Розуміти:
Уміти:
|
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Зміни в соціальній структурі суспільства, якості життя людей провідних країн світу. Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. Гуманітарні науки, їх розвиток і роль в утвердженні загальнолюдських цінностей. Основні ідеї й течії модернізму. Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
Орієнтовна тема для практичного заняття:
Орієнтовні теми для навчальних проєктів:
|
|
Міжпредметні зв’язки: -10 клас. Громадянська освіта. Розділ: Людина в соціокультурному просторі. Тема: Конфлікти. (Учень/учениця знає та критично оцінює причини зародження конфліктів, аналізує шляхи подолання конфліктних ситуацій; формує навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів). — 10 клас. Фізична культура. Тема: Олімпійська філософія та здоровий спосіб життя. (Учень/учениця розуміє фізичну культуру у сім’ї; олімпійську філософію та здоровий спосіб життя; вміння, навички та фізичні якості як необхідні умови для успішної самореалізації у майбутній професії). |
|
Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД» |
|
Підсумкове узагальнення за курсом |
Календарне планування уроків
всесвітньої історії для 10-го класу у 2022/2023 н. р.
105 годин на рік, 3 години на тиждень
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класи «Історія України. Всесвітня історія (Профільний рівень, Академічний рівень, Рівень стандарту)» Київ 2010. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ мон від 28.10.2010р.№ 1021)
Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698
Підручник - 10 кл. Всесвітня історія (профільний рівень). - О. Гісем ,О. Мартинюк .-Харків.- вид. «Ранок», 2018 р.
Структура курсу.
Розділ 1. Передумови Першої світової війни. Війна та революції.
Розділ 2. Облаштування повоєнного світу.
Розділ 3. Провідні держави світу в міжвоєнний період.
Розділ 4. Держави Центрально-Східної Європи.
Розділ 5. Держави Азії та Латинської Америки.
Розділ 6. Передумови Другої світової війни.
Розділ 7. Друга світова війна.
Розділ 8. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Кіл. год. |
Дата |
Скор. дата |
Примітка |
|
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ (11 годин) |
||||||
1. |
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. Повторення матеріалу.
|
1 |
|
|
|
|
2. |
Стратегічні плани ворогуючих сторін, їхні наміри щодо України. Повторення матеріалу.
|
1 |
|
|
|
|
3. |
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. Повторення матеріалу.
|
1 |
|
|
|
|
4. |
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. |
1 |
|
|
|
|
5. |
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній.
|
1 |
|
|
|
|
6. |
Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу.
|
1 |
|
|
|
|
7. |
Російська революція 1917 р. та її вплив на перебіг війни. Брестський мирний договір Російської Соціалістичної Федеративної Радянської/Совєтської Республіки (РСФРР/РСФСР) з державами Четверного союзу, визнання Української Народної Республіки (УНР).
|
1 |
|
|
|
|
8. |
Поразка Німеччини та її союзників. Розпад імперій і утворення нових незалежних держав у Європі.
|
1 |
|
|
|
|
9. |
Практичне заняття – Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу.
|
1 |
|
|
|
|
10. |
Практичне заняття – Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу.
|
1 |
|
|
|
|
11. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу 1 «ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ»
|
1 |
|
|
|
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ (10 годин) |
||||||
12. |
«14 пунктів» В. Вілсона. Паризька мирна конференція.
|
1 |
|
|
|
|
13. |
Українське та російське питання на Паризькій конференції.
|
1 |
|
|
|
|
14. |
Версальський договір. Створення Ліги Націй.
|
1 |
|
|
|
|
15. |
Мирні договори з союзниками Німеччини.
|
1 |
|
|
|
|
16. |
Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності.
|
1 |
|
|
|
|
17. |
Джерела нестабільності міждержавних відносин.
|
1 |
|
|
|
|
18. |
Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога.
|
1 |
|
|
|
|
19. |
Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння. |
1 |
|
|
|
|
20. |
Практичне заняття (написання есе) Переможені й переможці у Великій війні: узгодження позицій.
|
1 |
|
|
|
|
21. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ
|
1 |
|
|
|
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (22 годин) |
||||||
22. |
Сполучені Штати Америки. Доба «проспериті».
|
1 |
|
|
|
|
23. |
Велика депресія. «Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки.
|
1 |
|
|
|
|
24. |
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр.
|
1 |
|
|
|
|
25. |
Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд.
|
1 |
|
|
|
|
26. |
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр.
|
1 |
|
|
|
|
27. |
Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє.
|
1 |
|
|
|
|
28. |
Італія. Становище Італії після Першої світової війни.
|
1 |
|
|
|
|
29. |
Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні.
|
1 |
|
|
|
|
30. |
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки.
|
1 |
|
|
|
|
31. |
Повоєнне зближення Веймарської Німеччини та СРСР. Прихід до влади нацистів
|
1 |
|
|
|
|
32. |
Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму . |
1 |
|
|
|
|
33. |
Союз Радянських/ Совєтських Соціалістичних Республік (Радянський/ Совєтський Союз, СРСР/СССР) як держава імперського типу.
|
1 |
|
|
|
|
34. |
Військово- промислова модернізація.
|
1 |
|
|
|
|
35. |
Ознаки та прояви тоталітарного режиму в СРСР/СССР.
|
1 |
|
|
|
|
36. |
Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя.
|
1 |
|
|
|
|
37. |
Виклики міжвоєнного часу. Європа від економічної стабільності до світової кризи. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів.
|
1 |
|
|
|
|
38. |
Громадянська війна в Іспанії.
|
1 |
|
|
|
|
39. |
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм.
|
1 |
|
|
|
|
40. |
Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю.
|
1 |
|
|
|
|
41. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами.
|
1 |
|
|
|
|
42. |
Контрольна робота з І семестр
|
1 |
|
|
|
|
43. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу 3 «ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД»
|
1 |
|
|
|
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ (10 годин) |
||||||
44. |
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський
|
1 |
|
|
|
|
45. |
Чехословацька республіка. Томаш Масарик.
|
1 |
|
|
|
|
46. |
Угорська революція. Режим М. Горті.
|
1 |
|
|
|
|
47. |
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску
|
1 |
|
|
|
|
48. |
Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури.
|
1 |
|
|
|
|
49. |
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії.
|
1 |
|
|
|
|
50. |
Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону.
|
1 |
|
|
|
|
51. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом. |
1 |
|
|
|
|
52. |
Навчальний проект. Українська еміграція в Центрально-Східній Європі: політична діяльність і культурне життя. |
1 |
|
|
|
|
53. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу «4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ» |
1 |
|
|
|
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ (14 годин) |
||||||
54. |
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення.
|
1 |
|
|
|
|
55. |
Зовнішня експансіоністська політика.
|
1 |
|
|
|
|
56. |
Китай. Національна революція.
|
1 |
|
|
|
|
57. |
Боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші.
|
1 |
|
|
|
|
58. |
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді
|
1 |
|
|
|
|
59. |
Розпад Османської імперії. Кемаль Ататюрк.
|
1 |
|
|
|
|
60. |
Модернізація Туреччини та Ірану.
|
1 |
|
|
|
|
61. |
Основні аспекти Близькосхідної проблеми
|
1 |
|
|
|
|
62. |
Основні аспекти Близькосхідної проблеми
|
1 |
|
|
|
|
63. |
Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів . |
1 |
|
|
|
|
64. |
Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.
|
1 |
|
|
|
|
65. |
Практичне заняття Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів
|
1 |
|
|
|
|
66. |
Навчальний проект (проектна діяльність) Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів). або (написання есе) Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Чан Кайші, Сунь Ятсен (на вибір учителя/учительки або учня/учениці).
|
1 |
|
|
|
|
67. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу 5 «ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ»
|
1 |
|
|
|
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (9 годин) |
||||||
68. |
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів.
|
1 |
|
|
|
|
69. |
Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі.
|
1 |
|
|
|
|
70. |
Вісь «Берлін – Рим – Токіо». Нарощення озброєнь.
|
1 |
|
|
|
|
71. |
Політика «умиротворення» агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: «аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт.
|
1 |
|
|
|
|
72. |
Економічне, політичне та воєнне співробітництво між радянським/совєтським та нацистським режимами у 1933–1941 рр. Підготовка СРСР/СССР до військового вторгнення в Європу.
|
1 |
|
|
|
|
73. |
Англо-франко- радянські/совєтські переговори 1939 р. Радянсько/совєтсько- німецький пакт про ненапад (пакт Молотова- Ріббентропа) та його наслідки для світу.
|
1 |
|
|
|
|
74. |
Практичне заняття Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.
|
1 |
|
|
|
|
75. |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності . |
1 |
|
|
|
|
76. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу 6 «ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ»
|
1 |
|
|
|
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА (17 годин) |
||||||
77. |
Причини, характер, періодизація Другої світової війни.
|
1 |
|
|
|
|
78. |
Характеристика періодів війни.
|
1 |
|
|
|
|
79. |
Театри воєнних дій.
|
1 |
|
|
|
|
80. |
Дипломатія часів війни.
|
1 |
|
|
|
|
81. |
Утворення антигітлерівської коаліції, її значення.
|
1 |
|
|
|
|
82. |
Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання. |
1 |
|
|
|
|
83. |
Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання.
|
1 |
|
|
|
|
84. |
Особливості окупаційного режиму, колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання.
|
1 |
|
|
|
|
85. |
Практичне заняття. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля.
|
1 |
|
|
|
|
86. |
Людина під час війни.
|
1 |
|
|
|
|
87. |
Голокост. Праведники народів світу
|
1 |
|
|
|
|
88. |
Капітуляція Німеччини та її союзників.
|
1 |
|
|
|
|
89. |
Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями.
|
1 |
|
|
|
|
90. |
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни.
|
1 |
|
|
|
|
91. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності. або (написання есе) Моральний вибір у війні (досвід історичних та/або літературних героїв).
|
1 |
|
|
|
|
92. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності. або (написання есе) Моральний вибір у війні (досвід історичних та/або літературних героїв).
|
1 |
|
|
|
|
93. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу 7 «ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА»
|
1 |
|
|
|
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (12 годин) |
||||||
94. |
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей.
|
1 |
|
|
|
|
95. |
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей.
|
1 |
|
|
|
|
96. |
Основні ідеї й течії модернізму.
|
1 |
|
|
|
|
97. |
Основні ідеї й течії модернізму.
|
1 |
|
|
|
|
98. |
Масова культура в міжвоєнний період.
|
1 |
|
|
|
|
99. |
Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва
|
1 |
|
|
|
|
100. |
Розвиток кінематографу.
|
1 |
|
|
|
|
101. |
Олімпійський рух.
|
1 |
|
|
|
|
102. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія).
|
1 |
|
|
|
|
103. |
Практичне заняття Кіно: хитання між масовою культурою і мистецтвом (фестиваль кінотрейлерів).
|
1 |
|
|
|
|
104. |
Урок узагальнення та тематичного контролю до розділу 8 «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД»
|
1 |
|
|
|
|
105. |
Підсумкове узагальнення за курсом
|
1 |
|
|
|
|