Всеукраїнська - дитячо - юнацька еколого - патріотична гра "Паросток"

Про матеріал
Всеукраїнська дитячо-юнацька еколого-патріотична гра «Паросток» Мета: - навчити орієнтуватися без карти з допомогою місцевих предметів, годинника та сонця, за компасом; визначати довжину кроку при русі в різних умовах, робити найпростіші виміри відстаней на місцевості; встановлювати причинно- наслідкові зв’язки в природі;розширення знань про природу свого краю; вивчення основних понять про суть орієнтування на місцевості, та визначення сторін горизонту за компасом та іншими ознаками; - розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, вміння виступати перед аудиторією, аргументувати, доводити; спонукати до самоосвіти та вдосконалення; розвиток пізнавального інтересу та логічного мислення; спонукання до самоосвіти; - виховання основ глобального екологічного мислення, екологічної культури; виховання громадянина-патріота України відповідального за свою Вітчизну та природу як національне багатство, основу життя на землі; виховання бережливого і шанобливого ставлення до традицій українського народу та тривалих державницьких традицій України. Форма заняття: гра-подорож.
Перегляд файлу


Розробила вчитель географії Добрознай І.С.
 

м. Гуляйполе – 2018 р.

Всеукраїнська дитячо-юнацька еколого-патріотична гра «Паросток»

 

Мета:

- навчити орієнтуватися без карти з допомогою місцевих предметів, годинника та сонця, за компасом; визначати довжину кроку при русі в різних умовах, робити найпростіші виміри відстаней на місцевості; встановлювати причинно- наслідкові зв’язки в природі;розширення знань про природу свого краю; вивчення основних понять про суть орієнтування на місцевості, та визначення сторін горизонту за компасом та іншими ознаками;

- розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, вміння виступати перед аудиторією, аргументувати, доводити; спонукати до самоосвіти та вдосконалення; розвиток пізнавального інтересу та логічного мислення; спонукання до самоосвіти;

- виховання основ глобального екологічного мислення, екологічної культури; виховання громадянина-патріота України відповідального за свою Вітчизну та природу як національне багатство, основу життя на землі; виховання бережливого і шанобливого ставлення до традицій українського народу та тривалих державницьких традицій України.

Тип заняття: позакласний захід

Форма заняття: гра-подорож

Обладнання: географічний майданчик, спортивний зал, роздаткові картки, засоби телекомунікаційного забезпечення, компас Адріанова, лінійки, олівці, аркуші паперу.

Місце проведення: Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, географічний майданчик з ділянками різних форм і деталей рельєфу.

Ресурси : - людські – вихованці (учасники гри та вболівальники), педагоги, керівники;

- інформаційні – доступ до Інтернету, література;

- матеріальні – наявність комп’ютера, сканера, карта

 

Структура :

І. Формування життєво-важливих вмінь та навичок

  1. Орієнтування на місцевості
    1. За компасом
    2. За місцевими предметами у лісі
    3. За місцевими предметами в степу
    4. За місцевими предметами в населеному пункті
    5. За поведінкою тварин та птахів
  1. Метеорологічні спостереження за природою

ІІ. Патріотичні складові

1. Хто такі патріоти?

2. Козацькому нема переводу

3. Берегиня. Культура рідної домівки

ІІІ. Екологія

  1. Природа рідної землі

Хід гри

Лінійка для команд 6-8 класів (початок заходу).

Ведучий 1: Гартуй свій дух і волю й тіло,

Берися за роботу сміло.

Уже тепер з маленьких літ

Іди добро творити в світ!

Ведучий 2: Запрошуємо команди до переклику девізів і представлення команд ( емблеми).

Ведучий 1: Командири команд отримайте маршрутні листи для своєї команди і запрошуємо команди до місця проведення гри ( отримують маршрутні листи ).

Вчитель: Вас чекають такі випробовування:

  1. Зупинка №1 «Географічна»
  2. Зупинка №2 « Природнича»
  3. Зупинка №3 « Патріотична»
  4. Зупинка № 4 «Екологічна »
  5. Зупинка №5 «Берегиня»

Ведучий 2 : Бажаємо вам усім перемоги!

 

Зупинка № 1«Географічна»

Орієнтування на місцевості - це визначення свого місцезнаходження відносно сторін горизонту та місцевих предметів та точне дотримання вказаного або вибраного напрямку руху. Вміння швидко та точно орієнтуватися на місцевості надає можливість успішно виконувати поставлену задачу на невідомій місцевості, у лісі та в умовах обмеженої бачимості.

Орієнтуватися на місцевості можна за допомогою топографічної карти та без неї. При орієнтуванні на місцевості без карти необхідно визначити сторони горизонту.

У залежності від характеру місцевості, часу доби та видимості сторони горизонту визначаються за компасом, за положенням сонця, за сонцем та годинником, за Полярною зіркою, за ознаками місцевих предметів та іншими способами.

Для визначення сторін горизонту за компасом, принцип дії якого заснований на властивості намагніченої стрілки розташованої вздовж магнітного меридіану північ-південь, необхідно спочатку сумістити мушку з нульовою поділкою лімба. Для цього необхідно установити компас у горизонтальне положення та розблокувати стрілку. Повертаючи компас, необхідно сумістити північний кінець магнітної стрілки з нульовою поділкою лімба. У зорієнтованому положенні компаса напрямок стрілки на нульову поділку лімба і буде напрямком на північ. Потім візуванням через проріз та мушку визначають місцевий предмет (орієнтир) і використовують його для визначення напрямку на північ. Визначивши напрямок на північ, легко визначити і інші сторони горизонту: у протилежному напрямку буде - південь, праворуч - схід, ліворуч - захід.

Ігрова частина:

Завдання 1.

Пройти маршрут орієнтуючись за компасом і записати орієнтири які зустріли на маршруті.

A1 – 3300   S – 4,5м.

A2- 1200     S- 7,5м.

A3 - 2700    S- 1,5м.

A4- 1800     S- 4,5 м.

A5- 900       S- 1,5м.

A6- 3000     S- 8,5м.

 

Завдання 2.

Знайдіть відповідність: (за якими місцевими ознаками можна орієнтуватися в цих місцевостях).

 

ЛІС

 

СТЕП

 

НАСЕЛЕННИЙ ПУНКТ

1. Мурашники

2. Лінії зв’язку

3. Соняшник

4. Просіки

5. Дороги

6. Освітлені будівлі

7. Схід Сонця

8. Квартальні стовпи

9. Місяць

10. Труби

11. Вівтар у церкві

12. Фрукти на дереві

13. Полярна зірка

 

 

 

 

 

Зупинка №2 « Природнича»

Дивовижну здатність до орієнтування мають собаки і коні. Якщо ви заблукали, довіртесь їм, і вони приведуть вас додому, навіть взимку по бездоріжжю або вночі. Дресировані собаки успішно несли службу на фронті під час Другої світової війни. Так, зв'язкові собаки точно витримували маршрут, не відволікалися в сторону, не звертали уваги на свист куль і розриви снарядів.

Дивним орієнтуванням володіють голуби. Вони здійснюють польоти на сотні кілометрів і повертаються з незнайомій місцевості до себе додому. Поштові голуби іноді здійснюють рейси за 800, 1000 кілометрів. За роки Другої світової війни ними було доставлено велику кількість голубиних» телеграм.

У період осіннього і весняного перельоту птахів у напрямку їх польоту можна визначити сторони горизонту. Восени птахи летять на південь, навесні на північ.

Особливо важливо знати як на погоду реагують дерева! Виявляється, хвойні дерева опускають свої гілки перед дощем і піднімають їх вгору перед ясною погодою. Більшою мірою цією здатністю володіє ялина. За станом її крони досвідчені лісничі точно визначають майбутню погоду.

Ігрова частина:

                       Вікторина «Передбачення погоди»

 

1.Як визначити погоду за поведінкою медичних п’явок і дощових червів?

2. Яка риба , що населяє водойми України, дуже чутлива до змін атмосферного тиску?

3. Яка буде погода, якщо раки виповзають на берег, а жабенята тримаються на поверхні води?

4. Павуки, як відомо, плете павутиння відповідно до погоди, яка є і яка буде. Як визначити погоду за поведінкою павука?

5. Назвіть деякі українські рослини – синоптики.

6. Які тварини є «живими сейсмографами» й «попереджують» про наближення землетрусів?

7. Як за поведінкою мурашок і бджіл можна визначити , що наближається дощ?

 

Зупинка №3 «Патріотична»

  1. Хто такі патріоти?

Перші паростки виховання дитини починається в сім’ї. Якщо батьки вважають нормою розповідати дитині, кого і за що потрібно ненавидіти, не добираючи при цьому слів, то відповідальність за майбутнього патріота лежить виключно на самих батьках. Патріотизм повинен навчати тому, що я належу до певної спільноти і пишаюсь із того. А не що я, чи моя культура кращі за інших. Патріотизм як любов до свого і ненависть до чужого - поняття несумісні.

Ігрова частина:

Вікторина

1 . Патріот – це…

2. Які традиції має український народ?

3. Назвіть громадські обов’язки які ви знаєте?

4. Назвіть пункти етикету для учня.

5. Назвіть Державні символи.

6. Як називається Герб України?

7. 24.08.1991 року - це день….

8. Автор Гімну України…..

  1. Козацькому роду - нема переводу

Важко знайти людину на Україні, яка б не знала хто такі Запорозькі козаки. Відвага і безстрашність запорозьких козаків викликали подив і повагу навіть у ворогів. На війні запорожці відзначалися неабиякою винахідливістю. Різним витівкам і воєнним хитрощам не було кінця.

Ігрова частина:

                      Вікторина :

1. Хто такі козаки? (Вільні, озброєні люди, стражі);

2. Що таке курінь ( Товариство козаків);

3. Що таке Січ? (Оборонне укріплення);

4. Де знаходилась козацька Січ? ( За Дніпровими порогами);

5. Як називається герб України? (Тризуб);

6. Що символізує герб України? (Волю);

7. Хто написав вірш «Ой, Морозе, Морозенку?» (Вірш народний);

8. Як називалися козацькі судна? (Чайки);

9. Назвіть елементи козацького одягу:

- шаровари;

- жупан;

- кожух;

- вишита сорочка;

- пояс з китицями.

10. Для чого козакам такі великі штани та просторий жупан? (Для того, щоб вільно почувати себе в бою);

11. Назвіть щонайменше чотирьох гетьманів України.

( Богдан Хмельницький, Максим Кривоніс, Байда – Вишневецький, Петро Сагайдачний, Іван Виговський, Павло Тетеря, Петро Дорошенко, Іван Самойлович, Іван Мазепа, Пилип Орлик, Іван Скоропадський, Павло Полуботок, Данило Апостол, Кирило Розумовський, Іван Брюховецький.

12. Розшифруйте козацьке Богдан Хмельницький

( У діда і баби не було дітей. Сам Бог подарував їм цю дитину. Значить він – Богом даний, а знайшли хлопчика в хмелю);

13. Які були в козаків посади?

- кошовий отаман;

- кухар;

- гетьман;

- піп;

- курінний;

- осавул;

- сотник.

14. Хто входив до курінної старшини?

- Отаман – перша особа в курені. Відзнакою його влади була булава;

- Суддя – друга особа. Відзнакою його була печатка Запорізького січового низового війська;

- Писар. Він мав срібний каламар;

- Кухар. Його відзнакою влади було кухарське приладдя, як дерев'яна ложка або черпак.

 

  1. Берегиня. Культура рідної домівки

Для кожного з нас найсвятішими є слова «Мати», «Батько», «Батьківщина». Адже Батьківщина - це не тільки наша країна, а й рідна домівка і те місце, де ти народився і виріс, де минули кращі роки твого життя.

Є скарби, заховані в землю, є такі, що розташовані на поверхні і передаються з покоління в покоління, чаруючи людську душу. До таких скарбів належить пам'ять роду, його звичаї, традиції. Мамина пісня, батьківська хата, бабусина вишивка, дідусева казка, пожухлий від часу лист-трикутник - все це наша родинна пам'ять, наші символи, наша історія, може жорстка й сумна, але в основі своїй велична і все стверджуюча. Не вивітрити з пам'яті, зберегти ці символи людського духу від забуття і байдужості - наше головне завдання.

Завдання: Назвати вірші, пісні, легенди, притчі складені про батьків.

              Вікторина.

1.Берегиня – це…..

2. З кого почався рід людей?

3. Які обряди ви знаєте?

4. Заспівайте відомі вам пісні про батьків.

5. Запишіть дерево вашого родоводу.

6. Як ввічливі діти звертаються до батьків?

 

Зупинка №4 «Екологічна»

Людині необхідний зв'язок із рідною природою. Подивіться на чари буйноквіття, почуйте волання трави і дерев, і все зробіть, щоб нащадкам усміхалася і ростила вічну духовність наша найпрекрасніша на світі земля. Щоб квітувала вона могуттям кольорів, долучала до нашої неперевершено!' пісні й до рідного мелодійного слова пахощі зела і високість неба, долучала щедрість праці і ніжність серця. Спадщина природи не менш важлива для цивілізації, ніж культура.

У наш час дуже багато говорять про необхідність піклування про природу. Навколишній світ не має захисту перед жахливим натиском сучасної цивілізації.

Ігрова частина:

Учням пропонуються екологічні задачі

Задача1.

У полярних районах (в Україні взимку)у закритому грунті вирощують огірки, помідори, квіти. Як створюють подібні умови для цих культур?

Відповідь: створюють умови, подібні для фотосинтезу: додаткове й тривале освітлення, тепло, волога, вуглекислий газ, родючий грунт.

Задача 2.

Після дощу часто можна спостерігати масовий вихід дощових червів на поверхню грунту. Яка причина цього явища?

Відповідь: нестача кисню в надмірно зволоженому грунті.

Задача 3.

Через стрімке збільшення кількості автомобілів почастішали випадки паркування на газонах. У місцях, де травяних покрив зруйновано, можна часто спостерігати застійні калюжі. Подібні явища є і біля новобудов. У чому їх причини?

Відповідь: порушення структури грунту. Ущільнення колесами машин, грунт втрачає природну водопроникність, а біля новобудо він ще й забруднений залишками будівельних матеріалів. Це істотно утруднює ріст дерев, інших рослин.

Задача 4.

Підрахуйте , яку площу земельних угідь доведеться відвести під будівництво дороги з твердим покриттям (1 км,10 км, 100 км), якщо ширина смуги відчуження – 50 м?

Відповідь: смуга відчуження займе: на 1 км дороги – 5 га; на 10 км – 50; на 100 км – 500 га.

 

Учитель : командирів команд просимо здати журі маршрутні листи для підрахунків балів та визначення переможців.

Ведучий 1: Гра до кінця підходить.

І сумнівів немає,

Нам зараз переможців

Рахунок визначає.

Ведучий 2: Команді переможців

Від нас аплодисменти!

А ось і нагороди –

Щасливі гри моменти.

 


 


 


 

 

docx
Додано
15 червня 2023
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку