Конспект уроку з літературного читання з теми "Всеволод Нестайко "Троє за парканом " 4 клас. На уроці діти розвивають літературне мовлення, пам ять, увагу. Вчаться оцінювати вчинки дітей, робити висновки.
Тема : Всеволод Нестайко «Троє за парканом»
Мета:
Наочність : презентація, картки
Хід уроку
І. Організаційний момент.
II. . Мотивація навчальної діяльності.
Продовжить речення, доповнюючи його щоразу новим словом:(слайд 1)
Ми читаємо.
Ми читаємо ( де? )... (на уроці).
Ми читаємо на уроці ( що? ).... (оповідання).
Ми читаємо на уроці оповідання (про кого ? ) …(про дітей).
IІІ. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні ми познайомимось з біографією і оповіданням видатного українського дитячого письменника Всеволода Нестайка. (слайд 2)
ІV. Робота над темою уроку.
Біографічна довідка ( слайди)
Всеволод Зіновійович Нестайко народився 30 січня 1930 року в містечку Бердичеві на Житомирщині . Коли Всеволоду було три роки, сім’я переїхала до родичів у Київ. Тож усе своє свідоме життя Всеволод Нестайко прожив у Києві.
У ранньому дитинстві Всеволод Зиновійович був дуже хворобливим. Мама замикала хлопчика самого вдома. І малюк вигадував свої перші казкові пригоди, які потім увійшли у його твори.
Коли Всеволод Нестайко був маленьким хлопчиком, він страшенно хотів швидше вирости і стати великим та дорослим. Тому він годинами стояв під дощем і спати лягав о сьомій годині. А коли він став дорослою людиною, зрозумів, що даремно поспішав вирости, що дитинство — найпрекрасніша, найщасливіша пора людського життя. І йому захотілося повернутися назад! Назад — у дитинство.
Він подумки повертався у дитинство — почав писати для дітей веселі і мудрі книги. Саме оте бажання й зробило його відомим дитячим письменником.
Майже п’ятдесят років тривав творчий шлях Всеволода Нестайка. Він видав близько тридцяти книжок: оповідань, казок, повістей і п’єc. Книги письменника перекладено двадцятьма мовами.
Малова Софія прийняла участь у шкільному конкурсі «Відгук на сучасну дитячу прозу». До цього конкурсу вона прочитала повість «Незвичайні пригоди в лісовій школі» написала відгук й зайняла ІІ місце.
Складання кластера(слайд 3)
— Всеволод Нестайко народився…..
— У дитинстві він був…..
— Коли залишався сам …..
— Писав для дітей…..
— У своїх творах письменник навчає читачів ……
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Книги відкриваємо —
Знання здобуваємо!
Читання тексту сильними учнями.
-Діти читаю по абзацах. (Пояснюють словникові слова )
Робота з фразеологізмами.
— Як ви розумієте вираз «шукай вітра в полі»?
Шукати вітра в полі — даремно шукати кого-, що-небудь.
Мужність, чесність, доброта, щедрість, жадібність, невихованість, скромність, ввічливість, відповідальність.
V. Рефлексія
— Хотіли б ви мати такого друга, як цей хлопчик? Чому?
VI. Домашнє завдання
— Придумайте продовження оповідання…