Літературне читання. Всеволод Нестайко «Троє за парканом»

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання з теми "Всеволод Нестайко "Троє за парканом " 4 клас. На уроці діти розвивають літературне мовлення, пам ять, увагу. Вчаться оцінювати вчинки дітей, робити висновки.

Перегляд файлу

Тема : Всеволод  Нестайко «Троє за парканом»

Мета:

  • ознайомити учнів з творчістю В. Нестайка,
  • вдосконалювати навички свідомого виразного читання;
  • вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб;
  • розвивати зв’язне мовлення учнів;
  • виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Наочність : презентація, картки

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

II. . Мотивація навчальної діяльності.

  • Над яким розділом підручника ми зараз працюємо?

Продовжить речення, доповнюючи його щоразу новим словом:(слайд 1)

Ми читаємо.

Ми читаємо ( де? )... (на уроці).

Ми читаємо на уроці ( що? ).... (оповідання).

Ми читаємо на уроці оповідання (про кого ? ) …(про дітей).

IІІ. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні ми познайомимось з біографією і оповіданням видатного українського дитячого письменника Всеволода Нестайка. (слайд 2)

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Робота довідкового бюро. 

Біографічна довідка ( слайди)

     Всеволод Зіновійович Нестайко народився 30 січня 1930 року в містечку Бердичеві на Житомирщині . Коли Всеволоду було три роки, сім’я переїхала до родичів у Київ. Тож усе своє свідоме життя Всеволод Нестайко прожив у Києві.

       У ранньому дитинстві  Всеволод Зиновійович був дуже хворобливим. Мама замикала хлопчика самого вдома. І малюк вигадував свої перші казкові пригоди, які потім увійшли у його твори.

    Коли Всеволод Нестайко був маленьким хлопчиком,  він страшенно хотів швидше вирости і стати великим та дорослим.  Тому він годинами стояв під дощем і спати лягав о сьомій годині. А коли він став дорослою людиною, зрозумів, що даремно поспішав вирости, що дитинство — найпрекрасніша, найщасливіша пора людського життя. І йому  захотілося повернутися назад! Назад  — у дитинство.

      Він подумки повертався у дитинство — почав писати для дітей веселі і мудрі книги. Саме оте бажання й зробило його відомим дитячим письменником.

      Майже п’ятдесят років  тривав творчий шлях Всеволода Нестайка. Він  видав близько тридцяти книжок: оповідань, казок, повістей і п’єc. Книги письменника  перекладено двадцятьма мовами.

  1. Вистава книжок В. Нестайка.
  • З якими творами цього автора ви знайомі?

Малова Софія прийняла участь у шкільному конкурсі «Відгук на сучасну дитячу прозу». До цього конкурсу вона прочитала повість «Незвичайні пригоди в лісовій школі» написала відгук й зайняла ІІ місце.

  1. Самостійне читання учнями біографії Всеволода Нестайка (пошепки)  Прочитаємо  хором останній абзац.  Висновок.

    Складання кластера(слайд 3)

— Всеволод Нестайко народився…..

— У  дитинстві він  був…..

— Коли залишався сам …..

— Писав для дітей…..

— У своїх творах письменник навчає читачів ……

 

  1. Фізхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

     Книги відкриваємо —

Знання здобуваємо!

 

  1. Ознайомлення з оповіданням В. Нестайка «Троє за парканом»

    Читання тексту сильними учнями.

  1. Фізхвилинка для очей.

 

  1. Продовження роботи над твором.

-Діти читаю по абзацах. (Пояснюють словникові слова )

        Робота з фразеологізмами.

— Як ви розумієте вираз «шукай вітра в полі»?

Шукати вітра в полі — даремно шукати кого-, що-небудь.

 

  1. Відповісти на питання.
  • Як другокласник відстоював свою гідність?
  • Прочитай його портрет?
  • Що змусило дівчинку замислитись і зрозуміти, що вона вчинила з другокласником несправедливо?
  • Який урок чесності дав хлопчик тим трьом, які стояли за парканом ?
  • Як їх називає письменник ? Чому?

 

  1. Всі ми різні, але за своє життя ми можемо набути найважливіші  для життя людини якості.
  • Виберіть, які найважливіші  для життя людини якості, ви хотіли б мати.

Мужність, чесність, доброта, щедрість, жадібність, невихованість, скромність, ввічливість, відповідальність.

V. Рефлексія

— Хотіли б ви мати такого друга, як цей хлопчик? Чому?

VI. Домашнє завдання

— Придумайте продовження оповідання…

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку