Вступ до історії України та громадянської освіти.
програма для загальноосвітніх навчальних закладів
5 клас (адаптована)
для інклюзивного навчання учня/учениці 5 класу
______________________________________________________________________________
.Складено відповідно до модельної навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Гісем О. В., Мартинюк О.О)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
№п/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Очікуванні результати навчально-пізнавальної діяльності |
Оцінювання знань, що засвоїв учень |
ВСТУП Розділ 1.ЛЮДИНА.ПРИРОДА. СУСПІЛЬСТВО ТА ІСТОРІЯ |
||||
|
|
Людина – неповторна особистість. Гідність людини Людина серед людей. СуспільствоЛюдські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людиниІсторія як минуле людини і суспільства. Історія – наука про минуле суспільства. Історичні дослідження Історія України – частина європейської та світової історії. Історія мого краю |
Уміє: розповісти про унікальність і неповторність кожної людини, зв’язок людини і суспільства. Поводиться з повагою до гідності інших осіб. Пояснює термін «історія Розповідає, хто такі історики Знає: як пояснити людина своєю діяльністю впливає на різні спільноти. Пояснює, що таке гідність людини (з допомогою вчителя )Пояснює термін «історія» в різних значеннях, про що і про кого розповідає історія як наука. Розповідає, хто такі історики, що досліджують історія світу та України . Розуміє: як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їхнього життя, станом суспільства Розрізняє локальні, регіональні, національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними |
Методи оцінювання:
Прогрес:
Дата:
|
Розділ 2. ЛЮДИНА ЯК ОСОБИСТІСТЬ І ОСОБА. ГРОМАДСЬКИЙ ПРОСТІР. СПІЛЬНОТИ ЛЮДЕЙ |
||||
|
|
Людина як особистість і особа.
Особистий і громадський простір. Соціалізація. Людські спільноти в минулому та сучасності. Правила, яких необхідно дотримуватися в різних спільнотах. |
Уміє: Пошук та опрацювання нових понять «особистість», «самореалізація»; Робота з підручником. Коментований перегляд та інтерпретація схематичнних зображень. Знає і розуміє: що таке особи, а також їх розрізняє. •що таке громадський простір та як він еволюціонував протягом історії людства; • зміст головних правил, що створені суспільством щодо об’єктів громадського простору; • що таке гідність людини та право людини на особистий простір (приватність); що таке громадський простір і яким є його значення для суспільства; • які об’єкти громадського простору були/є у місцевості; • розрізняти тексти соціального та історичного змісту; • адаптувати свою поведінку до нових ситуацій, зважаючи на набутий досвід. |
Методи оцінювання:
Прогрес:
Дата:
|
Розділ 3. ДОСЛІДЖЕННЯ СУСПІЛЬСТВА ТА ІСТОРІЇ. ІНОРМАЦІЯ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА |
||||
|
|
Інформація, її властивості і форми. Текст і медіатекст Історичні джерела та їхні різновиди Робота з інформацією та історичними джерелами Збереження інформації та історичних пам’яток. |
Уміє: Опрацювання нових термінів та понять «інформація», «повідомлення», «медіатекст»; Праццювати з графічними зображеннями та схемами; Аналізувати відмінності українського алфавіту від азбуки Морзе;Практикування різних способів передачі інформації ; Знає і розуміє: як пояснити і доцільно застосовути терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах Виокремлює основне і другорядне в тексті джерела Наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження
|
Методи оцінювання:
Прогрес:
Дата:
|
Розділ 4. ІСТОРІЯ ЯК НАУКА І НАВЧАЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ.ІСТОРИЧНЕ МИСЛЕННЯ. |
||||
|
|
Історія як наука і навчальний предмет Історичні факти, події, явища та процеси. Історичний образ. Історичне мислення. Причинно-наслідкові зв’язки.
|
Уміє: : учень називає 2-3 події,дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти.Учень називає декілька подій,постатей,історико-географічних об’єктів, вибирає правильну відповідь на рівні «так» чи «ні». Учень двома –трьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом Знає і розуміє: розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані Порівнює однотипні пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення Послідовно викладає інформацію, будує виступ із дотриманням структури Пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу Висловлює власне ставлення про культурне розмаїття та його цінність для суспільства. |
Методи оцінювання:
Прогрес:
Дата:
|
Розділ 5. ОРІЄНТУВАННЯ В ІСТОРИЧНОМУ ЧАСІ І ПРОСТОРІ |
||||
. |
|
Календарний та історичний час. Географічний та історичний простір. Українська держава на історичних картах у різні часи свого існування. Історико-етнографічні регіони України. |
Уміє:пояснити різницю між одиницями вимірювання історичного часу і, співвідносить їх (рік – століття –тисячоліття) Знає і розуміє: як установити одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх часову віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя) Установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу Розрізняє поняття «географічний» та «історичний» простори. Розрізняє умовні позначки на географічній та історичній картах . Ідентифікує на різних картах кордони України та її сусідів, етнографічні регіони України |
Методи оцінювання:
Прогрес:
Дата:
|
Розділ 6. ПРАВА ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА. ДЕМОКРАТІЯ |
||||
|
|
Права людини. Права дитини. Протидія порушенню й замовчуванню порушенням прав людини і громадянина. Демократія: принципи та механізми. |
Уміє: працювати з новими термінами. Опрацювання біографій. Перегляд навчального відео та його огбговорення. Опрацювання документа «Конвенція про права дитини». Знає і розуміє: як пояснити і доцільно застосовути терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах Виокремлює основне і другорядне в тексті джерела. Знає основні права людини та особливості їх захисту; • розуміти причини прояву дискримінації, а також способи її запобігання; • знати, відповідно до нормправила поведінки; • поважати права інших людей; • розуміти причини, прояви та наслідки культурного різноманіття в сучасній Україні; • використовувати терміни й поняття «права людини», «права дитини», «громадянин», «дискримінація», «булінг»; • знати алгоритм дійу разі порушення прав дитини;
|
Методи оцінювання:
Прогрес:
Дата:
|