Вступ до історії України та громадянської освіти. програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5 клас (адаптована).Інклюзія.

Про матеріал
Вступ до історії України та громадянської освіти. програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5 клас (адаптована) Підручник "Вступ до історії України та громадянської освіти"
Перегляд файлу

Вступ до історії України та громадянської освіти.

програма для загальноосвітніх навчальних закладів

5 клас (адаптована)

для інклюзивного навчання учня/учениці 5 класу

______________________________________________________________________________

.Складено відповідно до модельної навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів    загальної середньої освіти (автори Гісем О. В., Мартинюк О.О)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

№п/п

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Очікуванні результати навчально-пізнавальної діяльності

Оцінювання знань, що засвоїв учень

ВСТУП

Розділ 1.ЛЮДИНА.ПРИРОДА. СУСПІЛЬСТВО ТА  ІСТОРІЯ

 

 

Людина – неповторна особистість.

Гідність людини 

Людина серед людей. СуспільствоЛюдські спільноти та їх розмаїття.

Самоідентифікація людиниІсторія як минуле людини і суспільства.

Історія – наука про минуле

суспільства.

Історичні дослідження

Історія України – частина

європейської та світової історії.

Історія мого краю 

Уміє: розповісти про унікальність і неповторність кожної людини, зв’язок людини і суспільства.  Поводиться з повагою до гідності інших осіб.   Пояснює термін «історія Розповідає, хто такі історики

Знає: як пояснити людина своєю діяльністю впливає на різні спільноти.  Пояснює, що таке гідність людини (з допомогою вчителя )Пояснює термін «історія» в різних значеннях, про що і про кого розповідає історія як наука. Розповідає, хто такі історики, що досліджують історія світу та України .

Розуміє: як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їхнього життя, станом суспільства  Розрізняє локальні, регіональні, національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними 

Методи оцінювання:

  • спостереження;
  • усне опитування;
  • робота з картою;
  • тестування;
  • _________________

 

Прогрес:

  •     О (учень оволодів уміннями);
  •     СП (спостерігається суттєвий прогрес);
  •     НП (спостерігається низький прогрес);
  •     ПН (прогресу у досягненні мети немає).

Дата:

 

 

Розділ 2. ЛЮДИНА ЯК ОСОБИСТІСТЬ І ОСОБА. ГРОМАДСЬКИЙ ПРОСТІР. СПІЛЬНОТИ ЛЮДЕЙ

 

 

Людина як особистість і особа.

 

Особистий і  громадський простір.

Соціалізація.

Людські спільноти в минулому та сучасності. Правила, яких необхідно дотримуватися в різних спільнотах.

Уміє: Пошук та опрацювання нових понять «особистість», «самореалізація»;

Робота з підручником. Коментований перегляд та інтерпретація схематичнних зображень.

Знає і розуміє: що таке особи, а також їх розрізняє.

•що таке громадський простір та як він еволюціонував протягом історії людства;

• зміст головних правил, що створені суспільством щодо об’єктів громадського простору;

• що таке гідність людини та право людини на особистий простір (приватність); що таке громадський простір і яким є його значення для суспільства;

• які об’єкти громадського простору були/є у місцевості;

• розрізняти тексти соціального та історичного змісту;

• адаптувати свою поведінку до нових ситуацій, зважаючи на набутий досвід.

 

Методи оцінювання:

  • спостереження;
  • усне опитування;
  • робота з картою;
  • тестування;
  • _________________

 

Прогрес:

  •     О (учень оволодів уміннями);
  •     СП (спостерігається суттєвий прогрес);
  •     НП (спостерігається низький прогрес);
  •     ПН (прогресу у досягненні мети немає).

Дата:

 

 

 

 

Розділ 3. ДОСЛІДЖЕННЯ СУСПІЛЬСТВА ТА ІСТОРІЇ. ІНОРМАЦІЯ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА

 

 

Інформація, її властивості і форми. Текст і медіатекст

Історичні джерела та їхні різновиди

Робота з інформацією та історичними джерелами

Збереження інформації та історичних пам’яток.

Уміє: Опрацювання нових термінів та понять «інформація», «повідомлення», «медіатекст»;

Праццювати з графічними зображеннями та схемами;

Аналізувати відмінності українського алфавіту від азбуки Морзе;Практикування різних способів передачі інформації ;

Знає і розуміє: як пояснити і доцільно застосовути терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах Виокремлює основне і другорядне в тексті джерела  Наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо  Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження 

 

Методи оцінювання:

  • спостереження;
  • усне опитування;
  • робота з картою;
  • тестування;
  • _________________

 

Прогрес:

  •     О (учень оволодів уміннями);
  •     СП (спостерігається суттєвий прогрес);
  •     НП (спостерігається низький прогрес);
  •     ПН (прогресу у досягненні мети немає).

Дата:

 

 

 

 

Розділ 4. ІСТОРІЯ ЯК НАУКА І НАВЧАЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ.ІСТОРИЧНЕ МИСЛЕННЯ.

 

 

Історія як наука і навчальний предмет

Історичні факти, події, явища та процеси.

Історичний образ.

Історичне мислення. Причинно-наслідкові зв’язки.

 

Уміє: : учень називає 2-3 події,дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти.Учень називає  декілька подій,постатей,історико-географічних  об’єктів, вибирає правильну відповідь на рівні «так» чи «ні». Учень двома –трьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом

Знає і розуміє: розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані Порівнює однотипні  пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення  Послідовно викладає інформацію, будує виступ із дотриманням структури 

 Пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу  Висловлює власне ставлення про культурне розмаїття та його цінність для суспільства.

Методи оцінювання:

  • спостереження;
  • усне опитування;
  • робота з картою;
  • тестування;
  • _________________

 

Прогрес:

  •     О (учень оволодів уміннями);
  •     СП (спостерігається суттєвий прогрес);
  •     НП (спостерігається низький прогрес);
  •     ПН (прогресу у досягненні мети немає).

Дата:

 

 

 

 

Розділ 5. ОРІЄНТУВАННЯ В ІСТОРИЧНОМУ ЧАСІ І ПРОСТОРІ

.

 

Календарний та історичний час.

Географічний та історичний простір.

Українська держава на історичних картах у різні часи свого існування. Історико-етнографічні регіони України.

Уміє:пояснити різницю між одиницями вимірювання історичного часу і, співвідносить їх (рік – століття –тисячоліття)

Знає і розуміє: як установити одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх часову віддаленість  одних від одних (у межах теми, з  допомогою вчителя)  Установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу  Розрізняє поняття «географічний» та «історичний» простори.  Розрізняє умовні позначки на географічній та історичній картах . Ідентифікує на різних картах кордони України та її сусідів, етнографічні регіони України

 

Методи оцінювання:

  • спостереження;
  • усне опитування;
  • робота з картою;
  • тестування;
  • _________________

Прогрес:

  •     О (учень оволодів уміннями);
  •     СП (спостерігається суттєвий прогрес);
  •     НП (спостерігається низький прогрес);
  •     ПН (прогресу у досягненні мети немає).

Дата:

 

 

 

 

Розділ 6. ПРАВА ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА. ДЕМОКРАТІЯ

 

 

 Права людини.

Права дитини.

Протидія порушенню й замовчуванню порушенням прав

людини і громадянина.

Демократія: принципи та механізми.

Уміє: працювати з новими термінами. Опрацювання біографій. Перегляд навчального відео та його огбговорення.

Опрацювання документа «Конвенція про права дитини».

Знає і розуміє: як пояснити і доцільно застосовути терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах Виокремлює основне і другорядне в тексті джерела.  Знає основні права людини та особливості їх захисту;

• розуміти причини прояву дискримінації, а також способи її запобігання;

• знати, відповідно до нормправила поведінки;

• поважати права інших людей;

• розуміти причини, прояви та наслідки культурного різноманіття в сучасній Україні;

• використовувати терміни й поняття «права людини», «права дитини», «громадянин», «дискримінація», «булінг»;

• знати алгоритм дійу разі порушення прав дитини;

 

Методи оцінювання:

  • спостереження;
  • усне опитування;
  • робота з картою;
  • тестування;
  • _________________

Прогрес:

  •     О (учень оволодів уміннями);
  •     СП (спостерігається суттєвий прогрес);
  •     НП (спостерігається низький прогрес);
  •     ПН (прогресу у досягненні мети немає).

Дата:

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Інкл
Додано
4 серпня
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку