Взаємодія води з основними оксидами

Про матеріал
«Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори». Завдання: сформувати знання про основи; розширити знання про оксиди; розглянути процес утворення основ; удосконалити навички складання рівнянь хімічних реакцій.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Взаємодія води з основними оксидами. Поняття про індикаториурок хімії 7 клас

Номер слайду 2

мета освітня: поглибити знання учнів про оксиди; визначити хімічні властивості води на прикладі її взаємодії з кислотними та основними оксидами; познайомити з поняттями кислоти, основи, індикатори; удосконалити вміння складати рівняння хімічних реакцій на прикладі взаємодії води з оксидами. виховна: сприяти в ході уроку формуванню світоглядних ідей з даної теми, сприяти естетичному вихованню; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища. розвиваюча: розвивати самостійність, пізнавальний інтерес учнів, включаючи у зміст уроку елементи нових знань та зв’язок їх з життям.

Номер слайду 3

++ Важко навіть уявити, Як без хімії прожити. Чистить, миє і годує Живить, травить і лікує. Посуд, меблі і тканини — Це хімічні речовини. І повітря, і вода — Взагалі природа вся! Хімію вивчай охоче — І в халепу ти не вскочиш. Будеш знать про неї все — Вона користь принесе_______________

Номер слайду 4

“Мозковий штурм”Давайте пригадаємо, на які дві групи поділяються усі хімічні елементи?Яких елементів у ПС більше?Які сполуки можуть утворювати ці хімічні елементи?Як ми можемо виразити склад речовини?Що таке кількісний склад та якісний?Яку з простих речовин ми з вами вивчали?Які сполуки завжди утворюються при взаємодії кисню з іншими речовинами?За допомогою чого ми можемо виразити взаємодію речовин?

Номер слайду 5

“Хрестики-нулики”{B6 EE4697-01 F3-426 C-8 C3 F-0825917799 FC}Ca. OHCl. Na. OHCa. SO4 Al. O2 SO2 Li3 PO4 KOHH2 SO4 Cu(OH)2 H2 Fe2 O3 HNO3 Zn. Br2 Na. Cl. Al(OH)3 Ag. Zn. OH3 PO4 H2 CO3 Mg. SO3 HIO3 Cl2 O5

Номер слайду 6

Два оксиди. Чи є відмінність?{B6 EE4697-01 F3-426 C-8 C3 F-0825917799 FC}Са. О SО2

Номер слайду 7

Вода як реагентІснує народне повір’я, що вода і камінь руйнує. Чи з усіма речовинами реагує вода? Чи з однаковою швидкістю?Об’єктом нашого вивчення на уроці є вода. А предметом -її взаємодія з оксидами.

Номер слайду 8

Лабораторний дослід: “Взаємодія води з основними оксидами” ( Інструктаж з БЖД ) Са. О + Н2 О = Са(ОН)2 Na2 O + H2 O = Na. OH Ва. О + Н2 О = Ва(ОН)2

Номер слайду 9

Основи — це складні речовини, що складаються з атома металічного елемента, і однієї або декіль­кох гідроксильних груп ОН.

Номер слайду 10

Назвіть основи{B6 EE4697-01 F3-426 C-8 C3 F-0825917799 FC}KOHLi. OH

Номер слайду 11

{B6 EE4697-01 F3-426 C-8 C3 F-0825917799 FC}Mg(OH)2 Al(OH)3

Номер слайду 12

Основи, розчинні у воді - луги

Номер слайду 13

Індикатори. У XVII столітті в лабораторії англійського фізика і хіміка Роберта Бойля, як завжди, кипіла робота. До кабінету вченого заглянув садівник і поставив у кутку кошик з дивовижними темно-фіолетовими квітами. Бойль дуже любив фіалки, але на порядку денному було проведення досліду. Вчений взяв кілька квіток, понюхав, поклав на стіл і відкрив колбу з хлоридною кислотою, з якої заклубочилася їдка пара. Завершуючи дослід, Бойль краєм ока помітив, що квіти на столі димлять. Щоб врятувати їх, Бойль швидко опустив фіалки у склянку з водою. І тут сталося диво: фіолетові пелюстки змінили колір на червоний! Справжній учений не залишить таке явище без уваги, доки не знайде йому пояснення. Бойль наказав помічнику приготувати різні розчини, і улюблені квіти перетворилися на об’єкт дослідження. Занурюючи фіалки у розчини, Бойль зробив висновок: у кислому середовищі пелюстки фіалок забарвлюються у червоний колір, а в лужному – у синьо-зелений. А як щодо інших квітів? Експерименти тривали. Найкращі результати дали лакмусові лишайники. Бойль занурив у настоянку лакмусового лишайника звичайні смужки паперу, почекав, доки вони просочаться настоянкою, а потім висушив їх. Ці «розумні» папірці, які вказують на кислотність розчину, Бойль назвав індикаторами, що в перекладі з латини означає «вказівники».

Номер слайду 14

Індикатори - речовини, які здатні змінювати своє забарвлення залежно від середовища

Номер слайду 15

Лабораторний дослід “Дія індикаторів на розчини основ”{B6 EE4697-01 F3-426 C-8 C3 F-0825917799 FC}Індикатор. Забарвлення досліджуваної речовини. Вода (нейтральне середовище)Розчин лугу (лужне середовище)Універсальнийжовтий?Метилоранжоранжевий?Фенолфталеїнпрозорий?

Номер слайду 16

Вправа “Відповідність”{B6 EE4697-01 F3-426 C-8 C3 F-0825917799 FC}Li2 ONa. OHMg. OBa(OH)2 Na2 OLi. OHBa. OCa(OH)2 Ca. OMg(OH)2

Номер слайду 17

“Ланцюжок перетворень”Напишіть рівняння реакцій, що лежать в основі схеми: Li => Li2 O => Li. OHH2 O2 => O2 => Ca. O => Ca(OH)2

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 24; виконати № 6,7 на ст. 164

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Презентації
Додано
26 квітня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку