"Вживання апострофа"

Про матеріал
Вчити застосовувати правило про написання слів з апострофом, закріпити вміння ділити слова з апострофом для переносу. Розвивати мовлення, вміння узагальнювати, робити висновок. Виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Урок української мови.

2 клас

Тема: Закріплення знань про вживання апострофа.                                                                   Мета: вчити застосовувати правило про написання слів з апострофом, закріпити вміння ділити слова з апострофом для переносу. Розвивати мовлення, вміння узагальнювати, робити висновок. Виховувати любов до природи.                                            

Хід уроку                                                                                                                            

І. Організація класу.                                                                                                                                1. Девіз.                                                                                                                                                     І знову дзвоник кличе в клас -                                                                                                                  Брат і сестра чекають нас.                                                                                                                       Ми дуже любим рідну мову,                                                                                                                                                                         Її мелодію чудову.                                                                                                                                                           2. Каліграфічна хвилинка.                                                                                                                                    ІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                                                                                                                  – Братик - це апостроф,а сестричка - це кома. Пригадаємо про них казочку.                            Казка про Апостроф.                                                                                                                                                                                               На сторінках книжок живуть братик і сестричка. Вони дружать між собою. Братик трішки гордовитий,бо пнеться до голови букв, а сестричка - скромна, все біля ніг. Але не всі слова дружать з гордовитим братиком. Його приймають слова після б, п, м, в, ф, р перед я, ю, є, ї. Почав він називатись цікавим словом – Апостроф. А сестричка зветься Комою.                                                                                                  ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.                                                                                                                                                                                                                                                                                           – Отже, у нас сьогодні узагальнюючий урок на теми «Апостроф».                                                    1. Робота з Lego (6 цеглинок)                                                                                                   2. Диктант зворотної дії. (Здобувачі освіти повинні були підготувати прислів`я, у якому є слова з апострофом. Один читає, а вчитель записує на дошці. Проводимо словникову роботу та визначаємо слова з орфограмами.)                                                                    3. Вулиця Звуків.                                                                                                                                                            – Ми з вами знаходимося у «Країні знань». Для цього всім потрібно потрапити на вулицю Звуків.                                                                                                                             – Ходімо! Зупинимося біля першого будиночка. Прислухаємося, хто ж тут розмовляє!                                                                                                                                            - Губні приголосні звуки.                                                                                                                                         – Покличмо їх.                                                                                                                                                                   – Б, п, в, м, ф.                                                                                                                                                – А яку букву ми ще не назвали? А чому ж її не має в цьому будиночку?                                                                       - Вони гордовиті, бо не люблять зливатися з голосними я, ю, є, ї хочуть, щоб їх вимовляли роздільно. Після них ставиться апостроф.                                                                                 ІV. Вправи на закріплення.                                                                                                                                                                                   1. Повторення правила переносу слів з апострофом.                                                                                              2. Гра «Подумай». Записуємо слова у три колонки: 1-з м`яким знаком, 2-з апострофом, 3 - без м'якого знака та апострофа.                                                                              3. Робота над віршем.                                                                                                                                                                                               В своїм с..лі, в своїм краю                                                                                                     Люблю я співи солов..їні,                                                                                                                 В..сняний гомін ручаю                                                                                                                           І руту-м..яту при долині                                                                                                             - У яких словах пропущені букви, а в яких - апостроф?                                                                   - Про яку пору року згадано у вірші?                                                                                       - Що любить дівчинка?                                                                                                                                                                          - Які птахи прилітають до нас? Чому ж вони не зимують?                                                       - Як потрібно поводитися весною у лісі? Чому?                                                                                                          - Поділити слова з апострофом для переносу.                                                                                      4. Фізкультхвилинка.                                                                                                                                  5. Робота парами.                                                                                                                           – Братик Апостроф хоче побачити, чи вмієте ви дружити, чи допомагаєте один одному. Спишіть, де потрібно поставте апостроф.                                                                                                     6. Гра «Впіймай апостроф».                                                                                                                                7. Загадки.                                                                                                                                                                  а) Б`ють мене старі й малі                                                                                             І в повітрі, й на землі,                                                                                                   Та від того не вмираю,                                                                                                                        Тільки весело стрибаю. (М`яч)                                                                                               б) Чорну гадюку візьму я в руку,                                                                                         Вона не вкусить. (В`юн)                                                                                                                                    в) Всі хочуть, як народиться дитина,                                                                                                  Щоб слово це було красиве і дзвінке,                                                                                                    Бо носить все життя його людина.                                                                                                     То ж відгадайте, що воно таке? (Ім`я)                                                                                     г) Підіймають усі, а перекинути через хату                                                                                                  Не може ніхто. (Пір`їна)                                                                                                             V. Підсумок уроку.                                                                                                                                      – Братик  Апостроф хоче, щоб ви пригадали: де і коли він ставиться.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку