Урок української мови.
2 клас
Тема: Закріплення знань про вживання апострофа. Мета: вчити застосовувати правило про написання слів з апострофом, закріпити вміння ділити слова з апострофом для переносу. Розвивати мовлення, вміння узагальнювати, робити висновок. Виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. Організація класу. 1. Девіз. І знову дзвоник кличе в клас - Брат і сестра чекають нас. Ми дуже любим рідну мову, Її мелодію чудову. 2. Каліграфічна хвилинка. ІІ. Актуалізація опорних знань. – Братик - це апостроф,а сестричка - це кома. Пригадаємо про них казочку. Казка про Апостроф. На сторінках книжок живуть братик і сестричка. Вони дружать між собою. Братик трішки гордовитий,бо пнеться до голови букв, а сестричка - скромна, все біля ніг. Але не всі слова дружать з гордовитим братиком. Його приймають слова після б, п, м, в, ф, р перед я, ю, є, ї. Почав він називатись цікавим словом – Апостроф. А сестричка зветься Комою. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. – Отже, у нас сьогодні узагальнюючий урок на теми «Апостроф». 1. Робота з Lego (6 цеглинок) 2. Диктант зворотної дії. (Здобувачі освіти повинні були підготувати прислів`я, у якому є слова з апострофом. Один читає, а вчитель записує на дошці. Проводимо словникову роботу та визначаємо слова з орфограмами.) 3. Вулиця Звуків. – Ми з вами знаходимося у «Країні знань». Для цього всім потрібно потрапити на вулицю Звуків. – Ходімо! Зупинимося біля першого будиночка. Прислухаємося, хто ж тут розмовляє! - Губні приголосні звуки. – Покличмо їх. – Б, п, в, м, ф. – А яку букву ми ще не назвали? А чому ж її не має в цьому будиночку? - Вони гордовиті, бо не люблять зливатися з голосними я, ю, є, ї хочуть, щоб їх вимовляли роздільно. Після них ставиться апостроф. ІV. Вправи на закріплення. 1. Повторення правила переносу слів з апострофом. 2. Гра «Подумай». Записуємо слова у три колонки: 1-з м`яким знаком, 2-з апострофом, 3 - без м'якого знака та апострофа. 3. Робота над віршем. В своїм с..лі, в своїм краю Люблю я співи солов..їні, В..сняний гомін ручаю І руту-м..яту при долині - У яких словах пропущені букви, а в яких - апостроф? - Про яку пору року згадано у вірші? - Що любить дівчинка? - Які птахи прилітають до нас? Чому ж вони не зимують? - Як потрібно поводитися весною у лісі? Чому? - Поділити слова з апострофом для переносу. 4. Фізкультхвилинка. 5. Робота парами. – Братик Апостроф хоче побачити, чи вмієте ви дружити, чи допомагаєте один одному. Спишіть, де потрібно поставте апостроф. 6. Гра «Впіймай апостроф». 7. Загадки. а) Б`ють мене старі й малі І в повітрі, й на землі, Та від того не вмираю, Тільки весело стрибаю. (М`яч) б) Чорну гадюку візьму я в руку, Вона не вкусить. (В`юн) в) Всі хочуть, як народиться дитина, Щоб слово це було красиве і дзвінке, Бо носить все життя його людина. То ж відгадайте, що воно таке? (Ім`я) г) Підіймають усі, а перекинути через хату Не може ніхто. (Пір`їна) V. Підсумок уроку. – Братик Апостроф хоче, щоб ви пригадали: де і коли він ставиться.