WEBQUEST – ІНТЕРНЕТ ПРОЕКТ, ЯК ЗАСІБ АКТИВАЦІЇ КОЛЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Про матеріал
Зараз більшість учнів вільно користуються сучасними інформаційними технологіями, що спрощує для них процес пошуку інформації, її обробки та презентації. Тому використання в навчальній діяльності учнів комп’ютера як інструмента творчої діяльності сприяє досягненню таких цілей:  підвищення мотивації до самонавчання;  формування нових компетенцій;  реалізації креативного потенціалу;  підвищення особистої самооцінки;  розвитку особистих якостей, що неповно реалізовані в навчальному процесі Робота учнів у такому варіанті діяльності, як веб-квест, глибоко змінює процес навчання, зробить його живим і цікавим.
Перегляд файлу

WEBQUEST – ІНТЕРНЕТ ПРОЕКТ, ЯК ЗАСІБ АКТИВАЦІЇ КОЛЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  Концаренко О.Г. -  вчитель англійської мови ОЗ «Кобеляцький ліцей №1»

Зараз більшість учнів вільно користуються сучасними інформаційними технологіями, що спрощує для них процес пошуку інформації, її обробки та презентації. Тому використання в навчальній діяльності учнів комп’ютера як інструмента творчої діяльності сприяє досягненню таких цілей:

  •         підвищення мотивації до самонавчання;
  •         формування нових компетенцій;
  •         реалізації креативного потенціалу;
  •         підвищення особистої самооцінки;
  •         розвитку особистих якостей, що неповно реалізовані в навчальному процесі

Робота учнів у такому варіанті діяльності, як веб-квест, глибоко змінює процес навчання, зробить його живим і цікавим. А набутий досвід принесе свої плоди в майбутньому, тому що під час роботи над цим проектом розвивається низка компетенцій:

  • використання ІКТ для вирішення професійних завдань (в т. ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо);
  • самонавчання і самоорганізація;
  • робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконт-роль);
  • уміння знаходити декілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрун-товувати свій вибір;
  • навички публічних виступів.

Що таке веб-квест?

Освітній веб-квест — це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи те або інше завдання. Розроблено такі веб-квести для максимальної інтеграції Інтернету в різні учбові предмети на різних рівнях навчання. Вони охоплюють окрему проблему, навчальний предмет, тему, можуть бути і міжпредметними.

Розрізняють два типи веб-квестів:

  • для короткочасної роботи (одне-три заняття);
  • для тривалої роботи (чверть, семестр, навчальних рік).

Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або уся інформація для самостійної або групової роботи учнів розміщена на різних веб-сайтах. Крім того, результатом роботи з веб-квестом є публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет)» (Биховський Я. С. «Освітні веб-квести»).

Веб-квест — це формат уроку з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької діяльності учнів, на якому основну частину інформації здобуто через ресурси Internet. Веб-квест — це вид Internet-проекту, який дає учням можливість ефективно використовувати інформацію, знайдену в мережі.

 У ході організації роботи школярів над веб-квестами реалізую наступні цілі:

  Освітня — залучення кожного учня до активного пізнавального процесу. Організація індивідуальної і групової діяльності школярів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно по темі.

 Розвивальна — розвиток інтересу до предмета, творчих здібностей, уяви учнів; формування навичок дослідницької діяльності, публічних виступів, умінь самостійної роботи з літературою та Internet-ресурсами; розширення кругозору, ерудиції.

Виховна — виховання толерантності, особистої відповідальності за виконання своєї частини спільної роботи.

Веб-квести якнайкраще підходять для роботи в міні-групах, проте існують і призначені для роботи окремих учнів. Веб-квест може торкатися одного предмета або бути міжпредметним. Дослідники зазначають, що в другому випадку ця робота найефективніша.

Розробником веб-квеста як навчального завдання є Берні Додж, професор освітніх технологій Університету Сан-Дієго (США). Ним визначені наступні види завдань для веб-квестів:

 переказ — демонстрування розуміння теми на основі представлення матеріалів із різних джерел у новому форматі: створення презентації, плакату, розповіді;

планування і проектування — розробка плану або проекту на основі заданих умов;

самопізнання — будь-які аспекти дослідження особи;

творче завдання — творча робота в певному жанрі — створення п’єси, вірша, пісні, відеоролика;

 аналітичне завдання — пошук і систематизація інформації;

детектив, головоломка, таємнича історія — висновки на базі суперечливих фактів;

досягнення консенсусу — визначення рішення з гострої проблеми;

оцінка — обґрунтування певної точки зору;

журналістське розслідування — об’єктивний виклад інформації;

переконання — залучення на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб;

наукові дослідження — вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних онлайн-джерел;

заключення, де підбивають досвід, набутий учасниками під час виконання самостійної роботи над веб-квестом.

Корисно включити на закінчення риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди.

Форми веб-квесту

1. Створення бази даних із проблеми, усі розділи якої готують учні.

2. Створення мікросвіту, в якому учні можуть пересуватися за допомогою гіперпосилань, моделюючи фізичний простір.

3. Написання інтерактивної історії (учні можуть вибирати варіанти продовження роботи; для цього щоразу вказують два-три можливі напрями).

4. Створення документу, що дає аналіз будь-якої складної проблеми і запрошує учнів погодитися або не погодитися з думкою авторів.

5. Інтерв’ю on-line з віртуальним персонажем. Відповіді й питання розробляють учні, які досконало вивчили цю особу (це може бути політичний діяч, літературний персонаж, відомий учений, інопланетянин тощо).

Етапи роботи

I. Початковий етап

Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляють ролі в команді. Усі члени команди повинні допомагати один одному та вчити працювати з комп’ютерними програмами.

 II. Рольовий етап

Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до вибраних ролей, виконують завдання. Оскільки мета роботи — не змагання, то під час роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди умінням роботи з комп’ютерними програмами й Internet-ресурсами. Команда спільно підбиває підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети — створення презентації, публікації, сайта.

Завдання етапу:

1) пошук інформації з конкретної теми;

2) розробка структури презентації, публікації,   буклету, сайту;

3) створення матеріалів для презентації, сайту;

4) доопрацювання матеріалів.

III. Завершальний етап

За результатами дослідження проблеми формулюють висновки і пропозиції. Проводять конкурс виконаних робіт, де оцінюють розуміння завдання, достовірність використаної інформації, як вона стосується заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм презентації, сайту. У оцінці результатів беруть участь учитель і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування. Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів до дослідницької роботи.

Критерії оцінювання веб-квесту

Досвід показує, що найсуворішими суддями робіт є самі учні. Важливо на завершальному етапі, коли проводять публічне представлення виконаних робіт, організувати конструктивне обговорення. Прозоре оцінювання власної роботи і роботи колег дозволяє вчитися бути коректними у висловлюванні зауважень, визначати найцікавіші знахідки у виконаних завданнях, формулювати власні критерії оцінювання.

Для створення бланку оцінювання необхідно:

1. Сформулювати найбільш значимі критерії оцінки. Критерії повинні бути адекватні типу завдання, цілям і видам діяльності й однаково враховувати:

  • досягнення поставленої мети;
  • якість виконання роботи;
  • якість процесу виконання роботи;
  • зміст;
  • складність завдання.

2. Визначити шкалу оцінки — наприклад, трьох-, чотирьох-, п’ятибальну.

3. Підготувати опис параметрів оцінки. Необхідно розпочинати з опису ідеального варіанту виконання завдання, а потім переходити до опису можливих недоліків виконання роботи за кожним критерієм.

4. За необхідності можна також указати значущість кожного критерію в загальній оцінці (наприклад у відсотках).

Вимоги до опису параметрів:

  • опис має бути зрозумілим для учнів;
  • опис повинен дозволяти визначити кількісні відмінності одного параметру від іншого;
  • різниця між кількісними показниками має бути приблизно однаковою.

Труднощі, які можуть виникати під час роботи над веб-квестом.

 1. Для виконання такого проекту учні повинні мати вільний доступ до мережі Internet.

2. Технологія веб-квесту потребує від учнів та вчителів певного рівня комп’ютерної грамотності.

3. Повільний Internet може обмежувати тип ресурсів, які потрібно завантажити (наприклад відеоматеріалів).

Незважаючи на це, технологія веб-квесту є корисним інструментом для активізації колективної навчальної діяльності учнів.

Отже, веб-квест – це новий формат уроку або позаурочної діяльності з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької роботи учнів, на якому основна частина інформації добувається через ресурси Інтернет. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не тільки добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, але й скеровують свою діяльність на поставлені перед ними завдання.

З власного досвіду можу стверджувати, що робота учнів в такому варіанті проектної діяльності, як веб-квест, дає можливість урізноманітнити навчальний процес, зробити його біль живим і цікавим та підвищити його ефективність.

Пропоную ознайомитись з матеріалами веб-квестів проведених з учнями школи:

«Taras Shevchenko: Why Does He Matter Today?», який протягом січня-лютого 2014 року проводився в 10 класі нашого навчального закладу та присвячувався 200ій річниці з дня народження всесвітньо відомого вітчизняного барда Тараса Григоровича Шевченка.

                                        

 

WebQuest “British Food”

Introduction

British food has traditionally been based on beef, lamb, pork, chicken and fish and generally served with potatoes and one other vegetable. The most common and typical foods eaten in Britain include the sandwich, fish and chips, pies like the cornish pasty, trifle and roasts dinners. Some of our main dishes have strange names like Bubble & Squeak and Toad-in-the-Hole.The staple foods of Britain are meat, fish, potatoes, flour, butter and eggs. Many of our dishes are based on these foods. Imagine yourself living in London, UK for the past tree years. Finally one of your friends decided to visit you with his family. You have received a letter from him asking you to decide their menu for 3 days to satisfy every family member.

«Dear, Ann

Long time no see! That's why, me and Mary finally decided to come by for a flying              visit              with              our              kids.              We              hope              you              will              show              us              around              London!

 Sam and Sally are now 8 and 6! They grow up so fast...Sam is always hungry, Mary says that's normal, because he's growing. On the other hand, from what I heard, British people eat a lot, so we hope your meals will satisfy our little starveling ;) I can't deny that I also look forward to taste traditional British cuisine. Sally can eat everything, as long as there will be a desert. Mary likes going out so be sure to introduce us to some good restaurant, if not she may become tedious. I just can't wait to see you, and talk how we used to goof around.

Hugs, Peter Task»

You will be working in groups ( four people in each group). Each group will be responsible for writing a menu for one person ( Peter, Mary, and they children Sam and Sally).

Your tasks are:

1) to find articles about british food

2) to find information of different food groups

3) to do some extra activities about «Food»

4) to illustrate the results of your search by examples and create a PowerPoint presentation

5) to try to cook your own recipe and take a photo of you dish or treat to your classmates.

6) write   4    types    of    menu,    work    out    nice    artwork    for    them.    We hope this project will be great fun and that it will help you to expand your knowledge and vocabulary.

We wish you nice work!

Process

You have 3 weeks for completing the task.

You should divide yourself in four plain groups. Every group should choоsetheir leader. He will be in charge of your group and he will accept the final version of your exercise. It will be suitable if he will consult your job with the teacher.

The others will be searching through the internet for information, pictures, photos and notes about British food and most popular restaurants and cafes in London

Books, newspapers, etc., are also good sources and you should use it too.

When you will be creating 3 day Menu, you should remember about every family member requirements. Also think about places (restaurants, clubs, cafes) where you can go and spend time during they 3 day visit. Enclose nice description (with photos) of those places.

Remember about good artwork of your menu. Add lot of pictures, photos, descriptions, and videos. It will make your work more interesting and help to attract attention.

Step 1

Read the text about Sweet tooth and answer the questions.

1. What do the words "sweet tooth" mean?

2. What kinds of sweet things do you know?

3. What sweet things do you like?

4. When do the British eat cakes, biscuits etc.?

5. Are sweet thing good for children's health? Why?

Step2

Make a list of products, make different food groups.

Use this site Food group (ttp://en.wikipedia. org/wiki/Food_group)

 Step 3

Make some food activities. British Food

Step 4

Find articles about British sweet recipes Allrecipes.co.uk Joy of baking.com

English Desserts and Puddings Ericasweettooth.com

Step 5

Find images to make a Power Point presentation about British food, its traditions and habbits.

Step 6

Menu Composition and Family Fulfilment. Write 4 types of menu, work out nice artwork for them.

Evaluation

The aim of your work was to expand your knowledge and vocabulary about food, especially those cooked and popular in Britain. By completing all of the required tasks, you will have the understanding of the great English cousine and it's components and places where we can eat it, or tips how to do it. Manages time very efficiently and focuses on each tasks and your рowerpoint. Your menu has to include interesting details, be creative and logically organized. 

 

 

 

WebQuest “The Beatles”

 

You can work in groups of two or individually.

Your task is:

 

  • to make an internet research and answer all the questions.
  • to find images of each member of the band
  • to look for another images about their instruments
  • to do some extra activities about «The Beatles». 
  • Illustrate the results of your search by examples and create a Power Point presentation (or a Prezi). 

              Step 1

Surf  the Net and answer the following questions:

1.     Who were the Beatles?

2.     You have to summarize the life of one of them (Five lines)

3.     How many were they?

4.     How did they form their band?

5.     When did they split up?

6.     Did the Beatles have their songs written for them?

7.     How many songs did they record? And how many albums did they record?

8.     How many films did they make?

9.     Tell about  John Lennon’s death.

 Step 2

Find images of each member of the band.

Step 3

What Instruments Did the Beatles Use?

«Never has a band had the kind of influence over culture, music and musicians the way the Beatles did. From the way they sounded to the way they looked and the clothes they wore, they were copied by bands for decades after their peak. If they used an instrument or an amp, the sales for that type and brand would go up dramatically».

Step 4

Listen to the song "Yellow submarine", translate and learn by heart.

Yellow submarine

Step 5

Then make a Powerpoint or a Prezi reflecting your ideas.

 

WebQuest The Inventions Of    Mankind”

What is the best invention of mankind so far? 

  - The Steam Engine - Mechanized Farm Machinery - Newtonian Physics including Calculus and the Theory of Gravity - The Printing Press - The Theory of Evolution - The Telephone and Telegraph - Electromagnetic Theory - Electricity and Electric Lighting - The Automobile - The Theory of Relativity - Quantum Theory - Radio - Nuclear Power and its Dark Handmaiden, Nuclear Weapons - The Airplane - Modern Medicine - Television - Computers - The Discovery of DNA and Modern Genetic Theory - The Birth Control Pill - The Laser - Communications Satellites and Fiber Optics- The Internet
    And my personal favorite, jeans!

  There are many lists of inventions on the Internet, but they are much longer than this. I have tried to reduce them down to those most likely to be 'best' or 'most important'.

You can  work in groups of two or individually.

Your task is to make an internet research and find images of great inventors:

  • Thomas Alva Edison
  • Albert Einstein
  • Levi Strauss
  • Alexander Graham Bell
  • Leonardo Da Vinci

 to look for information about their inventions.

 to do some extra activities about «Great Inventions».

 to illustrate the results of your search by examples and create a PowerPoint presentation (or a Prezi).

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=210x1024:format=jpg/path/s4ddd408acb47f376/image/i4037cae2ffc834fa/version/1330795401/image.jpgStep 1. Resources.

 

Thomas Alva Edison (February 11, 1847 – October 18, 1931)

Thomas Edison's biography.

 

 

 

 

 

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=210x1024:format=jpg/path/s4ddd408acb47f376/image/i7f984bf658db4f6f/version/1330795891/image.jpg

 

 

 

 

Albert Einstein (14 March 1879 – 18 April 1955)

Albert Einstein's biography

 

 

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=210x1024:format=jpg/path/s4ddd408acb47f376/image/ia37a7afbe109fb0a/version/1330797119/image.jpg

 

 

 

Levi Strauss ( February 26, 1829 – September 26, 1902)

Levi Strauss biography.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=210x1024:format=jpg/path/s4ddd408acb47f376/image/i8443c681fef3eeb5/version/1330797500/image.jpg 

 

 

 

 

Alexander Graham Bell (March 3, 1847 – August 2, 1922)

Alexander Graham Bell biography

 

Alexander Graham Bell Video

 

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=210x1024:format=jpg/path/s4ddd408acb47f376/image/ib478e345d2565a87/version/1330797801/image.jpg

 

 

Leonardo di ser Piero da Vinci (April 15, 1452 – May 2, 1519)

Leonardo da Vinci biography

 

Leonardo da Vinci Drawings

Step 2

Identify the most important things in the resources you have just read.
Tell in your own words the most important idea about the person you have studied.
Give the answers to the questions: (send your answers on my e-mail )

  1. What are the best and the most useful inventions of the mankind in the 20th and 21st centuries?
  2. What famous inventors do you know?
  3. What were their inventions?
  4. Do you know anything about the inventions of Leonardo da Vinci?
  5. How did the invention of television change people's life?
  6. Do you think it is a useful invention? 
  7. What is the role of television in your life? 
  8. How often do you watch it?
  9. When did you buy or get your first mobile phone? 
  10. Do you think you can live without your mobile or is it now an important part of your daily life? 
  11. What do scientists say about the influence of mobile phones on our health? 
  12. Do you use the Internet?
  13. What Internet services do you use? 
  14. Do you feel any addiction to the Internet? 
  15. How much do you spend on the Internet a month?
  16. How did the Internet influence such things as communication, correspondence, access to information? 
  17. Do you think that the Internet is the good or the evil?
  18. What do you think is the worst invention of the mankind? (weapon, atomic energy, cigarettes, television, mobile phones, cars, genetically modified products etc) 
  19. Do you think time machine will ever be invented? 
  20. Would you like to do some time traveling? 
  21. What time would you like to visit, what event would you like to witness?

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Азімов Е.П. Матеріали Інтернету на уроці іноземної мови / / "ИЯШ", 2001. - № 1. - С.96.
  2. Коломінова О. О., Роман С. В.  Сучасні технології навчання англійської мови у початковій школі/ О. О. Коломінова, С. В. Раман//Іноземні мови. –2010. – №2 с. 40–47.
  3. Когут О. І. Інтерактивні технології навчання. — Тернопіль: Астон, 2005.
  4. Маслюк Ю. А. Проблеми використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчальній діяльності / / Інновації в освіті. - 2006. - № 1. - С. 117-123.
  5. Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. -метод. посібн. За ред. О. І. Пометун. – К.: Видавництво. А. С. К., 2004 – 192.
  6. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Мето­дичний посібник / Авт. укл.: Пометун О., Пироженко Л. — К: «А. С. К.», 2002. — 136 с.
  7. Шаталов В.Ф. Педагогічна проза. - М.: Педагогіка, 1980

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ INTERNET-РЕСУРСІВ:

 

  1. http://www.itlt.edu.nstu.ru/webquest_templates.php
  2. ht2tp://istoriya-vt.narod.ru/primer.htm
  3. http://www.itn.ru/communities.aspx?cat_no=255777&lib_no=255777&tmpl=lib
  1. https://sites.google.com/site/internettehnologii/Home
  2. http://festival.1september.ru/articles/513088/
  3. http://ithistory.ucoz.ru/index/veb_kvest/0-66
  4. https://docs.google.com/present/view?id=df4pt3pc_482ft6crthp&ncl=true

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2022
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку