Розробка уроків , Презентація та Інтерактивна вправа "Ближні та дальні сусіди запоріжан "

Про матеріал
Метою даної розробки є ознайомлення дітей із розташуванням Запорізької області на карті України, із містами обласного значення, із сусідніми областями, країнами-сусідами України; вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; розвивати вміння працювати в групі, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, цікавість до країн Європи та рідного краю; виховувати повагу та дружбу між країнами. Подано також посилання на авторську презентацію та інтерактивну вправу.
Перегляд файлу

Тема уроку за підручником   "Які в нас крахни сусіди?"

Пропоную до цієї теми серію уроків ( тематичний день)

Тема наших уроків. Подорож до ближніх та дальніх сусідів запоріжан.

Мета: ознайомити дітей із  розташуванням Запорізької області на карті України, із містами обласного значення, із сусідніми областями, країнами-сусідами України; вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; розвивати вміння працювати в групі, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, цікавість до країн Європи та рідного краю; виховувати повагу та дружбу між країнами.

Обладнання: карти «Україна на карті Європи», адміністративна карта України, інтерактивна дошка ( або екран), презентація " Ближні та дальні сусіди запоріжан", магнітні планшетки та набір пазлів "Україна",   «Я досліджую світ» підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти , частина 2, автор Грущинська, І. В,. Хитра, З. М., Дробязко, І. І.,  щоденники вражень.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування на урок. Вправа-гра «Спіймай слово-назву».

Вчитель кидає м'яч дітям та називає назви вулиць, міст, сіл, селищ , які відомі дітям, при цьому вони мають впіймати м'яч, а якщо називаються слова-дії чи слова-ознаки , тоді м'яч треба відбити. Діти знаходяться на килимку в колі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Скажіть, які слова серед тих, що ви "ловили" вам добре знайомі?
  • Чи любите ви подорожувати? Де вже побували?
  • Які правила мандрівників ви запам'ятали з нашої екскурсії по місту?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні я також пропоную вам помандрувати всім класом до.....сусідів!
  • Як ви думаєте, куди ми можемо вирушити?
  • Спочатку ми помандруємо рідним містом, а потім по Запорізькій області, а вже після - до сусідніх областей. Після відпочинку вирушимо до сусідніх країн!
  • Подивіться на екран і виберіть вид транспорту , яким ми можемо скористуватися для поїздки по місту .

Слайд2.JPG

  • Прошу зайняти місця в "автобусі" ( сісти на стільці)

ІV. Основна частина

1) Подорож містом

  • Подивіться у вікно праворуч ( на екран). Ви бачите Дніпрогес - символ нашого міста. Місто Запоріжжя - це обласний центр Запорізької області ( головне місто) . Наша область цьогоріч відзначає ювілей.Слайд3.JPG
  • Розгляньте герб нашої області, кого на ньому зображено? Як ви думаєте, чому? Що ще ви побачили на гербі? Якого кольору? Чому так?
  • Малиновий колір символізує козацтво.
  • Розгляньте наступний слайд і скажіть що знаходиться на півдні області, а що протікає по її території.
  • Запорізька область знаходиться на південному сході України, на півдні омивається Азовським морем, на території області є Каховське водосховище .
  • Знайдіть нашу область на адміністративній карті України .20190219_100007.jpg
  • Запоріжжя - головне місто області, це красиве, велике,  культурне та промислове місто. Порівняйте прапор міста та області. Чим вони схожі?
  • Подивіться на наші фотографії та пригадайте, де ми з вами разом побували восени?

2) Фізхвилинка

  • Зробимо зупинку . Фізкультхвилинка " Я частина своєї країни"

3) Подорож по області

  • Для подорожі по області нам треба змінити вид транспорту.

Далі діти обирають для мандрівки комфортабельний автобус. По черзі виходять до дошки , на якій зображено карту області на слайді презентації, клікають на зображення автобуса , слайди змінюються ( гіперпосилання) і до уваги дітей з'являються слайди з фотографіями міст обласного значення: Токмак, Мелітополь, Енергодар, Бердянськ.

За бажанням вчителя , можна знайти ці міста на адміністративній карті.

 

4) Подорож до сусідніх областей

 

  • Діти, ось ми опинились вже на автовокзалі. Скажіть , на чому краще завітати нам до сусідніх областей?
  • Щоб отримати квиток на потяг, назвіть будь яких три міста Запорізької області.
  • Займіть свої вагони відповідно придбаному квитку. (учні розсаджуються в три групи)

На цьому етапі діти аналогічно працюють з презентацією, розглядають  фотографії адміністративних центрів Січеславської , Херсонської, Донецької областей, знаходять ці області на адміністративній карті України. Прошу дітей коментувати роботу біля карти. Наприклад, " На півночі наша область межує з Січеславською ( Дніпропетровською) областю, головне місто - Дніпро. Дніпро- це одне з великих міст України.

На одному зі слайдів представлена фізхвилинка, вчитель може використати її  в будь який момент, натиснувши на великий потягСлайд17.JPG

Дружньо в потяг ми сідаєм – чух –чух- чух

І колеса відбивають Бух, бух, бух, бух.

Ми віконце опускаєм

І назовні поглядаєм.

А там привітне сонечко сяє,

Вітер у небі хмарки гойдає,

А нам назустріч дерева й кущі

Біжать вздовж дороги мерщій

 Та ось вечір надійшов

 І зайшло вже сонце,

 Кожен сів на місце

 І закрив віконце

 

 5) Гра-змагання " Збери пазли"

Кожен "вагон" отримує набір пазлів - області України, серед 24 областей та Криму треба знайти і викласти Запорізьку та чотири сусідні області. Діти користуються картою

C:\Users\СВЕТЛАНА\Desktop\Ближні та дальні сусіди запоріжан\20190219_100124.jpgC:\Users\СВЕТЛАНА\Desktop\Ближні та дальні сусіди запоріжан\20190219_100128.jpgC:\Users\СВЕТЛАНА\Desktop\Ближні та дальні сусіди запоріжан\20190219_100456.jpgC:\Users\СВЕТЛАНА\Desktop\Ближні та дальні сусіди запоріжан\20190219_100556.jpg

  • Команда, яка першою правильно виконає завдання, буде обирати подальший маршрут( після перерви).

6) Подорож до сусідніх країн

Обираємо вид транспортуC:\Users\СВЕТЛАНА\Desktop\Ближні та дальні сусіди запоріжан\Слайд22.JPG

C:\Users\СВЕТЛАНА\Desktop\Ближні та дальні сусіди запоріжан\Слайд23.JPG

Щоб "потрапити" до певної держави діти з команди , яка виграла на попередньому уроці , натискають на обраний літачок на слайді.  Далі діти за державним прапором чи національним костюмом визначають, яка це країна ( в допомогу підручник " Я досліджую світ "  с. 35), а щоб перевірити їх думку, вчитель ще раз клікає на слайд, тоді з'явится назва держави. Щоб повернутись до карти, треба знову натиснути на зображення літака.C:\Users\СВЕТЛАНА\Desktop\Ближні та дальні сусіди запоріжан\IMG_20190222_114554.jpg

 

 V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Гра " Знайди зайве"

Поясніть, чому вибране вами слово є зайвим.

  • Запоріжжя, Мелітополь, Бердянськ, Варшава, Енергодар
  • Запорізька, Херсонська, Польща, Донецька
  • Дніпро, Херсон, Вільнянськ, Запоріжжя, Донецьк.
  • Молдова, Угорщина, Польща, Будапешт, Білорусь, Румунія.

2.Інтерактивна вправа

Цю вправу можна знайти за посиланням

VІ.  Рефлексія

  • В яких містах Запорізької області ми побували?
  • В яких великих  містах України були?
  • В якій сусідній країні ви хотіли б побувати насправді? Намалюйте в щоденниках вражень прапор тої держави, а також те, що вам ще хочеться.

 

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку