Вчитель : Ткачук С.І.
заклад загальної середньої освіти “Ліцей №7 м. Ковеля”
Я досліджую світ 2 клас
Тема дня Чому жовтіє та опадає листя ?
Освітні галузі, які задіяні
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, акварельні фарби, кольорові олівці та фломастери.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Ранкова зустріч на тему: «ОСІНЬ»
Вправа «Подаруй гарний настрій»
- Сьогодні я хочу поділитися з вами однією таємницею.
Ось послухайте:
Уночі, як вам ще спиться,
Ходить знаю чарівниця.
Ходить садом, полем, гаєм,
Все у шати одягає.
Стає гарно навкруги:
В золоті сади, луги.
Одяг хто подарував?
Хто їх так розмалював? Осінь
Звичайно це чарівниця – Осінь, яка крокує рідним краєм (відеоряд про осінь в м.Ковелі) .
Діти, розкажіть осінь яка? Приваблює осінь своєю красою поетів, які складають вірші про її красу і чарівність.
- Давайте і ми спробуємо скласти віршик. Читання на дошці вірша ,добір римованих слів)
Осінь в гості завітала
Всі дерева….. (повдягала)
Ходить осінь по садах,
Листя пада по ….. (ногах)
Листя жовте і червоне падає до…. (ніг)
Ми веселі і щасливі ходимо…. (по них).
- Молодці, гарно слова добирали та віршика складали, а за це вам красуня-осінь передала ось такі листочки( по два на руки).
- Скажіть, будь ласка, де ростуть ось такі гарні листочки? - На деревах.
- Листя якого дерева в вас у руках ?Якого кольору ? (відповіді дітей)
-А чи хочете ви на мить відчути себе осінніми деревцями?
Психогімнастика «Я – дерево»( під спокійну музику) https://youtu.be/vnhjqApXWwA
Я – дерево, росту в осінньому лісі. Мої ноги – то міцне коріння у прохолодній землі. Моє тіло – міцний стовбур. Мої руки – великі гілки, які піднімаються вгору аби відчути сонячне тепло. Мої пальчики – то маленькі гілочки на яких ростуть листочки. Я – дерево. Я бавлюся з вітром. Осінній вітерець мої гілочки гойдає, ніби колискову співає.
- Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки.
Давайте по колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку .
- Незабаром підуть холодні осінні дощі, вітер пообриває листя і дерева стануть голими. А як хочеться завжди милуватися їх красою.
- Що ж потрібно деревам,кущам та травам ,щоб листя з них не облітало?
Це дізнаєтесь тоді, коли виконаєте завдання Осені.
Щоденні новини :
Створити колаж «Осінь у лісі »
ІІІ. Презентація робіт груп . Рефлексія . Підсумок.
- Чи була дана повна відповідь на питання перед переглядом відео?-А після ?
Тепер ви знаєте , що таке осінь, які осінні місяці існують, чому дерева змінюють свій колір та чому опадає листя та як поводити себе у лісі .
ІV.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА під муз ф. https://www.youtube.com/watch?v=3Dd0xjOIfF4
V. Узагальнення та систематизація знань
1) Робота в парах. Обговоріть у парах, яка користь від опалого листя. А яка
шкода? Заповніть таблицю.
Для кого/для чого? Користь Шкода
Людини
Тварини
Ґрунту
Повітря
Перевірка за підручником ст.37
Висновки. Яку користь приносить листопад природі ?
2) Метод «6 цеглинок». Робота в групах
Виготовлення з ЛЕГО символу ОСІННЬОГО МІСЯЦЯ
Метод «Ментальна карта»
Посередині робиться запис «Осінні зміни в житті рослин »
Синя лінія –
Жовта лінія –
Зелена лінія –
Блакитна лінія –
Робота з ілюстраціями.
Діти витягують різі зображення осіннього свята та розповідають , що це за свято та як воно святкується. При необхідності допомагає вчитель.
3) - Що можна зробити аби красу золотої осені споглядати і далі? (можна сфотографувати дерева, засушити листя, намалювати осінь).
ЗАВДАННЯ . Намалюй ілюстрацію будь якої рослини (дерева,куща чи трав’янистої) в одній із трьох технік: способом монотипії, плямографією або за допомогою техніки набризку.
VІ. Етап рефлексійно-оцінюючий
Самооцінювання.
У кожного з вас на парті є ЛЕГО. Ваше завдання підняти відповідний колір . Якщо ви працювали активно –жовтий колір, якщо ви вважаєте, що працювали менш старанно і можете краще, то - зелений, якщо вам потрібно більше працювати –червоний.
- Чи сподобався вам урок? Що найбільше запам’яталося?
- Що ви не зрозуміли? На які питання не дали відповідь ?Що б хотіли дослідити ?
VІІ. Для допитливих – підручник ,с. 36(«Досліди ,як отримати природні барвники») .