Я досліджую світ
(Бібік Н. М., Бондарчук Г. П.)
№ |
Тема уроку |
Компетентності
|
Дата |
Примітки |
|
Україна — мій край, моя Батьківщина |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
|
|
Проводимо дослідження «Подорож Україною» |
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї
Уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних із різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України |
|
|
|
Державні символи України. Прапор |
|
|
|
|
Державні символи України. Герб |
|
|
|
|
Державні символи України. Гімн |
|
|
|
|
Державна мова |
|
|
|
|
Правила життя в суспільстві. Конституція України Рольова гра «Супермаркет», «Я пасажир» та інші на вибір |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб
Уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних із різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України |
|
|
|
Правила життя в суспільстві. Відповідальність |
|
|
|
|
Правила життя в суспільстві. Права й обов’язки |
|
|
|
|
Правила життя в суспільстві. Ніхто не має права ображати людину |
|
|
|
|
Діагностувальна робота «Людина в суспільстві» |
Ініціативність. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Життя людини — найвища цінність |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження |
|
|
|
Без чого не можна жити |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Як діяти в небезпечній ситуації |
|
|
|
|
Я та інші |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження |
|
|
|
Зовнішність людини. Акуратність |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження |
|
|
|
У гостях і вдома |
Уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних із різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України |
|
|
|
Діагностувальна робота «Людина серед людей» |
Ініціативність. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Планета Земля – наш дім у Всесвіті |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження |
|
|
|
Проводимо дослідження «Зоряне небо» |
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб
|
|
|
|
Сонячна система – частина Всесвіту. |
|
|
|
|
Виготовлення моделі нашої Галактики |
|
|
|
|
Планети Сонячної системи. Орбіта |
|
|
|
|
Сонце — джерело світла і тепла на Землі |
Навчання працювати самостійно і в групі. Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження |
|
|
|
Енергія Сонця |
|
|
|
|
Земля — планета Сонячної системи |
|
|
|
|
Проводимо дослідження «Форма Землі»
|
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Місяць — природний супутник Землі. |
|
|
|
|
Сонячне та місячне затемнення |
|
|
|
|
Вплив Місяця на Землю |
|
|
|
|
Рухи Землі і їх наслідки. Обертання Землі навколо своєї осі |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження |
|
|
|
Визначення часу за квітами |
|
|
|
|
Рух Землі навколо Сонця |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Теплові пояси |
|
|
|
|
Проводимо дослідження. «Рослинний і тваринний світ теплових поясів Землі» |
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
Навчання працювати самостійно і в групі |
|
|
|
Орієнтування на місцевості. Як визначити сторони горизонту на місцевості. |
|
|
|
|
Як визначити сторони горизонту за допомогою компаса. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота «Природа» |
Ініціативність. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Що таке план і масштаб. |
Визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення.
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
Навчання працювати самостійно і в групі |
|
|
|
План місцевості. |
|
|
|
|
Вивчення умовних знаків на плані місцевості |
|
|
|
|
Способи зображення поверхні Землі на глобусі та карті. |
|
|
|
|
Глобус – модель Землі |
|
|
|
|
Що таке географічна карта |
|
|
|
|
Погода. Прогноз погоди
|
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб.
Організація власного навчального середовища
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства |
|
|
|
Температура та вологість повітря |
|
|
|
|
Атмосферний тиск |
|
|
|
|
Напрям і швидкість вітру |
|
|
|
|
Виготовлення флюгера |
|
|
|
|
Хмарність. Атмосферні опади |
|
|
|
|
Виготовлення дощоміра |
|
|
|
|
Прогноз погоди |
|
|
|
|
Природні зони Землі. |
Визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення.
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства |
|
|
|
Арктичні пустелі, тундра, лісотундра |
|
|
|
|
Тайга, мішані ліси, лісостеп, степ |
|
|
|
|
Пустелі, савани, вологі екваторіальні ліси |
|
|
|
|
Материки Землі. Особливості природи материків. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства.
Визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення
|
|
|
|
Євразія |
|
|
|
|
Природні зони Євразії |
|
|
|
|
Африка. Природні зони Африки |
|
|
|
|
Північна Америка. Її природні зони |
|
|
|
|
Південна Америка. Її природні зони |
|
|
|
|
Австралія. Природні зони Австралії |
|
|
|
|
Антарктида |
|
|
|
|
Діагностувальна робота «Материки» |
Ініціативність. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Океани Землі. Особливості природи океанів |
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства
Навчання працювати самостійно і в групі
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів |
|
|
|
Тихий океан |
|
|
|
|
Атлантичний океан |
|
|
|
|
Індійський океан |
|
|
|
|
Північний Льодовитий океан |
|
|
|
|
Значення Світового океану. Проєкт «Уявна подорож по океану» |
|
|
|
|
Права та обов’язки |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження. Визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення |
|
|
|
Навчання – основний обов’язок дітей. Право на відпочинок і дозвілля |
|
|
|
|
Гроші. Планування сімейного бюджету |
Усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці.
Готовність до втілення в життя ініційованих ідей
|
|
|
|
Чому ощадливим бути добре, а скупими – погано |
|
|
|
|
Україна на карті Європи і світу |
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства |
|
|
|
Форми земної поверхні України |
|
|
|
|
Водойми України. Річки |
|
|
|
|
Озера та болота |
|
|
|
|
Діагностувальна робота «Океани» |
Ініціативність. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Природні зони України. Мішані та широколисті ліси. Рослинний світ |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства.
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Тваринний світ |
|
|
|
|
Лісостеп. Степ. Рослинний світ |
|
|
|
|
Тваринний світ |
|
|
|
|
Українські Карпати |
|
|
|
|
Кримські гори |
|
|
|
|
Рідний край на території України |
|
|
|
|
Діагностувальна робота «Україна»
|
Ініціативність. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Корисні копалини в рідному краї |
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства |
|
|
|
Природні угруповання рідного краю |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів |
|
|
|
Проєкт-дослідження «Природне угруповання моєї місцевості» |
|
|
|
|
Рослинництво в рідному краї |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Тваринництво в рідному краї |
|
|
|
|
Місцеве виробництво: ресурси і продукція |
|
|
|
|
Земля — спільний дім для всіх людей |
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства |
|
|
|
Діагностувальна робота «Природні угруповання рідного краю» |
Ініціативність. Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Охорона природи в Україні |
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів |
|
|
|
Проєкт-дослідження «Екологічний календар» |
|
|
|
|
Шкільні звичаї в різних країнах |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів |
|
|
|
Культурна спадщина народу |
|
|
|
|
Символи країн світу. Народні традиції. Календар народних свят українців
|
|
|
|
|
Проєкт-дослідження «Відкрий для себе Нідерланди» |
|
|
|
|
У кожному куточку світу свої традиції і звичаї. Проєкт-дослідження «Народні свята» |
Навчання працювати самостійно і в групі Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів |
|
|
|
Навіщо людям люди. Моральні норми |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження.
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
|
|
|
|
Культура поведінки. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу |
|
|