Я досліджую світ "Подорож у природу взимку. Спостереження у природі за рослинами, деревами"

Про матеріал
Урок - спостереження проведений у 1 класі показує, як правильно пояснити дітям зміни у природі взимку.Спочатку діти дізнаються про явища природи , потім разом ми проводили практичну роботу( гілку дерева поклали у склянку з водою).Клас я поділила на 4 групи і 4 види гілок.Яка гілка швидше розпуститься? Так само з зерновими культурами( у склянку з глиною посадили насінину). Яка швидше зійде?
Перегляд файлу

 

Тема: Подорож у природу  взимку.Спостереження у  природі за  рослинами, деревами.

 

Мета: вчити спостерігати за зимовими змінами в природі, сприяти формуванню в учнів навичок практичних спостережень за об'єктами живої та неживої природи, умінь, необхідних для роботи в групі, умінь групувати об'єкти неживої та живої природи; наводити приклади об'єктів живої та неживої природи;  розвивати спостережливість, вміння робити висновки, узагальнення; виховувати вміння бачити красу рідної природи в різні пори року і берегти її.

Місце проведення: класна  кімната.

Тип  уроку:  урок-спостереження

Обладнання: наочний  матеріал, стаканчики з  водою,  глиною  для  дослідів, конструктор LEGO,картки,презентація, зернові  рослини  на  тарілочках,підручник, зошит

 

                                                                                                    Хід  уроку

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

                              В цьому класі друзі всі

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва,

Добрий день тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

Руку дай тому, хто зліва,

Руку дай тому, хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

 

2 Гімнастика « Я- дерево»

Я – дерево. Я росту  в  лісі. Навколо  мене багато  друзів,таких дерев,як  я. Мої  ноги_це  міцне  коріння. Моє  тіло- тоненький  стовбурець,мої  руки –то  гілочки. Вони  тягнуться  до  сонця,відчувають  його  промінчики.  Я-  дерево. Вітерець  гойдає  мої  гілочки, грається  моїми  листочками. Мені  приємно.Я дарую  свій  настрій усім  навколо.
3. Обмін  інформацією

Оголошую  тему  тижня  і  тему  дня. Ознайомлюю  зі  стіною  слів.

4.Щоденник вражень

Сьогодні …число, день тижня ,  місяць, рік. Події цього дня ( в родині, класі, школі, країні).

 5.Робота  з LEGO

 

 II. Повідомлення теми і мети уроку

Махнула птиця крилом
І покрила весь світ
Білим килимом.   (Зима)

 На  сьогоднішньому  уроці  ми  будемо  вчитися  спостерігати, досліджувати. Дізнаємось  багато  цікавого  про природу  в  різні  пори  року.

Ми  будемо  робити  досліди  з  рослинами,гілками.

 

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Асоціативний  кущ

Screenshot_14

Спостереження- огляд  , дослідження, зацікавленість,інтерес,дотик ,уявлення.

2.Бесіда  вчителя                                                                                                                                         - Минула осінь. За календарем зима починається 1 грудня. У народному уявленні зима приходить із першим заморозком.                                                                                                   Узимку життя в природі завмирає. Скувало морозами землю, і вона ніби заснула. Але тліє в ній життя, не дає воно живому загинути від лютого холоду. Та й зима допомагає – вкриває все снігом. Сьогодні  ми  дізнаємось,як  зимують  рослини  взимку.

   Як же зимують рослини?
— Що відбувається з трав’янистими рослинами?

Вони відмирають, залишаючи під снігом насіння, якщо це однорічні рослини. У багаторічних трав’янистих рослин зберігаються в ґрунті цибулини і кореневища

—Що відбувається з кущами?

Вони скидають листя восени, а у вічнозелених кущів (журавлини, брусниці) листя не міняє кольори і не опадає.

— Так яке ж значення снігового покриву для рослин?

Сніговий покрив допомагає рослинам пережити сувору зиму, укриває їх немов теплою ковдрою.— Отже, що дуже важливо для рослин узимку? (Снігова ковдра.)
— Тепер перейдемо до питання як зимують дерева?
— Улітку ви добре впізнаєте дерева за листям. А взимку? (Спираючись на власний досвід і спостереження.)

 

3.Робота  з  підручником

4.Природні  явища 

А  зараз  ми  дізнаємось ,які  в  природі  існують  явища

Сонце              дощ        сніг        град        вітер 

(На дошці  вивішені  малюнки  цих  природних  явищ,під  ними  їх  ознаки)

5. Характеристика  кожного  явища  природи

Презентація «Явища  природи»

6. Фізкультхвилинка

Вміємо гарно працювати,

Час прийшов відпочивати.

- Ми на прогулянці, підемо слід у слід засніженою стежкою. (Діти крокують)

- Вийшли на галявину. Яке чисте повітря! Дихайте глибоко носом. (Глибоко вдихають і видихають)

- З неба повільно падають сніжинки. (Присідають.)

- Повіяв вітер. Сніжинки закружляли. (Закружляли на місці.)

- Захиталися маленькі ялиночки. Праворуч, ліворуч, уперед, назад. (Нахиляються.)

- Снігу накачаємо купу на галявині, Бабу здоровенну зробимо гуртом (Утворюють руками коло.)

- Тепер підемо назад стежкою. (Крокують.)

ІV Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

7. Гра» Допоможи  дереву»

( Діти обирають  ознаки  природи  і  прикріплюють  до  дерева)

8. Дослід  « Спостереження  за  гілками  дерев»

( Діти ставлять  приготовані  ними  гілки  дерев  у  стаканчики  з  водою)

9.Зернові рослини

 На тарілочках  у  дітей  розкладені  зернові  рослини( кукурудза, рис, пшениця, гречка ,овес)

Презентація « Зернові  культури»

10. Дослід « Посади  рослину»

11 . Робота  в  зошиті

 

V. Рефлексія.                                                                                                                                                    Гра «Бліц – опитування»  з  конструктором  LEGO

 Відповідь ваша повинна бути – так  чи  не так.

* Рослини взимку вмирають. (Не так.)

* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)

* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)

* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)

* Взимку рослинам краще без снігу. (Не так.)

* У верби тонкі гілочки опускаються до землі. (Так.)

* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)

VI. Підсумок уроку

    Неможливо уявити людину поза природою — без повітря, води, співу птахів, аромату лугів, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення. На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? «Живімо так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти!»

    Що ви дізналися цікавого на уроці? Чого навчилися?

Про яку пору року ми говорили?

Які ознаки зими ви запам’ятали?

Які завдання найбільш сподобались?

 

 

 

.

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
2504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку