Я досліджую світ. Тиждень 29. «Веселка» Які є явища природи?

Про матеріал
Які є явища природи? Завдання: Навчити спостерігати явища природи та аналізувати результати спостережень. Формувати первинні уявлення про світло і колір. Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності. Навчати висловлювати свою думку, уважно слухати співрозмовника, взаємодіяти з однокласниками/однокласницями.
Перегляд файлу

Я досліджую світ. Тиждень 29. «Веселка»

Які є явища природи?

Завдання:

Навчити спостерігати явища природи та аналізувати результати спостережень.

Формувати первинні уявлення про світло і колір.

Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності.

Навчати висловлювати свою думку, уважно слухати співрозмовника, взаємодіяти з однокласниками/однокласницями.

Хід заняття

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

Привітатися будь-яким улюбленим способом, побажавши одне одному гарного дня.

2. Обмін інформацією

1) Помічник дня

2) Щоденні новини (Пора року, місяць, число, день, погода).

3)Визначення теми тижня, теми дня.

Відгадайте загадки

• Червоне коромисло
Через річку повисло. (Веселка)

Результат пошуку зображень за запитом "явища природи картинки"

• Спершу блиск,
За блиском тріск,
За тріском — плеск. (Блискавка, грім, дощ)

Пов’язане зображення

• Щось на небі гуркотить,
Наче звір страшний летить.
Сильний дощ на землю ллється,
Звір у руки не дається.
Очі світяться яскраво —
Всі у дім тікайте жваво! (Грім та блискавка)

— Отже, про що ми говоритимемо на уроці? (Про веселку, блискавку, дощ)
— Як об’єднати ці назви спільним поняттям? (Явища природи)
— Тема нашого уроку « Які є явища природи?».

III. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда з елементами розповіді

       — Сьогодні вранці, збираючись до школи, кожен з вас подивився у вікно. Навіщо? (Дізнатися, як треба одягнутися.)
       — У природі постійно відбуваються різні зміни: то дме вітер, то йде дощ, то випаде сніг, то з’являється яскраве сонечко . Усі ці  зміни в природі називаються природними явищами, або явищами природи. І ми кожного ранку, виходячи з будинку, повинні враховувати всі природні явища.
— Чому зараз ми не можемо пройтися вулицею у шортах і майці? ( Бо ще холодно)
— Чому холодно?
2. Робота в групах

— Які пори року вам відомі? (Осінь, зима, весна, літо)
— Скільки їх? (4)
— Зараз ми об’єднаємося у 4 групи і попрацюємо.

( Дітям пропонують вибрати трикутничок (трикутнички 4 кольорів: жовтий, білий, зелений, червоний).
— Учні із трикутничками жовтого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін пори року Осені.
— Учні із трикутничками білого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін Зими.
— Учні із трикутничками зеленого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін Весни.
— Учні із трикутничками червоного кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін Літа .

Вислуховують виступи кожної групи .

На дошку вивішують ілюстрації із цією порою року як допомогу і підтвердження сказаному.

Висновок: кожна пора року гарна по-своєму, має свої особливості, тобто свої сезонні зміни.

Фізкультхвилинка

Вітер віє нам в лице,

Захиталось деревце,

Вітерець все тихше, тихше,

Деревце все вище, вище.

Руки за голову ставимо сміло

І повертаємось вправо- вліво.

Двічі наліво, двічі направо

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо –

Будемо мати гарну поставу.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

1. Слухання музики

Звучить п’єса П. І. Чайковського з циклу «Пори року» .(фрагменти)

Заплющте очі, покладіть голови на руки.

- Що вам уявлялося?

— Діти, як називається природне явище, яке буває тільки восени? (Листопад)44
Раптом подув сильний вітер, дерева загойдалися, листя закружляло в повітрі.
Підніміть руки і покажіть, як дерева загойдалися.

Ударив грім (Оплески)
Пішов дощ. (Стукають пальцями по столу.)

— Які ще явища природи ми назвали? (Листопад, грім, дощ, вітер).

3. Розглядання картини І. Левітана «Березень»

— Зараз ми слухали п’єсу великого композитора П. І. Чайковського про природу. Художники також часто зверталися до цієї теми.
— Розгляньте картину І. Левітана «Березень», де зображений той момент у житті природи, коли в усьому відчувається передчуття весни.

38Результат пошуку зображень за запитом "І. Левітана «Березень»,"
— Яке явище природи зображене на картині? (Танення снігу)
— Повільно осідає сніг, побуріла роз’їжджена саньми дорога, по-весняному сяє небо.
— Які ще явища природи бувають навесні? (Танення снігу, повінь, льодохід)

4. Робота за малюнками

1) Поміркуйте і розкажіть, які явища можуть відбуватися із зображеними об’єктами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Розгляньте картинки і знайдіть помилки, яких припустився художник.

— Скільки помилок допущено на 1- й картинці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щоб не припускатися таких помилок, потрібно знати, які природні або сезонні зміни відбуваються в природі.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи)
— Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)
— З чим пов’язані явища природи? (З сезонними змінами)
— Наведіть приклади осінніх змін. (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)
Назвіть, які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?
— Яке найулюбленіше й яскравіше явище зимової природи ви знаєте?
— Розкажіть про сеззонні явища в житті дерев, за якими ви спостерігали минулого навчального року.

 

docx
Додано
14 квітня
Переглядів
1341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку