Мета: поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити зміст поняття громадянин України; розвивати мовлення учнів; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу.
Ранкова зустріч на тему «Я і моя Батьківщина»
Мета: поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити зміст поняття громадянин України; розвивати мовлення учнів; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу.
Різні в світі є країни,
Гарні є і є багаті,
Та найкраще – в Україні,
Бо найкраще – в рідній хаті.
Або ж: Літака спитав Лелека:
– Ти куди летиш?
– Далеко:
В Україну, рідний край!
То, будь ласка, помахай
Над моїм малим гніздом
Хоч однесеньким крилом!
(Ігор Січовик)
Хід зустрічі
1. Привітання.
Привітайтеся з учнями. Попросіть їх «ланцюжком» розповісти, де вони проживають.
Ви можете для прикладу запропонувати модель власної відповіді (напр., «Я проживаю в Україні, у місті Кривий Ріг, на вулиці Шевченка, 60), чи дочекатися відповідей учнів, які вони сформулюють самостійно без запропонованого зразка.
Важливо створити приємну і доброзичливу атмосферу початку дня, вислухати кожну дитину, навіть ту, яка, розгубившись, не пам’ятатиме місця свого проживання , і зробити висновок про те, що власний дім – найрідніший і найзатишніший, бо з ним у нас пов’язані теплі моменти нашого життя.
2. Обмін інформацією.
Можна пригадати дітям народне прислів’я, яке часто говорять їхні бабусі й дідусі:
«Всюди добре, а вдома – найліпше».
Запитайте дітей, що таке «Батьківщина», «мала батьківщина». Якщо правильної відповіді не прозвучить, пообіцяйте, що учні обов’язково дізнаються про це впродовж дня.
3. Групове заняття.
Гра «Асоціації»
1. Підготуйте навчальні ресурси: малюнки чи фотографії краєвидів, визначних постатей або невідомих людей, ілюстрації символів України (калина, Тризуб, козак тощо, три-чотири ілюстрації на особу).
2. Об’єднайте дітей у групи по 4 особи. Покладіть на стіл кошик / коробку з різними ілюстраціями, пов’язаними з поняттям «Батьківщина». Попросіть, щоби діти обрали з кошика по кілька ілюстрацій, які їм до вподоби.
Потім учні висловлюватимуть свої погляди у малих групах, Ви ж поспостерігайте, чи інші діти їх слухають, дотримуються черги для висловлення своєї думки тощо. Дозвольте дітям експериментувати з ілюстраціями й обирати навіть ті, які, на Ваш погляд, мало пов’язані з Батьківщиною (котик Мурчик чи яблука в кошику). Цінність цієї гри в поданні широкої палітри асоціацій, пов’язаних із Батьківщиною, та у взаємонавчанні. Зрештою, повага до думки дітей – теж важлива річ цієї вправи.
1. Попросіть кожну дитину полічити ті картки, які вона обрала, й позначити цифрою кількість карток. Запропонуйте об’єднатися в пари й полічити спільні для пари картки, підшукавши відповідну цифру на позначення кількості. Нехай діти з’ясують, у кого рівна кількість карток.
2. Попросіть учнів полічити картки, що є в малих групах, та покласифікувати ілюстрації на фотографії і малюнки; люди – краєвиди тощо. Дайте завдання спільно порахувати кількість таких ілюстрацій. Не обмежуйтеся числом «4», нехай ті діти, які вміють рахувати, допоможуть тим, які поки що рахують до чотирьох.
3. Підсумуйте, що наша Батьківщина – це Україна. Це рідний дім для всіх, хто вважає себе громадянами України.
4. Щоденні новини.
Доброго ранку, першокласники!
Сьогодні понеділок,__________вересня.
Особа дня--____________( прикріплюється фото дитини з підписом імені) перша починає обмін інформацією.
Додаток (до гри) .