«Я люблю Україну – я знаю свою Батьківщину. Клас – наша друга родина»

Про матеріал
Мета • навчальна: закріпити знання учнів про історію, символи та побут України;нагадати, що означає почуття любові до рідного краю – України, її державних та народних символів, традицій; • розвивальна: розвивати культуру поведінки, культуру мовлення, мислення, увагу; • виховна: сприяти вихованню поваги до історії своєї  Батьківщини, творчої особистості; Форма проведення: виховна година-гра «Мастер шеф», конкурси.
Перегляд файлу

Перший уроку для учнів 7-Б класу

«Я люблю Україну – я знаю свою Батьківщину. Клас – наша друга родина»

Автор: учитель української мови та літератури Баландіна Олеся Петрівна

Мета

  • навчальна: закріпити знання учнів про історію, символи та побут України;нагадати, що означає почуття любові до рідного краю – України, її державних та народних символів, традицій;
  • розвивальна: розвивати культуру поведінки, культуру мовлення, мислення, увагу;
  • виховна: сприяти вихованню поваги до історії своєї  Батьківщини, творчої особистості;

Форма проведення: виховна година-гра «Мастер шеф», конкурси.

Обладнання: мультимедійні  засоби,  картки із завданнями, картки із рецептом, інгредієнти та речі, які потрібні для приготування страв, малюнки з написами, фартухи і хустки.

Правила проведення гри

  1. Учні класу діляться на дві команди. Кожна команда має приготувати страву за рецептом. Для цього вони мають його запам’ятати і подумати, що знадобиться для його приготування.
  2. Усі беруть участь у грі, лінивих не повинно бути.
  3. За кожну правильну відповідь учні кожної із команд мають змогу отримати інгредієнт для своєї страви.
  4. Викрики, вигуки впливають на гру – забирається один ігредієнт.
  5. Поважайте одне одного, не критикуйте, навпаки – підтримайте свого товариша!
  6. Найголовніше правило: кожна команда добирає назву для своєї команди.
  7. Запитання і завдання гри обов’язково стосуються українознавства.

 

 - Доброго дня, любі діти. Вітаю вас із початком нового навчального року, бажаю успіхів та натхнення.

 - Сьогодні я хочу, щоб ви згадали, що таке Україна, Батьківщина, людство, родина,  дружба, взаємоповага, взаємодопомога, совість та щедрість. Ці поняття та якості допоможуть вам у сьогоднішній роботі. Зараз пропоную вам обєднатися у дві команди і дати їм назву.

 - Діти, скажіть, хто із вас любить готувати? Добре, той у нас сьогодні буде кухарем.

 - Хто із вас частенько допомагає мамі, татові, бабусі, дідусеві? Добре, ті сьогодні будуть помічниками. Всіх інших оголошую українознавцями і закликаю працювати швидко, впевнено, дружньо.

 - Для кожної із команд я підготувала рецепт страв, вони різні, але в Україні немає такої людини яка б не любила їх. І сьогодні ми ці страви приготуємо. Подумайте, що потрібно для приготування страв? (посуд, інгредієнти).

 - Кожна із команд отримуватиме щось для приготування страви за правильну відповідь на запитання або правильно виконане завдання. Хто приготує страву швидше, той і переміг. Якщо хтось викрикує, заважає, то те, що ви отримали я забираю назад.

 - Рецепт вішаю на дошку, після виконання першого завдання, наші помічники матимуть змогу прочитати його. Кожна правильна відповідь – 10 секунд часу на прочитання рецепту.

Поїхали!!!

- І тур називається «Державні символи України»

 - Це запитання, на які потрібно дати відповідь по черзі, якщо команда не знає – відповідає інша команда.

  1. Державний прапор України (жовто-блакитний)

2. Головними державними символами України є… (прапор, герб, гімн)

3. Державним гімном України є пісня: («Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»)

4. Державним гербом України є… (тризуб)

5. Чому прапор жовто-блакитний?  (жовтий –  пшеничний лан, блакитний – колір неба).

6. Автором Державного гімну України є… (Павло Чубинський)

- Прошу вийти наших помічників прочитати і запам’ятати рецепт.

- ІІ тур має назву «Народні символи»

 - Це запитання, на які потрібно дати відповідь по черзі, якщо команда не знає – відповідає інша команда. Після виконання цього завдання кожна команда має змогу отримати стільки інгредієнтів, скільки було правильних відповідей.

  1. Назвіть рослину, яку вважають символом України. Підказка: нею прикрашали весільний хліб, вінок нареченої. (калина)
  1. Важко уявити собі українську землю без цього дерева. Підказка:  саме під цим деревом молоді освідчувалися одне одному. Назвіть це дерево (верба)
  1. Це дерево є символом дівочої краси. Письменники дуже часто порівнюють дівчину з цим деревом. (тополя)

 

  1. Назвіть народний оберіг українців, яким перев’язували старостів, на якому подавали хліб-сіль. (рушник)
  2. Ця річ є частиною українського національного костюма, а також він є , за повір’ям,   оберегом від будь-якого лиха. (вінок)
  3. Його ставили на покуті в урочисті дні, а прикрашали волошками та маком. (сніп)

- Прошу вийти наших кухарів і  взяти те, що вам потрібно у кількості відповідній вашим правильним відповідям.

ІІІ тур «Народне мистецтво»

- Це запитання, на які потрібно дати відповідь по черзі, якщо команда не знає – відповідає інша команда. Після виконання цього завдання кожна команда має змогу отримати стільки інгредієнтів, скільки було правильних відповідей.

1. Вони виготовляються зі шматків тканини, із соломи та ниток, не мають обличчя – і є дуже сильним оберегом. (лялька-мотанка)

2. Кажуть, що Бог саме цей дар подарував дівчині-Україні (пісня)

3. Зародилося це мистецтво у селі Петриківка (розпис)

4. Носять ту красну одіж споконвіку в Україні усі люди ( вишиванка)

- Прошу вийти наших кухарів або помічників  і  взяти те, що вам потрібно у кількості відповідній вашим правильним відповідям.

ІV тур «Визначні постаті України»

- Це запитання, на які потрібно дати відповідь по черзі, якщо команда не знає – відповідає інша команда. Після виконання цього завдання кожна команда має змогу отримати стільки інгредієнтів, скільки було правильних відповідей.

1. Українці гордо величають себе козаками. Що  означає  слово «козак»? (вільний воїн)

2.  З-поміж перелічених виберіть прізвище гетьмана України.

А) Іван Вишенський;

Б)  Антон Лотоцький;

В) Богдан Хмельницький.

3. Ім’я цієї  української  художниці відоме на весь світ.

А) Леся Українка;

Б) Оксана Забужко;

В)  Катерина Білокур.

4. Український поет, твори якого  перекладені  147   мовами світу. Поет-борець, художник, письменник. (Тарас Шевченко)

5. Назвіть ім’я  найсильнішого  українця. (Василь Вірастюк)

6. На якій купюрі зображено Івана Франка? (20 грн)

- Прошу вийти наших кухарівабо помічників  і  взяти те, що вам потрібно у кількості відповідній вашим правильним відповідям.

V тур «Темна конячка»

 - Кожна команда за визначенням називає предмет (процес, явище),  який описаний. Після виконання цього завдання кожна команда має змогу отримати ще по одному інгредієнту, якщо виконали два завдання.

1 команда

  • Жіноча прикраса із перлів, коралів та різнокольорових  камінців, яку носять на шиї. (Намисто)
  • Невеликий варений виріб, зліплений із тіста, який має начинку із вишень, картоплі, капусти тощо. (Вареник)

2 команда

  • Кущ із фіолетовими, білими рясними квітками. Вірять, знайшовши п’ятипесткову квітку, можна загадати бажання на щастя. (Бузок)
  • Ароматний напій, який подають з молоком чи вершками. Дає заряд енергії та бадьорості. (Кава)

  тур «Мікс-лото»

 - Кожна команда отримує набір карток, потрібно поєднати  першу і другу частину приказок чи прислів’їв . Хто склав швидше, той і йде за інгредієнтом. 

Набір карток

VІІ тур «Заморочки із бочки»

 - Із картонної коробки з надписом «Заморочки із бочки» командир команди виймає стікер зі словом, до якого потрібно підібрати  і записати  до 6  прикладів. Кожне завдання виконується колективно.

Примітка: усі відповіді пов’язані  із Україною. Кількість правильно виконаних завдань дорівнює кількості інгредієнтів.

Річки:…. (Південний Буг, Дніпро, Сіб, Дністер, Десна, Прип’ять, Рось)

Міста: … ( Гайсин, Київ, Вінниця, Харків, Одеса, Львів, Немирів)

Народні свята: … (Івана Купала, Різдво, Зелені святки, Масляна, Маковея, Пасха)

Народні страви: …(вареники, борщ, пампушки, крученики, картопляники, галушки)

Визначні постаті: …(Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко, Леся Українка, Віталій Кличко, Іван Франко, Джамала)

Елементи національного костюма: … (шаровари, кожух, жупан, очіпок, вінок, вишиванка, чобітки)

 

- Завдання закінчилися. Давайте подивимось на  інгредієнти. Чи всього вистачає вам для приготування страв? (Ні, бо інгредієнти майже однакові для приготування страв і якщо щось є в однієї команди – того немає у іншої, а страви різні)

- Які людські якості я просила сьогодні пригадати? (людство, родина,  дружба, взаємоповага, взаємодопомога, совість та щедрість)

- І що ми маємо тепер зробити? (Поділитися одне з одним)

- Чому? (Бо клас – це наша друга родина і всі ми маємо не забувати про людяність, гідність, дружбу, бути совісними людьми, допомагати і поважати одне-одного)

- Дякую вам за гарний урок і за ваш труд, сподіваюся, що висновок з цього уроку ви пам’ятатимете завжди. А це для вас! (Учитель подає готові страви за рецептом)

Пісня «Як у нас на Україні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Батьківщина

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT1pbRQrMQT0F1rEzQ8MYUjY87h2BFjOwQsTSy4U3N3BNeEDHfs

Людство

https://imgclf.112.ua/original/2016/11/07/269098.jpg?timestamp=1478507474

Родина

https://dytpsyholog.files.wordpress.com/2016/05/d181d18bd0bcd18f.jpg

Дружба

https://monoteism.ru/wp-content/uploads/2015/10/%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B1%D0%B0.jpg

Взаємоповага

https://st2.depositphotos.com/6998532/9927/v/950/depositphotos_99275662-stock-illustration-handshake-respect-an-association-society.jpg

Взаємодопомога

https://plataformac.com/wp-content/uploads/2016/09/genero.jpg

Совість

Щедрість

 

 

 

 

 

 

 

 

Кухар       Помічник   

 

Кухар      Помічник

 

Кухар      Помічник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заморочки із бочки

Річки

Міста

Народні свята

Народні страви

Визначні постаті

Національний одяг

 

 


Млинці

Інгредієнти:

 

  • борошно 
  • молоко 
  • вода 
  • яйця 
  • вершкове масло 
  • олія соняшникова 
  • цукор 
  • сіль 

 

 У великій посудині збити яйця з сіллю і цукром. До збитих яєць влити молоко, перемішати. До яєчно-молочної суміші додати просіяне борошно. Перемішати вінчиком або ложкою до однорідної маси (щоб не було грудочок). Потім поступово, постійно помішуючи, влити воду. В результаті маємо отримати тісто за консистенцією, як рідка сметана. В кінці додати розтоплене і злегка охолоджене вершкове масло та соняшникову олію. Добре перемішати. Сковорідку добре розжарити і за допомогою шматочка почищеної картоплини змастити її олією. Ополоником зачерпнути трошки тіста, вилити на скворідку і, злегка нею повертаючи, рівномірно розподілити тісто. Щоб млинці були тоненькими, – тісто виливайте на сковорідку невеликими порціями. Коли млинець добре підсмажиться з одного боку, переверніть його і трошки обсмажте з іншого. Готові млинці викладати на тарілку один на одного. За бажанням, кожен ще гарячий млинець можна змастити шматочком вершкового масла. Млинці готові.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пиріжки з картоплею

Інгредієнти:

 

  • Молоко 
  • Борошно 
  • Яйця 
  • Олія рослинна 
  • Цукор-пісок 
  • Сіль 
  • Дріжджі
  • Картопля 
  • Цибуля 

 

Яйця, цукор та олію соняшникову змішати, посолити та розбити віничком. В дріжджі додати тепле молоко і розмішати. Потрохи додавати муку і замісити тісто. Якщо тісто сильно підійшло, потрібно його осадити. Коли тісто підійшло вдруге, потрібно вимісити пиріжки. Потім готувати начинку. Для цього відварити один кілограм картоплі та потовкти її. До цього обсмажити цибулю на рослинній олії. Потім в картоплю висипати цибулю та олію на якій вона смажилася. Відрізати від тіста шматочки та розкачати кружечки, на них викласти начинку. Смажити пиріжки на попередньо розігрітій олії протягом 5 хвилин з кожної сторони. Смажені пиріжки викласти в миску та обтерти від надлишкової олії.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 команда

  1. Жіноча прикраса із перлів, коралів та різнокольорових  камінців, яку носять на шиї.
  2. Невеликий варений виріб, зліплений із тіста, який має начинку із вишень, картоплі, капусти тощо.

2 команда

  1. Кущ із фіолетовими, білими рясними квітками. Вірять, знайшовши п’ятипесткову квітку, можна загадати бажання на щастя.
  2. Ароматний напій, який подають з молоком чи вершками. Дає заряд енергії та бадьорості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Набір картокмзз

docx
Додано
12 березня 2020
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку