Я.Стельмах «Митькозавр із Юрківки, або химера Лісового озера».

Про матеріал
Урок спонукає учнів до аналізу головних героїв та їх внесок у розвиток сюжету. Учні вмітимуть застосовувати наукові знання, технології та інженерію для розв'язання проблем, подібних до тих, які зустрічаються героями твору. Вони розвинуть навички комунікації та вміння грамотно і послідовно висловлювати свої думки, судження
Перегляд файлу

 

 

Тема. Я.Стельмах «Митькозавр із Юрківки, або химера Лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв, їх характеристика.

IMG_256

 

Мета:  Розкрити значення образів Сергія і Митька у творі, їх роль у висвітленні ідейного змісту повісті.

Розвивати творчу уяву, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість учнів.

Виховувати почуття любові до краси рідного краю, повагу до творчості Я. Стельмаха та позитивні риси характеру на прикладі головних героїв.

Засвоїти основні концепції STEM: наука, технології, інженерія, математика. Очікувані результати:  Учні зможуть аналізувати характеристики головних героїв та їх внесок у розвиток сюжету. Вони зможуть розвивати критичне мислення та уяву через обговорення ідейного змісту твору та його відображення у житті. Учні будуть вміти застосовувати наукові знання, технології та інженерію для розв'язання проблем, подібних до тих, які зустрічаються героями твору. Вони розвинуть навички комунікації та вміння грамотно і послідовно висловлювати свої думки, судження. Учні проявлятимуть почуття любові до рідного краю через вивчення культурної спадщини та зв'язку із змістом твору.

Зв'язок з галузями STEM:  

Наука: аналіз і вивчення поведінки та характеристик динозаврів у контексті твору.

Технології: використання технологій для відтворення шляху героїв від дому до острова, створення карти.

Інженерія: розроблення прототипів інноваційних пристроїв, які можуть допомогти героям подолати виклики у творі.

Математика: використання математичних моделей для аналізу та розв'язання проблем, які стикаються герої у процесі подорожі.

Тип уроку: Stem-урок

Обладнання: https://www.bing.com/images/create

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Шановні учні!  Сьогодні ми відправимось у захопливу подорож до загадкового світу твору Ярослава Стельмаха "Митькозавр із Юрківки, або химера Лісового озера". Ця повість переповнена пригодами, загадками та величезними можливостями для нашого розвитку.  Сергій і Митько, головні герої нашої історії, дарують нам приклад допитливості, винахідливості та кмітливості. Вони показують, що навіть у найнеймовірніших ситуаціях можна знайти вихід, якщо тільки маєш сміливість діяти та віру у свої сили.  Ми з вами підуть по стежині цієї незвичайної пригоди, але не лише для розваги. Ми збираємося розкрити глибинний зміст твору, розвивати наші творчі здібності, логічне мислення та уяву. Ми будемо використовувати знання з науки, технології, інженерії та математики, щоб зрозуміти, як герої подолують виклики, які постають перед ними.  Подорожуючи разом, ми відкриємо нові горизонти для нашого розвитку та зрозуміємо, як важливо зберігати любов до свого краю та поважати творчість видатних українських письменників, таких як Ярослав Стельмах.  Отже, готуйтеся до захопливої подорожі, де кожен з вас стане справжнім дослідником і винахідником! Настав час вирушити у світ "Митькозавра із Юрківки" та відкрити його таємниці разом!  Нехай наш урок стане початком неймовірних відкриттів та надихне нас на нові досягнення!  До зустрічі на уроці!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Гра "Інтерв'ю з літературним персонажем" у поєднанні з STEM:  Учитель: Сьогодні на уроці ми підемо ще далі в нашій подорожі разом із героями твору "Митькозавр із Юрківки, або химера Лісового озера" Ярослава Стельмаха. Але ми поєднаємо наше заняття з наукою, технологіями, інженерією та математикою.

Дозвольте відрекомендувати нашим супутникам: Митько, Сергій, Василь. Вони не лише цікаві літературні персонажі, але й відмінні дослідники та винахідники. 

Які винаходи ви зробили минулого літа, які допомогли вам у ваших пригодах? (наприклад, створення динозаврів-моделей за допомогою робототехніки).

Які були ваші перші думки, коли ви виявили сліди Митькозавра? Як ви використовували наукові знання для аналізу цих слідів? Чи використовували ви технології для відстеження Митькозавра, наприклад, дрони або GPS-пристрої?

Які математичні методи ви використовували для розрахунку шляху Митькозавра та прогнозування його можливих маршрутів?

Як ви ставитеся до того, що на вашу честь названо цю неіснуючу істоту? Чи маєте ви плани вивчати її поведінку та властивості за допомогою наукових досліджень?

Ці запитання допоможуть нам не лише краще зрозуміти наших героїв, але й застосувати STEM-знання для аналізу та розв'язання проблем, які вони зустрічали у своїй пригоді.

Буктрейлер до повісті Я.Стельмаха "Митькозавр із Юрківки або Химера лісового озера" https://www.youtube.com/watch?v=kl5K_IsDz6g

 

План характеристики літературного персонажа з поєднанням з STEM: 

І. Місце персонажа у творі.  Опис ролі персонажа в розвитку сюжету. Визначення важливих епізодів, в яких персонаж бере участь.

ІІ. Характеристика персонажа.  Портрет як засіб характеристики героя. Опис зовнішності та зовнішніх рис. Аналіз внутрішніх особливостей через зовнішні вирази. Риси вдачі. Виявлення основних рис характеру. Аналіз дій та вчинків персонажа. Спрямованість думок та інтересів, мета життя або певного етапу життя. Визначення цілей та мотивації персонажа. Аналіз його уподобань та інтересів. Шляхи досягнення мети. Опис стратегій та дій, які персонаж обирав для досягнення своєї мети. Аналіз ефективності обраних шляхів. Мова як засіб характеристики героя. Аналіз мови та мовленнєвих особливостей персонажа. Виявлення стилістичних особливостей мови персонажа.

 ІІІ. Над чим змусив задуматися, чим схвилював герой переробити та поєднати зі STEM.  Аналіз ситуацій у творі, які стимулювали персонажа до наукових досліджень або винаходів. Виявлення зв'язку між діями персонажа та концепціями STEM. Розгляд можливостей поєднання STEM-знань з досягненнями або інтересами персонажа..

IMG_256

План характеристики образу Митька: 

І. Митько - головний герой пригодницької повісті Я. Стельмаха "Химера лісового озера, або Митькозавр з Юрківки". 

ІІ. Змальовуючи його, автор не дає докладного опису його портрета. Як ви думаєте, чому?  Проблемне питання стосується того, що Митько може бути втіленням типового хлопчачого образу, але одночасно залишається загадковим для читача, що дозволяє кожному власноруч втілити його образ у власному уявленні.

ІІІ. Герой змусив задуматися над тим, що навчання може бути цікавим і приносити задоволення. Перероблення та придумання завдання в галузі STEM, наприклад, створення карти маршруту від будинку до озера:  Визначення географічних пунктів маршруту.

IMG_256

Використання технологій для створення електронної карти. Врахування математичних аспектів, таких як відстані та шляхи.

Розвиток спостережливості та вміння аналізувати та інтерпретувати інформацію про маршрут.

Це завдання не лише сприятиме розвитку STEM-навичок, а й допоможе Митькові та учням розуміти важливість навчання та відкривати нові можливості у навчанні та дослідженнях.

Питання та завдання STEM для образу Сергія Стеценка: 

Які технології ви б використали для створення ефективної комахоловки? Розгляньте можливості використання датчиків руху, світла та тепла для приваблення комах. 

IMG_256

Які математичні методи ви б використали для аналізу та класифікації зібраних комах? Розгляньте можливість використання алгоритмів класифікації та статистичних методів. 

Які інженерні рішення ви б застосували для збору та зберігання комах у вашій колекції?

Розгляньте можливість використання мікроскопів для дослідження та етикеток для ідентифікації кожного зразка. 

Які наукові методи ви б використали для вивчення поведінки та екології різних видів комах? Розгляньте можливість використання досліджень та експериментів з умовами утримання комах у лабораторних умовах.  Які технології ви б використали для документування та представлення вашої колекції комах? Розгляньте можливість використання цифрових фотоапаратів та онлайн платформ для створення віртуальної музеїної виставки.

IMG_256

Підсумки уроку та оцінювання результатів роботи на уроці.  Підсумкові питання:  Чому навчились на уроці? Які нові знання, вміння та навички ви отримали на цьому уроці? Як вони корисні для вашого розвитку? Що вам сподобалось? Які аспекти уроку, завдання чи діяльності вам сподобалися найбільше? Що саме викликало позитивні емоції та інтерес? Що викликало утруднення? Чи були складнощі чи проблеми, з якими ви зіткнулися під час виконання завдань на уроці? Які саме аспекти були важкими для вас? Що хотілось би повторити на наступних уроках? Чи є які-небудь аспекти уроку, які ви хотіли би побачити або розглянути знову на майбутніх заняттях? Чи є завдання, які ви бажаєте повторити або розвинути? Ці питання допоможуть оцінити ваший досвід на уроці, визначити його сильні та слабкі сторони та зробити висновки для майбутньої роботи.

docx
Додано
26 березня
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку