У центрі уваги не педагог як організатор освітнього процесу, а дитина, якісні та кількісні зміни, що відбуваються з нею. Пріорітет особистісного самовизначення дитини. Виняткова роль власної активності дитини в особистісному ставленніРоль педагога допомогти - дошкільнику жити власними силами у злагоді з довкіллям та згоді з собою
Пріоритети. Наближення змісту освіти до реалій сьогодення. Врахування індивідуальної історії життя, досвіду, можливостей кожної дитини. Надання зростаючій особистості право на вільний вибір, прийняття власних рішень, самостійні діїРозвиток адекватної самооцінки, саморегуляції поведінки, елементарних форм рефлексіїПрищеплення навичок чуйного ставлення до оточення, готовності підтримати та допомогти. Організація взаємодії на засадах партнерства, поваги педагога до дітей
Базова програма розвитку дитинидошкільного віку « Я у Світі»складалася з двох частин. Визначено умови ефективного впровадження програми, передбачено вимоги до вивчення іноземної мови в дошкільному дитинстві, оволодіння навичками користування комп'ютером тощо. Визначено основні концептуальні, змістові та організаційно- методичні засади, а також розкрито: Особливості вікових періодів. Характеристики психологічного віку. Освітні завдання лінії розвитку. Показники компетентностіЗміст та умови педагогічної дільності12
Оновлений зміст. Основні акценти – гармонійний та різнобічний розвиток дитини, формування її особистості створених в умовах дошкільного закладу розвивального життєвого простору, сприятливого дня: Закладання основ компетентності дитини. Забезпечення балансів фондів «можу» і « хочу»Виховання зачатків ціннісних ставлень до природи, культури, людей, власного – ЯРозвитку в дитині творчих здібностей уміння генерувати оригінальні ідеї та неординарна розв'язувати проблеми. Формування її готовності до майбутьнього шкільного життя
Зміст викладено в двух частинах. Від народження до трьох років. Від трьох до шести ( семи) роківІнваріантну складову структуровано відповідно до нової редакції Базового компонента дошкільної освіти. Програмовий зміст викладено за освітніми лініями: « Особистість дитини», « Дитина в соціумі», « Дитина у природному довкіллі», « Дитина у світі культури», «Діяльність дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку», «Мовлення дитини»Варіативна складова представлена освітніми лініями: « Комп'ютерна грамота», «Іноземна мова», «Хореографія», « Шахи»Додатки у яких представлені практичні матеріали для роботи з дітьми, зокрема орієнтовні переліки художніх творів, музичних репертуарів, словниковий запас тощо.
Зміни. Ущільнити виклад, але зберегти основні матеріали до яких звикли педагоги, водночас внесли необхідні зміни й уточнення. Програму вмістили в одній книзіУсі вікові періоди життя дитини- від народження до шести/ семи років представлені послідовно у хронологічному порядку. Позиція авторів не змінилася! Це програма розвитку дитини як суб'єкта життєдіяльності. Вона націлює педагогів на компетентносний підхід до організації життєдіяльності дітей