«Я в суспільстві , суспільне в мені » зустріч-тренінг №1

Про матеріал

Пропоную вашій увазі розробку тренінгу ( заняття №1 ) для учнів 10-11 класів з громадянського виховання.

Мета : формувати у учнів прагнення до самопізнання, можливості розпізнавати особисті якості , прагнути до тісної і результативної взаємодії з іншими людьми.

Перегляд файлу

Заняття №1 .

Тема «Я в суспільстві , суспільне в мені » ( 10 -11 клас)

 Мета : формувати у учнів прагнення до самопізнання, можливості розпізнавати особисті якості , прагнути до  тісної   і результативної взаємодії з іншими людьми.

- допомогти учням в особистісному осмисленні , усвідомленні власних ресурсів , які складають силу особистості  і особистісну основу в цілому суспільстві.

Обладнання : ТЗН ( для перегляду мультфільму),  картки з завданнями , клубок ниток , ватман і фломастер .

Час  проведення : 1,5 години

Хід заняття .

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація.

Вступне слово класного керівника

 Сьогодні ми розпочнемо цикл занять , які покликані допомогти вам адаптуватись  до сучасного суспільства і визначити в ньому своє місце.

Як і завжди ,  ви будите виконувати різні завдання , співпрацювати в мобільних групах ,  а для того  , щоб співпраця була успішною нам необхідно згадати  правила співпраці, які  буде необхідно ОБОВЯЗКОВО виконувати .

( Учні пропонують , погоджують , а  вчитель записує на ватмані , який стане обов’язковим атрибутом на  наступні заняття також.

Правила поведінки в тренінговій групі ( плакат №1)

( записуються на ватмані і будуть використовуватись в  подальшій роботі , як нагадування раніше обговореного).

1. Спілкування за принципом "тут і тепер". (Під час тренінгу всі говорять тільки про те, що хвилює їх саме зараз, і обговорюють те, що відбувається з ними в групі. )

2. Конфіденційність всього, що відбувається. (Все, що відбувається під час тренінгу, ні під яким приводом не розголошується і не обговорюється поза тренінгу. )

3. Персоніфікація висловлювань. (Безособові слова і вирази типу "Більшість людей вважають, що...", "Деякі з нас думають..." замінюємо на "Я вважаю, що...", "Я думаю...". )

4. Щирість у спілкуванні. (Під час тренінгу говорити тільки те, що думаєш і відчуваєш. )

5. Повага до співрозмовника. (Говоримо тільки по одному. Коли хтось говорить, то ми його уважно слухаємо і не перебиваємо, даючи можливість висловитися.)

ІІІ.  Основна частина

1. Вправа «Знайомство»:   Давайте познайомимось один з одним знов. Для цього пропоную кожному до власного ім’я  додати три слова - прикметника, які на вашу думку , вам найбільше притаманні ( наприклад « я Інна - весела , дружня і кмітлива..)

2. Вправа «Торбинка асоціацій»

- Коли ми говоримо «соціум», у кожного з вас виникають певні асоціації. На дошці написано слово «соціум», воно розміщене над «Торбинкою асоціацій». Будь ласка, на стікерах напишіть слова, які асоціюються у вас із цим словом. Чим більше буде слів, тим повніше ми розкриємо значення даного слова. (Свої асоціації учасники записують на стікерах і розміщують в «Торбині асоціацій», озвучуючи їх).

Очікувані варіанти відповіді: оточуюче середовище, оточуючі люди,  простір свободи , місце спілкування , то що

Проблемне питання: З якими проблемами в соціумі ви , сучасні підлітки, стикаєтесь?

Приблизні проблеми , які оголошують учні і обрамляє  уточненням вчитель , записує  їх на ватмані : Плакат №2.

             Проблеми

 

 

-  не сприйняття ( відчуження) в групі однолітків

- проблема спілкування .

- проблема соціальної невдачі.

- соціальна  конкуренція, проблема лідерства

-  соціальне самовизначення .

- соціальна безвідповідальність

- соціальна пасивність  .

 

 Класний керівник : то ж ми спробуємо знайти рішення для подолання зазначених вами проблем .

Як вважаєте чи важливо людині розуміти себе і як це допомагає  ( а може заважає) йому жити в суспільстві, почувати себе в ньому комфортно.  То ж пропоную вам тест «Сім  Я  – людини»  ( Картка додаток №1, №2 )

Дискусія: чи дізнались щось нове про себе? Чи погоджуєтесь ви з висновками тесту.

Загальний висновок : ми всі виявились різними , але маємо співіснувати в одному суспільстві .

3. Гра.  «Ми з тобою схожі, ми з тобою різні»

3.1.  Поділ на групи. 4 людини обирає вчитель, потім кожен вибирає собі друга і т. д.

- Обговорення в групах:

• Чим ми відрізняємося один від одного?

• Чим ми схожі?

 • Які відмінні ознаки нам важко прийняти?

3.2. Мультфільм про толерантність ( повний перегляд) (https://www.youtube.com/watch?v=E-EW2DzswH8 )

 Обговорення:

- Які умови ( нажаль) часто існують в суспільстві підлітків ?

- До чого це призводить ?

- До якого суспільства ми повинні прагнути  ? Чому?

( Діти повинні дійти до висновку : що суспільство – це об’єднання різноманітностей , де є місце кожному  і тільки за таких умов воно може і має існувати. Тільки при таких умовах кожен зможе реалізуватись і бути корисним для спільноти і для себе самого).

4. Взаємодія.

Кл. керівник . Кожному з нас треба вміти взаємодіяти в суспільстві.

Клас розбивається на трійки. У кожній трійці обов'язки розподіляються наступним чином. Перший учасник грає роль «глухого і німого»: він нічого не чує, не може говорити, але в його розпорядженні – зір, а також жест і пантоміма. Другий грає роль «глухого і паралітика». Він може говорити і бачити. Третій – «німий». Він здатний тільки чути і показувати.

Усій трійці пропонуються завдання (на вибір):

 - домовитися про місце зустрічі;

- в який колір фарбувати будинок;

- про подарунок імениннику.

Обговорення: Що допомогло прийти до спільного рішення, взаєморозумінню? Як почували себе в певній ролі? Що було найважчим?

III. Заключна частина.

6.   Вправа «Єднальна нитка»

Цілі: стимулювання усвідомлення змін, що відбулися в групі; створення умов, що сприяють формуванню почуття власної значущості в учасників групи.

Процедура проведення. Члени групи, сидячи в колі, передають один одному клубок ниток, супроводжуючи це висловлюваннями, що починаються зі слів:

« Я вдячний тобі за те...».

7. Рефлексія тренінгу :

Що найбільше запам'яталося, сподобалося у тренінгу?

Які питання, що порушувалися на тренінгу, були найбільш актуальними та цікавими? Потрібні, з вашої точки зору, подібні тренінги для батьків?

Як ви збираєтеся використовувати те, чого навчилися сьогодні?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1.    Тест «Сім «Я» людини».

Учням пропонується виконати тест «Сім «Я» людини».

Інструкція:

Подивіться на цю людську фігуру, вона складається з семи частин, семи людей, об'єднаних в єдине ціле.

Ваше завдання — виділити ту з форм, яка здається вам найбільш важливою, основний. Можливо, ви виділите не одну постать, а дві або кілька, це на ваш розсуд. (Виконують завдання (2-3 хвилини).

Для того щоб вам став зрозумілий сенс цього тесту, тепер  розшифрую вам значення кожного символу. Одна людина складається з семи так званих оболонок, семи життєво важливих елементів. Зупинимося на кожній оболонці окремо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2          Ключ до тесту.

• ПЕРША ОБОЛОНКА, ЗОВНІШНЯ - це людина громадська, тобто відображає відношення людини з суспільством, з його безпосереднім оточенням. Якщо ви ЗАФАРБУВАЛИ ЦЮ ОБОЛОНКУ, то можна говорити про те, що у вашому житті велику роль відіграє соціальний статус, структура, положення в суспільстві, матеріальні цінності і блага цивілізації. • 

    ОБОЛОНКА ДРУГА — це власне особистість людини, накопичений життєвий досвід, його ставлення до добра і зла, життєві установки, виховання і закладені в нього батьками моральні цінності. Якщо ви ВИДІЛИЛИ ЦЮ ОБОЛОНКУ, то для вас на першому місці стоїть душа людини, духовні цінності.

• ОБОЛОНКА ТРЕТЯ — високі помисли людини, його мрії, закладений в ньому творчий потенціал. Якщо ви ЗАФАРБУВАЛИ ЦЮ ОБОЛОНКУ, то ви, безсумнівно, є натурою творчою, багато обдарованої, ви цінуєте навколишній вас світ і вмієте насолоджуватися його красою, не намагаючись витягти з неї користь. Ви естет, художник і поет.

• ОБОЛОНКА ЧЕТВЕРТА, ВНУТРІШНЯ – це інтелект людини, ерудиція, здатність до тверезого сприйняття світу, адекватність оцінки і здоровий глузд. Якщо ви ВИДІЛИЛИ ЦЮ ОБОЛОНКУ, то ви в повній мірі володієте всіма перерахованими якостями і в інших людях цінуєте те ж саме.

• ОБОЛОНКА П'ЯТА, ВНУТРІШНЯ - це область людських почуттів, емоції. Якщо ви ЗАФАРБУВАЛИ ЦЮ ОБОЛОНКУ, то ви живете, насамперед почуттями, ви сприймаєте світ серцем, для вас на перше місце виходять відносини з людьми, ваші відчуттями враження від світу. Ви ненавидите холодну розважливість і за щирість готові пробачити людині будь-яку завдану вам образу.

• ОБОЛОНКА ШОСТА, ВНУТРІШНЯ - це жіночність або мужність, чуттєвість.

ОБОЛОНКА СЬОМА, ВНУТРІШНЯ — імпульсивність, суперечливість, схильність до сумнівів. В кожній людині сидить чортик, і якщо ви ВИДІЛИЛИ ЦЮ ОБОЛОНКУ то у вас він дуже сильний.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мороз Олександра Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
2553
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку