ЯДС. 2 клас.
ТЕМА. Твої права.
МЕТА:
ОБЛАНАННЯ: плакати « Твої права», « Світова книга прав дитини»; маски зайчика, лисички, ведмедика; макет дерева, квіточки; ілюстрації та тексти до казок; м′яка іграшка, малюнки до гри « Закінчи речення», подарунки.
ХІД УРОКУ
Добрий день вам, любі друзі,
Рада вас вітати,
Щастя та добра вам
Щиро побажати.
Девіз нашого уроку:
Ти особливий. Як і кожна особистість.
Ти неповторний! У природі все таке.
Сніжинки навіть формою всі різні.
А ти – природи диво, ще й яке!
II Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель:
Кожен із вас особистість, саме такої людини , як ви, немає на землі і не може бути. Ви говорите по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам′ятати, що всі люди на землі мають однакові права.
Права- це те, у чому вам не можуть відмовити, для того , щоб ви могли вести повноцінне життя.
III Засвоєння нових знань.
Сьогодні ми поговоримо про Декларацію прав дитини.
Це дуже важливий документ , в якому визначені права дітей . Цей закон повинні виконувати люди всієї нашої Землі.
( Вчитель показує Декларацію прав дітей)
Учень:
Декларація- це просто
Оголошення всіх прав
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб сяк їх знав.
Знайте ж, що усі ви- рівні
Від народження в правах,
І людина- з малку вільна,
Наче в небі синій птах…
Учениця:
Знайте ж : змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать ,
І ніхто в усьому світі
Їх не сміє ображать!
Треба діткам всього світу
І по правилах хороших,
Не сваритись, а дружить,
По закону треба жить !
Висновок: Отже, Декларація –це закон про права дітей. Ми повинні знати права дітей і жити по закону , який учить нас нікого не бражати, не сваритись, а дружити.
Вчитель:
Вправа « Навчаючись учу».
( До дошки виходять 10 учнів з плакатами і розповідають . )
(Діти встають і , передаючи іграшку, по черзі називають своє ім’я і його значення).
Богдан- даний Богом, Катя- світла, Діана- красива, Наташа- рідна, Микита- переможець, Даша- сильна, Вова- володіє світом, Рома- сильний, Влада- трудолюбива, Астах- зірка, Ярослав- славний, Аліна- сильна, Марія- господиня, Аня- благодать, Олег- святий, Ліана- сумна пісня, Влад- володіє славою, Кирило- сонце, Вадим- вітер, Антон- іде на бій….
IV Фізкультхвилинка.
V. Узагальнення і систематизація знань .
Діти, учні Лісової школи провели з нами фізкультхвилинку, а тепер вони нам розкажуть про права дітей. А ви всі уважн дивіться і скажете яке право Декларації було порушено?
( Технологія ситуативного моделювання)
Зайченя. Раз, два, три, чотири,п’ять,
Вийшов зайчик погулять!
В мене є смачна цукерка,
Є скакалка, є люстерко!
Лисиця Йди сюди, малюк вухатий!
Мусиш все мені віддати!
Дай скакалку! Дай цукерку!
Та й нащо тобі люстерко?
Це мені воно згодиться,
Я ж красунечка лисиця!
( Лисиця забирає речі, красується, Зайчик плаче, входить Ведмідь)
Ведмідь Декларації, Лисице,
Ти , звичайно, не читала.
Є такий закон на світі,
Це серйозна дуже справа.
Ображать не маєш права
Слабших себе і малих!
Тож віддай все Зайченяті,
Бо такий закон для всіх!
Висновок: ( діти самі роблять висновок) . Усі діти є рівні у правах.
Робота з ілюстраціями до казок. Мозковий штурм. Міжпредметний зв’язок.
( Вчитель демонструє ілюстрації до казок, а діти називають права, що там порушуються.)
А зараз закріпимо вивчені права. Діти , прочитають вам уривки з казок. А ви відгадаєте, що це за казка і назвете право, що там порушується.
- Яке право порушила мачуха у казці» Попелюшка»?
- Хто розлучив Івасика - Телесика з батьками?
- Яке право порушили в казці « Буратіно»?
- Яке право порушили в казці « 12 місяців»?
У повсякденному житті ви можете потрапити у різні життєві ситуації і потрібно знати до кого звернутися за допомогою, а тому пропоную вам гру « Закінчи речення».
( Показ на проекторі слайдів малюнків до кожного речення і висновку. Висновок діти читають хором.)
Висновок : у дитини багато порадників і захисників.
V I. Підсумок уроку.
Дерево рішень.
Вчитель: Кожна дитина – немов маленьке деревце. І як садівник плекає кожне деревце. Так і держава піклується про своїх дітей. Чимало прав надала Україна своїм дітям. До дерева « Твої права» давайте підберемо квіти ваших прав.
( Діти виходять до дошки з квітами на яких написані рядки вірша. Декламують його і прикріплюють на дерево» Твої права».)
1 учень. Я маю право жити на Землі.
2 учень. Творити, дихати , учитись.
3 учень. Примножувать багатства всі її.
4 учень. Своєю Україною гордитись.
5 учень. Я маю право Україну восхвалять.
6 учень. Боротися за неї і за честь стоять.
7 учень. Безкрайнії поля її любити,
8 учень. І щовесни журавликів із вирію зустріти.
9 учень. Я маю право на веселку і весну,
10 учень. На щедру осінь і на тепле літо,
11 учень. На зиму ,так безмежно чарівну,
12 учень. І на лани із стиглим житом.
13 учень. На золотаве сонце в небесах,
14 учень. Що щедро Україну зігріває,
15 учень. На соловейка спів в гаях,
16 учень. І на любов батьків безмежну і безкраю.
Вчитель: У підсумку можу сказати – кожна дитина мусить знати свої права, вміти ними користуватися, радити меншим.
Мені було приємно працювати з такими здібними учнями. Ви всі молодці!
Дякую вам за урок. І на згадку про цей урок я хочу вам подарувати ці подарунки.