ЯДС 2 клас . Твої права.

Про матеріал
Відкритий урок з Я досліджую світ 2 клас . Тема " Твої права". В розробці є ілюстрація до казки, вправа Мікрофон, Дерево рішень" Твої права".
Перегляд файлу

ЯДС. 2 клас.

ТЕМА. Твої права.

МЕТА:

  • Формування предметних компетентностей: ознайомити дітей з правами, що гарантуються законом, сприяти правового світогляду, формувати активну позицію дітей щодо реалізації себе та своїх прав у житті; розвивати логічне мислення, інтерес  до правових знань, навички самореалізації та самовиховання; виховувати відповідальність за свої вчинки.
  • Формування ключових компетентностей : спілкування державною мовою уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

ОБЛАНАННЯ: плакати « Твої права», « Світова книга прав дитини»; маски зайчика, лисички, ведмедика; макет дерева, квіточки; ілюстрації та тексти до казок; мяка іграшка, малюнки до гри « Закінчи речення», подарунки.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу до уроку

Добрий день вам, любі друзі,

Рада вас вітати,

Щастя та добра вам

Щиро побажати.

 

Девіз нашого уроку:

Ти особливий. Як і кожна особистість.

Ти неповторний! У природі все таке.

Сніжинки навіть формою всі різні.

А ти – природи диво, ще й яке!

 

II Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку.

Вчитель:

Кожен із вас особистість, саме такої людини , як ви, немає на землі і не може бути. Ви говорите по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете іноді сперечаєтеся, але завжди повинні памятати, що всі люди на землі мають однакові права.

Права- це те, у чому вам не можуть відмовити, для того , щоб ви могли вести повноцінне життя.

  • І сьогодні тема нашого уроку: Твої права. Ми познайомимося з правами дітей, що гарантуються законом; навчимося знань та  застосовувати їх у житті; розвиватимемо логічне мислення, інтерес до правових знань та самовиховання; виховуватимемо відповідальність за свої вчинки.

III Засвоєння нових знань.

 Сьогодні ми поговоримо про Декларацію прав дитини.

  • Хто знає, що таке Декларація?

Це дуже важливий документ , в якому визначені права дітей . Цей закон повинні виконувати люди всієї нашої Землі.

( Вчитель показує Декларацію прав дітей)

Учень:

Декларація- це просто

Оголошення всіх прав

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб сяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви- рівні

Від народження в правах,

І людина- з малку вільна,

Наче в небі синій птах…

Учениця:

Знайте ж : змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать ,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать!

Треба діткам всього світу

І по правилах хороших,

Не сваритись, а дружить,

 По закону треба жить !

 

Висновок: Отже, Декларація –це закон про права дітей. Ми повинні  знати  права дітей і жити по закону , який учить нас нікого не бражати, не сваритись, а дружити.

Вчитель:

  • Діти, розгляньте плакати « Світова книга прав дитини». На них умовними значками яскраво і доступно подані ваші права.

Вправа « Навчаючись учу».

( До дошки виходять 10 учнів з плакатами і розповідають . ) 

  1. Одним із найважливіших прав дитини є право на життя. Народження дитини в кожній сім’ї- радісна подія. Діти – це майбутнє країни.
  2. Жодна дитина не повинна бути кривджена з моменту свого народження кожна дитина має право на індивідуальність- власне ім’я.
  3. Вправа « Мікрофон»

 C:\Users\User\Desktop\Новая папка\IMG_2875.jpg

 

(Діти встають і , передаючи іграшку, по черзі називають своє ім’я і його значення).

Богдан- даний Богом, Катя- світла, Діана- красива, Наташа- рідна, Микита- переможець, Даша- сильна, Вова- володіє світом, Рома- сильний, Влада- трудолюбива, Астах- зірка, Ярослав- славний, Аліна- сильна, Марія- господиня, Аня- благодать, Олег- святий, Ліана- сумна пісня, Влад- володіє славою, Кирило- сонце, Вадим- вітер, Антон- іде на бій….

  1. Кожній дитині надається право жити у сім’ї разом з батьками. Діти та батьки не повинні розлучатися проти їхнього бажання.
  2. Наша держава забезпечує право на отримання і користуванням інформацією. Ми можемо отримати інформацію з книжок, журналів, газет, програм телебачення, з інтернету.
  3. Одне з найважливіших прав – це право на освіту. Наша держава гарантує доступність освіти.
  4. Діти нашої країни мають право на охорону здоров’я і медичну допомогу.
  5. Держава визнає право дитини на відпочинок і дозвілля, право  брати участь в іграх і розвагах , займатися мистецтвом.
  6. Усі діти є рівні у правах, ніхто не повинен їх порушувати.
  7. Особлива турбота дітям – інвалідам.
  8. Право на захист від експлуатації та жорстокого поводження.

C:\Users\User\Desktop\Новая папка\IMG_2873.jpg

IV Фізкультхвилинка.

V. Узагальнення і систематизація знань .

 

Діти, учні Лісової школи провели з нами фізкультхвилинку, а тепер вони нам розкажуть про права дітей. А ви всі уважн дивіться і скажете яке право Декларації було порушено?

 

( Технологія ситуативного моделювання)

 

  Зайченя. Раз, два, три, чотири,п’ять,

                   Вийшов зайчик погулять!

                   В мене є смачна цукерка,

                   Є скакалка, є люстерко!

Лисиця     Йди сюди, малюк вухатий!

                   Мусиш все мені віддати!

                  Дай скакалку! Дай цукерку!

                  Та й нащо тобі люстерко?

                  Це мені воно згодиться,

                  Я ж красунечка лисиця!

( Лисиця забирає речі, красується, Зайчик плаче, входить Ведмідь)

Ведмідь     Декларації, Лисице,

                   Ти , звичайно, не читала.

                   Є такий закон на світі,

                   Це серйозна дуже справа.

                   Ображать не маєш права

                   Слабших себе і малих!

                  Тож віддай все Зайченяті,
                  Бо такий закон для всіх!

 

  • Яке право Декларації порушила Лисиця?

Висновок: ( діти самі роблять висновок) . Усі діти є рівні у правах.

Робота з ілюстраціями до казок. Мозковий штурм. Міжпредметний зв’язок.

( Вчитель демонструє ілюстрації до казок, а діти називають права, що там порушуються.)

А зараз закріпимо вивчені права. Діти , прочитають вам уривки з казок. А ви відгадаєте, що це за казка і назвете право, що там порушується.

- Яке право порушила мачуха у казці» Попелюшка»?

- Хто розлучив Івасика - Телесика з батьками?

- Яке право порушили в казці « Буратіно»?

- Яке право порушили в казці « 12 місяців»?

 

У повсякденному житті ви можете потрапити у різні життєві ситуації і потрібно знати до кого звернутися за допомогою, а тому пропоную вам гру « Закінчи речення».

( Показ на проекторі слайдів малюнків до кожного речення і висновку. Висновок діти читають хором.)

  • Порвався одяг - звертайся до батьків.
  • Болить голова - допоможе лікар.
  •  Тебе ображають хулігани - прийде на допомогу поліцейський.
  •  Проблеми з навчанням - допоможе вчитель.

Висновок : у дитини багато порадників і захисників.

V I. Підсумок уроку.

Дерево рішень.

Вчитель: Кожна дитина – немов маленьке деревце. І як садівник плекає кожне деревце. Так і держава піклується про своїх дітей. Чимало прав надала Україна своїм дітям. До дерева « Твої права» давайте підберемо квіти ваших прав.

( Діти виходять  до дошки з квітами на яких написані рядки вірша. Декламують його і прикріплюють на дерево» Твої права».)

1 учень. Я маю право жити на Землі.

2 учень. Творити, дихати , учитись.

3 учень. Примножувать багатства всі її.

4 учень. Своєю Україною гордитись.

5 учень. Я маю право Україну восхвалять.

6 учень. Боротися за неї  і за честь стоять.

7 учень. Безкрайнії поля її любити,

8 учень. І щовесни журавликів із вирію зустріти.

9 учень. Я маю право на веселку і весну,

10 учень. На щедру осінь і на тепле літо,

11 учень. На зиму ,так безмежно чарівну,

12 учень. І на лани із стиглим житом.

13 учень. На золотаве сонце в небесах,

14 учень. Що щедро Україну зігріває,

15 учень. На соловейка спів в гаях,

16 учень. І на любов батьків безмежну і безкраю.

C:\Users\User\Desktop\Новая папка\IMG_2900.jpg

 

Вчитель: У підсумку можу сказати – кожна дитина мусить знати свої права, вміти ними користуватися, радити меншим.

 Мені було приємно працювати з такими здібними учнями. Ви всі молодці!

Дякую вам за урок. І на згадку про цей урок я хочу вам  подарувати ці подарунки.

 

docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
1251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку