ЯДС, математика, розвиток мовлення 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку Я досліджую світ (математика та розвиток мовлення) для учнів 2 класу. Урок містить багато цікавих завдань.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок математики, ЯДС природнича галузь, української мови

 

Тема: Розв’язування прикладів і задач на додавання і віднімання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка. Тварини лісу. Охорона тварин. Складення художнього опису « Зимовий ранок».  2 клас

Мета:

математична: закрітити знання учнів про двоцифрові числа, про геометричні фігури, формувати вміння розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, інтерес до математики, показати зв'язок математики з природознавством і розвитком мови.

природнича: розширити та поглибити знання учнів про різноманітність тварин лісу, виявити ознаки пристосування і зв'язку тварин до умов середовища "ліс", продовжувати формувати поняття "звірі"; вдосконалювати вміння порівнювати тварин за характерними ознаками, особливостями життя і поведінки; класифікувати за істотними ознаками, ознайомити з зимовим періодом життя. Розвивати пізнавальний інтерес до природи рідного краю і її таємниць, екологічне мислення.

Розвиток мовлення: вчити учнів складати художній опис, письмово висловлювати свої думки, розвивати творчі здібності, мову, нестандартне мислення, збагачувати словниковий запас.

 Виховна: виховувати бережливе гуманне ставлення до тварин, екологічну культуру.

Обладнання та матеріали: Презентація «Тварини лісу», міні-проекти дітей про тваринний світ,  картки,  роздатковий матеріал.

                                              Хід уроку

І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Діти, послухайте вірш. Якими словами змальована тиша зимового ранку.

… Зійшли хмаринки і небо засиніло,

А сонце ген з – за обрію пливе.

І всюди заіскрилось, засвітило.

Напевно, диво – казка тут живе.

Казка живе кругом. Коли навколо засніжені кучугури, льодом скуті ріки та ставки, дерева вкриті пухнастим снігом. Різною буває зима. То снігу нема, то сніжинки кружляють,  то метелиця засвистить, то сонечко вигляне і все заблищить.

Запрошую вас у віртуальну подорож до чарівного зимового лісу.

Він нас чекає, щоб показати багато цікавого і дивного.

ІІ. Актуалізація знань про двоцифрові числа.

Зупинка. Фронтальне опитування.

-         Назвіть усі числа четвертого десятка.

-         Назвіть сусіди чисел 30 і 50.

-         Назвіть числа більші за 40, у яких число десятків і число одиниць однакові.

-         Назвіть найменше і найбільше двоцифрові числа.

-         Визначте, скільки у числах 56, 43, 94 десятків

-         Полічіть десятками від 10 до 100.

Зупинка. Усні обчислення.

1.Обчислюємо «ланцюжком»

34- 4-2-6-1

60+9+1-5-4

88-8-1-9-0

          16-8-2+4+3

2. Гра "Знайди помилку."

          67-60=8     80-1=89        70+1=69      26-10-4=6

          2+80=82    9+8=15         40+4=46      16-(10-2)=8

  1. Цікаві задачі.

Йшла до зайця в гості лиска

Несла п’ять пучків редиски

В кожного редисок 5

Як усі порахувать. (5*5=25)

          Кіт Мусій купив сосиски

І поклав по 6 у миски

Скільки всіх було сосисок

Якщо 8 повних мисок? (6*8=48)

           9 зошитів у Люсі

Більше в четверо в Марусі

Порахуйте зразу

Скільки буде разом.(9 *4+8=44)

Зупинка.  Каліграфічна хвилинка.

         - Пишемо рядочок числа 37. З яких чисел складається число 37?                   Запишемо : 37= 30+7.    

        Скільки десятків і скільки одиниць містить число 37?

( Діти викладають склад числа у таблицю розрядів).

       – Запишіть числовий ряд від 37 до 47.

       – Запишіть сусідів числа 37; 50; 73; 49.

Зупинка.  Математичний диктант

-Запишіть числа 42, 57, 80, 35, 73, суму чисел 20 і 5, суму чисел 10 і 4, -різницю чисел 40 і 20, 7 десятків, 6 десятків, 4 десятки, 10 десятків.

- У Оленки було 6 груш, а у Сергійка – 3 груші. Скільки груш було у дітей разом?

Зупинка. Спостереження за зимовим ранком у лісі.

  1. Бесіда.

-         Куди ми прийшли?

-         Що буває тільки взимку?

-         Який узимку сніг?

-         Яка погода буває взимку?

Ми прийшли на галявину. Усі дивинки сьогодні поховались від нас. Зимовий ранок допоможе. Маємо знайти для нього влучні слова.

-         Який сьогодні ранок? ( зимовий, морозний, холодний, сірий, похмурий)

-         Яке сьогодні небо? ( сіре, білувато – сіре, похмуре)

-         А як вигляне сонечко, яким стане сніг? (іскристим, яскравим, блискучим)

  1.  Складання художнього опису «Зимовий ранок»
  1. Опис ранку за допомогою висловів: малюють сумні барви, звуки зимового ранку, сріблястий сніг, м’яка пелина, хмаринка сховала, яскраве сонечко.
  2. Усні твори дітей.

… Похмурий ранок зазирнув у  зимовий ліс. Тихо – тихо постукав. Привітався і поспішив далі. Ліс помітив, що ранок чомусь похмурий, заклопотаний.

… Зимове небо сіре, заспане, невмите. Сріблястий сніг посумнів. Немає яскравого сонечка. Його заховала хурделиця. Воно заснуло в яскравому ліжечку. Сумно. Так і хочеться розвеселити зимовий ранок. Намалюю йому тепле сонечко.

Зупинка.  Руханка « Булька» ( демонстрація з youtube. com.)

Зупинка.  Розв’язування прикладів на додавання і віднімання круглих десятків.

- Взимку в лісі дуже тихо, лише під ногами рипить пухнастий білий сніг. Деякі звірі на зиму поховались у своїх нірках.

- Кого не можна зустріти взимку  у лісі?

Задача.

 Узимку до лісової годівниці приходять 8 зайчиків  і 12 косуль. Одного дня Мишко налічив 5 зайчиків, а косуль – на 2 більше. Скільки косуль ще може завітати до годівниці? Яке число в цій задачі зайве?

Але не всі взимку сплять. Яких ви знаєте лісових звірів, які не впадають у сплячку?

-         Проведемо гру «Відгадай і опиши». Я буду читати загадки і той, хто відгадає, повинен сказати, де знаходиться ця тваринка в лісі, описати її зовнішній вигляд, розказати, де живе, що їсть, як зимує.

Впав сніжок на лужок.

Біг звірок повз стіжок.

Білобокий і вухатий,

Косоокий і вусатий.

Як же звіра того звати?

(Заєць)

-Що можна сказати про зайчика? Який він? (Білий, вухатий, пухнастий, косоокий, вусатий)

( Учні розв’язують вирази  біля дошки з коментуванням).

30  + 20 + 40 =                          60 – 10 – 30 =

80 – 20 – 20 =                            90 – 60 + 20 =

70 – (20 + 40) =                         80 – (50 + 10) =

- В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться. А зовуть її… (лисиця).

- Яка лисиця?

(Руда, пухнаста, прудка, хитра)

- Як називають її в казках, оповіданнях?

(Лисичка, лисонька, лиска, лисичка-сестричка)

Лисичка  просить допомогти записати і обчислити вирази.

Самостійна робота на картках.

50 збільшити на різницю чисел 40 і 20.

Суму чисел 40 і 30 зменшити на 50.

Від числа 100 відняти різницю чисел 60 і 30.

Закріплення знань про геометричні фігури.

  1. На дошці фігура вовка.

img2

- Діти, чому він такий незвичний?

- З яких геометричних фігур він складається?

- Скільки трикутників? Прямокутників? Кругів?

- Давайте ми з вами теж спробуємо скласти тварину із геометричних фігур.

2. Робота у групах.

Складіть з геометричних фігур котика.

 

-         Накресліть у своїх зошитах фігуру, з якої складається тулуб і   і знайдіть периметр.

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Вербальне оцінювання учнів.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Osadcha Valentina
Додано
7 березня
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку