ЯДС на тему; "Будова й різноманітність рослин".

Про матеріал
Тема дня. Будова й різноманітність рослин. Мета: ознайомити дітей поняття «рослина», з будовою рослин, з’ясувати значущість кожного органу рослини; ознайомити учнів із різноманітним світом рослин; учити порівнювати дерева, кущі, трав'янисті рослини; розвивати мовленнєві вміння, мислення; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 2  клас

 

Тема місяця.

Тема тижня.

Тема дня. Будова й різноманітність рослин.

Мета: ознайомити дітей поняття «рослина», з будовою рослин, з’ясувати 

значущість кожного органу рослини; ознайомити учнів із різноманітним світом рослин; учити порівнювати дерева, кущі, трав'янисті рослини; розвивати мовленнєві вміння, мислення; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

Використовує різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття

Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Грибний настрій»

 

ІІ. Етап цілепокладання

Робота над загадками

На дошці з’являються картинки-відгадки.


• Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю у вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)

• Я на сонце дуже схожа —

Золотиста, ніжна, гожа.

Рано-вранці розквітаю.

Відгадати вам неважко,

Що за квітка я?.. (Ромашка).

• На кущах росте низенько

Оця ягідка кисленька.

Рвеш, так не подряпай ручки,

Бо на тих кущах колючки. (Аґрус)


— Яку загальну назву можна дати всім цим відгадкам? (Рослини)

— Назвіть рослини, які ви знаєте.

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про цікавий світ рослин.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Робота з ментальною картою

Похожее изображение

Синя гілка які існують види рослин

— Висока тополя і низенька фіалка, розлогий дуб і блакитні дзвоники — усе це рослини.

— Розгляньте малюнок.

— Рослини — це жива чи нежива природа?

Зелена гілка  вкажіть ознаки рослин за якими ми можемо віднести їх до живої природи

— Доведіть, що це жива природа. (Дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають)

Червоні гілки органи рослини

— Що потрібно рослині для життя? (Світло, тепло, вода, поживні речовини, повітря)

— Що дає світло і тепло? (Сонце)

— Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту)

— Кожен орган рослини виконує певну роботу.

— Давайте разом поміркуємо, навіщо рослині корені? (Корінь закріплює рослину в ґрунті, міцно утримує її.)

— Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

— Для чого потрібне листя? (Ловлять сонячне проміннячко, листям рослина дихає.)

— Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)

— Якщо у рослин є квітка, то їх називають квітковими.

— Як ви думаєте, чи зможе рослина жити без якого-небудь органа?

Блакитна гілка їстівні та не їстівні рослини

Робота за малюнками

— Які рослини тут намальовані?

— Розкажіть, що ви знаєте про ці рослини.

— Листя яких рослин людина використовує в їжу?

Фіолетова місця, де ростуть рослини

Картинки по запросу гра що де росте

Оранжева

Запишіть рослини червоної книги або поклейте їх зображення на ватман

Жовта

Розповідь про дикорослі і культурні рослини.

Метод «Коло Вена»

Порівняйте дикорослі та культурні рослини.

Робота з підручником.

Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.

Фізкультхвилинка

Виконання завдань

Який малюнок «зайвий»?

— Поясніть чому. (Зайве — дерево, оскільки решта зображених предметів належать до групи «тварини», а дерево — це рослина.)

Робота за таблицею «Будова рослин»

— Покажіть корінь у дерева, куща, трав'янистої рослини.

— Знайдіть і покажіть їх інші частини.

— Чому кожна рослина має однакові частини?

Спробуйте самі підписати частини рослини, після виконання вчитель вивішує схему і учні виконують самоперевірку або взаємоперевірку

Картинки по запросу будова рослини 1 клас

Фізкультхвилинка

Метод «Дерево припущення»

Учні зверху пишуть назву органу рослини, а знизу його важливість для рослини. На хвості зробити висновок про органи рослини.

Перегляд відеоматеріалів

Гра «Ботанічне доміно»

Учні з карток мають побудувати правильний ланцюжок.

Виконання завдань

1) Розподіліть рослини за групами.

а) Мак, тюльпан, волошка, бузок, шипшина, смородина, осика, тополя, ялина.

Картинки по запросу дерева кущі рослини

— За якими ознаками рослини були розподілені за групами?

Аналітико-синтетичні вправи.

  • Які фрукти ви бачите на картинці. Розфарбуйте ананас.

Робота з лего

Учні витягують загадку. Потрібно відгадати і відповідь скласти з лего-деталей

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Які рослини вам відомі?

— Що спільне у будові рослин?

— Для чого рослині корінь, стебло, листя?

— Для чого потрібна квітка?

Метод «6 капелюхів» можна використати замість капелюхів квіти такого ж кольору

Білий капелюх — що сьогодні вивчили (факти)

Червоний капелюх — які ваші враженні від уроку або чи сподобався вам урок? (емоцій, почуттів та інтуїції)

Жовтий капелюх позитиву – що сьогодні на уроці було доброго, позитивного? Від чого вам радісно?

Чорний капелюх – що сьогодні не вдалося? З чим виникли проблеми?

Зелений капелюх — де зможете використати сьогоднішню інформацію?

Синій капелюх — підведемо підсумки нашої роботи.

Давайте поглянемо чи всіх слоненят ми зібрали?

 

1

 

doc
Додано
7 серпня 2022
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку