ЯДС Рослини. Будова рослин.

Про матеріал
Тема: Рослини. Будова рослин. Мета уроку: -навчальна: ознайомити дітей із будовою рослин; поглибити поняття орган рослини; сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; уміння розрізняти органи рослини, називати їх; -розвивальна: формувати вміння ло¬гічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль; -виховна: виховувати бажання пізнавати природу, бачити її красу , моральну відповідальність за збережен¬ня рослинного світу. Очікувані результати. Учні зможуть : пояснити поняття « органи рослин»; називати органи рослин; робити висновки. Повинні знати: будову рослин; роль кожного органу. Обладнання: підручник, робочий зошит, електронна презентація до уроку, яблука, малюнки рослин розрізані на частини, плакати, Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок. Хід уроку 1. ОК (організація класу) слайд 2 Створення позитивного психологічного клімату класу. Наш урок залюбки Поведе тебе в світи. І на «як?», «чому?» і «де?» Завжди відповідь знайде. 2. Мотивація навчальної діяльності -Я бачу, який у вас гарний настрій, оченята у всіх сяють, ніхто не сумує. А що нам ще нам може поліпшити настрій?(посмішки, добрі вчинки, подарунки) Ранкове коло. - А ви любите подарунки? Подаруйте один одному квітку, але оберіть таку, на яку схожа людина, якій ви її даруєте. Наприклад, я дарую Єгору волошки, бо в нього очі такого ж самого небесного кольору…. 3. Фенологічні спостереження. Слайд 3 - яка зараз пора року? - який місяць? - яке сьогодні число? - яким було вранці небо? - чи спостерігали ви сьогодні опади? - яка була температура повітря вранці? 4. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми ознайомимось з будовою рослин, з'ясуємо значущість кожної частини рослини; познайомимось з поняттям «орган рослини»; сформуємо уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; навчимося розрізняти органи рослини, називати їх. 5. Актуалізація опорних знань. - Діти, ви всі любите загадки? Тоді зараз я буду читати загадку, а ви уважно слухаєте. Слайд 4 1) Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав, щоб у синю сукенчину одягнуть весняну днину. (Барвінок) Слайд 5 2) Із перлин разочок, зелений листочок. Аромат духмяний тішить ліс весняний. (Конвалія) Слайд 6 3) Квітень жовту фарбу взяв, моріжок розмалював, і з-під пензлика розквітли, наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба) Слайд 7 4) Жовтенька голівонька, Біленька хустинонька, Що я за квітонька? (Ромашка) Слайд 8 5) Із малої цибулини виріс весняної днини, до нарциса привітався та на грядці запишався. (Тюльпан) - -Діти, як одним словом назвати ці рослини? (квіти). Скільки цікавого в житті квітів? Про деякі факти нам готові розповісти ваші однокласники. Розповіді дітей. Слайд 9(1) - Барвінок – це вічнозелена рослина, яка має сині квітки. Існує два види барвінку – малий і великий. Барвінок малий використовується у медицині, але він є отруйною рослиною. Росте у листяних лісах, утворюючи справжнісінькі зарості. Цвіте мало. В Україні трапляється майже всюди. З барвінку виготовляють ліки від головного болю. Слайд 9(2) - Конвалія звичайна – це трав’яниста квіткова рослина. Вона росте в Північній півкулі, у мішаних і листяних лісах. Незважаючи на її ніжний вигляд, ця рослина отруйна. Та, попри це, конвалію застосовують у медицині, щоб допомогти людям із хворим серцем, печінкою і сечовим міхуром. З конвалії зазвичай виготовляють настоянки і краплі. Слайд 9(3) - Ромашка – це трав’яниста рослина з жовто-білими квіточками. Зустрічається майже по всій Україні. Росте як бур’ян: на узбіччях, полях, у садах і городах. На ромашці можна не лише ворожити, щоб дізнатися любить хтось чи не любить. А й використовувати її в медицині. Є навіть особливий вид ромашки, який так і називається «ромашка лікарська». Її застосовують від багатьох хвороб, а також як заспокійливий засіб. 6. Основна частина 1) Робота за підручником. Пізнавальні вправи. (Учитель зачитує повідомлення у підручнику с.50) Слайд 10 Дайте відповіді на запитання - Де ростуть рослини? Наведіть приклади. - Рослини – це жива чи нежива природа? Доведіть свою думку. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають) - Що потрібно рослині для життя (Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря). - А зараз ми з вами зробимо для себе наукове відкриття! (Малюнки рослин розрізані на частини. Вчитель пропонує учням скласти малюнки на дошці і називаючи кожну зображену частинку рослини) - Ми тільки що склали малюнки рослин. На малюнках зображені однакові рослини чи різні? (Різні) - А що в них спільного? (У кожного із них є корінь, стебло, листя, квіти і плоди з насінням.) - То яке відкриття ми зробили щойно? (Усі рослини різні, але мають однакову будову: корінь, стебло, листя, квіти і плоди з насінням.) - Розглянемо табличку про значення кожного органа рослини. (плакат на дошці) 7. Фізкультхвилинка слайд 11 8. Тренувальні вправи (робота в групах) Вчитель пропонує кожному відкрити свій конвертик і дістати частинку рослини. - Діти, зараз ви групками сядете на килимок. Але так, щоб ви побудували із частин, що зображені на ваших малюнках рослину. - Назвіть кожен орган який ви отримали? (Діти з’єднують частинки росли: корінь, стебло, листя, квіти ) - Якої частини не вистачає? (Плода з насінням) - Я кожному із вас зараз дам плід. Але вам треба відгадати з якої рослини він. Стоїть чудо-дерево, На дереві – м’ячики: Влітку – зелені, Восени – рум’яні. (Яблуня) 9. Дослідницька діяльність: (Вчитель роздає дітям яблука.) - Тож проведемо вітамінізацію свого організму. Ви не тільки зараз з’їсте яблука, але і виконаєте дослідницьку роботу. Дізнайтесь, чи є в цих плодах насіння та порахуєте його, якщо знайдете. Розповідь вчителя: - Без рослин не було б життя. Бо рослини – це чисте повітря, їжа, одяг, краса. Давайте разом створимо такий плакат, який буде нагадувати всім людям про те, що рослини – це наше багатство і його треба берегти та примножувати. (Вчитель вивішує плакат з написом: Ми посадим довкола берізки і клени. Хай наш край розцвітає і буде зелений!) 10. Робота в зошиті. Слайд 12 с.56 завдання №1 Порівняй будову суниці та грициків. Продовж заповнювати таблицю. (допомога с.56 у підручнику) Взаємоперевірка. 11. Інтерактивне завдання. Слайд 13 12. Рефлексія. Слайд 14
Перегляд файлу

Тема: Рослини. Будова рослин.

Мета уроку:

-навчальна:  ознайомити дітей із будовою рослин; поглибити поняття орган рослини; сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; уміння розрізняти органи рослини, називати їх;

-розвивальна:  формувати вміння ло­гічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль;

-виховна:  виховувати бажання пізнавати природу, бачити її красу , моральну відповідальність за збережен­ня рослинного світу.

Очікувані результати.

Учні зможуть : пояснити поняття « органи рослин»; називати  органи рослин; робити висновки.

Повинні знати: будову рослин; роль кожного органу.

Обладнання:  підручник, робочий зошит, електронна презентація до уроку, яблука, малюнки рослин розрізані на частини, плакати,

Тип уроку:  урок формування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

  1. ОК (організація класу) слайд 2

 Створення позитивного психологічного клімату класу.

Наш урок залюбки

Поведе тебе в світи.

І на «як?», «чому?» і «де?»

Завжди відповідь знайде.

2. Мотивація навчальної діяльності

-Я бачу, який у вас гарний настрій, оченята у всіх сяють, ніхто не сумує. А що нам ще нам може поліпшити настрій?(посмішки, добрі вчинки, подарунки)

Ранкове коло.

- А ви любите подарунки? Подаруйте один одному квітку, але оберіть таку, на яку схожа людина, якій ви її даруєте. Наприклад, я дарую Єгору волошки, бо в нього очі такого ж самого небесного кольору….

3. Фенологічні спостереження. Слайд 3

- яка зараз пора року?

- який місяць?

- яке сьогодні число?

- яким було вранці небо?

- чи спостерігали ви сьогодні опади?

- яка була температура повітря вранці?

 

4. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимось з будовою рослин, з'ясуємо значущість кожної частини рослини; познайомимось з поняттям «орган рослини»; сформуємо уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; навчимося розрізняти органи рослини, називати їх.

 

5. Актуалізація опорних знань.

- Діти, ви всі любите загадки? Тоді зараз я буду читати загадку, а ви уважно слухаєте.

         Слайд 4

  1.     Лист зелений не пропав, 
    а під снігом задрімав,
    щоб у синю сукенчину
    одягнуть весняну днину. (Барвінок)

Слайд 5

  1.     Із перлин разочок, 
    зелений листочок.
    Аромат духмяний
    тішить ліс весняний. (Конвалія)

Слайд 6

  1.     Квітень жовту фарбу взяв, 
    моріжок розмалював,
    і з-під пензлика розквітли,
    наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

Слайд 7

  1.     Жовтенька голівонька, 
    Біленька хустинонька,
    Що я за квітонька? (Ромашка)

Слайд 8

     5) Із малої цибулини 
         виріс весняної днини,
         до нарциса привітався
         та на грядці запишався. (Тюльпан)

 

-         -Діти, як одним словом назвати ці рослини? (квіти). Скільки цікавого в житті квітів? Про деякі факти нам готові розповісти ваші однокласники.

Розповіді дітей.

Слайд 9(1)

-         Барвінок – це вічнозелена рослина, яка має  сині квітки. Існує два види барвінку – малий і великий. Барвінок малий використовується у медицині, але він є отруйною рослиною. Росте у листяних лісах, утворюючи справжнісінькі зарості. Цвіте мало. В Україні трапляється майже всюди. З барвінку виготовляють ліки від головного болю.

Слайд 9(2)

-         Конвалія звичайна  – це трав’яниста квіткова рослина. Вона росте в Північній півкулі, у мішаних і листяних лісах. Незважаючи на її ніжний вигляд, ця рослина отруйна. Та, попри це, конвалію застосовують у медицині, щоб допомогти людям із хворим серцем, печінкою і сечовим міхуром. З конвалії зазвичай виготовляють настоянки  і краплі.

Слайд 9(3)

-         Ромашка – це трав’яниста рослина з жовто-білими квіточками. Зустрічається майже по всій Україні. Росте як бур’ян: на узбіччях, полях, у садах і городах. На ромашці можна не лише ворожити, щоб дізнатися любить хтось чи не любить. А й використовувати її в медицині. Є навіть особливий вид ромашки, який так і називається «ромашка лікарська». Її застосовують від багатьох хвороб, а також як заспокійливий засіб.

6. Основна частина

1) Робота за підручником. Пізнавальні вправи. (Учитель зачитує повідомлення у підручнику с.50) Слайд 10

Дайте відповіді на запитання

- Де ростуть рослини? Наведіть приклади.

- Рослини – це жива чи нежива природа? Доведіть свою думку. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають)

- Що потрібно рослині для життя (Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря).

- А зараз ми з вами зробимо для себе наукове відкриття!

(Малюнки рослин розрізані на частини. Вчитель пропонує учням скласти малюнки на дошці і називаючи кожну зображену частинку рослини)

- Ми тільки що склали малюнки рослин. На малюнках зображені однакові рослини чи різні? (Різні)

- А що в них спільного? (У кожного із них є корінь, стебло, листя, квіти і плоди з насінням.)

- То яке відкриття ми зробили щойно? (Усі рослини різні, але мають однакову будову: корінь, стебло, листя, квіти і плоди з насінням.)

 

- Розглянемо табличку про значення кожного органа рослини. (плакат на дошці)

7. Фізкультхвилинка слайд 11

8. Тренувальні вправи (робота в групах)

Вчитель пропонує кожному відкрити свій конвертик і дістати частинку рослини.

- Діти, зараз ви групками сядете на килимок. Але так, щоб ви побудували із частин, що зображені на ваших малюнках рослину.

- Назвіть кожен орган який ви отримали?

 

(Діти з’єднують частинки росли: корінь, стебло, листя, квіти )

- Якої частини не вистачає? (Плода з насінням)

- Я кожному із вас зараз дам плід. Але вам треба відгадати з якої рослини він.

Стоїть чудо-дерево,

На дереві – м’ячики:

Влітку – зелені,

Восени – рум’яні. (Яблуня)

 

9. Дослідницька діяльність:

(Вчитель роздає дітям яблука.)

- Тож проведемо вітамінізацію свого організму. Ви не тільки зараз з’їсте яблука, але і виконаєте дослідницьку роботу. Дізнайтесь, чи є в цих плодах насіння та порахуєте його, якщо знайдете.

Розповідь вчителя:

- Без рослин не було б життя. Бо рослини – це чисте повітря, їжа, одяг, краса. Давайте разом створимо такий плакат, який буде нагадувати всім людям про те, що рослини – це наше багатство і його треба берегти та примножувати.

(Вчитель вивішує плакат з написом: Ми посадим довкола берізки і клени. Хай наш край розцвітає і буде зелений!)

10. Робота в зошиті. Слайд 12

с.56 завдання №1

Порівняй будову суниці та грициків. Продовж заповнювати таблицю.

(допомога с.56 у підручнику)

Взаємоперевірка.

 

11. Інтерактивне завдання. Слайд 13

12. Рефлексія. Слайд 14

doc
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку