ЯДС Рослини. Будова рослин.

Про матеріал
Тема: Рослини. Будова рослин. Мета уроку: -навчальна: ознайомити дітей із будовою рослин; поглибити поняття орган рослини; сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; уміння розрізняти органи рослини, називати їх; -розвивальна: формувати вміння ло¬гічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль; -виховна: виховувати бажання пізнавати природу, бачити її красу , моральну відповідальність за збережен¬ня рослинного світу. Очікувані результати. Учні зможуть : пояснити поняття « органи рослин»; називати органи рослин; робити висновки. Повинні знати: будову рослин; роль кожного органу. Обладнання: підручник, робочий зошит, електронна презентація до уроку, яблука, малюнки рослин розрізані на частини, плакати, Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок. Хід уроку 1. ОК (організація класу) слайд 2 Створення позитивного психологічного клімату класу. Наш урок залюбки Поведе тебе в світи. І на «як?», «чому?» і «де?» Завжди відповідь знайде. 2. Мотивація навчальної діяльності -Я бачу, який у вас гарний настрій, оченята у всіх сяють, ніхто не сумує. А що нам ще нам може поліпшити настрій?(посмішки, добрі вчинки, подарунки) Ранкове коло. - А ви любите подарунки? Подаруйте один одному квітку, але оберіть таку, на яку схожа людина, якій ви її даруєте. Наприклад, я дарую Єгору волошки, бо в нього очі такого ж самого небесного кольору…. 3. Фенологічні спостереження. Слайд 3 - яка зараз пора року? - який місяць? - яке сьогодні число? - яким було вранці небо? - чи спостерігали ви сьогодні опади? - яка була температура повітря вранці? 4. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми ознайомимось з будовою рослин, з'ясуємо значущість кожної частини рослини; познайомимось з поняттям «орган рослини»; сформуємо уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; навчимося розрізняти органи рослини, називати їх. 5. Актуалізація опорних знань. - Діти, ви всі любите загадки? Тоді зараз я буду читати загадку, а ви уважно слухаєте. Слайд 4 1) Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав, щоб у синю сукенчину одягнуть весняну днину. (Барвінок) Слайд 5 2) Із перлин разочок, зелений листочок. Аромат духмяний тішить ліс весняний. (Конвалія) Слайд 6 3) Квітень жовту фарбу взяв, моріжок розмалював, і з-під пензлика розквітли, наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба) Слайд 7 4) Жовтенька голівонька, Біленька хустинонька, Що я за квітонька? (Ромашка) Слайд 8 5) Із малої цибулини виріс весняної днини, до нарциса привітався та на грядці запишався. (Тюльпан) - -Діти, як одним словом назвати ці рослини? (квіти). Скільки цікавого в житті квітів? Про деякі факти нам готові розповісти ваші однокласники. Розповіді дітей. Слайд 9(1) - Барвінок – це вічнозелена рослина, яка має сині квітки. Існує два види барвінку – малий і великий. Барвінок малий використовується у медицині, але він є отруйною рослиною. Росте у листяних лісах, утворюючи справжнісінькі зарості. Цвіте мало. В Україні трапляється майже всюди. З барвінку виготовляють ліки від головного болю. Слайд 9(2) - Конвалія звичайна – це трав’яниста квіткова рослина. Вона росте в Північній півкулі, у мішаних і листяних лісах. Незважаючи на її ніжний вигляд, ця рослина отруйна. Та, попри це, конвалію застосовують у медицині, щоб допомогти людям із хворим серцем, печінкою і сечовим міхуром. З конвалії зазвичай виготовляють настоянки і краплі. Слайд 9(3) - Ромашка – це трав’яниста рослина з жовто-білими квіточками. Зустрічається майже по всій Україні. Росте як бур’ян: на узбіччях, полях, у садах і городах. На ромашці можна не лише ворожити, щоб дізнатися любить хтось чи не любить. А й використовувати її в медицині. Є навіть особливий вид ромашки, який так і називається «ромашка лікарська». Її застосовують від багатьох хвороб, а також як заспокійливий засіб. 6. Основна частина 1) Робота за підручником. Пізнавальні вправи. (Учитель зачитує повідомлення у підручнику с.50) Слайд 10 Дайте відповіді на запитання - Де ростуть рослини? Наведіть приклади. - Рослини – це жива чи нежива природа? Доведіть свою думку. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають) - Що потрібно рослині для життя (Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря). - А зараз ми з вами зробимо для себе наукове відкриття! (Малюнки рослин розрізані на частини. Вчитель пропонує учням скласти малюнки на дошці і називаючи кожну зображену частинку рослини) - Ми тільки що склали малюнки рослин. На малюнках зображені однакові рослини чи різні? (Різні) - А що в них спільного? (У кожного із них є корінь, стебло, листя, квіти і плоди з насінням.) - То яке відкриття ми зробили щойно? (Усі рослини різні, але мають однакову будову: корінь, стебло, листя, квіти і плоди з насінням.) - Розглянемо табличку про значення кожного органа рослини. (плакат на дошці) 7. Фізкультхвилинка слайд 11 8. Тренувальні вправи (робота в групах) Вчитель пропонує кожному відкрити свій конвертик і дістати частинку рослини. - Діти, зараз ви групками сядете на килимок. Але так, щоб ви побудували із частин, що зображені на ваших малюнках рослину. - Назвіть кожен орган який ви отримали? (Діти з’єднують частинки росли: корінь, стебло, листя, квіти ) - Якої частини не вистачає? (Плода з насінням) - Я кожному із вас зараз дам плід. Але вам треба відгадати з якої рослини він. Стоїть чудо-дерево, На дереві – м’ячики: Влітку – зелені, Восени – рум’яні. (Яблуня) 9. Дослідницька діяльність: (Вчитель роздає дітям яблука.) - Тож проведемо вітамінізацію свого організму. Ви не тільки зараз з’їсте яблука, але і виконаєте дослідницьку роботу. Дізнайтесь, чи є в цих плодах насіння та порахуєте його, якщо знайдете. Розповідь вчителя: - Без рослин не було б життя. Бо рослини – це чисте повітря, їжа, одяг, краса. Давайте разом створимо такий плакат, який буде нагадувати всім людям про те, що рослини – це наше багатство і його треба берегти та примножувати. (Вчитель вивішує плакат з написом: Ми посадим довкола берізки і клени. Хай наш край розцвітає і буде зелений!) 10. Робота в зошиті. Слайд 12 с.56 завдання №1 Порівняй будову суниці та грициків. Продовж заповнювати таблицю. (допомога с.56 у підручнику) Взаємоперевірка. 11. Інтерактивне завдання. Слайд 13 12. Рефлексія. Слайд 14
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Рослини. Будова рослин.

Номер слайду 2

Створення позитивного психологічного клімату класу. Наш урок залюбки Поведе тебе в світи. І на «як?», «чому?» і «де?» Завжди відповідь знайде.

Номер слайду 3

Фенологічні спостереження. - яка зараз пора року?- який місяць?- яке сьогодні число?- яким було вранці небо?- чи спостерігали ви сьогодні опади?- яка була температура повітря вранці?

Номер слайду 4

Відгадай. Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав,щоб у синю сукенчинуодягнуть весняну днину. 

Номер слайду 5

ВідгадайІз перлин разочок, зелений листочок. Аромат духмянийтішить ліс весняний. 

Номер слайду 6

Відгадай. Квітень жовту фарбу взяв, моріжок розмалював,і з-під пензлика розквітли,наче сонце, диво-квіти. 

Номер слайду 7

Відгадай. Жовтенька голівонька, Біленька хустинонька,Що я за квітонька?

Номер слайду 8

ВідгадайІз малої цибулини виріс весняної днини,до нарциса привітавсята на грядці запишався. 

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Робота з підручником. С. 50

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка

Номер слайду 12

Робота в зошитіс.56

Номер слайду 13

Інтерактивне завдання. Відкрити онлайнове інтерактивне завдання

Номер слайду 14

Рефлексія. Яку будову має рослина?Рослини мають однакові частини-органи?Чому треба вивчати будову рослини?Найбільше мені сподобалося…Урок завершую з настроєм…

pptx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку