Учні мають навчитися:
« язичництво»;
Перебіг уроку
І. Підготовчий етап
1.Перевірка готовності класу до уроку .
2. Активізація пізнавальної діяльності учнів.
Гра « Збери виноград» ( кожен учень отримує ягоду винограду( паперовий чи заламінований варіант), на якій зазначено запитання. Відповівши на запитання, учні кріплять їх на дошку . Має вийти ціле гроно з зашифрованим словом.)
Запитання до гри
Учитель пояснює, що з перших літер - відповідей утворився термін, який потрібно навчитися пояснювати.
ІІІ Основний етап.
« Боги стародавніх греків»
( підручник ст. 131 -132)
Імена богів |
Які сили природи вони відображали |
Покровителями яких занять вони вважалися |
Робота з роздатковим матеріалом
Міф про заснування світу та появу богів
Спочатку існував тільки вічний, безмежний темний Хаос. У ньому було джерело життя світу. Все виникло з безмежного Хаосу — весь світ і безсмертні боги.
З Хаосу походить і богиня Землі — Гея. Широко розкинулася вона, могутня, і дає життя всьому, що живе й росте на ній.
А далеко під Землею, так далеко, як далеко від нас неосяжне ясне небо, в незмірній глибині народився похмурий Тартар — жахлива безодня, сповнена вічної пітьми.
З Хаосу народилася і могутня сила, всеоживляюча Любов — Ерос. Почав творитися світ.
Могутня благодатна Земля породила безмежне блакитне Небо — Уран, і розкинулось Небо над Землею. Гордо піднялися до нього високі гори, народжені Землею, і широко розлилося вічношумливе море. Уран-Небо запанував у світі.
Шість синів і шість дочок – могутніх грізних титанів – мали Уран і Гея. Зненавидів Уран своїх дітей, замкнув він їх у глибокій темряві і не дозволив виходити на світ.
Страждала Земля, їхня мати. Вона переконувала дітей повстати проти батька Урана. Ніхто не насмілився, тільки наймолодший
Крон хитрощами відняв у батька владу.
Крон не був певний, що влада назавжди залишиться в його руках.
Він боявся своїх власних дітей. І наказав Крон дружині своїй Реї приносити йому народжених нею дітей, після чого безжалісно ковтав їх. Жахалася Рея, бачачи долю дітей своїх. Уже п’ятьох проковтнув Крон: Гестію, Деметру, Геру, Аїда і Посейдона.
Рея не захотіла втратити й останню свою дитину. Вона усамітнилася на далекому острові Крит і там, у глибокій печері, народила наймолодшого сина Зевса. У цій печері заховала Рея свого сина від жорстокого батька, а йому дала проковтнути замість дитини довгий камінь, загорнений у пелюшки.
Виріс і змужнів прекрасний і могутній бог Зевс. Він повстав проти свого батька і примусив його повернути на світ поглинутих ним дітей.
Почали вони боротьбу з Кроном і титанами за владу над світом. Жахливою й затятою була ця боротьба. Вогонь охопив усю землю, моря кипіли, дим і сморід закривали все густою пеленою. Нарешті, сила титанів була зломлена. Їх скинули у похмурий Тартар, у віковічну пітьму.
Діти Крона оселилися на вершині Олімпу.
Царював там Зевс. Три прекрасні гори охороняють вхід на світлий Олімп і піднімають густу хмару, що закриває ворота, коли боги спускаються на землю. Ні дощу, ні снігу не буває в царстві Зевса; вічно там панує ясне радісне літо.А нижче клубочаться хмари, які часом закривають далеку землю. Там, на землі, весну і літо змінюють осінь та зима, радість і веселощі чергуються з нещастям і горем. Правда, і боги зазнають смутку, але він швидко минає, і знову настає радість на Олімпі.
Розкажіть якими рисами наділяли греки своїх богів
Робота з джерелом
В античній міфології мешканці Олімпу наділені багатьма людськими рисами. Вони мають власні пристрасті, ненавидіти і заздрити, вміють веселитися, приходять в лють, плетуть інтриги, хитрують і порушують заборони.
Велелюбний Зевс викрадає красуню Європу, спокушає Каллісто і Леду. Гера жорстоко переслідує суперниць і страждає від ревнощів, як звичайна земна жінка. Гермес, ледь з’явившись на світ, викрадає стадо корів у Аполлона, а створена Гефестом з глини і води Пандора, не втримавшись від цікавості, випускає зі скриньки розбрат і пов’язані з ним біди, з якими не в силах впоратися навіть могутні боги.
Однак, при всій схожості з людьми, вони залишаються богами, тому що наділені трьома головними відмінностями, складовими їх божественну суть: безсмертям, силою абсолютного знання і владою над людськими долями.
ІІІ. Завершальний етап
Гра « Розшифруй Бога» ( випереджувальне завдання)
Учень показує зображення бога, а клас має відгадати його ім’я та притаманні йому риси.
Учитель пропонує учням виконати завдання рубрики
« Враження від уроку» і доповнити речення
Сьогодні на уроці мені цікаво було дізнатися…
Я розкажу своїм батькам про….
1