ЯК ДАВНЬОГРЕЦЬКА МІФОЛОГІЯ І РЕЛІГІЯ ВІДОБРАЖАЛИ СВІТОСПРИЙНЯТТЯ ЛЮДЕЙ

Про матеріал
Учні мають навчитися:  характеризувати богів Стародавньої Греції;  витлумачувати і доречно вживати поняття « язичництво»;  описувати спосіб життя людей Стародавньої Греції;  висловлювати власне ставлення до спадщини давньогрецького суспільства;
Перегляд файлу

 

 

 


Учні мають навчитися:

  • характеризувати   богів Стародавньої  Греції;
  • витлумачувати і доречно вживати поняття

« язичництво»;

  • описувати спосіб життя людей Стародавньої Греції;
  • висловлювати власне ставлення до спадщини давньогрецького суспільства;

Перебіг уроку

І. Підготовчий етап

1.Перевірка  готовності класу  до уроку .

2. Активізація пізнавальної діяльності учнів.

Гра « Збери виноград» ( кожен учень отримує ягоду винограду( паперовий чи заламінований   варіант), на якій зазначено  запитання. Відповівши на запитання, учні кріплять їх на дошку . Має вийти ціле гроно з зашифрованим словом.)

Запитання до гри

  1. Єдиний бог у євреїв. ( Ягве)
  2. Храмова  споруда у народів Межирічча. ( Зіккурат)
  3. Вид транспорту,  що використовував бог Ра , щоб вчасно прибути до людей. ( човен)
  4. Кого за вченням  Конфуція  мала захищати держава.( народ)
  5. Верховний жрець у Єгипті ( цар)
  6. Бог місяця у єгиптян ( Тот)
  7. Споруда у Вавилоні створена на честь богині Іштар ( ворота)
  8. Вішну  - бог – ( охоронець)

Учитель пояснює, що з перших літер  - відповідей утворився термін, який потрібно навчитися пояснювати.

 

 

ІІІ  Основний етап.

  1. Оголошення теми, визначення навчальних цілей, мотивація пізнавальної діяльності учнів.
  2. Опрацювання нового навчального матеріалу.
  1.  Заповніть таблицю

« Боги стародавніх греків»

( підручник ст. 131 -132)

Імена богів

Які сили природи вони відображали

Покровителями яких занять вони вважалися

  1.  – Поясніть, які уявлення давніх греків про навколишній світ  та особливості їхнього  способу життя відображались   у міфології.

Робота з  роздатковим матеріалом 

Міф про заснування  світу та появу богів

Спочатку існував тільки вічний, безмежний темний Хаос. У ньому було джерело життя світу. Все виникло з безмежного Хаосу — весь світ і безсмертні боги.

З Хаосу походить і богиня Землі — Гея. Широко розкинулася вона, могутня, і  дає життя всьому, що живе й росте на ній.

А далеко під Землею, так далеко, як далеко від нас неосяжне ясне небо, в незмірній глибині народився похмурий Тартар — жахлива безодня, сповнена вічної пітьми.

З Хаосу народилася і могутня сила, всеоживляюча Любов — Ерос. Почав творитися світ.

Могутня благодатна Земля породила безмежне блакитне Небо — Уран, і розкинулось Небо над Землею. Гордо піднялися до нього високі гори, народжені Землею, і широко розлилося вічношумливе море. Уран-Небо запанував у світі.

Шість синів і шість дочок – могутніх грізних титанів – мали Уран і Гея. Зненавидів Уран своїх дітей, замкнув він їх у глибокій темряві і не дозволив виходити на світ.

Страждала Земля, їхня мати. Вона переконувала дітей повстати проти батька Урана. Ніхто не насмілився, тільки наймолодший

Крон хитрощами відняв у батька владу.

Крон не був  певний, що  влада  назавжди  залишиться в його руках.

Він боявся своїх власних дітей. І наказав Крон дружині своїй Реї приносити йому народжених нею дітей, після чого безжалісно ковтав їх. Жахалася Рея, бачачи долю дітей своїх. Уже п’ятьох проковтнув Крон: Гестію, Деметру, Геру, Аїда і Посейдона.

Рея не захотіла втратити й останню свою дитину. Вона усамітнилася на далекому острові Крит і там, у глибокій печері, народила наймолодшого сина Зевса. У цій печері заховала Рея свого сина від жорстокого батька, а йому дала проковтнути замість дитини довгий камінь, загорнений у пелюшки.

Виріс і змужнів прекрасний і могутній бог Зевс. Він повстав проти свого батька і примусив його повернути на світ поглинутих ним дітей.

Почали вони боротьбу з Кроном і титанами за владу над світом. Жахливою й затятою була ця боротьба. Вогонь охопив усю землю, моря кипіли, дим і сморід закривали все густою пеленою. Нарешті, сила титанів була зломлена. Їх скинули у похмурий Тартар, у віковічну пітьму.

Діти Крона оселилися на вершині Олімпу.

Царював там Зевс. Три прекрасні гори охороняють вхід на світлий Олімп і піднімають густу хмару, що закриває ворота, коли боги спускаються на землю. Ні дощу, ні снігу не буває в царстві Зевса; вічно там панує ясне радісне літо.А нижче клубочаться хмари, які часом закривають далеку землю. Там, на землі, весну і літо змінюють осінь та зима, радість і веселощі чергуються з нещастям і горем. Правда, і боги зазнають смутку, але він швидко минає, і знову настає радість на Олімпі.

 

  1.  – Вправа «Шифрувальник»

Розкажіть якими рисами  наділяли греки своїх богів

Робота  з джерелом

В античній міфології мешканці Олімпу наділені багатьма людськими рисами. Вони мають власні пристрасті, ненавидіти і заздрити, вміють веселитися, приходять в лють, плетуть інтриги, хитрують і порушують заборони.

Велелюбний Зевс викрадає красуню Європу, спокушає Каллісто і Леду. Гера жорстоко переслідує суперниць і страждає від ревнощів, як звичайна земна жінка. Гермес, ледь з’явившись на світ, викрадає стадо корів у Аполлона, а створена Гефестом з глини і води Пандора, не втримавшись від цікавості, випускає зі скриньки розбрат і пов’язані з ним біди, з якими не в силах впоратися навіть могутні боги.

Однак, при всій схожості з людьми, вони залишаються богами, тому що наділені трьома головними відмінностями, складовими їх божественну суть: безсмертям, силою абсолютного знання і владою над людськими долями.

  1. Розгляньте малюнки і порівняйте як зображували своїх богів греки, і єгиптяни.

ІІІ.  Завершальний етап

  1. Контроль навчальних досягнень

Гра « Розшифруй Бога» ( випереджувальне завдання)

 Учень показує зображення бога, а клас  має відгадати його ім’я  та притаманні йому риси.

  1. Підведення підсумків.

Учитель пропонує учням  виконати завдання рубрики

 « Враження від уроку» і доповнити речення

Сьогодні на уроці мені цікаво було дізнатися…

Я розкажу своїм батькам про….

 

 

1

 

docx
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
2065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку