Як досягнути успіху? Оксана Павлова. Якби я мав такі кросівки…

Про матеріал
Розробка уроку читання у 2 класі на тему "Як досягнути успіху? Оксана Павлова. Якби я мав такі кросівки…" за програмою НУШ, підручник О. ВАШУЛЕНКО.
Перегляд файлу

Тема. Як досягнути успіху? Оксана Павлова. Якби я мав такі кросівки…

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів із жанром літературної казки, виробляти вміння знаходити в тексті слова певного героя, речення для характеристики персонажів, аналізувати прочитане, удосконалювати навички мовлення, читання, прийоми регулювання темпу, сили голосу; сформувати поняття «успіх», вміння його досягнути.
  • розвивальна: розвивати творчу діяльність учнів на основі прочитаного, уміння зіставляти, інтонувати, розвивати пам’ять, логіку, критичне мислення.
  • виховна: виховувати почуття товариськості, наполеглевість, взаємодопомога, толерантность, любов до предмету.

Обладнання: ММП, конструктор LEGO, роздатковий матеріал, інтерактивні вправи, відеоролики.

Тип заняття: урок ознайомлення з новим твором.

Література:

1. Навчально – методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів/ За

наук. ред. М. С. Вашуленка. – К.: Літера ЛДТ, 2011. – 364 с.

2. Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 / О. В. Вашуленко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2019. — 144 с. : іл. (с.121-123)

3. Матеріали для тестування за твором «День народження» Оксани Радушинської: http://surl.li/brjfz , http://surl.li/brjgc .

4. Стаття про успіх: http://surl.li/brjis

5. Сайт для створення ребусів: http://surl.li/akfrm

6. Інформація про кросівки: http://surl.li/brlht , http://surl.li/brlhv

7. Словники української мови: http://sum.in.ua/ , https://slovnyk.ua/

ХІД УРОКУ

I. Організація учнів до уроку (1 хв).

II. Вправи для розвитку мовленнєвого апарату, навичок читання (3-5 хв).

1. Артикуляційна розминка.

(http://surl.li/brjdn)

- Діти, щоб правильно говорити звуки потрібно потренувати язик та губки

- Спробуймо виконати за допомогою відеоролика.

- Ваше завдання: повторювати за рухами вчительки.

- Виконали?

- Молодці!

2. Мовленнєва розминка. Робота з скоромовкою.

- Язичка з губками потренували. Спробуймо, поліпшити наше мовлення. Пропоную вам послухати скоромовку та відтворити її. Слухайте уважно.

- Галасливі ґави й галки в гусенят взяли скакалки. Гусенята їм ґелґочуть, що й вони скакати хочуть.

- Діти, хто такі ґави й галки?

- Ґава – це пташка, яка схожа на ворону. (на слайді зображено птаха)

ҐАВА - визначення й синоніми ґава в українська словнику

- Галка – це птах, який також схожий на ворону. У неї чорне пір'я, блискуче на спині. (зображення на слайді)

Галка - это... Что такое галка? - Значение слова Летіла галка через балку

-       Прочитаймо скоромовку разом у нормальному темпі.

- Зачитаймо пошепки.

- А тепер зачитаймо голосно і швидко.

- Прочитаємо скоромовку з питальною інтонацією

- А зараз спробуємо прочитати на одному диханні.

- Молодці, гарно впоралися із завданням.

-       Вам сподобалась вправи? (так)

-       Отже, будемо частіше виконувати подібні вправи, щоб ваше мовлення було дзвінким та милозвучним.

III. Перевірка якості знань учнів  (5 хв).

1. Катехізична бесіда.

- Діти, з яким твором ви ознайомилися на минулому уроці? (День народження)

- Хто його автор? (Оксана Радушинська)

- Про що це твір? (про те що ніколи не можна наражати себе та інших на небезпеку)

- А як такий твір можна назвати? (повчальним)

-       Отже, ми повторили усі відомості про твір.

2. Тестування за допомогою конструктора LEGO.

-       Діти, ми повторили усі відомості про твір. Я сподіваюсь, що ви його прочитали, а тепер виконаємо невеличке тестування.

-   У кожного на парті розміщені 3 цеглинки: синього, червоного та зеленого кольору. Це три варіанти відповіді на запитання. Я вам задаю запитання та говорю варіанти. Якщо ви погоджуєтесь з варіантом А, то піднімаєте вгору цеглинку синього кольору. Якщо ви погоджуєтесь з варіантом Б, то піднімаєте вгору цеглинку червоного кольору. Якщо ви погоджуєтесь з варіантом В, то піднімаєте вгору цеглинку червоного кольору. (на слайдах запитання та варіанти відповідей фіксуються)

-       Розпочнемо. Перше запитання. Розповідь ведеться …

-       Варіанти відповідей: а – від імені автора твору; б – від імені Марини, в - від імені Славка.

-       Яку цеглинку піднімаєте? (правильно, синю. Правильний варіант – А)

-       Друге запитання. Який жанр твору «День народження»?

-       А – казка; Б – оповідання; В – легенда.

-       Який правильний варіант?

-       Так, правильно. Це оповідання.

-       Слухаємо третє запитання. Про що та кого розповідається в оповіданні?

-       Варіанти відповідей: а – про свято у Славка Хоробрика; б - про героїчний вчинок однокласника Дмитра чи в - про день народження Маринки?

-       Молодці!

-       Що на день народження Славко подарував Маринці?

-       А – різні петарди та смаколики; Б – букет квітів та енциклопедію; В – повітряні кульки, кольорові олівці?  (б, зелена цеглинка)

-      Хто неуважно слухає, той може збитися. Слухайте уважненько!

-      Наступне запитання. Хто написав це оповідання?

-      Варіанти відповідей: а – Оксана Коротюк; б – Оксана Павлова, в – Оксана Радушинська.

-       Молодці! Впевнено обрали правильну відповідь.

-       Шосте запитання. Як закінчується оповідання?

-       А – діти загадали найзаповітніше бажання і дружно задмухали свічки на торті; Б – діти веселились та слухали музику; В – діти захоплено спостерігали, як гучно бахкають петарди?  (а)

-       Так тримати. Розумники!

-       Наступне запитання. Чому іменинниця почала хвилюватися?

-       Варіанти відповідей: а – тому, що мама довго не приносити торт; б – тому, що діти потомилися і просто-таки попадали з ніг, в – тому, що Дмитро запалив петарди.

-      Яка цеглинка правильна? (так, знову зелена)

-      З ким порівнює автор набундюченого Дмитрика?

-      А – з суперменом; Б – з індиком; В – з мужнім воїном.

-     Яка правильна відповідь? (б, правильно)

-     Дев’яте запитання. Хто з героїв сказав ці слова: «Зі мною такого не станеться,…»?

-     Варіанти відповідей: а – Славко Хоробрик; б – Маринка; в – Дмитро.

-     Так, ці слова належать Дмитрику.

-     Останнє запитання. Чого вчить цей твір?

-     А - Треба бути розважливим, уміти відстояти свою думку, не побоятися видатися "слабаком", коли справа стосується збереження життя і здоров'я оточуючих людей; Б - Гуртом легше і батька бити; В - Тільки небезпека може довести, що ти справді дорослий.

-     Так, правильно. Варіант А.

-      Хто був уважний та відповість на одне легке запитання? Яку з цеглинок ви найчастіше піднімали та яка була найчастіше правильною? Синя, червона чи зелена? (так, правильно, зелена)

-     Зелений колір є кольором успіху. Успіх може проявлятись для кожної людини по-різному. Ось ми перевірили знання та логіку.

IV. Актуалізація опорних знань (5 хв).

1. Евристична бесіда.

- Діти, що таке успіх? (це певний рух)

- Як ви думаєте в чому проявляється успіх? Адже, в кожної людини він проявляється по-різному. (У досягнення, вміння щось робити, спілкуватися)

- Щоб виявити успіх потрібно отримання певних знань – вивчення іноземної мови, водіння автомобіля або ж вироблення корисних звичок (наприклад, у харчуванні, ранніх підйомах), кар’єрний ріст, отримання більшого прибутку, а хтось вважатиме себе успішним, змінивши стиль мислення, відчуваючи себе щасливим без будь-яких умов.

-     Успіху можна досягнути без зусиль або ж, найчастіше, для того, щоб бути успішним, потрібно прикласти багато зусиль, часу. Багато людей кажуть, що успіх – це можливість реалізувати свої таланти, принести користь світу.

- Отже, щоб досягти успіху потрібно поставити собі мету та йти до неї, виконуюючи певні завдання, подолання страхів.

V. Мотивація учнів. Оголошення теми і мети уроку (4 хв).

1. Робота над ребусом.

- Діти, розгадайте ребус, щоб дізнатися про кого чи про що ми будемо читати текст.

-       Діти, хто зрозумів ребус та пояснить нам?

- Правильно, це кросівки. Сьогодні ми дізнаємось про кросівки, прочитавши текст Оксани Павлової «Якби я мав такі кросівки…».

VI. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (25 хв).

1. Робота зі словами.

а)     стіна слів.

- Діти, послухайте як правильно потрібно читати ці слова: замислились, найпрудкіший, вболівальники, відгукнулася, забезпечить, емблемою, засмутилися, фотоапаратом, поскаржилась, покрасуватися, похнюпились, фотокореспондент. А тепер прочитайте ці слова самостійно ланцюжком.

б)    словникова робота.

- Замислились — розмірковувати над чимось.

- Відгукнулася — відповідати на звертання.

- Забезпечить — задовольняти кого-, що-небудь у якихось потребах.

- Емблема — умовне, символічне зображення якого-небудь поняття, ідеї.

- Засмутилися – ставати смутним, невеселим.

- Поскаржилася – висловити своє незадоволення ким-небудь.

- Покрасуватися – виділятися красою якийсь час.

- Похнюпились – нахилятися, опускатися, спрямовуватися додолу.

- Фотокореспондент – фахівець-фотограф, працівник друкованого органу (газети, журналу), для якого він робить знімки.

2. Розповідь про кросівки. Хвилинка – цікавинка

(Показую ілюстрацію кросівок)

- Послухайте, цікаву інформацію про кросівки.

- Першими з спортивного взуття з'явилися кеди, які Американська "Гумова Компанія" придумала в 1892р. Це взуття було зроблено з гумового матеріалу, а зверху була тканина.

- У 1895 році Джозеф Вільям винайшов кросівки. Він був затятим шанувальником бігу, і до своїх парусиновим туфлям додав гвоздики, таким чином це збільшувало його шанси в перемозі з бігу.

- Багато хто думає, що «Keds» винайшли перші кросівки, тому що вони були першими, хто почав масово продавати цей продукт. Спочатку компанія Goodyear зробила можливим виробництво кросівок.

-        У 1839 році вони були першими, хто отримав ліцензію на процес вулканізації, а саме: прикріплення тканини до гуми. Гумові туфлі були вперше створені в 1870-х роках у Великобританії і використовувалися для гри в крокет - поступово вони стали популярними в спортивних цілях під назвою «плімсолли».

- У 1890-х роках бренд «Keds» почав виробляти перші кросівки в США, назвавши їх «першими кросівками для повсякденного життя в суботу».

- У 1920 році Адольф і Рудольф Дісслери створили фабрику, яка займалася виробництвом взуття для спортсменів. Спочатку це було невелике сімейне підприємство, між німецькими братами, яке вже в 1924 році переросло в компанію. Правда після Другої Світової війни дана фабрика розділилася на дві фірми: Adidas і Puma.

- Ближче до 1930-1940х років компанії з виробництва спортивного взуття почали виготовляти певну взуття для кожного виду спорту.

- Марк «Майор» Фарез - снікерхед в світі. У нього більше 3000 пар кросівок на суму понад 750 000 доларів.

3. Читання тексту вчителем.

- Розгорніть свої підручники на сторінці 121 та уважно слухайте.

4. Бесіда за змістом.

-      Як ви думаєте якому жанру відповідає даний текст? (казка)

-      Діти, як на вашу думку що таке «казка»? (твори, які мають вигадану подію чи особу. Іноді мають фантастичний напрям або повчальну мету)

- Що цікавого почули у тексті?

- Про що текст? (про змагання тварин)

- Хто веде оповідь? (тварини)

-    Як ти думаєш, яка причина поразки? Що з цього приводу думали звірята? (потрібно тренуватись. Це слова Сови)

 

5. Словникова робота.

а)     читання слів луною

-       Діти, повторюйте слова за мною:


гамірливими

гіллястими

приблудився

скаржитися

поплентався

розсердився

поворухнеться

насурмонившись


б)      тлумачення слів

-       Діти, хто знає, хто такі гамірливі?

-       Гамірливі – люди, які зчиняють гамір, галасливі.

-       Хто такі гіллясті?

-       Гіллясті – це ті, хто мають велике або густе гілля.

-       Що означає слово «приблудитися»?

-       Приблудитися – потрапити куди-небудь.

-       Що таке поплентався?

-       Поплентався – піти вільно, без згоди, не питаючи.

-       Що означає слово «насурмонившись»?

-       Насурмонившись – це синонім насуплюватися. Бути не задоволеним.

6. Порівняльна характеристика героїв: Зайчика та Лисички.

-        Діти, спробуймо скласти порівняльну характеристику герої за допомогою кола Ейлера-Венна. Порівняємо Зайчика та Лисичку. (після опису тварин, на слайді з’являється коло Ейлера-Вена)

-    Відкрийте зошити та намалюйте два рівні кола. Якщо потрібна допомога, піднімайте руку. Я прийду допоможу.

-       Намалювали?

-    З лівого боку внизу пишемо «Зайчик», а з лівого «Лисичка». Там де кола з’єдналися пишемо «Спільне», а по боках «Відмінне».

-       Які риси характеризують Зайчика? (нерішучий, незграбний, повільний)

-    Які риси характиризують Лисицю? (заздрість, любить красуватися, підла, самовільна)

-     Які спільні риси характеру персонажів? (впертість, цінують тільки вигоду, потрібна користь від справи, в даному випадку перемога на змаганні)

Фізкультхвилинка

(http://surl.li/brkvq)

-       Діти, зараз проведемо фізкультхвилинку, трохи відпочинимо.

-    Встаньте із-за своїх парт, розійдіться вперед-назад, щоб не заважати один одному. Повторюйте рухи за дівчинкаю.

-       Займіть свої місця. Продовжуємо працювати.

7. Читання в особах.

-      Діти, зараз прочитаємо текст в особах.

-       Діти треба читати так, щоб той, хто вас слухає, міг чітко уявити кожний епізод, кожний вчинок дійових осіб.

-      Хто може прочитати краще за попередніх?

-   Яка тут підказка щодо читання слів дійової особи? (звертайте увагу на попередньо складену характеристику персонажів)

-       Правильно прочитали, з інтонаціями. Молодці.

8. Бесіда на усвідомлення прочитаного з елементами вибіркового читання.

- Зачитай опис зовнішності бігунів з Березового лісу. У якому абзаці він міститься?

- Як бігли тваринки? Знайдіть і зачитайте з тексту.

- Чому Лисичка поскаржувалась? Зачитайте цей уривок.

- Що відбувалось в кінці твору?

-       Отже, ми повторили деякі моменти твору.

9. Складання плану казки «Якби я мав такі кросівки…».

(http://surl.li/brlix)

- Діти, складемо план до тексту. А перед цим повторімо, як потрібно його складати.

- Спочатку нам потрібно виділити абзаци з тексту. Потім у кожному абзаці виділити головне, дібрати заголовок. Записати його одним реченням чи словосполученням.  План може бути у формі розповідних або питальних речень.

- Що головне у першому абзаці? (запрошення Сосновому лісу на змагання з бігу)

-      Яке є головне в другому абзаці? (мислення лісових мешканців)

-      Що йде далі? (збирання на галявині)

-      Що буде четвертим? (змагання лісових звірів)

-      Після цього йде? (скарження лисиці)

-      Останнім пунктом є? (наслідок Соснового лісу)

-      Молодці!

10. Узагальнююча бесіда за змістом твору.

- Про яких тварин іде мова в казці? (про Соснових та Березових мешканців: вовка, зайчика та лисицю)

- Хто та від кого отримав запрошення взяти участь у змаганні? (соснові мешканці від Березових)

- Як на вашу думку? Чому називається так казка? (тому що, це була одна з причин поразки на думку Соснових мешканців)

- Де зібралися тварини? (на галявині)

- Чому Лисичка була не задовалена? (тому що, не накрасувалась)

- Хто з тварин був фотографом? (сорока)

- На чиєму боці автор? Що він схвалює, а що заперечує, засуджує?

- Розкажіть про своє ставлення до персонажів казки.

-       Чудово, ви прекрасно впорались з цим завданням.

VII. Підсумок уроку (3 хв).

1. Вправа «Кубик Блума».

- Зараз проведемо вправу, яка має назву «Кубик Блума». На кубику написані декілька слів: назви, поясни, чому, запропонуй, поділись, подумай. Потрібно відповісти на ці слова. Я буду показувати слова, а вам потрібно відповісти на нього.

-       Поясни. Поясність, як розумієте назву казки. (тому що, це була одна з причин Соснових мешканців)

-       Назви. Назвіть казку, яку вивчали на даному уроці. (якби я мав такі кросівки…)

-      Поділись. Поділіться цікавинками, які почули на уроці.

-    Чому. Чому відбулася поразка у змаганні? (тому що, потрібно тренуватися; Сосновим мешканцям)

-       Подумай. Подумайте та назвіть мудрого героя. (Сова)

-       Запропонуй. Запропонуйте свою назву до даної казки. (змагання лісових звірів)

-       Молодці, пригадали твір.

2. Рефлексія.

-      Діти, ось ми підходимо до кінця уроку. Давайте закінчимо речення про наш сьогоднішній урок:

  1. Сьогодні на урокі я дізнався/дізнавалася…
  2. Сьогодні на уроці мене зацікавило…
  3. Сьогодні на уроці я відчув труднощі…

VIII. Повідомлення домашнього завдання (1 хв).

- Діти, вдома вам потрібно буде навчитися виразно читати текст «Якби я мав такі кросівки…» на с. 121-123 та написати або намалювати свій успіх, який ви досягли.

-      Сьогодні ви всі були організовані та активні. Урок закінчено, до побачення!

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
28 червня 2022
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку