Тема: Як дотримуватися правил безпеки в школі, в побуті, громадських місцях. Як уникнути натовпу? Правила безпечної поведінки з тваринами.
Мета:
-
навчальна: продовжувати формування вміння дотримуватися правил безпеки в громадських місцях, вдома; продовжувати вчити виявляти пізнавальну активність на уроках, співпрацювати і взаємодіяти з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра);
-
виховна: виховувати дружні стосунки в класі, спільноті, розвивати увагу, мислення, мовлення
-
розвиваюча: формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил;
Тип уроку: комбінований
Обладнання: презентація
Література:
https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-3-klas-2020/8-YDS-3kl/YDS-3kl-Hilberh/YDS-3kl-Gilberg-Ch2.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=IBfoPFV2yL0
https://www.youtube.com/watch?v=zbHszFFZ7R0
https://learningapps.org/11809577
Хід уроку
-
Організаційна частина
-
Добрий день! Мене звати Лілія Віталіївна, я студентка ЧГПФК. Сьогодні я проведу у вас урок «Я досліджую світ».
-
Привітання
Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться веселенько
Настрій на урок взяли,
Працювати почали!
-
Програма «Як почуває себе ненька Україна» в прямому ефірі
Привіт, друзі!
-
А яка зараз пора року?
-
Який місяць?
-
Яке сьогодні число?
Мої вітання!
-
Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?
-
Що стосовно опадів?
-
Кому відома температура повітря?
-
Актуалізація опорних знань
-
Бесіда
-
Перед початком нашої роботи зверніть увагу на свої робочі місця, чи немає на них нічого зайвого.
-
Діти, давайте пригадаємо, що ми вивчали на минулому уроці та перевіримо, як ви засвоїли матеріал.
-
Що таке втома?
-
Чому в школі уроки чергують з перервами?
-
Діти, що таке фізичне відновлення!
-
Гра «Дешифрувальник»
-
Діти, працюючи в парі, визначте, яке слово зашифроване в ребусі (Безпека)
-
Повідомлення теми
-
Чи здогадалися ви, яка тема нашого уроку? – Молодці!
Так, справді темою нашого уроку є безпека, а саме безпека в побуті, в школі, громадських місцях, безпека з тваринами. Ви, ще сьогодні дізнаєтеся, як уникнути натовпу.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Розповідь вчителя
Життя кожної людини безцінне. Найважливішими правами людини є право на життя і право на особисту безпеку. Для того щоб дотримувалися ці права людини в нашій державі, діють спеціальні служби.
2. Робота з підручником (ст. 68.)
- Прочитаємо, що таке екстрені служби, нагадаємо собі ще раз.
Е́кстрені слу́жби — це служби оперативного реагування.
-
Діти, давайте пригадаємо назви екстрених служб?
101 - Пожежна охорона
102 – Міліція
103 - Швидка допомога
104 - Аварійна "Київгаз"
-
У яких випадках до них слід звертатися?
-
Діти, що для вас означає слово «небезпека»?
-
Відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота. Запишіть у зошит номери телефонів екстреної допомоги в Україні.
-
Прочитаємо, що таке небезпека і безпека, нагадаємо собі ще раз.
Щоб бути в безпеці, потрібно строго дотримуватися правил поведінки.
-
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=IBfoPFV2yL0
Отже, які ви запам’ятали правила поведінки вдома?
-
Бесіда про правила безпечної поведінки
-
Розгляньте малюнки і розкажіть, яких правил безпечної поведінки потрібно дотримуватися вдома. (ст.69)
У квартирі або в будинку може трапитися витік газу.
-
Як потрібно діяти, якщо ви відчули запах газу?
-
Фізкультхвилинка
-
Бесіда про пожежу
-
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=zbHszFFZ7R0
-
Бесіда про натовп
-
Розгляньте зображення. Назвіть місця та заходи, що у них проводяться.
-
Що об’єднує ці заклади ? (натовп)
Натовп – це скупчення неорганізованих людей, стурбованих фактором зовнішньої провокації.
Правила поведінки людей у натовпі
-
Уникати великих скупчень людей.
-
Під час масових заворушень намагайтеся обійти натовп, щоб не потрапити під дії співробітників спецпідрозділу.
-
Якщо йдете на масовий захід, не одягайте речей, які можуть чіплятися: краватка, шарф, ланцюжок, сережки, мотузки, шнурки. Не вдягайте високі підбори. Одяг краще застебнути на блискавку.
-
Якщо ви потрапили в натовп, треба намагатися поступово вибиратися з центру до краю.
-
Глибоко вдихніть і розведіть зігнуті в ліктях руки в сторони, щоб грудна клітина не була здавлена.
-
Тримайтеся подалі від високих, та товстих людей чи тих, хто має громіздкі предмети або великі сумки.
-
Знаходитися поруч з працівниками міліції теж небезпечно. Тому що на них направлене невдоволення натовпу і в них кидають пляшки, каміння та інше.
-
Намагайтеся не впасти, піднімайте ноги вище, ставте на повну ступню, не робіть короткі кроки, не піднімайтеся навшпиньки, не тримайте руки в карманах.
9. Якщо у вас щось упало (випало), не намагайтеся піднімати.
10. У разі падіння намагайтеся якнайшвидше піднятися на ноги. Не опирайтеся на руки (їх віддавлять або зламають).
11. Якщо встати не вдається, згорніться клубком, захистіть голову передпліччями, а долонями потилицю.
12. Потрапивши у переповнене приміщення, визначте заздалегідь, найнебезпечніші місця при виникненні НС (проходи між секторами на стадіоні, скляні двері в концертних залах та ін.). Зверніть увагу на запасні та аварійні виходи та шляхи до них.
13.Від натовпу легше сховатися в кутах, біля стін, але звідти складніше добиратися до виходу.
14. При виникненні паніки намагайтеся зберігати спокій і здатність швидко і правильно оцінити ситуацію.
-
Бесіда про тварин.
-
Чому потрібно треба бути обережними під час зустрічі з тваринами-безхатьками?
-
Як ви розумієте вислів?
« І у людей, і у собак одне бажання – бути потрібними»
Як діяти, аби не спровокувати тварину:
-
Не турбувати тварин в місцях їх проживання
-
Які собаки можуть бути агресивними:
бійцівські породи собак
бездомні собаки
здорові собаки, чия агресія одного разу не була заборонена господарями і розвинулася.
-
Не заганяти тварина в кут, щоб не провокувати "агресію безвиході"
-
Не проводити різких рухів і криків
-
Не віднімати і не чіпати їжу
Робота в групах
-
Закріплення вивченого матеріалу
-
Дидактична гра в LearningApps.org
https://learningapps.org/11809577
Отже, наше життя і безпека залежить від відповідального ставлення до себе й оточуючих. Дотримування правил безпеки в школі, удома, на вулиці, в громадських місцях повинно стати важливою частиною вашого життя
-
Чи знаєте ви, що…
В Німеччині, яка має для нас бути прикладом гідного існування, штраф за викинуту на вулицю собаку чи кішку становить 25000 тисяч євро!
-
Підсумок уроку. Рефлексія.
« Вправа Інтерв’ю»
-
Чого ви навчилися на уроці?
-
Що нового ви сьогодні дізналися?
-
Що найбільше вас вразило, здивувало під час уроку?
-
Чи було вам важко? Якщо так, то що саме?
-
Продовжіть речення. Тепер я знаю, що…
-
Домашнє завдання
Ст. 71-77 – прочитати