Тема: Як медіа змінюють світ
Мета уроку:
-
Ознайомити учнів з поняттям "медіа" та їх різноманітністю.
-
Показати, як медіа впливають на наше життя, формують думки та поведінку.
-
Розвинути критичне мислення та медіаграмотність учнів.
-
Виховувати відповідальне ставлення до інформації, що надходить з медіа.
Обладнання:
-
Інтерактивна дошка, комп’ютер, проєктор
-
Презентація з яскравими зображеннями та відеофрагментами
-
Картки із завданнями
-
Різноманітні гаджети (телефон, планшет) для демонстрації
Хід уроку
I. Організаційний момент
-
Привітання, перевірка готовності до уроку.
-
Мотивація: Уявіть собі світ без телевізора, інтернету, газет. Чи було б у ньому так само цікаво? Сьогодні ми дізнаємося, як медіа змінюють наше життя.
II. Актуалізація опорних знань
-
Бесіда:
-
Що таке інформація? Звідки ми дізнаємося про новини?
-
Які пристрої ви використовуєте для отримання інформації?
-
Які телепередачі, сайти чи блоги вам подобаються? Чому?
III. Повідомлення теми і мети уроку
-
Слово вчителя: Сьогодні ми поговоримо про те, як медіа впливають на наше життя. Ви дізнаєтесь, що таке медіа, які вони бувають і як їхня інформація впливає на нас.
IV. Вивчення нового матеріалу
-
Що таке медіа?
-
Пояснення поняття "медіа" простими словами.
-
Демонстрація різноманітних видів медіа (телебачення, радіо, газети, журнали, інтернет, соціальні мережі).
-
Обговорення: Чим відрізняються різні види медіа?
-
Як медіа впливають на нас?
-
Формування думок і поглядів.
-
Вплив на нашу поведінку.
-
Можливість отримати нові знання і навички.
-
Розваги та відпочинок.
-
Позитивний і негативний вплив медіа.
-
Обговорення позитивних і негативних аспектів медіа.
-
Приклади: новини, реклама, соціальні мережі.
-
Медіаграмотність.
-
Пояснення поняття "медіаграмотність".
-
Навички, необхідні для критичного сприйняття інформації з медіа.
V. Закріплення вивченого матеріалу
-
Інтерактивні вправи:
-
"Сортуємо новини": Розділити картки з новинами на дві групи: правдиві та фейкові.
-
"Створи власну рекламу": Уявити, що потрібно рекламувати улюблену іграшку або книгу.
-
"Дебати": Обговорити питання: "Чи шкідливі соціальні мережі?"
-
Гра "Знайди помилку": Показати учням кілька рекламних роликів або новинних сюжетів і попросити знайти в них неточності або маніпуляції.
VI. Творча робота
-
Створення колажу: Зробити колаж на тему "Як медіа впливають на моє життя".
-
Написання есе: Написати невеликий твір про те, як медіа змінили світ за останні роки.
VII. Підсумок уроку
-
Бесіда:
-
Що нового ви дізналися сьогодні?
-
Які види медіа ви знаєте?
-
Як медіа впливають на наше життя?
-
Як стати медіаграмотною людиною?
-
Рефлексія: Учні оцінюють свою роботу на уроці за допомогою смайликів або кольорів.
VIII. Домашнє завдання
-
Створити презентацію про свій улюблений сайт або блог.
-
Написати невеликий твір на тему: "Як я використовую медіа".
Додаткові ідеї для уроку:
-
Перегляд мультфільму або фрагмента фільму, який порушує питання впливу медіа.
-
Створення власного блогу або каналу на YouTube (як проект).
-
Запрошення до класу представника місцевих ЗМІ.
Приклад тексту для обговорення "Новини зі швидкістю світла"
У наш час новини поширюються зі швидкістю світла. Варто лише спалахнути якомусь події, як про неї відразу дізнається весь світ. Соціальні мережі, телебачення, радіо, газети – все це інструменти, за допомогою яких ми отримуємо інформацію. Але чи завжди ця інформація є правдивою? Чи впливає вона на наше життя? З одного боку, медіа дозволяють нам бути в курсі подій, що відбуваються у світі. Ми можемо дізнатися про нові відкриття, культурні події, політичні рішення. З іншого боку, надмірна кількість інформації може призводити до інформаційного перевантаження і навіть до дезінформації. Фейкові новини, маніпуляції – все це стає частиною нашого інформаційного поля.Соціальні мережі, з одного боку, об’єднують людей, дозволяють спілкуватися на відстані. З іншого боку, вони можуть провокувати конфлікти, поширювати ненависть і нетерпимість.
Обговорення: Після ознайомлення з матеріалом, організуйте обговорення за такими напрямками:
-
Емоції: Які почуття викликав у вас цей матеріал? (здивування, радість, тривога, обурення тощо)
-
Асоціації: Які думки і спогади викликав цей матеріал?
-
Згода/незгода: Чи згодні ви з інформацією, яка подається в матеріалі? Чому?
-
Особистий досвід: Як цей матеріал пов'язаний з вашим власним досвідом?
-
Вплив на суспільство: Як ця інформація може вплинути на суспільство?
Теми інші варіантів текстів:
Стаття про вплив соціальних мереж на підлітків
Інтерв'ю з блогером про створення контенту
Новина про кібербулінг
Форми роботи:
-
Дискусія: Організуйте дискусію в класі, розділивши учнів на групи з протилежними точками зору.
-
"Мікрофон": Кожен учень по черзі висловлює свою думку протягом певного часу.
-
"Снігова куля": Починаючи з одного речення, учні по черзі додають свої думки, поступово формуючи спільну відповідь.
-
"Синквейн": Складання віршів з п'яти рядків, які відображають різні аспекти теми.
-
"Афіша": Створення афіші до фільму, який міг би вийти на основі прочитаного матеріалу.
Приклади складання синквею
Варіант 1: Фокусуємося на швидкості змін
-
Медіа
-
Швидкі, сучасні, інформативні
-
Передають новини, з’єднують людей, розважають
-
Інтернет змінив наше життя назавжди
-
Майбутнє
Варіант 2: Підкреслюємо вплив на людей
-
Медіа
-
Сильні, різноманітні, цікаві
-
Формують думки, впливають на вибір, об’єднують
-
Соціальні мережі – частина нашого життя
-
Світ
Варіант 3: Звертаємо увагу на негативні аспекти
-
Медіа
-
Шкідливі, фейкові, залежні
-
Поширюють неправду, викликають залежність, ображають
-
Інтернет – палиця з двома кінцями
-
Проблема