Як медіа змінюють світ

Про матеріал
Цей урок вміщує багато інтерактивних вправ, що сприяють глибокому розумінню матеріалу та його практичному застосуванню.
Перегляд файлу

Тема: Як медіа змінюють світ

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів з поняттям "медіа" та їх різноманітністю.
  • Показати, як медіа впливають на наше життя, формують думки та поведінку.
  • Розвинути критичне мислення та медіаграмотність учнів.
  • Виховувати відповідальне ставлення до інформації, що надходить з медіа.

Обладнання:

  • Інтерактивна дошка, комп’ютер, проєктор
  • Презентація з яскравими зображеннями та відеофрагментами
  • Картки із завданнями
  • Різноманітні гаджети (телефон, планшет) для демонстрації

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Привітання, перевірка готовності до уроку.
  • Мотивація: Уявіть собі світ без телевізора, інтернету, газет. Чи було б у ньому так само цікаво? Сьогодні ми дізнаємося, як медіа змінюють наше життя.

II. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда:
    • Що таке інформація? Звідки ми дізнаємося про новини?
    • Які пристрої ви використовуєте для отримання інформації?
    • Які телепередачі, сайти чи блоги вам подобаються? Чому?

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Слово вчителя: Сьогодні ми поговоримо про те, як медіа впливають на наше життя. Ви дізнаєтесь, що таке медіа, які вони бувають і як їхня інформація впливає на нас.

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Що таке медіа?
    • Пояснення поняття "медіа" простими словами.
    • Демонстрація різноманітних видів медіа (телебачення, радіо, газети, журнали, інтернет, соціальні мережі).
    • Обговорення: Чим відрізняються різні види медіа?
  • Як медіа впливають на нас?
    • Формування думок і поглядів.
    • Вплив на нашу поведінку.
    • Можливість отримати нові знання і навички.
    • Розваги та відпочинок.
  • Позитивний і негативний вплив медіа.
    • Обговорення позитивних і негативних аспектів медіа.
    • Приклади: новини, реклама, соціальні мережі.
  • Медіаграмотність.
    • Пояснення поняття "медіаграмотність".
    • Навички, необхідні для критичного сприйняття інформації з медіа.

V. Закріплення вивченого матеріалу

  • Інтерактивні вправи:
    • "Сортуємо новини": Розділити картки з новинами на дві групи: правдиві та фейкові.
    • "Створи власну рекламу": Уявити, що потрібно рекламувати улюблену іграшку або книгу.
    • "Дебати": Обговорити питання: "Чи шкідливі соціальні мережі?"
  • Гра "Знайди помилку": Показати учням кілька рекламних роликів або новинних сюжетів і попросити знайти в них неточності або маніпуляції.

VI. Творча робота

  • Створення колажу: Зробити колаж на тему "Як медіа впливають на моє життя".
  • Написання есе: Написати невеликий твір про те, як медіа змінили світ за останні роки.

VII. Підсумок уроку

  • Бесіда:
    • Що нового ви дізналися сьогодні?
    • Які види медіа ви знаєте?
    • Як медіа впливають на наше життя?
    • Як стати медіаграмотною людиною?
  • Рефлексія: Учні оцінюють свою роботу на уроці за допомогою смайликів або кольорів.

VIII. Домашнє завдання

  • Створити презентацію про свій улюблений сайт або блог.
  • Написати невеликий твір на тему: "Як я використовую медіа".

Додаткові ідеї для уроку:

  • Перегляд мультфільму або фрагмента фільму, який порушує питання впливу медіа.
  • Створення власного блогу або каналу на YouTube (як проект).
  • Запрошення до класу представника місцевих ЗМІ.

Приклад тексту  для обговорення "Новини зі швидкістю світла"

У наш час новини поширюються зі швидкістю світла. Варто лише спалахнути якомусь події, як про неї відразу дізнається весь світ. Соціальні мережі, телебачення, радіо, газети – все це інструменти, за допомогою яких ми отримуємо інформацію. Але чи завжди ця інформація є правдивою? Чи впливає вона на наше життя? З одного боку, медіа дозволяють нам бути в курсі подій, що відбуваються у світі. Ми можемо дізнатися про нові відкриття, культурні події, політичні рішення. З іншого боку, надмірна кількість інформації може призводити до інформаційного перевантаження і навіть до дезінформації. Фейкові новини, маніпуляції – все це стає частиною нашого інформаційного поля.Соціальні мережі, з одного боку, об’єднують людей, дозволяють спілкуватися на відстані. З іншого боку, вони можуть провокувати конфлікти, поширювати ненависть і нетерпимість.

  Обговорення: Після ознайомлення з матеріалом, організуйте обговорення за такими напрямками:

  • Емоції: Які почуття викликав у вас цей матеріал? (здивування, радість, тривога, обурення тощо)
  • Асоціації: Які думки і спогади викликав цей матеріал?
  • Згода/незгода: Чи згодні ви з інформацією, яка подається в матеріалі? Чому?
  • Особистий досвід: Як цей матеріал пов'язаний з вашим власним досвідом?
  • Вплив на суспільство: Як ця інформація може вплинути на суспільство?

Теми інші варіантів текстів:

           Стаття про вплив соціальних мереж на підлітків

Інтерв'ю з блогером про створення контенту

Новина про кібербулінг

  Форми роботи:

  • Дискусія: Організуйте дискусію в класі, розділивши учнів на групи з протилежними точками зору.
  • "Мікрофон": Кожен учень по черзі висловлює свою думку протягом певного часу.
  • "Снігова куля": Починаючи з одного речення, учні по черзі додають свої думки, поступово формуючи спільну відповідь.
  • "Синквейн": Складання віршів з п'яти рядків, які відображають різні аспекти теми.
  • "Афіша": Створення афіші до фільму, який міг би вийти на основі прочитаного матеріалу.

  Приклади складання синквею

Варіант 1: Фокусуємося на швидкості змін

  • Медіа
  • Швидкі, сучасні, інформативні
  • Передають новини, з’єднують людей, розважають
  • Інтернет змінив наше життя назавжди
  • Майбутнє

Варіант 2: Підкреслюємо вплив на людей

  • Медіа
  • Сильні, різноманітні, цікаві
  • Формують думки, впливають на вибір, об’єднують
  • Соціальні мережі – частина нашого життя
  • Світ

Варіант 3: Звертаємо увагу на негативні аспекти

  • Медіа
  • Шкідливі, фейкові, залежні
  • Поширюють неправду, викликають залежність, ображають
  • Інтернет – палиця з двома кінцями
  • Проблема